Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masked Singer Suomi kausi 2 Official

Masked Singer Suomi kausi 2
12.09.2020 |

Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006632922.html

Kommentit (10902)

Vierailija
7621/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö tässä ohjelmassa ole kyse oivaltamisesta eikä arvailusta. saa toki arvailla ketkä haluaa.

mutta niikuin kokander pressissä sanoi että se pitää oivaltaa kuka on maskin takana, toimittaja kysyi kuinka vaikeaa se oli löytää niitä tyyppejä maskin takaa. kokander sanoi ärsyttävä vaikeaa, googlteni kotona monta kertaa mutta en löytänyt mitään. ne vihjeet on tehty niin ovelasti. mutta sitten kun keskittyy vihjeisiin mietii kehen ne sopii niin sitten sen oivaltaa ja sitten se ajatus kirkastuu kun on oivaltanu ja sitten se ajatus kirkastuu ja hei hän on se pakkenen t. jenni kokander. ja ei sanonut pakkasta kuha jonku hahmo repäsi toho.

älynvälähdys; jonkin äkillinen tajuaminen tai keksiminen. 

Vierailija
7622/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä Leppilammesta oikein mitään, jos porukka sanoo että vihjeet sopii, niin uskon kyllä. Itse olen Marko Hietalan fani ja seurannut hänen elämäänsä, silti en saa kaikkia vihjeitä millään sopimaan häneen. Äänen kuitenkin tunnistan heti. Sama juttu Pakkasen kohdalla, hän kuulostaa yhdeltä metal/rock laulajalta, ei Leppilammelta.

No ei porukka kyllä ole ihan yksimielisiä tuostakaan. Tottahan ne saadaan väkisin vääntämällä sopimaan, mutta aika kaukaa haettuja ovat esimerkiksi ne bromance-jutut. Ja vaikka vihjeet sopisivatkin, äänenkin pitäisi jotenkin sopia Leppilampeen ja niin ei nyt vain mitenkään päin ole. 

Itse luulen kyllä ihan selkeän Leppilammen Pakkasessa. Ihan sama suhuässä on hänellä.

Kuuntelin eilen vielä Pakkasen esityksiä, ja löysin You Tubesta Mikon suhteellisen uuden biisin, suurempi voima. Näitä kun kuuntelee peräkkäin, huomaa, että pohjasävy on sama. Pakkasena Mikko käyttää silti enemmän alarekisteriä ja on selkeästi harjoitellut erilaista äänenkäyttötekniikkaa saadakseen ääneensä enemmän raspia ja rikkonaisuutta. Se ei ole paljon laulaneelle ihmiselle kovin vaikeaa etenkään laulunopettajan avulla, kun perustekniikka on hallussa. Laulutekniikka on omaan korvaani silti samankaltainen, sama tasainen, vahva vibrato pitkissä nuoteissa.

Lisäksi itse musiikkitaustaisena (en toki ole laulaja) huomaan, että omakin ääni on yllättävän eri kuuloinen ihan jo pelkästään riippuen siitä, miltä korkeudelta laulaa. Siihen kun lisää vielä äänenkäyttöteknistä kikkailua, niin kyllä tuosta Leppilammen tunnistaa. Tosin Foo Fighters -veto oli kyllä sen verran kova, että yllätyin, kuinka paljon Mikon äänessä on voimaa. Kannattaa kuitenkin myös muistaa, että laulu on nauhoitettu studiossa, mikä antaa mahdollisuuden ottaa uusiksi niin monta kertaa kuin haluaa, jos joku ei heti onnistu.

Kukaan ei ole muuten tainnut yhdistää uskontoviittauksia Leppilampeen. Nekin käyvät. Hänellä on hengellinen tausta, ja isänsä on gospel-muusikko Jukka Leppilampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7623/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen voisi olla Kiefer Sutterland...minun mielestä osa vihjeistä sopii häneen ja lauluäänessä jotain samaa kun hänen youtube musiikkivideoissa vaikkakin laulaa enempi kantria.

Ps. Tämä on minun näkemys/oivallus enkä halua alkaa tinkaamaan siitä että on joku suomalainen jota täällä paljon ehdotellaan. Mutta se että jos olen ihan hakoteillä toivon todellakin että Pakkanen ei ole suomalainen koska useasti on saanut ymmärtää että kausi sisältää todellisia yllätyksiä, ja tähän mennessä en ole vielä kokenut niitä todellisia yllätyksiä, no ehkä en ole kaikkia tiennyt, mutta ei ole olleet yllättäviä. Ja luulen tieväni kuka Hiirulainen on, se varmaan yllättää monen mutta jos se on se kauden ainoa yllätys mitä on hehkutettu niin olen pettynyt.

