Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilasin työharjoittelussa, työpaikan pikkujouluissa, mahdollisuuteni työpaikkaan

Vierailija
12.09.2020 |

Olin viime syksynä työharjoittelussa työpaikassa, jossa viihdyin erinomaisesti. Tein työni todella hyvin ja pärjäsin hienosti, olin oikeastaan esimerkillinen harjoittelija. Sain todella hyvää suullista palautetta ja kaikki meni siis hienosti, paremmin kuin hyvin. Osoitinkin viihtyväni. Nappisuoritus.

Minut kutsuttiin mukaan työpaikan pikkujouluihin, kun harjoittelu oli juuri loppumassa. Menin mielelläni. Hyvää ruokaa, hyvää seuraa, paljon juomaa.

Ja sitten lähti lapasesta.

Olin niin kännissä, etten ole koskaan ollut. En tiedä mitä oikeastaan tapahtui, mutta ei jäänyt epäselväksi, että join aivan liikaa.

Muisti meni, ja hataran muistikuvani perusteella eräs työntekijä talutti minut taksiin kun juhlat vielä jatkuivat. En voi sanoin kuvailla, millaista p**seilyä se ilta oli. Katastrofi.

Nolasin siis itseni ja pilasin kaiken. Seuraavalla viikolla töissä osa työntekijöistä ei edes tervehtiessään katsonut silmiin, ja sitten harjoittelu jo loppuikin. Arviointi oli neutraali ja niukka. Hyvä, muttei erinomainen.

Nyt olen valmistunut ja olisin pätevä menemään töihin. Paikka on auki. En voi hakea sitä.

Ja jos hakisin, en pääsisi.

Haluan korostaa, etten puhu mistään höpsänkeikkaa-humalahulluttelusta, vaan totaalisesta känniörveltämisestä. En kehtaa kertoa yksityiskohtia, mutta se oli totaalinen munaus.

Tunne siis on, etten edes voi hakea paikkaa. Jos kuitenkin hakisin, niin voisiko olla niin, että työnantaja ajattelisi että on tytöllä ainakin asennetta kun kehtaa! Vai onko tuhoontuomittua ja täydellisen noloa yrittää? Jättääkö suosiolla hakematta, kun tilanne näyttää toivottomalta?

Mitä te tekisitte?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakematta ei saa mitään. Hae.

Pikkujouluissa ym.juhlissa tapahtuu kaikenlaista. Minua on lähennelleet niin miehet kuin naisetkin, olen siis mies. Esimiesasemassa on pakko rajoittaa juomista minimiin ja silloin näkee kaikenlaista jota humalaiset luulevat tekevänsä piilossa. Oma esimieheni on mies ja miehen kanssa naimisissa ja aivan selvästi viime pikkujouluissa olisi ollut kiinnostunut minusta. Työntekijät avautuvat kaikesta hyvin henkilökohtaisesta humalassa, pettämisistään, omista puolisoistaan, vanhoista seikkailuistaan. Se pitää kestää tai lähteä pois.

Vierailija
42/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, kyllä mokailut muistetaan ja kerrotaan uusille työntekijöille myös. Ai kauhee ku se ja se silloin...muistatteko

Mitä sitten? Ei minua ainakaan kiinnosta paskaakaan mitä muut ajattelevat. Etenkään työpaikalla missä ollaan töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta! Ja nämä anteeksipyyntö vaativat voivat mennä sinne sädekehän kiillotuskurssille keskenänsä. Känniörvellys on tyhmää ja sitä ei pitäisi tapahtua, mutta kun tapahtuu ja ei siitä pidä itseään loputtomiin ruoskia. Muistaa kyllä sitten ensi kerralla..

Vierailija
44/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikko:

"Mitä te tekisitte".

Vierailija
45/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinulla sentään sen verran on käytöstapoja, että pyysit jälkikäteen anteeksi hölmöilyjäsi? Tai jos ei ole niin sitten se onkin aivan oikein ettet saa työpaikkaa. Nykyään ei ihmiset tunnu osaavan aivan peruskäytöstapoja.

Jos ei ole loukannut ketään, miksi pitäisi pyytää anteeksi. Jos nyt sinne haastatteluun pääset, niin mitään et asiasta mainitse, mieluiten olet kuin olisit unohtanut koko asian. Jos alkoholin käytöstä kysytään, niin et silloinkaan viittaa tuohon tapahtumaan vaan kerrot vaan käyttäväsi alkoholia hyvin maltillisesti. Jos siinä ottavat tuon tapauksen esiin, niin kerrot vaan nousseen yllättävän herkästi päähän, koska et käytä alkoholia kovinkaan paljoa ja opit tuntemaan rajasi.

