Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan koko sydamestäni Iittala Teema, syvää lautasta

Vierailija
11.09.2020 |

Tiskaan käsin eikä ne pysy pystyssä kuivauskaapissa. Tämän lisäksi vihaan sen muotoilua. Rumin lautanen mitä tiedän. Myös käytännöllisyys hukassa.

Kesällä lipesi kädestä yksi lautanen, ja meni rikki. Ilo läikähti sydämessäni.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti niin W T, että omistaa (valkoisia) Teema-astioita, (vaaleansinisiä) Kartio-laseja sekä Savonia-aterimia? Olen aina luullut, että se on joku AV-palstan urbaani läppä...

M 42

Vierailija
22/60 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ainoa lautanen missä voi tehdä puuroa mikrossa, niin ettei puuro tule reunojen yli. Siksi meillä on niitä.

Mä taas vihaan sitä kun siinä ei missään nimessä voi tehdä mikropuuroa. Kun näet et mikrossa puuro kohoaa lautasella niin se tulee samantien yli koska siinä ei ole minkäänlaisia reunoja. Tohon tarkotukseen parempia on vanhanaikaiset reunalliset syvät lautaset, joissa reunat pelastaa kun puuro jo nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti niin W T, että omistaa (valkoisia) Teema-astioita, (vaaleansinisiä) Kartio-laseja sekä Savonia-aterimia? Olen aina luullut, että se on joku AV-palstan urbaani läppä...

M 42

Kymmenen kahdestatoista av-mammasta on.

Vierailija
24/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ainoa lautanen missä voi tehdä puuroa mikrossa, niin ettei puuro tule reunojen yli. Siksi meillä on niitä.

Mä taas vihaan sitä kun siinä ei missään nimessä voi tehdä mikropuuroa. Kun näet et mikrossa puuro kohoaa lautasella niin se tulee samantien yli koska siinä ei ole minkäänlaisia reunoja. Tohon tarkotukseen parempia on vanhanaikaiset reunalliset syvät lautaset, joissa reunat pelastaa kun puuro jo nousee.

Teema-astiasto on uudempi versio 1940-luvun lopulla suunnitellusta Kilta-astiastosta. Eli onko ihme, jos lautaset ovat vähän kömpelöitä 2020-luvulla? Aikoinaan ei ollut mikroja, tiskikoneita eikä varmaan suuressa osassa talouksia edes kuivauskaappeja. Lautaset pestiin käsin, kuivattiin pyyhkeellä ja pinottiin astiakaappiin.

Vierailija
25/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saat vihata, ei mene mulla tunteisiin eikä ihon alle, vaikka olen vuosikymmeniä käyttänyt Kiltaa ja Teemaa. Tosin uudempia Teeman syviä lautasia en ole hankkinut, koska minulla on "korvalliset" Kilta-sarjan kulhot. Vähän ovat pieniä syviksi lautasiksi, mutta ainahan voi santsata.

Vierailija
26/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teema-lautaset on ihan mulkvisteja kaikki, kokoon katsomatta. Maailman epäkäytännöllisimmät!

Vierailija
27/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan totta, että syvä Teema-lautanen on hyvä mikropuurontekoastia. Ja kyllä ne ainakin minun astianpesukoneeseen mahtuu ja isot ruokalautaset myös.

Vierailija
28/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala teeman syvää lautasta meillä rakastetaan jo syömme salaattia tai pastaa

Vierailija
29/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Teema lautanen on pastalautanen! Ihan paras pastaruoalle, isoille salaateille jne.

Se pieni Teema Kippo on pieneen nälkään.

Laita vähän kallelleen tiskikaappiin, kyllä kuivuu eikä kaadu. Tai ylähyllylle vähän limittäin, tai keittiöpyyhe pöydälle ja siihen kuivumaan.

Tai, tadaa, voit jopa kuivata pyyhkeeseen ja laittaa suoraan pinoon!

Kaikesta te uusavuttomat kehitätte ongelman!

