Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhimmat/ärsyttävimmät saamanne lastenhoitoneuvot

Vierailija
29.10.2013 |

Kaikki niitä ovat varmasti saaneet, joten päästetäänpä vähän höyryjä pihalle ja listataan niitä tänne!

- Vauvalle pitää laittaa talkkia aina pesun, pyllypesunkin jälkeen. (Meidän vauva sai talkista kauhean ihottuman)
- Pitää katsoa ettei vauva syö liikaa, koska muuten sille tulee koliikki. Mieluummin liian vähän kuin liikaa.

- Vauvalle ei saa antaa tuttia, koska vauvasta tulee hemmoteltu ja sen hampaat menevät heti pilalle (vaikkei vauvalla ole hampaista tietoakaan vielä pitkään aikaan). *
- Vastasyntynyttä vauvaa ei saa kantaa kantoliinasta, koska siitä tulee hemmoteltu ja kieroselkäinen.
- Ei ole normaalia, että 1 kk ikäinen vauva herää öisin kahdesti. Ette anna sille tarpeeksi hellyyttä päivisin. *
- Teidän pitää antaa lemmikit pois ennen vauvan syntymää, vauvahan voi vaikka olla allerginen!
- Jos imetys ei onnistu kunnolla vauvan 1. elinviikon aikana, ei kannata enää yrittää, koska ei sitä enää sen jälkeen voi saada toimimaan.

*-merkityt neuvot ovat peräisin lapsettomilta ihmisiltä... :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tarpeiden tulee perheessä olla etusijalla, vauva pitää viedä mummolaan, jotta mies saa parisuhteensa.

Vierailija
2/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuotiaasta lapsesta: "Ei sitä kovin kauan kannata enää syliin ottaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua oo paljon uskallettu neuvoa. ;)

Vierailija
4/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaunuja heijaa, jotta vauva nukahtaisi niitä saa sitten heijata vuosikausia:)

Vierailija
5/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepeti on äidin rääkkäystä, koska äiti ei pysty nukkumaan vauva vierellään. Parempi laittaa vauva heti suoraan omaan huoneeseen nukkumaan.

Vierailija
6/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan kakka on vihreää, se tarkoittaa, että vauva on saanut kylmää... o_O

Vierailija
7/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity varsinaisesti hoitoon, mutta: lapset pitää tehdä pienellä ikäerolla, jotta niistä on seuraa toisilleen! On ruvettu kyselemään milloin tehdään toinen, kun vauva on tuskin vuottakaan!

Vierailija
8/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vastasyntynyt pitää herättää tasan 3 tunnin välein ja imettää (hoitaja synnärillä)

-älä käytä kestovaippoja, kertakäyttövaipat ovat helpompia

-yli 3kk vauvan kuuluu nukkua täydet yöunet (naapuri)

Vierailija
9/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:23"]

-vastasyntynyt pitää herättää tasan 3 tunnin välein ja imettää (hoitaja synnärillä)

[/quote]

Mullekin neuvottiin tekemään näin SYNNÄRILLÄ, jotta vauvan paino nousisi tarpeeksi, mutta ei sitä tarkoitus ollut kotona jatkaa.

Vierailija
10/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:29"]

[/quote]

Mullekin neuvottiin tekemään näin SYNNÄRILLÄ, jotta vauvan paino nousisi tarpeeksi, mutta ei sitä tarkoitus ollut kotona jatkaa.

[/quote]

Ja mun piti syöttää 2h välein :D 3 tunnin väli ei riittänyt pitämään verensokereita tarpeeksi korkealla.

Vierailija
11/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista, lisää näitä!

Vierailija
12/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tämä oli ehdottomasti typerin neuvo, jonka synnärillä kuulin. Itse olisin halunnut yöllä hiukan nukkuakin, mutta koska joko oma tai huonekaverien vauvat piti valveilla muutenkin, niin tuo kolmen tunnin sääntö oli ihan pyllystä. Ekana yönä typeränä tottelin, sen jälkeen sai olla kännykkä ajastamatta.

