Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko MIKKO LEPPILAMMEN isän musiikkia?

Vierailija
29.10.2013 |

Mikko Leppilammen tuntevat kaikki, mutta kuka tuntee hänen isänsä? Mikon isä lauloi progressiivista rockia jo 1970-luvulla bändissä, jonka sanoitukset olivat Mikko Alatalon tekemiä - eikä se todellakaan ollut mitään myöhempien aikojen Alatalo-humppaa, vaan ihan kunnon tiedostavaa, yhteiskuntakriittistä sanoitusta. Samassa bändissä soitti kitaraa Heikki Silvennoinen, joka sittemmin tuli tunnetuksi Kummeli-sarjan hahmona. Ja hyvin Kummeli-Heikki soittikin.

Bändin hajottua Mikko Leppilammen isä teki pari akustista,  folk-tyylistä albumia entisen bändinsä huilistin Jarmo Sormusen kanssa, sen jälkeen sooloalbumin, joka on hard rockia edustava "Minä, ihminen" 1980-luvun alusta, ja esiintyi laulajana yhteistyöprojekteissa muiden muusikkojen kanssa. Sittemmin, 1980-luvun jälkipuoliskolta alkaen,  hän on tehnyt täysin omituista ja mitätöntä, ketään kiinnostamatonta, introspektiivistä, päänsisäistä   musiikkia mitä omituisimpien tyylilajien parissa.

Voidaan sanoa, että Mikko Leppilammen isä eli musiikillista kulta-aikaansa ensimmäisen kerran 1970-luvun puolivälissä, ja muutaman hiljaisemman vuoden jälkeen toisen kerran 1980-luvun alussa. Sittemmin on tullut roskaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne MIKKO LEPPILAMMEN isän musiikkia. mutta ei tarvi silti HUUTAA otsikoissa.

Vierailija
2/7 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle Mikko Leppilampi on ainakin ollut Jukka Leppilammen poika.

Eikä niin, että Mikko Leppilammen isä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mut en oikein tykkää siitä laulutyylistä.

Vierailija
4/7 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten viitsinyt alkuperäisessä tekstissä edes mainita hänen nimeään.

Jukka on tehnyt myös hyvin paljon hengellistä musiikkia. mm. Pro fidessä Anssi kelan isän Juha Kelan kanssa,

Jukan tekemä vuorilaulu on yksi mun rakkaimpia hengellisiä lauluja.

ja nimenomaan mikko on Jukka Leppilammen poika. Niinpäin minä olen oppinut heidät tuntemaan 

Vierailija
6/7 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eiköhän se yleensä ihmisille ole niin päin, että Mikko on Jukan poika. Toisaalta voisin kuvitella, että tosi nuoressa porukassa on jo sellaisia, jotka voisi ajatella toisin päin

Vierailija
7/7 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Taivaan Isä pitää huolen meidänkin Mi-Mi-Mikosta, lauloi Leppilampi 80-luvulla:))

Vuorilaulu tosiaan yks kauneimmista, myös Älä pelkää on hieno, hengellinen.

Ja mäkin tiesin Jukan ennen Mikkoa.

Lauloivat ihania duettoja Mikko ja Outi Terho aikoinaan..