Jos olet ihan rehellinen itsellesi, niin oletko rahapeliongelmainen tai ylivelkaantunut - mutta vain pärjäät vielä hetken, ehkä?
Entä jos hakisitkin apua nyt? Ja kaikki järjestyisi?
Kommentit (14)
Naurattaa miten ap yrittää uskotella, että kyllä ne kaikki muutkin... En ole ylivelkaantunut. Maksan minimit vuoden loppuun saakka ja tammikuusta alkaen lyhennän isommilla summilla parit maksut pois.
Vierailija kirjoitti:
Rahapeliongelmainen en ole (en ole koskaan edes lotonnut), mutta ylivelkaantunut olen. Sille en tällä hetkellä voi tehdä mitään, mutta kunhan saan terveyteni kuntoon, ainakin yritän maksaa velat pois.
Hyvä. Selviätkö koroista?
ap
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa miten ap yrittää uskotella, että kyllä ne kaikki muutkin... En ole ylivelkaantunut. Maksan minimit vuoden loppuun saakka ja tammikuusta alkaen lyhennän isommilla summilla parit maksut pois.
Ok. En ymmärrä mitä ensimmäinen lause tarkoittaa.
peliriippuvaiset ei tajua ennen kuin kaikki on mennyt
Työtön olen ja opiskelulaina pitää maksaa joka kuukausi. Olen tuloihin verrattuna ylivelkaantunut, mutta minkäs teen, en kuvitellut opikellessani että olisin työtön sen jälkeen.
En ole koskaan pelannut rahalla. Palapeliaddiktio kyllä on aika kova välillä. Velkaa ei ole, talo maksettu eikä mitään osteta luotolla. Luottokortti ainoastaan koiran äkillistä sairastumista varten.
N31
Vierailija kirjoitti:
Työtön olen ja opiskelulaina pitää maksaa joka kuukausi. Olen tuloihin verrattuna ylivelkaantunut, mutta minkäs teen, en kuvitellut opikellessani että olisin työtön sen jälkeen.
Siinähän on ihan tosi pieni korko, joten voit hyvin pienentää maksuerää ilman että tulee erityisemmin takkiin.
Olen addiktoitunut lottoon. Joka viikko menee euron rivi. Olen myös velkaantunut, asuntovelkaa on vielä hippasen yli satkun, tosin ei noista taloudellista taakkaa ole.
M54
Voi kun ihmiset hakisivatkin apua eivätkä häpeäisi ja salailisi ongelmaa viimeiseen asti. Mulla on eläkkeellä oleva kaveri, joka ei pelaa, mutta ostaa osamaksulla yli varojensa. Lapset on taanneet myös joitain luottoja ja hän on täysin pulassa. Ei ole rahaa edes ruokaan, jos maksaa lyhennyksiä, joten velkaa tulee koko ajan lisää.
Taidan olla rahapeliongelmainen. Pelaan vuodessa noin 15000€ rahapeleihin, eli 40% nettotuloistani. Pärjään kuitenkin ihan hyvin.
Leila Koo kirjoitti:
Voi kun ihmiset hakisivatkin apua eivätkä häpeäisi ja salailisi ongelmaa viimeiseen asti. Mulla on eläkkeellä oleva kaveri, joka ei pelaa, mutta ostaa osamaksulla yli varojensa. Lapset on taanneet myös joitain luottoja ja hän on täysin pulassa. Ei ole rahaa edes ruokaan, jos maksaa lyhennyksiä, joten velkaa tulee koko ajan lisää.
Eli sun kaveri on siis suoraan sanottuna tyhmä. Niin, sellaisiakin ihmisiä on, ja vieläpä aika paljon.
Rahapeliongelmainen en ole (en ole koskaan edes lotonnut), mutta ylivelkaantunut olen. Sille en tällä hetkellä voi tehdä mitään, mutta kunhan saan terveyteni kuntoon, ainakin yritän maksaa velat pois.