Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vitiligosta kokemuksia?

Vierailija
19.07.2006 |

Itselläni on ollut jo vuosia valkoisia läikkiä käsissä, eivätkä ne ole juuri minua häirinneet. Mutta nyt läikkiä on yhtäkkiä tullut kasvoihinkin, silmän ympärille ja poskeen. Eivät näy vielä mitenkään häiritsevästi, mutta saa nähdä miten leviävät... Onkohan poppaskonsteja niihin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy vain yrittää piilottaa niitä meikkien avulla. Mulle ilmaantui vitiligo yllättäen viime kesänä ja tietysti suoraan kasvoihin. www iholiitto fi löytyy pdf-muodossa ohjekirjanen vitiligosta. Siinä on siitä paljon tietoa, myös neuvoja suojavoiteista ja kosmetiikasta.

Muista suojata auringolta vitiligo!

Vierailija
2/6 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, joka on asustanut maassa jonkin aikaa ja joka kärsii vitiligosta, kertoi minulle tästä.

Suomessa kyseistä lääkettä ei kaiketi ole ainakaan vielä. Mahtaako olla niin rajut sivuvaikutukset (pää lähtee irti tms. :-)) ettei anneta Suomeen myyntilupaa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Protopic ja Elidel, joita voi määrätä vain ihotautilääkäri. Tuoreet läikät paranevat usammin kuin vanhemmat. Valohoitoja myös käytetään.

Vierailija
4/6 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/6 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peffasta on. Mutta olis vielä enemmän peffasta jos olis tummaihoinen.

Vierailija
6/6 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ensin pikku tiplu kämmenselkään ja sitten toiseen. Sitten käsivarsiin, kasvoihin, yläselkään, jalkoihin...

Valkoisille läikille tyypillisiä esiintymispaikkoja on ruumiinaukkojen ympäristö (suun ympäristö, huulet pysyvät ennallaan, silmäkulmat, jopa peffareikä ja genitaalit). Ensin tulee neulanpään kokoinen läikkä, sitten toinen viereen, sitten kolmas, sitten nen yhdistyy...Lääkehoito on mahdollista, osa lääkehoidoista vaarallisia ja osa turvallisia.

Vaaleaihoinen kuten minä selviää mainiosti sillä että käyttää vahvaa aurinkovoidetta kosteutsvoiteena ja lisää siihen kesäaikaan mietoa itseruskettavaa (joka ei poista läiskiä mutta tasoittaa väriä hiukanI. Jos ei rusketu, ei näy täplät. Tummemmilla/ruskettuvilla ihmisillä on enemmän haastetta.

Outo erikoisuus on se, että pään alueella voi tulla valkoisia alueita kulmakarvoihin, ripsiin, miehillä naamakarvoihin, tukkaan....myös pimppikarvoihin. Minulla keskellä pimppikarvat muuttuu vitivalkoisiksi ja ympärillä on tummempaa. Todella oudon näköinen, pidän aika trimmattuna.