Paljonko mieheni pitää elättää minua?
Hän siis maksaa laskut,asuntolainan yms ja maksaa ruuat ja asumisen mutta ei mun vaatteita ja olen tuloton. Pitääkö hänen antaa rahaa mulle vaatteisiin?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 11:36"]
No mulle ei kovin helpolla tai halvalla löydy vaatteita kun olen kokoa 52. Ja olen kyllä kelalle vienyt vaikka mitä selvityspaperia mutta eipä ne tunnu vaan auttavan eivät vaan maksa työmarkkinatukea.
[/quote]
Viimeksi sanoit, että esittämääni miehesi tekemää tyhjentävää selvitystä ei ole tehty. Nyt teette sellaisen, jossa selviää perusteellisesti se, että yritys ei toista ihmistä voi työllistää ja vaikka voisikin, sinua ei palkattaisi sillä sinulla ei ole tarvittavaa osaamista, älyä ja terveyttä. Ja katsotte, tuleeko tukea. Olen kuullut, että yrittäjien vaimot ovat tällaisia selvityksiä tehneet ja tulea on tullut. Eräs parturi-kampaaja sai työmarkkinatukea, kun osoittivat, että miehensä omistaman rakennusalan firman paperiasiat pyörittää omistaja ja taloushallinnon ammattilainen ja varsinaiseen toimialan mukaiseen työhön ko. vaimolla ei yksinkertaisesti ole osaamista.
Kummallista miten minä köyhä, joskus jopa toimeentulotukea saava yh, voin pukeutua kauniisti (päivittäin kuulen vaatteistani palautetta) ja edullisesti, vaikka kokoni on 52.
Joo, nettikaupoista saa aika edullisesti, ainakin alennusmyynneistä isoja vaatteita, en minäkään kaupasta vaatteitani osta, olen nykään jo 54 kokoinen.
Kurja tilanne ap:llä. Täällä sinänsä ihan hyviä neuvoja noista kaikista miten pitäisi tomerasti selvittää kaikki tuki- ja muut mahdollisuudet ja hakea sitä ja tätä, mutta jos on totta että ap on niin heikkolahjainen, ettei pysty oikein mihinkään yksinkertaiseenkaan työhön (mitä on kyllä kirjoitusten laadun perusteella vähän vaikea uskoa), niin varmaan se vaikuttaa myös kykyyn etsiä tietoa tukimahdollisuuksista ja ymmärtää sitä haettua tietoa.
Valitettavasti osittain jos on kyseessä aito heikkolahjainen, puolison täytyy tavallaan olla myös holhooja, ei virallisesti mutta niin että hän hoitelisi semmoisia hommia joihin toinen ei pysty. Harmi kyllä, tässä ap:n tapauksessa vaikuttaa tekstien perusteella, että miestä ei juuri kiinnosta huolehtia ap:sta oikein millään tasolla. Ehkä jopa nauttii siitä kun toinen on heikko ja avuton.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 12:32"]
Kurja tilanne ap:llä. Täällä sinänsä ihan hyviä neuvoja noista kaikista miten pitäisi tomerasti selvittää kaikki tuki- ja muut mahdollisuudet ja hakea sitä ja tätä, mutta jos on totta että ap on niin heikkolahjainen, ettei pysty oikein mihinkään yksinkertaiseenkaan työhön (mitä on kyllä kirjoitusten laadun perusteella vähän vaikea uskoa), niin varmaan se vaikuttaa myös kykyyn etsiä tietoa tukimahdollisuuksista ja ymmärtää sitä haettua tietoa.
Valitettavasti osittain jos on kyseessä aito heikkolahjainen, puolison täytyy tavallaan olla myös holhooja, ei virallisesti mutta niin että hän hoitelisi semmoisia hommia joihin toinen ei pysty. Harmi kyllä, tässä ap:n tapauksessa vaikuttaa tekstien perusteella, että miestä ei juuri kiinnosta huolehtia ap:sta oikein millään tasolla. Ehkä jopa nauttii siitä kun toinen on heikko ja avuton.
[/quote]
Olen kyllä hakenut kaikkea taloudellista tukea mitä voi saada ja vienyt papereita kelaan,työkkäriin yms mutta kun ei saa tuloja niin ei saa.
Tilaa tarvitsemasi vaatteet netistä, tilaat miehesi nimellä niin se joutuu maksamaan laskun. Puolisona tiedät varmasti sos. turvatunnukset sun muut tiedot ja sitten vaan ilmoitat tyynesti, että tilasit vaatteet itse kun muuten niitä et saa ja jos on jotain urputtamista, niin herra on sitten hyvä ja tekee rikosilmoituksen.
Luultavasti äijä ei viitsi vaivautua tekemään vaan maksaa laskun, kun huomaa että olet kerrankin tosissasi. Pidä nyt jumalauta puolesi!
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 12:32"]
[/quote]
Olen kyllä hakenut kaikkea taloudellista tukea mitä voi saada ja vienyt papereita kelaan,työkkäriin yms mutta kun ei saa tuloja niin ei saa.
[/quote]
Et ole yrittänyt kaikkea! Johan sinulle parissa aikaisemmassa viestissäni tämän kerroin! Lopeta vinkuminen ja toimi! t. 21 & 23
No mulle ei kovin helpolla tai halvalla löydy vaatteita kun olen kokoa 52. Ja olen kyllä kelalle vienyt vaikka mitä selvityspaperia mutta eipä ne tunnu vaan auttavan eivät vaan maksa työmarkkinatukea.