No jos ei ole mitään anteeksi pyydettävää niin sitten ei ole mitään ongelmaakaan. Siinäkö ei mielestäsi ole riittävästi aíhetta anteeksi pyyytämiselle että muut juhlimaan tulleet joutuvat pitämään känniääliöstä huolta ja taluttamaan taksiinkin kun ei itse siihen pysty? Tuskin siitä anteeksi pyytämisestä haittaakaan on. Hyviä käytöstapoja.

Vierailija
46/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta! Ja nämä anteeksipyyntö vaativat voivat mennä sinne sädekehän kiillotuskurssille keskenänsä. Känniörvellys on tyhmää ja sitä ei pitäisi tapahtua, mutta kun tapahtuu ja ei siitä pidä itseään loputtomiin ruoskia. Muistaa kyllä sitten ensi kerralla..

Niin työpaikkahan siinä vaan menee kun on niin sivistymätön juntti ettei osaa pyytää anteeksi.

Vierailija
47/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin jo että onpa jollakulla aikaiset pikkujoulut. Toisaalta yhden tutun firmassa (virasto) pikkujoulujuhlinta tapahtui säännöllisesti vasta tammikuussa kun silloin sai helpommin (ja halvemmalla?) varattua esim. ravintoloista ja teattereista paikkoja koko porukalle. 

Vierailija
48/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut tosi fiksuja ja lohduttavia kommentteja. Todellakin yhdistelmä jännittävä harjoittelija, kokemattomuus alkoholin kanssa, hauska tunnelma ja sitten ilmainen viina johtaa helposti tuohon lopputulokseen. Mutta ap ei ole ainoa. Itse muutamia kertoja nuorena ja vielä noin 30-vuotiaanakin mokanneena tiedän nyt 47-vuotiaana vihdoinkin rajani. Alkumalja ja 1-2 lasia viiniä lisäksi, on mulla maksimi. Muisti säilyy, ei tule (isoja) ylilyöntejä ja seuraavana aamuna ei ole krapula.

Vierailija
49/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa tietäisit mitä kaikkea pikkujouluissa saattaa tapahtua. Rintaliivien esittely on pienimmästä päästä. Jos sinut olisi löydetty hässimästä työkaveria pomon pöydällä, olisit oksentanut tanssilattialle ja siitä koko matkan vessaan ja takaisintullessa itse liukastunut siihen, tankotanssinut munasillasi firman aulassa tai muuta vastaavaa, niin sitten voisi hävettää vielä enemmän. Tällaisiakin on tullut nähtyä vuosien varrella. Ei muuta kun hakemusta sisään!

Vierailija
50/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin sun pomo, niin nauraisin sut pihalle. Ihminen, joka ei hallitse omaa alkoholinkäyttöään, ei ole mikään lahja yritykselle. Ei sua voi palkata. Aina joutuisi miettimään, mitä pippaloita voisi järjestää ja missä seurassa, ettet häpäise yritystä. 

Vierailija
51/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet ilman muuta. Jos loukkasit juhlissa jotakuta tai joitakin, etkä ole pyytänyt sitä aikoinaan anteeksi niin voi tulla hankalaa. Olen törttöillyt myös

Vierailija
52/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan. Tuli itsekin joskus perseiltyä kunnolla ja se unehtui pian. Sellaisesta pitää vain ottaa opiksi. Vakava ongelma se on vasta sitten kun tuollainen käytös on toistuvaa.

Vierailija
53/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet ilman muuta. Jos loukkasit juhlissa jotakuta tai joitakin, etkä ole pyytänyt sitä aikoinaan anteeksi niin voi tulla hankalaa. Olen törttöillyt myös

Ja lisäisin vielä, että kadut jälkeenpäin jos et hae. Mitään et menetä nyt joten leuka pystyyn

Vierailija
54/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan hakupaperit vetämään.

Osa kommenteista sai jopa nauramaan! Iso, iso kiitos kaikille vastauksista ja tsempeistä!

Ap

Vierailija
55/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh. "Seksikäs" tanssi on ihan klassikko. Itse vetäisin silloin aikoinaan jokusen sylitanssin. Olin sentään notkea ja 50 kiloinen. Että vaikka hävetti silloin niin onhan se nykyään jo vähän kultaantunut muisto.

Työkaverin iskuyritykset, jotkut jatkaa sitä ihan pokkana sitten seuraavalla viikolla, kun kerran synkkasi niin hyvin juhlissakin. Not.

