Vähänkäytetty.fi hinnat
Selailin vähänkäytetty.fin valikoimaa ja huomasin, että suuri osa tuotteista on hinnoiteltu todella yläkanttiin. Aiemmin löysin sieltä usein vaikka mitä, mutta nykyään hyvät ja edulliset löydät ovat harvassa.
Millaisia kokemuksia teillä on, ostajana ja myyjänä? Menevätkö tuotteet kaupaksi, jos hinta on maltillinen? Ja millaisia summia olisit itse valmis maksamaan?
Olen ajatellut lähettää itsekin sinne myyntiin tuotteita, lähinnä vaatteita, joten kaipaisin tuoreita kokemuksia.
Kommentit (14)
Myyjänä: vaivalloinen konsepti. Kauhea vaiva kuvata vaatteet ja tavarat, hinnoitella, kirjoittaa tarkka kuvaus, ladata tiedot sivustolle, numeroida ja pakata tuotteet, lähettää. Hinnat pitää laittaa hyvin maltillisiksi, koska tosiaan, ihmiset ei halua maksaa juuri mitään käytetystä ja vähänkäytetty.fi lisää hintaan aina 2,90e. Tuotteiden lähetys maksaa myyjälle 6,90e.
Koska tuotteilla on palautusoikeus, tavarat on käytännössä vähänkäytetty.fi omistuksessa kuukausikaupalla. Joku ostaa tuotteen, lähetetään sille, ostaja saa 15 vuorokauden ajan miettiä pitääkö tuotteen vai ei. Tähän päälle takaisin postituksen aika, eli todellisuudessa se tavara ei tuolla myyntilistoilla välttämättä ole kovinkaan kauaa, vaan suuren osan myyntiajasta se seilaa ostajien kotona ja postissa. Ja kaikkein kurjinta kun vaate/tavara palautuu näiltä reissuilta huonommassa kunnossa kuin se oli (esim. uusi lasten kuorihaalari ihan homehtuneen hajuisena).
Ne mitkä ei mene kaupaksi, saa "lunastaa" itselleen takaisin maksamalla taas 6,90e. Oli eka ja viimeinen kerta mitä kokeilin. Sain minä voittoakin jonkun verran, mutta ei todellakaan ollut vaivan ja riskin arvoista. Jatkossa kaikki vaan tori.fi kautta, niinkuin ennenkin. Ja minä olen myynyt tavaroita ja vaatteita yli 10 vuotta aktiivisesti niin kirppiksillä, huuto.netissä, fb:n ryhmissä jne, eli sanoisin että jotain kokemuspohjaa asiasta on (esim. niiden hintojen suhteen).
Ensimmäisestä ja toisesta paketista meni parhaat heti päältä. Ekasta paketista ns huonompaa tavaraa ei ole mennyt yhtään ja tokasta paketista pari tavaraa. Itseasiassa alan ihan kohta teippaamaan kolmatta pakettia i lähetys valmiiksi
Vierailija kirjoitti:
Esim. kolme vauvan bodyä 3,2e. Tarkoitukseni siis saada vain hyvä tavara kiertämään.
🙂
Eli siis olet valmis näkemään valtavan vaivan, vain jotta saat tavaran kiertämään. Oletko kuullut esim. uffin laatikoista? Koska eihän sulle tuosta juuri mitään tosiaan käteen jää, kun otetaan myös ne sivukulut huomioon.
Mikä tuossa on se etu?
Miksi sieltä kautta kannattaa myydä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on se etu?
Miksi sieltä kautta kannattaa myydä.
No ehkä se jos asut paikassa missä et saa livenä myytyä. Koska tosiaan, paljon helpommalla pääset kamoista eroon vaikka laittamalla kaikki ne vauvan bodyt samaan läjään, yksi kuva tori.fi sivustolle, kohtuuhinta ja joku HAKEE ne sulta kotoa. Ei mitään järkeä alkaa tuollaisia myymään tuon sivuston kautta.
Merkkituotteet taas kannattaisi myydä esim. fb:ssa, niin saa paremman hinnan eikä kukaan vedä välistä.
Ymmärtäisin tuon konseptin jos valokuvauksen tekisivät provikkaan, sehän on juuri vaivalloisin osuus myymisestä, samalla vaivalla laittaa torille ja meneekin paremmin sivukuluja halvemmalla tai jopa tarjoamaan ilmaisen postituksen.
Olen myynyt vuosia tuolla lähes kaikki ei rikkimenevät.
Mulla on aina kaapissa laatikko, minne kerään ja teen ilmoituksia, kun tulee 10 tuotetta.
Oon tehnyt sitä jo kauan, ei mulla ilmoituksen tekemiseen aikaa mene kauaa.