Vierailija
7624/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaonkuka kirjoitti:

Pakkaseksi voisi kelpaa myöskin ehkä Poets of the Fallin Marko Saaresto, ääni voisi pikkusen fiksailtuna mennä ja syvähkö etukeno laulutyyli paikoin. Voi olla, että monet vihjeet saa heittää romukoppaan, mutta englantia Marko puhuu lähes täydellisesti kun äitinsä pienenä sitä hälle puhui, käyttää enkkua kuulemma lähes fifty-fifty arjessa suomen rinnalla. Siksi voisi olla mahdollista hahmon olevan myös ehta Finski, Pakkasen lausuminen ei toki niin hyvää.. 😏

Ehkä tuossa on vinkki Englannin käyttöön puhekielenä, mutta mites muut vihjeet sopii? Kerrataanpa joitain;

Henkivartijat nuorena,joita oppi rakastamaan, Jussi patsas tai vastaava, vasara, taide lähellä sydäntä ( maalaustaide vai mikä?)

Kilpailu jossain lajissa mm- tasolla? Siinäpä niitä on pohdittavaksi.

Vierailija
7625/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain keksi ketään, johon kiistattomina faktoina sopii yhtäaikaa edes jussi-patsas, levyttäminen ja mm-tasolla kisaaminen. Tai no yhden juu, mutta en ketään joka kelpaisi arvaukseksi.

Vierailija
7626/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Pakkanen paljastuu Leppilammeksi on se melkoinen rimanalitus ja pettymys. Uskon että hyvin suurelle osalle katsojia! Monet haluaa uskoa että Pakkanen on ulkomaalainen vieras tässä kisassa, eikä vähiten hänen puhumansa englannin takia. Ja minusta on täysin "lupa" näin olettaakin. Lisäksi, jos Pakkanen kuitenkin olisi joku suomalainen niin hänen täytyisi olla joku, jonka elämäntarina oikeasti on ollut sellainen kuin videoissa ja vihjeissä on kerrottu. Leppilammen kohdalla tällainen vihje profiili olisi liian vahvasti liioiteltu ja väritetty. Hämäämiselläkin on joku rajansa!

Todellakin, tarina ns. rikkauksista ryysyihin ei nyt ihan istu Leppilampeen ja musta ois jopa aika härskiä antaa sellainen kuva. Se on ihan eri mittaluokan ongelma jos ei saa Hollywoodista rooleja vs. jos on ihan oikeita ongelmia ja haasteita: päihteet, mielenterveys jne. Se, että Leppilampi ei kultapojun maineellaan saanut isoja Hollywood-rooleja ja kasaa Oscareita, ei tietääkseni kuitenkaan vienyt häntä järjen menettämisen partaalle. Musta ois törkeää ja mielenterveys-/päihdepotilaiden vähättelyä väittää niin.

Mielenterveys- ja päihdepotilaiden vähättelyä :D Pikkuisen mopo keulii nyt jollakin :D

Se tarina pitää osata ottaa symbolisena myös, eikä sovi unohtaa että Leppilampi on vasta viime vuosina haastatteluissa avautunut uransa käänteistä. Hän nousi pinnalle kuin raketti, Jussi-palkintoa tipahti heti käteen, tituleerattiin uudeksi Tauno Paloksi ja vain taivas oli rajana. Sitten se Amerikan valloitus menikin persiilleen, ja nyttemmin on vasta kertonut miten pahasti. Kaikki rahat meni siinä reissussa ja tuli avioero. Suomeen pääsi takaisin kun vippasi rahat lentolippuihin, ja ryhtyä tekemään hanttihommia (juontajapestit) että pääsi takaisin jaloilleen. On itsekin haastattelussa myöntänyt että se oli sikäli kipeä päätös, että tiesi juontajahommien tarkoittavan että näyttelijän ura ei etene. Jokainen voi omalle kohdalleen miettiä millainen henkinen paikka se on, kokemus on varmasti ollut raju. Kyllä tuo vihjevideoiden tarina häneen istuu, vähän liioitellen ja värittäen toki.

No en minäkään vuonna 2020 mielenterveysasioilla mässäilisi. 70-luvulla olisi asia ollut toisin, silloin olisi hahmoissakin ollut Eskimo ja Intiaani, eikä kukaan olisi inissyt.

Millä tavalla on mässäilty, voisitko tarkentaa? Vihjeissä on ainoastaan todettu että ihme ettei ole järki mennyt (tai jotenkin näin). Mikä siinä on väärin - sehän voi olla täyttä totta. Kyllä minullakin on hyvinkin lähipiirissä kaksikin ihmistä joiden kohdalla voi nimenomaan sanoa että järki meni kun työkuviot ja parisuhdekuviot sakkasivat yhtä aikaa. 

En myöskään ymmärrä tuota mässäilyjuttua. Olen itse mielenterveysongelmista kärsivä ihminen, enkä koe tuota mässäilynä. Ihmisellä voi sitä paitsi olla kriisejä ja raskaita aikoja ilman, että varsinaisia mielenterveysongelmia puhkeaa, eikä mielestäni siinä vaiheessa ole mitenkään psyykkisten sairauksien vähättelyä todeta, että "Onpas ollut raskasta. Miten tästäkin selvisi. Ihme, ettei mennyt ihan kokonaan järki, ja tästäkin selvisi".

No olisikohan tässä nyt vaan haettu sitä, että Leppilampi ei ole ainakaan aiemmin antanut itsestään sellaista kuvaa, että olisi ollut kovin masentunut ja järkeään menettämässä. Töitäkin aina tuntunut kuitenkin riittävän ja mukavasti Westendissä elelee. Että onko muka jotain ruikuttamisen aihetta, kun elämässä vois olla isompiakin ongelmia. Itse en häntä ole niin seurannut. Veitolan ohjelmassa kaiketi avautui, en sitäkään itse katsonut. Mutta oikeus on hälläkin tunteisiinsa, totta maar!

Jos et ole häntä seurannut, miksi kerrot, millainen hän on ja mitä on missäkin sanonut? Ei se Westendin talo tarkoita sitä, etteikö olisi voinut olla myös onneton.

Nyt kun näitä Leppilammen haastatteluja olen ihan ohjelman innoittamana selaillut, ja Veitolan katsoin myös, huomaan hänen kertoneen, ettei hän ole aina ollut kovin onnellinen. Kertoo olleensa hyvin epävarma ja keskittyneen suorittamiseen ja asioiden saavuttamiseen, mikä on näyttäytynyt ulos päin ylimielisyytenä. Tuli kuulemma kovat paineet, kun häntä Jussi-palkinnon voittamisen aikaan verrattiin Tauno Paloon. Piti kaikin keinoin yrittää lunastaa ne odotukset, olla niiden arvoinen. Ja sisimmässään hän ei oikein kuitenkaan uskonut itseensä.

Haastatteluista käy ilmi, että Mikko on käynyt kovan koulun sen kanssa, mitä materialla voi saavuttaa. Hän kertoo tietynlaisen elintason olleen hänelle tavoite, mutta saavuttaakseen sen pitääkseen sitä yllä hän on joutunut tekemään niin paljon töitä ja päällekkäisiä projekteja, että on ollut paikoin todella väsynyt ja loppuunpalanutkin, kun ei ole osannut hidastaa tahtia. Ihmissuhteet ovat kärsineet siinä sivussa.

Vierailija
7627/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Pakkanen oikeasti olisi Leppilampi (mihin en edelleenkään usko), niin luulen että Veitolan veikkaus hänestä olisi leikattu ohjelmasta pois. Eikös Veitola arvannut häntä jo ekassa/tokassa jaksossa? Ja nythän Strandbergkin arvaili samaa. Jos ja kun Pakkanen on kauden ns. päähahmo ja suuri mysteeri, niin eiköhän sitä yritettäisi varjella paremmin.

Vierailija
7628/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Pakkanen oikeasti olisi Leppilampi (mihin en edelleenkään usko), niin luulen että Veitolan veikkaus hänestä olisi leikattu ohjelmasta pois. Eikös Veitola arvannut häntä jo ekassa/tokassa jaksossa? Ja nythän Strandbergkin arvaili samaa. Jos ja kun Pakkanen on kauden ns. päähahmo ja suuri mysteeri, niin eiköhän sitä yritettäisi varjella paremmin.