Neuvolasta tuli sitten lisää typeryyksiä: vauvan pitää olla syömättä välillä ja 6 kk ikäisenä ei tartte enää yötissiä ym. höpötyksiä. 

Vierailija
13/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:33"]

[/quote]

[/quote]

Ja mun piti syöttää 2h välein :D 3 tunnin väli ei riittänyt pitämään verensokereita tarpeeksi korkealla.

[/quote]

Lisään vielä, että mä en ainakaan pitänyt neuvoa mitenkään typeränä. Jos olisin antanut vauvan nukkua, olisi todennäköisesti väsähtänyt verensokereiden laskun takia. Lyhyillä syöttöväleillä pysyi virkeänä.

Vierailija
14/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lisään vielä, että mä en ainakaan pitänyt neuvoa mitenkään typeränä. Jos olisin antanut vauvan nukkua, olisi todennäköisesti väsähtänyt verensokereiden laskun takia. Lyhyillä syöttöväleillä pysyi virkeänä.

[/quote]

Joo, mun vauva ei herännyt ollenkaan itse syömään sairaalassa, joten säännöllinen herääminen oli ihan paikallaan! Lisäksi mä olin ensin kaksi yötä prenalla ja sitten neljä yötä vierihoito-osastolla, joten halusin mahdollisimman pian kotiin! Kotona vauva alkoi sitten heräillä itse syömään.

10

Vierailija
15/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän niistä onkin seuraa toisilleen.

Vierailija
16/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ne kaksi (=kaksoset) menee samassa kuin yksikin.

Kyllä sitä kahden helpon kanssa selviää vähemmällä kuin yhden vaikean. (Edelleen samat kaksoset)

Vierailija
17/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen taivastelu kestovaippojen käytöstä. Eli käsky lopettaa, kun niin työlästä, vaikeaa ja kuinka vaipat ovat paksuja, niin että ihan lasta säälittää, kun on niin topattu peppu.

Vierailija
18/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta tulee tunnehäiriöinen, koska en imettänyt joka syöttökerralla. Sen sijaan isäkin otettiin mukaan syöttöihin ja vauva sai 8kk asti pelkkä äidinmaitoa, vaihdellen rinnasta ja pullosta. Pullosta annettuna ilmeisesti ei kelpaa imetyskiihkoilijoille. Syy jäi epäselväksi, että mikä tässä se kauheus on.

Kaikki tuputukset "eikö äiti anna sulle ruokaa" ja "kyllä sillä on varmaan nälkä" joka kerta kun vauva vähän äännähti. Ei mitään merkitystä olinko juuri 5minuuttia sitten imettänyt pojan aivan umpitäyteen maitoa. Eli joka ininään olisi pitänyt antaa maitoa. Tämä neuvo tuli 100% kaikilta yli 50v. tantoilta, joita tapasin imetysaikana.

Perhepeti on aivan ehdoton nounou mainita julkisesti. siitä vasta saakin kuulla. Meille se sopii, ei jaksa tunnin välein nousta hyssyttämään vauvaa kun vieressä nukkuessa nukutaan koko sakki 10h heräämättä. Epäselvää myöskin tämä, että millä tavoin se tunnin välein hereillä hyppääminen olisi meille parempi.

Eikö se jo käy potalla? Kyllä pitäisi jo kakat tulla pottaan, viitsimiskysymys. Anopilta vauvan ollessa 9kk.

Vierailija
19/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ottaa nokoset samaan aikaan kuin vauva. Nuku silloin kuin lapsikin nukkuu. Näin neuvolaassa neuvottiin, kun kerroin väsymyksestä. Mun koliikkivauva nukkui sisällä 10-15 minuutin pätkissä, ainoastaan liikkuvista vaunuissa nukkui. Vaunulekeillä käytiin öisinkin, että toinen saattoi hetken nukkua.

Vierailija
20/51 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 18:02"]

Jos vauvan kakka on vihreää, se tarkoittaa, että vauva on saanut kylmää... o_O

[/quote]

:D ihana! Tainnu mennä mukulat sekaisin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi