kun vauva syntyy yöllä
Siirrytäänkö sitä keskellä yötä sinne synnyttäneiden osastolle vauvan kanssa? Ja muut samassa huoneessa olijat herää siihen?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:08"]
Mä oon siirtynyt aina aamulla/aamupäivällä
[/quote]
Siis missä vietit ne aamuyön tunnit? Käytävällä? Tuskin synnytyssalissa kuitenkaan?
[/quote]Ensin synnytyssalissa pari tuntia, sen jälkeen erillisessä huoneessa synnytyssalien lähellä( en muista nimitystä). Siellä saimme voileipää, kahvit ja kuohuviinit. Tosiaan osaston puolelle siirryttiin vasta aamulla/aamupäivällä.
[/quote]
Missä ihanassa luksussairaalassa olet synnyttänyt? Mä olin sen pari tuntia salissa, johon sain jotain leipää, mutta olin niin poikki, etten jaksanut edes päätäni nostaa syödäkseni. Onneksi mies syötti. Hoitajat yrittivät varovasti kiirehtiä, että saisivat mut salista pois ja seuraavan tilalle. Seuraavaksi jännättiin onko osastolla tilaa vai joudutaanko käytävälle, tuurilla sain viimeisen osastopaikan. (Seuraava sitten joutuikin käytävälle.) Siellä vähän aikaa ja sitten mies joutui lähtemään kotiin, kun oli ilta, ja minä jäin yksikseni ihmettelemään vauvaa ja miettimään miten pystyn nostamaan vauvaa viereeni, kun en meinannut tolpillani pysyä.
Kuulostaa siis aika luksukselta tuo erillinen huone, jossa saa olla rauhassa, kuohuviinit, kahvit ja kaikki:)
[/quote]
Oisko ollu Tammisaari? Villi arvaus vaan.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:34"]
Missä sairaalassa käytävälle joutuu?
[/quote]
Ihan kaikissa Suomen sairaaloissa ja jokaikisellä osastolla, JOS osasto on niin täynnä, ettei huoneisiin mahdu. Vai meinaatko, että osa sit vaan laitetaan kotiin ennen aikojaan?
Toki toiset sairaalat ja osastot on useemmin liian täynnä ja toiset ei välttämättä koskaan.
Meidän lapsi syntyi yöllä puoli viisi. Siirryimme osastolle noin seitsemältä, jolloin vaihtui kätilöiden vuoro ja oli muutenkin kierros meneillään eli kaikki olivat oletettavasti hereillä. Oltiin siis siellä synnytyshuoneessa (?) pari tuntia, saatiin aamupalaa jne. Tyksissä tämä.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:38"]
[/quote]
Siis missä vietit ne aamuyön tunnit? Käytävällä? Tuskin synnytyssalissa kuitenkaan?
[/quote]Ensin synnytyssalissa pari tuntia, sen jälkeen erillisessä huoneessa synnytyssalien lähellä( en muista nimitystä). Siellä saimme voileipää, kahvit ja kuohuviinit. Tosiaan osaston puolelle siirryttiin vasta aamulla/aamupäivällä.
[/quote]
Missä ihanassa luksussairaalassa olet synnyttänyt? Mä olin sen pari tuntia salissa, johon sain jotain leipää, mutta olin niin poikki, etten jaksanut edes päätäni nostaa syödäkseni. Onneksi mies syötti. Hoitajat yrittivät varovasti kiirehtiä, että saisivat mut salista pois ja seuraavan tilalle. Seuraavaksi jännättiin onko osastolla tilaa vai joudutaanko käytävälle, tuurilla sain viimeisen osastopaikan. (Seuraava sitten joutuikin käytävälle.) Siellä vähän aikaa ja sitten mies joutui lähtemään kotiin, kun oli ilta, ja minä jäin yksikseni ihmettelemään vauvaa ja miettimään miten pystyn nostamaan vauvaa viereeni, kun en meinannut tolpillani pysyä.
Kuulostaa siis aika luksukselta tuo erillinen huone, jossa saa olla rauhassa, kuohuviinit, kahvit ja kaikki:)
[/quote]
[/quote]Ei,mutta läheltä liippaa :)
[/quote]
TAYS:ssa. Tai ei kuulemma enää pitäisi joutua, nyt osa synnyttäjistä laitetaan vastavalmistuneeseen potilashotelliin, kun osastolle kaikki eivät mahdu. Synnytyssalejakin on aika niukasti ja lisää synnyttäjiä tulee, kun aluesairaalan synnytystoiminta lopetetaan. Olisiko muuten juuri tuo 18:n mainitsema sairaala, jonka synnytykset tungetaan myös TAYSiin?
Vaikka oli ihan ok synnyttää tuolla, olisi kieltämättä aika eri olo, jos synnytyksen jälkeen saisi kokisi olevansa muuta kuin osastontäytettä, joka pitää siirtää nopeasti paikasta toiseen ja edes isä saisi rauhassa olla paikalla, vaikka olikin yö tulossa. Parhaansa hoitajat tekivät, en heitä syytä, mutta kun on ahdasta, niin eiväthän he muuta voi tehdä.
t. 20
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:43"]
[/quote]
TAYS:ssa. Tai ei kuulemma enää pitäisi joutua, nyt osa synnyttäjistä laitetaan vastavalmistuneeseen potilashotelliin, kun osastolle kaikki eivät mahdu. Synnytyssalejakin on aika niukasti ja lisää synnyttäjiä tulee, kun aluesairaalan synnytystoiminta lopetetaan. Olisiko muuten juuri tuo 18:n mainitsema sairaala, jonka synnytykset tungetaan myös TAYSiin?