Mutta olemmeko itse asiassa itse sen ajatuksen vankeja että Pakkanen on jotenkin päähahmo? Entäs jos hän onkin seuraava joka joutuu riisumaan maskinsa? Entäs jos se päähahmo onkin Hiirulainen ja Jarkko Tamminen? Mies joka esitti naista. Sillähän pääsee jo kansainvälisiin otsikoihin..!

Vierailija
7629/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olemmeko itse asiassa itse sen ajatuksen vankeja että Pakkanen on jotenkin päähahmo? Entäs jos hän onkin seuraava joka joutuu riisumaan maskinsa? Entäs jos se päähahmo onkin Hiirulainen ja Jarkko Tamminen? Mies joka esitti naista. Sillähän pääsee jo kansainvälisiin otsikoihin..!

Nimenomaan. Itse asiassa panelisteillehan suurimmat mysteerit tuntuvat olevan Hiirulainen ja Tohtori. Heillä ei ole mitään hajua näistä, vaikka katsojat ovat ne arvanneet.

Vierailija
7630/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa arvon kanssa-arvailijat, että emme tiedä mitkä vihjeet ja puheet on totta ja mitkä ohjaa suoraan mettään, siksi melkeinpä kuka vaan voi olla kuka vaan. Jos Hiirulainen voi olla Jarkko Tamminen, niin Pakkanen voi olla Marko Saaresto tai joku ulkolainen isompi starba. Vasta paljastukset todella asian selventää ja sitten alkaa itse laskemaan oikeasti yks plus yks, käy enemmän järkeen. Monen hahmon kohdalla itse ainakin olen keskittynyt ihan vääriin asioihin kun ääni ei ole heti ainakaan herättänyt mitään ideoita, ja lopulta aina yllätyn suuresti tai tajuan putkikatseisuuteni. Siinäpä kait piileekin tämän ohjelman salaisuus, joistain hahmoista muovattu tosi vaikeita ja mysteerisiä, ettei aina telkkarin ja viihdemaailman ammattilaisetkaan niitä arvaa tai varmaksi tiedä.

Vierailija
7631/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt katsoin ajatuksella pakkasen vihjevideot ja esitykset. Muutamia juttuja bongailin.

Ekan jakson vihjevideossa näkyy Pohjoismaiden liput selkeästi: https://aijaa.com/e9cK7g

Miten Pakkaseen liittyy ruusun lehdistä tehty sydän? Tästä tuli Euroviisufanina ihan Euroviisut mieleen, kun siellä monesti logo on tuon tyylinen ja samalla tavalla hajoaa: https://aijaa.com/ujaDKU

Entäs tuo teksti ”Kurja”? Näkyy monessa videossa. Onko tolle keksitty selityksiä? Tässä näkyy myös se vanhanaikainen kamera, jolla häntä on kuvattu ilmeisesti aikanaan: https://aijaa.com/HnWJCC

Ja sit kuitenkin tää Jussi-patsas! Niin hämää etten kestä: https://aijaa.com/qQiKht

Itsellä on mennyt tuo sydän ihan ohi. Viittaa mahdollisesti Euroviisuihin. Leppilampihan on ollut juontamassa niitä kerran. On muuten ollut jännä nähdä, kuinka yhä useampi on alkanut tajuta, että Mikko se Pakkanen on. Vielä joku aika sitten jos täällä uskalsi hänen nimensä mainita, sai äkäinen av-mammaporukan päällensä ;)

Waltteri Torikalla on Sydän niminen levy.

Vierailija
7632/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kauden twisti tässä: kaksi entistä Hanoi Rocksin jäsentä kisaamassa eli Pakkanen on Michael Monroe ja Tohtori Nasty Suicide?

Vierailija
7633/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Pakkanen paljastuu Leppilammeksi on se melkoinen rimanalitus ja pettymys. Uskon että hyvin suurelle osalle katsojia! Monet haluaa uskoa että Pakkanen on ulkomaalainen vieras tässä kisassa, eikä vähiten hänen puhumansa englannin takia. Ja minusta on täysin "lupa" näin olettaakin. Lisäksi, jos Pakkanen kuitenkin olisi joku suomalainen niin hänen täytyisi olla joku, jonka elämäntarina oikeasti on ollut sellainen kuin videoissa ja vihjeissä on kerrottu. Leppilammen kohdalla tällainen vihje profiili olisi liian vahvasti liioiteltu ja väritetty. Hämäämiselläkin on joku rajansa!

