Mitä napostelet, jos "nälkä" muttei mitään naposteltavaa?
Omaa herkkua on juustosiivuun kääritty kinkkusuikale tai meetwursti, tai suolakurkkuviipaleet suoraan purkista.
Kommentit (21)
Vauvan hedelmäsoseet, niitä on aina kaapissa ja ovat hyviä :) Joskus myös yritän selvitä juomalla lämmintä vettä, mutta hyi helkkari siitä tulee vaan pahalle tuulelle. Ap:n tapaan myös syön juustoa, erotuksena että puraisen palan suoraan juustokimpaleesta :D Siinä jaksa mitään höyliä kaivella.....
Mulla on kirsikkatomaatteja aika säännöllisesti jääkaapissa, tai sitten veistän paprikasta suikaleita. Mehukeittoa ei nyt voi napostella, mutta sen olen todennut hyväksi makeannälkään.
Näkkäriä ja päälle pelkästään oivariinia.
Keitän kahvit
Vauvan soseet
Juustosiivuja
Mehujää on hyvä makeannälkään, niitä on aina pakkasessa meillä just sen takia ja kaloreita ei oo paljon
Paistan munan
Rusinat
Kaakaojauhe :)
Pakastemansikat ja vatut
Oliivit
No en varmaan mitään, kun ei kerran ole mitään naposteltavaa!!!
Parasta on hapankorppu ja näkkileipä voilla/levitteellä!
Mulla sama kuin ap:lla ja jos raikasta tekee mieli, niin sitten pakkasesta jotain marjoja tai kaapista purkillinen säilykehedelmiä.
Kurkkua, tomaattia, juustoa, pelkkää leipää, kuivia makaroneja, vettä.
Hapankorppua siihen juustosiivu ja kurkkua päälle.
Minäkin rullaan kinkkua ja juustoa mutta niitä ei voi jatkuvasti syödä. Siis vaikka televisiota katsellassa. Yleensä keitän kahvit, juon teetä, tai tilkan jotain alkoholia (viini, konjakki). Minulla napostelutarpeeseen auttaa siis myös joku voimakkaan makuinen juoma. Mehu tms. ei riitä koska sen ihaisen hetkessä. Joku mitä voi hörppiä pitkän aikaa on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:48"]
Minäkin rullaan kinkkua ja juustoa mutta niitä ei voi jatkuvasti syödä. Siis vaikka televisiota katsellassa. Yleensä keitän kahvit, juon teetä, tai tilkan jotain alkoholia (viini, konjakki). Minulla napostelutarpeeseen auttaa siis myös joku voimakkaan makuinen juoma. Mehu tms. ei riitä koska sen ihaisen hetkessä. Joku mitä voi hörppiä pitkän aikaa on hyvä.
[/quote]
Ihan sama juttu. Tai siis en syo kinkkua ja juustoa, mutta noista juomista. Pieni lasi punaviinia tai viskia, josta sitten hiljakseen pienia horppyja kirjaa lukiessa (kaipaan siis yleensa naposteltavaa just kirjaa lukiessa). Mikaan janojuoma ei siis kelpaa, koska sen vaan juo hetkessa.
Aika usein surautan myos jonkun paputahnan tolkkipavuista (voi olla myos kikherneita tai linsseja), johon sitten dippailen leipaa/kuivahtanutta leipaa/hapankorppuja tai sit niita vihanneksia, joita sattuu loytymaan (kurkku, paprika, porkkana, kukkakaali, lanttu, kaali...). Joitain naista aineksista kuitenkin yleensa loytyy, vaikka ruokakaapit ois melkein tyhjina.
Paistettu tai keitetty kananmuna, pähkinöitä, suolakeksejä tai raejuustoa.
Porkkanoja, juuston paloja, pähkinöitä (noita on aina kotona)
hapankoppuja, tai näkkärin (jos niitä sattuu olemaan)
raakoja makaroneja :)