Vaikka oli ihan ok synnyttää tuolla, olisi kieltämättä aika eri olo, jos synnytyksen jälkeen saisi kokisi olevansa muuta kuin osastontäytettä, joka pitää siirtää nopeasti paikasta toiseen ja edes isä saisi rauhassa olla paikalla, vaikka olikin yö tulossa. Parhaansa hoitajat tekivät, en heitä syytä, mutta kun on ahdasta, niin eiväthän he muuta voi tehdä.
t. 20
[/quote]18 on synnyttänyt Salossa.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:42"]
[/quote]
Ihan kaikissa Suomen sairaaloissa ja jokaikisellä osastolla, JOS osasto on niin täynnä, ettei huoneisiin mahdu. Vai meinaatko, että osa sit vaan laitetaan kotiin ennen aikojaan?
Toki toiset sairaalat ja osastot on useemmin liian täynnä ja toiset ei välttämättä koskaan.
[/quote]
Toki, mutta TAYS:ssa osastojen täynnä oleminen oli vielä muutama vuosi sitten enemmän sääntö kuin poikkeus. Eikä tilanne tosiaan sinänsä ole muuttunut, paitsi tuon potilashotellin osalta.
t. 20
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 18:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Ei,mutta läheltä liippaa :)
[/quote]
Mä veikkaan Salon Sairaalaa.
terv. nro. 15
..kättärillä syntyi esikoinen, synnytyssalissa oltiin ensin synnyttämässä puolesta yöstä aamu viiteen jolloin lapsi syntyi, sitten olikin talo täynnä ja odotimme synnytyshuoneessa vapaata perhehuonetta, kahdelta iltapäivällä pääsimme omaan perhehuoneeseen, ihanaa aikaa, 4 yötä. -08 oli tämä. synnytyshuoneessa nukuimme, ja perhehuoneessa nukumme minkä saatoimme kaikki päivät joka välissä, mies haki ruuat huoneeseen ja imettelin ja nukuin. kauemminkin olis voinu olla :-)
Siirrytään, ellei sitten käy kuten minulle eli leikkaussalin kautta teholle :(
Ammulla vasta siirryttiin. Siihen asti levättiin miehen ja vauvan kanssa siinä synnytysosaston huoneessa, jossa olitiin miehen kans "asusteltu" jo toista vuorokautta vesien menon jälkeen suppareita ootellen. Oltiin ihan rauhassa, torkuttiin ja tutustuttiin ja totuteltiin perheen uuteen kokoonpanoon, syötiin kasa hoitajan tuomia herkkuvoileipiä ja kilisteltiin kuohuvalla. Tämä Salossa 2007.
Ammulla vasta siirryttiin. Siihen asti levättiin miehen ja vauvan kanssa siinä synnytysosaston huoneessa, jossa olitiin miehen kans "asusteltu" jo toista vuorokautta vesien menon jälkeen suppareita ootellen. Oltiin ihan rauhassa, torkuttiin ja tutustuttiin ja totuteltiin perheen uuteen kokoonpanoon, syötiin kasa hoitajan tuomia herkkuvoileipiä ja kilisteltiin kuohuvalla. Tämä Salossa 2007.
Olen molemmat synnyttänyt yöllä yliopistollisessa sairaalassa, ja muutama tunti synnytyksen jälkeen ollaan siirrytty vierihoito-osastolle. Synnytyksen jälkeen oltiin 2-3 tuntia salissa tarkkailtavana (vuodin paljon verta) ja syömässä kätilön tuomaa iltapalaa ja kuohuvaa. Hiljakseen sitten siirryttiin huoneeseen (vaikka se minun osalta olikin aika kolinaa, kun en voinut verenhukan aiheuttaman pyörtyilyn vuoksi kävellä vaan mut työnnettiin joka ovenkarmiin ja nurkkaan kolahtaneella sängyllä).
Minulla oli sektio myöhään illalla, osastolle tuotiin heräämön kautta joskus kahden aikaan yöllä. Olin ihan hilpeä ja virkeä kun ensimmäistä kertaa päiväkausiin ei sattunut mihinkään (ja olin siis ihan lääkepöllyissä tietysti vielä), enkä nukkunut koko yönä, ihastelin vain vauvaa joka nukkui kainalossani. Huonekaveri ei myöskään nukkunut kun hänen vastasyntyneensä valvotti itkullaan, joten juteltiin ja valvottiin molemmat.
[/quote]
[/quote]
[/quote]Noin se toimii pienehkössä vauvamyönteisessä sairaalassa, joka aiotaan nyt ajaa alas ja tulevat synnyttäjät siirtynevät suurehkoon yliopistolliseen sairaalaan :(