Bussi siskoni luo maksaa 100e :(
Hei. Olen 18v mutta tämä foorumi oli ainut jossa tuli mieleen kysyä ratkaisua ongelmaani. :)
Pikkusiskoni muutti opiskeluiden perään Jyväskylään. Asun perheeni luona Raumalla, eli tosi kaukana.
Opiskeluni keskeytyivät n. Puoleksi vuodeksi koska työharjoittelu keskeytyi sairastumiseni vuoksi ja näin opinnot siirtyivät puolella vuodella. Ny löysin pitkällä etsimisellä töitä vanhainkodista :) Viihdyn työssä ja kiva tehdä vanhusten olosta parempi. Mutta töitä saan vain n. Kerran viikossa. Äitini on työtön ja siksi maksan oma ruokani ja bensat kun ajan töihin. Rahaa ei jää vaatteisiinkaan, vaan ostan kaiken kirpputorilta. Jopa shampoot ja deodorantit..
Haluaisin nähdö joskus siskoani, mutta bussi maksaa Rauma Jyväskylä väli 100e edestakaisin. Summa on todella paljon mulle kun en sitä mistään saa :( Onnibussit ei kulje tällä reitillä.
Opiskelijakortilla maksaisi 50e mutta leima meni vanhaksi 2 kk sitten.
Miten saisin rahaa bussiin? Ikävä on siskoa :(
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:36"]
[quote author="KirkkoSisko" time="29.10.2013 klo 14:03"]
Hei, jo ehdotettujen kimppakyytien lisäksi tuli vielä mieleen muutama ehdotus
Onko sinulla mitään myytävää itselläsi FB kirppiksillä tai Torissa tai vastaavissa nettikirppiksissä (joissa ei mene paikkamaksua)
Voisitko himppasen saada lisätuloja tarjoutumalla vaikka pesemään jonkun tutun ikkunat, vahtimaan lapsia tai ulkoiluttamalla koiraa tai muita pikku askareita? (ja en tarkoita että lastenhoito on pikku askar :) )
Jos olet toimeentulotuen asiakas, voitko kysyä onko heillä mahdollisuutta antaa harkinnallisena matkarahaa edes osaksi. Oletan, että saat toimeentulotukea jos töitä on noin vähän.
Toivottavasti matka järkkääntyy tavalla tai toisella!
[/quote]
En saa toimeentulotukea, sillä saan saman verran rahaa käymällä töissä kun saisin sossusta, ja käyn töissö mielummin kuin otan rahan sossuilta ilman työtä.
[/quote]
Ap siis tässä. Katselen vielä noita onnibussin sivuja. Hinnat näyttää mielestäni aika korkeilta, ei mitään 10e matkoja. Luulen että normaali 100e bussi tulee saman hintaiseksi :(
Ja sinä joka sanoit että oma vikani kun en ole hankkinut uuden lukuvuoden tarraa opiskelijakorttiini, niin olen keskeyttönyt opintoni, eli tuskin saan opiskelijakorttiin uutta tarraa.
Ap
[/quote]
Sitten sun vaan pitää mennä töihin. Vaikka sitten aloittaisit mummon ikkunoiden pesusta, elämä nyt on sellaista ettei kaikkea vaan saa jos haluaa.
Kysy Facebookissa, jos joku kaverisi lähtisi autolla Jyväskylään. Voisitte jakaa kulut.
Kysy Facebookissa, jos joku kaverisi lähtisi autolla Jyväskylään. Voisitte jakaa kulut.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:45"]
Voitte myös tavata jossakin matkan varrella. Menkää vaikka päiväksi Tampereelle shoppailemaan ja kiertelemään nähtävyyksissä. Onhan se eri asia kuin toisen luokse kylään meneminen, mutta onhan sekin jotain :)
[/quote]
Tyypillinen av-vastaus. Ap kysyy neuvoa koska rahat ovat vähissä ja joku ehdottaa siskosten shoppailuretkeä Tampereelle! Lukekaa nyt siskokullat ne avaukset kunnolla! :D
Ei olisi ikinä, ikinä pitänyt tulla kysymään tänne! En ikinä olisi uskonut että alkaisitte keksimään että teidän pitäisi etsiä matkani ja maksaa ne. Mistä edes keksitte tuollaista?
Mikä kommentti tuo oli olevinaan että pesisin vaikka mummojen ikkunoita, elämä vain on sellaista. PESISIN VAIKKA SADAN MUMMON IKKUNAT JOS OLISI MAHDOLLISUUS. Mistä löydän näitä ikkunamummoja tai koiraihmisiä? Olen laittanut ilmoituksia tauluille, ei ole vastattu. Kaikilla ei ole sukulaisia, mulla ei ole ketään joka tarvitsisi apua jossaan. Tulin vain kysymään ehdotuksia miten pääsisin halvemmalla sinne, ja tälläisiä vastauksia saan..
Ei tarvitse enää kirjoittaa tänne ilkeitä kommentteja. En lue tätä enää.