Todellakin, tarina ns. rikkauksista ryysyihin ei nyt ihan istu Leppilampeen ja musta ois jopa aika härskiä antaa sellainen kuva. Se on ihan eri mittaluokan ongelma jos ei saa Hollywoodista rooleja vs. jos on ihan oikeita ongelmia ja haasteita: päihteet, mielenterveys jne. Se, että Leppilampi ei kultapojun maineellaan saanut isoja Hollywood-rooleja ja kasaa Oscareita, ei tietääkseni kuitenkaan vienyt häntä järjen menettämisen partaalle. Musta ois törkeää ja mielenterveys-/päihdepotilaiden vähättelyä väittää niin.

Mielenterveys- ja päihdepotilaiden vähättelyä :D Pikkuisen mopo keulii nyt jollakin :D

Se tarina pitää osata ottaa symbolisena myös, eikä sovi unohtaa että Leppilampi on vasta viime vuosina haastatteluissa avautunut uransa käänteistä. Hän nousi pinnalle kuin raketti, Jussi-palkintoa tipahti heti käteen, tituleerattiin uudeksi Tauno Paloksi ja vain taivas oli rajana. Sitten se Amerikan valloitus menikin persiilleen, ja nyttemmin on vasta kertonut miten pahasti. Kaikki rahat meni siinä reissussa ja tuli avioero. Suomeen pääsi takaisin kun vippasi rahat lentolippuihin, ja ryhtyä tekemään hanttihommia (juontajapestit) että pääsi takaisin jaloilleen. On itsekin haastattelussa myöntänyt että se oli sikäli kipeä päätös, että tiesi juontajahommien tarkoittavan että näyttelijän ura ei etene. Jokainen voi omalle kohdalleen miettiä millainen henkinen paikka se on, kokemus on varmasti ollut raju. Kyllä tuo vihjevideoiden tarina häneen istuu, vähän liioitellen ja värittäen toki.

Mutta aivan liikaa liioitellen ja värittäen!!! Ja pitäis puhua suomea jos Mikko kyseessä! Huijataan härskisti jos on Leppilampi. Kova pettymys monelle jos vain Leppilampi on maskin takana.

No voi herranjestas. Ottaa se nyt koville, kun noin pahasti TV-ohjelmassa huijataan.

Ootko ohjelman tuottaja ja nyt paskat housussa kun ihmiset eivät pidä valehtelusta?

Vierailija
7634/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä haku tuo hector, vaikka onkin väärin. Potilaana suljetulla Loirin kanssa jo vuosikymmeniä sitten,sinivalas osuu ja muutenkin suurinpiirtein kaikki vihjeet. Ja on muuten Marcon kanssa identtiset äänet. Mutta ei hector paljon varmaan lavalla seiso/kyyki enää nykyään. Taitaa olla kunto vähän heikossa.

Pakkanen voi tippua jo seuraavaksi ja ei liene kauden yllätyksiä. Suosio yllätti käsikirjoittajat.

Taikahattu on valehdeltu kiinnostavaksi ja kitara pystyssä mahan päällä viittaa kristaan, mutta itse hahmo katoamistemppuineen noora karmaan

Tamminen kai se kauden iso "yllätys" piti olla.. Marco ja Jarkko on siis todennäköisesti kaksi viimeistä "kisassa".

Vierailija
7635/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä haku tuo hector, vaikka onkin väärin. Potilaana suljetulla Loirin kanssa jo vuosikymmeniä sitten,sinivalas osuu ja muutenkin suurinpiirtein kaikki vihjeet. Ja on muuten Marcon kanssa identtiset äänet. Mutta ei hector paljon varmaan lavalla seiso/kyyki enää nykyään. Taitaa olla kunto vähän heikossa.

Pakkanen voi tippua jo seuraavaksi ja ei liene kauden yllätyksiä. Suosio yllätti käsikirjoittajat.

Taikahattu on valehdeltu kiinnostavaksi ja kitara pystyssä mahan päällä viittaa kristaan, mutta itse hahmo katoamistemppuineen noora karmaan

Tamminen kai se kauden iso "yllätys" piti olla.. Marco ja Jarkko on siis todennäköisesti kaksi viimeistä "kisassa".

