mikä siinä Saksassa viehättää?
Miksi niin moni suomalainen on Saksa-fani. Tykkää maasta,sen eriasioista ym..
Suomi on todellakin ansainnu nimen Finland (Saksahan Deutschland).
Kommentit (73)
Saksassa on halvempaa ruokaa ja siellä ollaan vanhanaikaisempia eikä kaikkea voi tehdä netin kautta!
Niinku
England
Ireland
Iceland
Greenland
Holland
Asun Saksassa siksi koska täällä on kaunis luonto,hyvää ruokaa,kauniita paikkoja,ystävällisiä ihmisiä ja ennen kaikkea komeita miehiä;)
Vierailija kirjoitti:
Saksassa on useita positiivisia asioita:
- halvemmat hinnat ja kevyempi verotus kuin Suomessa (no, tapauksesta riippuen)
- paremmin toimivat julkiset palvelut (ainakin suurin osa verrattuna Suomeen, esim. terveydenhoito)
- maalla menee taloudellisesti suht hyvin
- verrattuna moneen muuhun maahan maailmassa, keskimäärin korkea hyvinvointi
- ihmiset huomaavaisempia, ystävällisempiä ja jotenkin hyväntuulisempia kuin Suomessa
- ruoan hinta halvempi kuin Suomessa
- ruoka usein laadultaan parempaa kuin Suomessa, niin kaupoissa kuin etenkin ravintoloissa
- kaupoissa paremmat valikoimat kuin Suomessa
- saksalaisilla on hauska huumorintaju
- mielestäni kieli on miellyttävän kuuloista
- laadukas ja monipuolinen kulttuuritarjonta
- kätevästi keskellä Eurooppaa, pääsee nopeasti paikkaan kuin paikkaan, hyvät liikenneyhteydet
- yrittäjämyönteisempi maa kuin Suomi
- työntekijöiden asema parempi ja turvatumpi kuin Suomessa, heillä esim. on minimipalkka ja irtisanomistilanteessa työntekijä saa paremmat korvaukset kuin Suomessa
- erilaisuutta hyväksytään paremmin kuin Suomessa
- laaja kielialue, monipuolinen kirja- ja lehtitarjonta
- mielenkiintoisia kulttuuri- ja historiakohteita
- kohteliaisuus, muiden huomioonottaminen, pikkupaikkakunnilla tervehditään kadulla vastaantulijat (Suomessa tuntuu oudolta kävellä vaan ohi edes nyökkäämättä päällä tervehdykseski)
Negatiivista:
- elokuvien ja tv-ohjelmien dubbaus
- ruuhkat
- natiivien usein tympeä suhtautuminen, jos luulevat sinua itäeurooppalaiseksi halpatyövoimaksi (tässä tapahtunut suuri muutos, aiemmin suomalaiseen, saksaa murtaen puhuvaan suhtauduttiin automaattisesti hyvin positiivisesti, viimeisen 10 vuoden aikana luullaan ensin, että olet jostain entisestä itäblokin maasta ja asenne joillakin sen mukainen)
- suomalaiselle voi väsyneenä joskus sosiaalisuus olla liikaa, olisi ihanaa saada olla vaan hiljaa hississä eikä tarvitsisi tervehtiä pikkupaikoissa vastaantulijoita
Asun täällä saksassa ja erillaisuuteni hyväksytään erittäin hyvin saksassa!
Suomessa mua ärsytti kulkea julkisilla paikoilla kun kokoajan mua tuijotettiin sellaisella perussuomalaisella katseella.
Se oli hirveen epämukavaa...
Suhtaudun täällä myös paremmin joukkoon kuin suomessa.
Mutta kyllä suomi on vielä tärkeä maa minulle!😊
Suomella ja Saksalla on pitkä historia, jonka kautta nivoutuvat yhteen. Ehkä tunnetaan jonkinlaista veljeyttä siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Asun Saksassa siksi koska täällä on kaunis luonto,hyvää ruokaa,kauniita paikkoja,ystävällisiä ihmisiä ja ennen kaikkea komeita miehiä;)
Hyvä terveydenhuolto ?
