Minä ikäisille lapsille valitsette vielä ostettavat vaatteet?
Eli minkä ikäisille vielä kelpaa äidin kaupasta kiikuttamat vaatteet. Tyttö vai poika?
Kommentit (15)
Meille kelpaa ainakin pääsääntöisesti 9-vuotiaalle pojalle äidin tuomat. Ei lähtisi vaatekauppaan kirveelläkään, veikkaan, ja on tyytyväinen että saa jotain päälleen.
Toki mietin itse vaatteita ostaessani, mistä mahtaa tykätä ja tiedän suunnilleen millaisia vaatteita ei varmasti haluaisi.
11-vuotiaalle pojalle kelpaa äidin valinnat. Ei ole kiinnostunut pukeutumisesta. KOitan ostaa vatteita jollaisia nään samanikäisten päällä. Aika paljon esim. Stadiumista ja muista urheilulikkeista.
Kaiki lapset mukana kun ostetaan kullekin (nuorin 8 v). Itse saavat valita, mutta avustan valinnassa.
10v pojalle kelpaa, mutta shoppailee itsekin mielellään.
Eskarilaisen tytön annan pääosin valita itse. Jotain sukkiksia ja perussälää ostan tietty ilman tyttöä, mutta paidat ja housut valitsee itse. Ulkovaatteet valitaan yhdessä ja niissä väännetään jonkun verran, että tulee valittua järkevät.
Viimeisen vuoden aikana on alkanut itse kiinnostua vaatteista. Eläinkuoseja ja kissan kuvia se olla pitää...
Tyttärelle en ole uskaltanut ostaa vaatteita sen jälkeen, kun hän täytti viisi. Hän vaan jätti kylmästi pitämättä ne, mistä ei pidä. Joten säästöä tulee siitä, että saa itse valita. Ja nyt ikää 11v.
Yleensä saa joululahjaksi vaatteita ja hivenen on asenne lientynyt, myös lahjavaatteet kelpaa (siis sellaiset joita ei ole itse ollut valitsemassa...)
Poika 13v taas vähät välittää mitä pukee päälleen. Ne, mitkä sopii ja mitkä kaapista löytyy.
10-vuotiaalle pojalle, ei se lähde kauppaan mukaan tai jos lähtee, niin kaikki on aluksi ehdoton: Ei. Mutta kummasti pukee aina sen päälle, mitä hankittu.
Eskaritytölle osaan valita mieluiset. Tosin nettishoppaillaan myös yhdessä tai ainakin tyttö vilkaisee ostoskorista mitä on tulossa.
Ulkovaatteista viimeksi olisi kelvannut sekin minkä olisin itse ostanut, mutta tyttö valitsi viereisestä kuvasta toisen kuosin. Ulkovaateshoppailu alkaa siitä, että kysyn minkä väriset saisi tänävuonna olla... ja etsin sitten muutaman sopivan vaihtoehdon.
Huutonettiä selailen ja jos jotain omasta mielestä kivaa löytyy, kysyn tytöltä ensin huudetaanko vai ei....
No aina olen kysynyt ensin mielipidettä ja sitten ollaan yhdessä keskusteltu mitä hankitaan. Poika 17 v. Ei ole ollut koskaan erimielisyyksiä.
16 v pojalle aika pitkälti itse valitsen, välillä voi valittaa, että on liian "metroja" mutta yleensä kelpaa hyvin. Tyttären kanssa shoppaillaan yhdessä ja maku on pitkälti samanlainen, eli osaamme valita vaatteita toisillemme.
10-vuotiaalle tytölle kelpaa äidin tuomat vaatteet. Tosin ostan vain sellaisia joista tiedän tytön tykkäävän.
Oma äitinikin tuo joskus tuliaisina minulle vaatteita ja tykkään edelleenkin mitä hän tuo vaikka ikää jo minulla 37v. Kun tietää toisen maun niin ei ole mitään ongelmaa.
Poikamme jo 7-vuotiaana halusi itse valita vaatekaupassa mitä hänelle ostetaan. Lähtee mielellään vaateostoksille, yhdistelee vaatteita itse.
12 vuotinen tyttö hyväksyy vielä äidinkin ostamat. Jos jotain kalliimpaa katson, niin silloin tyttö mukana. Samaten farkkuja en voi ostaa, ilman et tyttö sovittaa ne.
9-vuotiaalle en ole pariin vuoteen ostanut oikeastaan mitään, mitä hän itse ei ole ollut valitsemassa. Toisaalta mitään sellaista ei saa, mitä en hyväksy. Menee suunnilleen niin, että jompi kumpi ehdottaa ja toinen sitten hyväksyy :)
8-vuotiaalle pojalle ostan vielä jonkin verran kysymättä mielipidettä, tosin tiedän aika tarkkaan, mistä hän tykkkää.
Tämähän riippuu ihan täysin siitä, paljonko lapsen vaatemaku eroaa äidin vaatemausta ja kuinka paljon lasta kiinnostaa se, mitä päälleen pistää.
Meillä jo esikouluiässä tytölle kehittyi erittäin voimakas oma vaatemaku, mutta osaan silti vielä ostaa jonkin verran lasta miellyttäviä vaatteita. Farkkuja tms. en osta, mutta paitoja pystyy ostamaan hyvinkin. Pitää vaan tietää, mistä lapsi tykkää. En tosin osta mitään, mitä en itse hyväksy. En vaikka lapsi itse olisi valitsemassa. Ja lapsi siis on 9v.