Ps. Ilkeiljät, ette onnistuneet, ette saaneet oloani huonoksi.
Ap
Valitan ap, tää vauvapalsta on juuri tälläinen. Täällä on mukaviakin ihmisiä, mutta äänekkäimpiä ovat nämä elämäänsä kyllästyneet nettikiusaajat. Surullista.
Onhan täällä yritetty auttaakin, jos olet lukenut. Pitää vain suodattaa nuo ilkeilyt pois.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 15:02"]
Valitan ap, tää vauvapalsta on juuri tälläinen. Täällä on mukaviakin ihmisiä, mutta äänekkäimpiä ovat nämä elämäänsä kyllästyneet nettikiusaajat. Surullista.
[/quote]
Mä olen kyllästynyt tuollaisiin ihmisiin jotka kysyvät neuvoa, saavat hyviä neuvoja, mutta kun on "niin vaikeeta", mikä tahansa mikä heille on ehdotettu, josta kuka tahansa vähänkin normaaliälyinen selviää, on juuri tuon tyyppisille "ihan liian vaikeeta/monimutkaista/työlästä".
Ap sai MONIA hyviä ja käyttökelpoisia neuvoja, mutta mikään ei kelvannut ilmeisesti. Koska vaikeeta on.
Koulu on jäänyt kesken. Sekin on vissiin ollut vaikeeta. Silti vaikka tuloja ei mistään ole, on olevinaan niin ylpeä ettei ainakaan sossusta mitään hae. Koska sekin on taas ilmeisesti niin vaikeeta.
Elämä on.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:51"]
Meneeköhän kukaan raumalta jyväskulään ja sitten vielä poiskin tarvitsisi päästä :(
Ap
[/quote]Ainakin moni kulkee Rauma - Tampere - väliä. Ja vielä useampi Tampere - Jyväskylä - väliä. Eli vaihto Tampereella jos suoraa kimppakyytiä ei jostain kumman syystä löytyisi.
Onko silti asiallista haukkua ja alkaa puhumaan "normaaliälyisista" ?
Ymmärrän ap tuohtumisesi. Olet kuitenkin saanut täällä paljon hyviä ehdotuksia, joiden selvittämiseen jotkut vastaajat ovat nähneet vaivaa. Kovin montaa kiitosta ei ole kuulunut, ainoastaan selittelyjä. Trollit kannattaa yksinkertaisesti jättää huomiotta. Nyt vain kaikile tulee paha mieli, kun apuaan tarjonneet kokevat, ettei heidän neuvonsa kiinnosta ap:tä pätkääkään.
Itse matkustan nykyään enää vaan kimppakyydeillä tai jos olen omalla autolla liikenteessä, niin tarjoan kyydin muille. Facebookista löytyy paljon erilaisia kimppakyytisivustoja, yksi esim. Jkl-Turku-välin kyydeille. Itse olen tuosta välistä pyytänyt 15 euroa per henkilö per suunta.
tuo yks ja sama kusipää täällä apta haukkuu tuo "on niin vaikeeta tyyppi" silke on vissiin helvetin vaikeeta olla ystävällinen ja kusipäisyys on luonteessa. miksi tuollainen mulkku edes kirjottaa tänne?? pakko päästä aukomaan turpaansa kun oikeessa elämässä kukaan ei halua puhua tuollaiselle akalle:)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:36"]
[quote author="KirkkoSisko" time="29.10.2013 klo 14:03"]
Hei, jo ehdotettujen kimppakyytien lisäksi tuli vielä mieleen muutama ehdotus
Onko sinulla mitään myytävää itselläsi FB kirppiksillä tai Torissa tai vastaavissa nettikirppiksissä (joissa ei mene paikkamaksua)
Voisitko himppasen saada lisätuloja tarjoutumalla vaikka pesemään jonkun tutun ikkunat, vahtimaan lapsia tai ulkoiluttamalla koiraa tai muita pikku askareita? (ja en tarkoita että lastenhoito on pikku askar :) )
Jos olet toimeentulotuen asiakas, voitko kysyä onko heillä mahdollisuutta antaa harkinnallisena matkarahaa edes osaksi. Oletan, että saat toimeentulotukea jos töitä on noin vähän.
Toivottavasti matka järkkääntyy tavalla tai toisella!
[/quote]
En saa toimeentulotukea, sillä saan saman verran rahaa käymällä töissä kun saisin sossusta, ja käyn töissö mielummin kuin otan rahan sossuilta ilman työtä.
[/quote]
Ap siis tässä. Katselen vielä noita onnibussin sivuja. Hinnat näyttää mielestäni aika korkeilta, ei mitään 10e matkoja. Luulen että normaali 100e bussi tulee saman hintaiseksi :(
Ja sinä joka sanoit että oma vikani kun en ole hankkinut uuden lukuvuoden tarraa opiskelijakorttiini, niin olen keskeyttönyt opintoni, eli tuskin saan opiskelijakorttiin uutta tarraa.
Ap