Olimme työmatkalla Saksassa ja illalla istuttiin pubissa niin viereisessä pöydässä miehet laittoivat puhelimesta "Erikan" soimaan. Luulivat meitä varmaan ma_muiksi.
Olisitte nähneet ilmeen kun aloin laulaa musiikin tahdissa suomalaista versiota "Kaarina" :DD
Luin juuri Welt.de -verkkojulkaisusta, että Stuttgartissa oli ollut viime yönä kauheita mellakoita. Useita poliisejakin loukkaantunut.
Kysyttiin, että mikä Saksassa viehättää? Niin kuin kaikesta muustakin, myös Saksasta toiset tykkää, toiset eivät tykkää. Itse kuulun jälkimmäisiin eli minua ei Saksassa viehätä mikään.
On mulla siihen syyni. Mä en ole koskaan oppinut pitämään ensinnäkään siitä kielestä. Kun 1980-luvulla katselin isäni kanssa televisiosta Vanhaa kettua, en pitänyt kielestä yhtään. Enkä pidä sitä vieläkään. En kuuntele mitään saksaksi laulettuja biisejäkään, kuten Rammsteinia. Se olisi ihan kelpo bändi, jos sitä ei olisi pilattu saksan kielellä. Mikä tahansa muu kieli menee, mutta ei saksaksi lauletut. Joku siinä vaan tökkii niin perkeleesti.
Kaikki ne muutamat Saksasta tulleet ihmiset, joihin olen törmännyt, ovat käyttäytyneet mulkusti minua kohtaan. Kun itse suhtauduin ja kohtelin toisia asiallisesti, niin siitä hyvästä minulle oltiin täysiä moukkia. Ei saa yleistää, että kaikki olis samanlaisia, mutta ihmismieli vaan on semmoinen, että se helposti lähtee yleistyksen tielle. Tuommoisiako ne kaikki on? alkaa pian kuvittelee. Tai sitten mulla on vaan käynyt huono tuuri, että kohdalle on osuneet just ne mädät omenat. Mulle on käynyt vain se huono tuuri. Varmasti on saksalaisissa hyviäkin tyyppejä, mutta mä en vain ole semmoista tavannut.
Saksalaiset autot ovat yliarvostettuja. Mersut ja Bemarit etunenässä. Opelit nyt on kaikkien mielestä huonoja. Kerran ostin Bemarin ja oli semmonen romu, ettei toista tule enää eläissään. Varaosia meni yhtenään kuin leipää, että ei ne mitään kestävää tekoa olleet. Vesipumppu levisi, ostin uuden ja kalliin tilalle, kesti viikon ja jo uusikin levisi. Ei ku uusiksi. Luotto meni täysin. Sain just sen vaikutelman, että merkki siinä maksoi, ei laatu.
Saksa ei vaan kiinnosta, ei millään tasolla. Mitä on telkkarista ja muualta nähnyt kuvia Saksasta, niin ei ole mikään tehnyt minuun sellaista vaikutusta, että sinne pitäisi ehdottomasti päästä matkustamaan.
En kiellä ketään tykkäämästä Saksasta, saksalaisista ym. On lapsellista vaatia, että kun minä en jostakin tykkää, niin sitten siitä ei saa tykätä kukaan muukaan. Jokaisella on ne omat mielipiteet, mieltymykset yms. ja se oma elämä, missä tehdään asioita oman mielenkiinnon, halujen ym. mukaan. Jos sitä ei ymmärrä, niin eipä voisi ihmisellä enää juuri huonommin mennä. Te, ketkä tykkäätte Saksasta, niin tykätkää.
Minua viehättää täällä Saksassa komeat miehet, keskiaikaiset linnat, historia ja kulttuuri jne.
Todella hyvä matkailumaa: monipuolinen, edullinen, ystävällinen. Jotenkin vain olen tykästynyt. On mainettaan parempi.