Hurjimmat oli kyllä ne bileet, kun tj sai kännipäissään epätoivoisen kohtauksen ja alkoi luennoimaan että firma on luisussa (Ja olihan se, vuotta myöhemmin selvitystilassa) ja tietenkin oli sitä mieltä että menköön kaikki samaan konkurssiin ja maksoi niin monta kierrosta että kaikki varmasti oli kännissä tai paenneet paikalta...

Joku on kuitenkin katsonut asiakseen pitää huolta, koska sinutkin oli taksiin saateltu.

Vierailija
56/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaatuu! Nouseminen tyylillä on se, mitä elämäntaitoon tarvitaan.

Jollet saakaan tätä työtä, niin siihen on sata muutakin syytä kuin yhdet pikkujoulut.

Vierailija
57/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oisin sun pomo, niin nauraisin sut pihalle. Ihminen, joka ei hallitse omaa alkoholinkäyttöään, ei ole mikään lahja yritykselle. Ei sua voi palkata. Aina joutuisi miettimään, mitä pippaloita voisi järjestää ja missä seurassa, ettet häpäise yritystä. 

Firman juhlat on vähän eri asia kun asiakkaille järjestettävät tilaisuudet. Jos firman sisäisiin juhliin tulee joitain asiakkaita heilumaan niin olisi kyllä hieman outoa.

Vierailija
58/75 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en ymmärrä että mikä tää juttu on että työpaikan´´ pikkujouluissa aina vedetään perseet ja nolataan ittensä??? Miksei sitä voi tehdä jossain muussa porukassa kuin just sen työporukan kanssa.  Miksi paskoa sinne missä syö?

Tästäpä onkin ap:lle paljon apua. Not.

Vierailija
59/75 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. Olen itse söheltänyt aikanani pahasti kännipäissäni työpaikan juhlissa, niin että muisti on mennyt ja ei mitään käsitystä mitä tapahtui. En ollut väkivaltainen, mutta osaan olla kännissä rasittava vinkuja. Kyllähän sen töissä sitten huomasi, että porukka suhtautui tämän jälkeen jotenkin eri tavalla. Ainakin hetken aikaa. Sittemmin en työpaikan juhliin ole enää mennyt, koska nöyryytys oli niin kova. Nyt, 10 vuotta myöhemmin, kukaan ei tuota varmaan enää muista.

Niin se ohje sinulle.. no, se riippuu mitä siellä on tapahtunut. Jos olet loukannut fyysistä koskemattomuutta tai haukkunut jonkin henkilökohtaisella tavalla, ei kannata hakea. Jos olet muuten vain törttöillyt ja mokannut julkisuuskuvasi, niin ei se nyt niin paha ole.. tai siis että se unohtuu kyllä. Mutta riippuu tosiaan mitä olet mokannut.

En ollut väkivaltainen enkä (mielestäni) lähennellyt ketään. Enkä varmasti loukannut ketään sanallisesti, se ei ole minun tapaistani, edes tuhannen kännissä.

Muistikuvat ovat tosiaan hyvin hatarat, mutta pääasiassa siis mokasin juurikin tahraamalla julkisuuskuvani.

Kymmenessä vuodessa kyllä aivan varmasti unohtuukin kuten sanoit, ja sen sanon minäkin sinulle, mutta alle vuosi on lyhyt aika ehtiä unohtaa...

Ap

No siinä tapauksessa haet sitä paikkaa. Tietäisit mitä sekoiluja tuolla työelämässä on, pientä se on jos kännissä sössöttää jotakin hölmöä.

Juuri näin. Meilla on töissä mies, joka oli juuri irtisanoutunut firmasta, mutta ehtinyt jossain juhlissa ennen lähtöään haistattelemaan pomolle. Kun kyllähän sitä nyt, kun on just lähdössä.

Eipä siinä mitään, kohta meidän firma osti sen firman, jonne se mies lähti ja vähän ajan kuluttua se istui takaisin samalla osastolla kuin mistä lähti. Mutta kyllä se siitä.

Suomi on niin pieni maa, että tuollaisia avaudun ihan huolella, kun en koskaan palaa tänne avautumisia ei kannata tehdä.

Vierailija
60/75 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, kyllä mokailut muistetaan ja kerrotaan uusille työntekijöille myös. Ai kauhee ku se ja se silloin...muistatteko

Mitä sitten? Ei minua ainakaan kiinnosta paskaakaan mitä muut ajattelevat. Etenkään työpaikalla missä ollaan töissä.

No sua ei kiinnosta, mutta ap:ta kiinnostaa. Ja tottahan se on, että ne kännimokailut muistetaan. Eli jos se häiritsee ja uskoo, ettei kestä mahdollista kuittailua, niin sitten ei kannata hakea. Jos ei häiritse, niin sitten hakee.