Vierailija
30/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Vierailija
31/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään niistä, pesen tosin tiskikoneessa. Lautaselle mahtuu paljon, sopii jo mainitulle mikropuurolle ja keittokin saa kerralla riittävästi lautaselle. Sopivat myös tarjoiluastioiksi hyvin.

Vierailija
32/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis semmoista kapeaa syvää vaiko leveää syvää?

Teema syvä lautanen 21cm. Kaj Franck.

https://www.iittala.com/fi/fi/brandit/iittala/teema-syva-lautanen-21-cm…

ap

Tämä on ihan paras lautanen sopii kaikken ja lisäksi istuu tiskikoneeseen kuin sinne tehty. Olisi vain varaa taas uusia kaikki.

Toinen on 19cm Teema lautanen. Ihan paras ruokalautanen. Nyt niitä taas saa.

Vierailija
33/60 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsi Teemassa aikoinaan ainoastaan se, että tummiin astioihin - etenkin lautasiin - tuli helposti näkyviä naarmuja, jotka haittasivat esteettistä silmääni. Muuten ihan kelpo astioita, jos tykkää funkkistyylistä.

Nykyisin oma makuni on muuttunut sen verran romanttiseen suuntaan, että Teema ei enää istu tyylillisesti pirtaani. Onneksi olen saanut myytyä kaikki Teemat sujuvasti pois.

Vierailija
34/60 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidentoista vuoden kokemuksella en luopuisi Teemasta! Paras astiasto, mitä koskaan ostanut! Omistan värilliset ja monet kauniit kattaukset tehty. Ketjussa keskusteltiin soppalautasesta, meillä ne ovat kovassa käytössä kokonsa ja mallin mukaan (pastat, keitot, puurot ym. (myös mikropuuro). Nämä ovat niitä makuasioita :) 

Vierailija
35/60 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinks ettei oo muuta tekemistä ku vihata lautasta huh huh

Vierailija
36/60 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä etsimällä etsin hyviä syviä soppa- ja puurolautasia. Noi Teeman ja 24h syvät lautaset on lähinnä kulhoja, ei lautasia.

Todellakin, mikrosta ottaessa noissa sormet palaa kun niissä ei ole tartuntareunaa ollenkaan!

Torista sitten lopulta löysin Arabian vanhaa tuotantoa, ehkä 40-luvulta, nätit kunnon reunalla varustetut soppalautaset. Nyt voi tarttua reilusti lautasen reunaan sormiaan polttamatta. Pysyvät myös nätisti kuivauskaapissa.

Ei ikinä kulhoja mulle.

Vierailija
37/60 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä niitä jos oikein kerran vihaat. Aika sekaisin saa olla jos vihaa jotain lautasta. Ota joku toinen käyttöön 

Vierailija
38/60 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siinä lämmittää keittoa mikrossa noin lautanen lämpiää mutta keitto ei.

Ei kun se perkeleeen lautanen kuumenee, mutta keitto ei.

Tuo on juuri sellainen lautanen mikä ei sovellu mikroon.

Vierailija
39/60 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lautanen kuivauskaappiin hyllylle, johon laitetaan mukit ja lasit. Mikä on ongelma? Vai onko kuivauskaappisi astioiden säilytyskaappi ja sinne ei mahdu.

Vierailija
40/60 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä etsimällä etsin hyviä syviä soppa- ja puurolautasia. Noi Teeman ja 24h syvät lautaset on lähinnä kulhoja, ei lautasia.

Todellakin, mikrosta ottaessa noissa sormet palaa kun niissä ei ole tartuntareunaa ollenkaan!

Torista sitten lopulta löysin Arabian vanhaa tuotantoa, ehkä 40-luvulta, nätit kunnon reunalla varustetut soppalautaset. Nyt voi tarttua reilusti lautasen reunaan sormiaan polttamatta. Pysyvät myös nätisti kuivauskaapissa.

Ei ikinä kulhoja mulle.

Oletko niin pöljä, ettet hoksaa käyttää patalappuja tmv? Mikrokäyttöön on muuten omia silikonisia patalappujakin myynnissä.