Tämä.. ja vetäisikö marco lopussa korkealta kovaa ja/tai Jarkko miehen äänellä

Vierailija
7636/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun odotat koko kauden jotain traagisesti pohjalla käynyttä, kansainvälisesti menestynyttä, kuumaa ja karismaattista ruotsalaisnäyttelijää/-muusikkoa, ja sitten maskin alta paljastuukin leveästi virnistävä Mikko Leppilampi :D

No, Mikolle pointsit jos todella paljastuu noin taitavaksi.

Vierailija
7637/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Itse asiassa panelisteillehan suurimmat mysteerit tuntuvat olevan Hiirulainen ja Tohtori. Heillä ei ole mitään hajua näistä, vaikka katsojat ovat ne arvanneet.

se voi olla oikeasti yllättävän vaikeaa 4 henkilön voimin arvata oikein kun merkkaillaan vihjeet lennosta ylös. 

Miettii tilannetta että jos olet pikku porukassa jolla ei mahdollisuutta seurata some keskusteluja tai uudelleen katsella vihjeitä, niin varmaan moni ei tajuaisi että hiirulainen on mies, toki nyt on helppo niin sanoa. Myös tohtorin yhdistäminen niinkin isoon suomalaismuusikkoon, en itsekään meinannut uskoa että miksi hietala lähtee tällaiseen mukaan. Tosin suurin syy miksi ne on pihalla tohtorista on että eihän se ole esittänyt vielä mitään sellasta että ne ymmärtää tohtorin olevan metallimuusikko

Vierailija
7638/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää on kyllä ihan totta 👍Eihän he kuvausvaiheessa voineet tietää mikä hahmo somekansan saa kuohumaan 😁 t: sama

Vierailija
7639/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä Leppilammesta oikein mitään, jos porukka sanoo että vihjeet sopii, niin uskon kyllä. Itse olen Marko Hietalan fani ja seurannut hänen elämäänsä, silti en saa kaikkia vihjeitä millään sopimaan häneen. Äänen kuitenkin tunnistan heti. Sama juttu Pakkasen kohdalla, hän kuulostaa yhdeltä metal/rock laulajalta, ei Leppilammelta.

No ei porukka kyllä ole ihan yksimielisiä tuostakaan. Tottahan ne saadaan väkisin vääntämällä sopimaan, mutta aika kaukaa haettuja ovat esimerkiksi ne bromance-jutut. Ja vaikka vihjeet sopisivatkin, äänenkin pitäisi jotenkin sopia Leppilampeen ja niin ei nyt vain mitenkään päin ole. 

Itse luulen kyllä ihan selkeän Leppilammen Pakkasessa. Ihan sama suhuässä on hänellä.

Kuuntelin eilen vielä Pakkasen esityksiä, ja löysin You Tubesta Mikon suhteellisen uuden biisin, suurempi voima. Näitä kun kuuntelee peräkkäin, huomaa, että pohjasävy on sama. Pakkasena Mikko käyttää silti enemmän alarekisteriä ja on selkeästi harjoitellut erilaista äänenkäyttötekniikkaa saadakseen ääneensä enemmän raspia ja rikkonaisuutta. Se ei ole paljon laulaneelle ihmiselle kovin vaikeaa etenkään laulunopettajan avulla, kun perustekniikka on hallussa. Laulutekniikka on omaan korvaani silti samankaltainen, sama tasainen, vahva vibrato pitkissä nuoteissa.

Lisäksi itse musiikkitaustaisena (en toki ole laulaja) huomaan, että omakin ääni on yllättävän eri kuuloinen ihan jo pelkästään riippuen siitä, miltä korkeudelta laulaa. Siihen kun lisää vielä äänenkäyttöteknistä kikkailua, niin kyllä tuosta Leppilammen tunnistaa. Tosin Foo Fighters -veto oli kyllä sen verran kova, että yllätyin, kuinka paljon Mikon äänessä on voimaa. Kannattaa kuitenkin myös muistaa, että laulu on nauhoitettu studiossa, mikä antaa mahdollisuuden ottaa uusiksi niin monta kertaa kuin haluaa, jos joku ei heti onnistu.

Kukaan ei ole muuten tainnut yhdistää uskontoviittauksia Leppilampeen. Nekin käyvät. Hänellä on hengellinen tausta, ja isänsä on gospel-muusikko Jukka Leppilampi.

Kieltämättä tuossakin on vähän pakkasehtava soundi:

Vierailija
7640/10902 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä tuossakin on vähän pakkasehtava soundi:

Videon oli tarkoitus alkaa 38 sekunnin kohdalta.