Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan koko sydamestäni Iittala Teema, syvää lautasta

Vierailija
11.09.2020 |

Tiskaan käsin eikä ne pysy pystyssä kuivauskaapissa. Tämän lisäksi vihaan sen muotoilua. Rumin lautanen mitä tiedän. Myös käytännöllisyys hukassa.

Kesällä lipesi kädestä yksi lautanen, ja meni rikki. Ilo läikähti sydämessäni.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainoa lautanen missä voi tehdä puuroa mikrossa, niin ettei puuro tule reunojen yli. Siksi meillä on niitä.

Vierailija
2/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan arabian 24 syvää lautasta samasta syystä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis semmoista kapeaa syvää vaiko leveää syvää?

Vierailija
4/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä lämmittää keittoa mikrossa noin lautanen lämpiää mutta keitto ei.

Vierailija
5/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan Iittalan Teema-lautasta, ja sinunkin pitäisi. Siksi kirjoitin tämän.

Vierailija
6/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä roskiin tai vie kirpparille. Mitä täällä itket?

Vierailija
7/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siinä lämmittää keittoa mikrossa noin lautanen lämpiää mutta keitto ei.

Ei kun se perkeleeen lautanen kuumenee, mutta keitto ei.

Vierailija
8/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isot matalat lautaset Teemaa, never again. Ne pysyy tiskikoneen telineessä ainoastaan tuurilla ja taidolla. Helposti menevät kenolleen.

Vierailija
9/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuivauskaapissa se pysyy ihan hyvin. Se iso teema-lautanen taas ei pysy, vaan kaatuu koska on niin painava. Se syvä lautanen sopii hyvin jääkaapissa säilyttämiseen, kun teen isomman annoksen ruokaa ja laitan loput jääkaappiin odottamaan seuraavaa päivää. Mulle se on käytännöllinen.

Vierailija
10/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen astiatuotanto on klohmua ja kömpelöä. Kuka haluaa syödä jostain kirveellä veistetyistä luolamieskipoista, kun ruoka näyttää ja maistuu paremmalle kauniimmista ja sirommista posliiniastioista?

Vierailija
11/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis semmoista kapeaa syvää vaiko leveää syvää?

Teema syvä lautanen 21cm. Kaj Franck.

https://www.iittala.com/fi/fi/brandit/iittala/teema-syva-lautanen-21-cm…

ap

Vierailija
12/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei vaan osaa.

Vierailija
13/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivatkaa hittoon ne mistä ette tykkää, myykää kirppiksellä tai antakaa pois ja ostakaa jotain mikä on oman elämän näköistä. Mieti, että meillä on vain yksi elämä ja joka päivä pitäisi vittuuntua jostain lautasista?Ei, ei ja ei.

Vierailija
14/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan Iittalan Teema-lautasta, ja sinunkin pitäisi. Siksi kirjoitin tämän.

Ei sinun sitä tarvitse vihata. Et tainnut saada kotoa kummoisiakaan eväitä? Painettiinko sinua alas?

ap

Vierailija
15/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt miksi se on muotoiltu niin kömpelösti. Tutullani on ihanan pyöreähköt syvät lautaset, joiden reunoista saa kiinni eikä painakaan paljon. Puurokaan ei kiehu yli niistä. Kyllä käy kateeksi kun roikottaa noita Iittalan Teema lautasia, jotka painaa kummallisen paljon kokoonsa nähden. Vaihdan koko astiaston heti kun on varaa niin tehdä!

Vierailija
16/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä roskiin tai vie kirpparille. Mitä täällä itket?

Sinähän se olet joka itket. Tämä on keskustelupalsta, jossa olisi tarkoitus keskustella sivistyneesti, mutta et taida osata sitä.

ap

Vierailija
17/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan arabian 24 syvää lautasta samasta syystä!

Näyttää tosiaankin vielä pahemmalta.

ap.

Vierailija
18/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ne vanhat syvät lautaset, jotka nykyisin on jotain murokulhoja. Ne on hyvät. En tiedä miten mikrossa lämpiää ruoka, kun en mikroa käytä. Hyvä niistä on syödä.

Vierailija
19/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on saaneet jotain Muumi-lautasia lahjaksi, siitä tiedän että paljon porua, vähän villoja on niissä lautasissa. Kenties maailman epäkäytännöllisin lautanen ever. Onneksi en ole koskaan siihen sarjaan rahojani tuhlannut, en siis vihaa, mutta en kyllä ostaisi.

Vierailija
20/60 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt miksi se on muotoiltu niin kömpelösti. Tutullani on ihanan pyöreähköt syvät lautaset, joiden reunoista saa kiinni eikä painakaan paljon. Puurokaan ei kiehu yli niistä. Kyllä käy kateeksi kun roikottaa noita Iittalan Teema lautasia, jotka painaa kummallisen paljon kokoonsa nähden. Vaihdan koko astiaston heti kun on varaa niin tehdä!

Ikeassa on paljon hyviä astioita, niihin on varaa. Itse olen ostanut iskunkestäviä valkoisia lautasia 50 cnt/kpl. Ihan saikeen kevyet ja kiva käyttää. Sit kun ipanat kasvaa (eikä kukaan vispaa lautasia lattialle) niin ostan jotain kalliimpaa ja kauniimmin muotoiltua, kuten vaikka villeroyn jotain sarjaa. Ne on kevyitä, hyvin muotoiltuja ja käyttäjäystävällisiä, mutta kalliita.