Tiedän muutamankin teinin, jotka tekivät tätä kesätyönään. Alueen fb.ssä kysyivät onko antaa kirppistavaroita lahjoituksena.
Ennen kesää olivat hakeneet lahjoituksia. Monet pyysivät monta krt hakemaan, kun löytyi lisää.
Pari kk tekivät ilmoituksia työpäivän ajan ja tienasivat niin hyvin, että jatkoivat.
Kaikki kierrättäminen on hyväksi.
Jos kauppa ei käy, silloin hinta on liian korkea. Onneksi automaatti tiputtaa hintaa säännöllisesti.
Riippuu mitä myy. Viime myynnistä sain sieltä noin 50e. Koen samanlaiseksi vaivaksi myös tori.fi:n kautta myynnin, missä kuvaamisen ja myynti-ilmoituksen lisäksi sovittava tavaran toimitukset.
Emmyn kautta myin paljon ja sieltä noin samaisen tavaramäärän myyntitulos oli noin kolmasosa myyntiini Vähänkäytetyssä.
Saman verran siis Vähänkäytetystä jäänyt käteen kuin normikirpparilta, joissa ainakin pääkaupunkiseudulla aika suolaiset pöytävuokrahinnat ja pöytää kuitenkin käytävä järjestelemässä.
Kaikissa hyvät ja huonot puolensa.
Ja siis jatkoajan ostamisesta tai hyväntekeväisyyteen lähettämisestä päätän kun myyntiaika on päättynyt. Etukäteen en stressaa.
Allekirjoitan tuon että osa on hinnoiteltu pilviin. Mutta olen myynyt 7 pakettia ja ekaa lukuunottamatta kauppa käy/kävi ihan hyvin. Ulkovaate, lasten kengät ja lelut menee hyvin ja vähääkään merkkikama (siis Reima, Pop, Me&I, MiniRodini tyyppinen). Mutta siis lastenvaate kiertää paremmin, omia S&M koon naistenvaatteita jää aina myymättä. Kokeilin sitä noutopalveluakin viimeksi niin oli hyvä, kotoa haettiin 3 valtavaa laatikkoa.
Ap tässä. Kiva kun kirjoititte omia kokemuksia.
Tosiaan vähänkäytetty lisää tuotteiden hintaan sen 2,90e, mikä kyllä nostaa yksittäisen perusvaatteen hintaa aikalailla.
Ajattelin itsekin, että jos lähetän sinne vaatteita myyntiin, niin teen pieniä paketteja, joille laitan yhteishinnan. Tuntuisi hullulta myydä esimerkiksi vauvan bodya yksittäin, kun jo pelkkä vähänkäytetyn lisäämä 2,90e on enemmän kuin mitä itse kirppiksellä maksaisin käytetystä bodysta. Paitsi tietenkin merkkivaatteet, joiden tiedän olevan laadukkaita ja kaupasta ostettuna hyvinkin arvokkaita. Sellaisista voin maksaa käytettynäkin enemmän.
Tori.fitä olen myös miettinyt mahdollisena myyntipaikkana. Siitä minulla on vain yksi kokemus, möin kerran nilkkurit sitä kautta ja niiden ostaja laittoikin jo samana päivänä ne tuplahinnalla myyntiin samalle sivustolle. Sinänsä ihan ok, sain pyytämäni summan ja pääsin kengistä eroon, mutta mieluusti sitä aina möisi tarpeetonta tavaraa sellaisille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Vai mitä mieltä olette?
Mietin myös, että voisin laittaa toriin niitä vähän arvokkaampia tuotteita myyntiin, esimerkiksi käyttämättömäksi jääneet nahkakengät. Varmaankin torin kautta niistä voisi saada paremman hinnan.
Itse en ole myynyt vähänkäytetyssä mitään, ainoastaan ostanut muutaman kerran jotain. Ostopäätökseen vaikuttaa aina se minkälaiset kuvat tuotteesta on ja mitä tietoja siitä on kerrottu. Harmi, että suurimmassa osassa tuotteita on vain yksi kuva eikä ollenkaan lisätietoja. En kyllä ostaisi sikaa säkissä, vähintäänkin esimerkiksi vaatteen mitat pitäisi olla kerrottuna.
Myyjänä on kokemusta. Hinnoittelen tuotteet siten, että menisivät samaan hintaan normikirppikselläkin kaupaksi ja tavarat menee näin ihan hyvin kaupaksi. Esim. kolme vauvan bodyä 3,2e. Tarkoitukseni siis saada vain hyvä tavara kiertämään.
Ostajana oon ihmetellyt, miten jotkut pyytää niin korkeita hintoja tuotteistaan, esim. yksi vauvan body 6e. Löytöjen tekeminen siis haastavaa 🙂