Bussi siskoni luo maksaa 100e :(
Hei. Olen 18v mutta tämä foorumi oli ainut jossa tuli mieleen kysyä ratkaisua ongelmaani. :)
Pikkusiskoni muutti opiskeluiden perään Jyväskylään. Asun perheeni luona Raumalla, eli tosi kaukana.
Opiskeluni keskeytyivät n. Puoleksi vuodeksi koska työharjoittelu keskeytyi sairastumiseni vuoksi ja näin opinnot siirtyivät puolella vuodella. Ny löysin pitkällä etsimisellä töitä vanhainkodista :) Viihdyn työssä ja kiva tehdä vanhusten olosta parempi. Mutta töitä saan vain n. Kerran viikossa. Äitini on työtön ja siksi maksan oma ruokani ja bensat kun ajan töihin. Rahaa ei jää vaatteisiinkaan, vaan ostan kaiken kirpputorilta. Jopa shampoot ja deodorantit..
Haluaisin nähdö joskus siskoani, mutta bussi maksaa Rauma Jyväskylä väli 100e edestakaisin. Summa on todella paljon mulle kun en sitä mistään saa :( Onnibussit ei kulje tällä reitillä.
Opiskelijakortilla maksaisi 50e mutta leima meni vanhaksi 2 kk sitten.
Miten saisin rahaa bussiin? Ikävä on siskoa :(
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:14"]
[Raumalta pääsee helsinkiin 8e. Onnistuisiko sieltä onnibussilla jyväskylään?
Ap[/quote]
Onnibus menee Helsinki-JKL-väliä, maksaa yleensä noin 20 e. Tietty mitä aikaisemmin ostaa, sitä halvempaa yleensä. Mutta ihan "viime hetkelläkin" yleensä saa 20 eurolla. Silloinhan sun reissu tulisi maksamaan edestakaisin vain max. 60 e.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:15"]
Höpönlöpö, kyllä minä olen aina hakemalla ja paikan päällä reippaasti käymällä päässyt töihin molempiin hommiin, suoraan lukiosta!
Ihan asennekysymys, ja esim. Raumalla luulisi olevan aika monia työpaikkoja tarjolla siivouksen ja kauppojen suhteen.
[/quote]
Niin, kuinka monta vuotta siitä on? Ajat ovat muuttuneet. Itsekin pääsin töihin vielä 10 vuotta sitten kysymällä, nykyään se ei onnistukaan sillä tavalla.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:57"]
Mene onnibussilla Porista helsinkiin ja helsingistä onnibussilla jyväskylään.
pyydä joltakin tutulta kyyti poriin
[/quote]
Raumalta pääsee helsinkiin 8e. Onnistuisiko sieltä onnibussilla jyväskylään?
Ap
[/quote]
Matkahuollon sivuilla on jonkin verran aleaikoja helsinki-jyväskylä välillä, esim. 19e, enimmäkseen arkiaamuihin taitavat osua. Kannattaa katsoa, mihin muualle pääset raumalta ja matkahuollosta noita aleaikoja.
Raumalta Poriin, Porista Onnibussilla Tampereelle, Tampereelta Onnibussilla Jyväskylään.
Minä en kyllä ymmärrä, miksi ap ei itse voi tutkia noita aikatauluja ja hintoja netistä, jos kerran kone ja netti on käytössä? Tuntuu ikäisekseen todella avuttomalta henkilöltä, joten taitaa matka jäädä tekemättä, vaikka rahaa löytyisikin. Jos ei edes bussien reittejä osaa itse selvittää...
Sosiaalitoimistoon laskettamaan oletko toimeentulotuen piirissä.
Voit myös pyytää harkinnanvaraista toimeentulotukea kyseistä matkaa varten.
Tämä on turvallisin ratkaisu, älä lähde tuntemattomien kyydillä.
Tiedän nuorten äitinä ettei työpaikkoja ole helposti saatavilla.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:23"]
Minä en kyllä ymmärrä, miksi ap ei itse voi tutkia noita aikatauluja ja hintoja netistä, jos kerran kone ja netti on käytössä? Tuntuu ikäisekseen todella avuttomalta henkilöltä, joten taitaa matka jäädä tekemättä, vaikka rahaa löytyisikin. Jos ei edes bussien reittejä osaa itse selvittää...
[/quote]
Miksei saa kysyä neuvoja mistä eri hintoja voisi vertailla? Sinäkö et ikinä kysy mistään mitään helppiä?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:18"]
No tuo onnibus vaikuttaa vaikealta. Pitäisi ostaa kuukausi ennen bussilippu ja sitten vielä yhteensä 4 koko reissulla..
Ap
[/quote]
Jaaha. Sä odotat siis että joku muu hoitaisi sulle liput ja vielä mieluiten toisi linja-autoasemallekin?
Etköhän sinäkin selviä Onnibussin tiketin tilaamisista kun mun yli 70v anoppinikin sen osaa. Lisäksi Onnibussissa voi ostaa lipun myös bussissa mutta se maksaa pari euroa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:23"]
[/quote]
No juurihan ap selvittää näitä netistä! Netissähän tämä aaveekin on. Typerimpiä ovat tuollaiset vastaukset, että "kato netistä, sieltä löytyy". Joo joo, mutta jos ei ole esimerkiksi ikinä matkustanut kotimaanbusseilla tai kuullutkaan kimppakyydeistä ja Onnibusseista, niin mistä sitä voi tietää mistä pitäisi lähteä etsimään. Ja kyllähän sitä mielellään kuulee ohjeita, vinkkejä ja kokemuksi muilta, jotka ovat noita aikaisemmin käyttäneet. Anteeksi, jos nyt ei sinua miellytä, että ap valitsi juuri vauva palstan näille kysymyksilleen.
Ap:n ei missään nimessä kannata lähteä kiertämään Helsingin kautta Jyväskylään. Raumalta Helsinkiin matkustaa linja-autolla jo nelisen tuntia.
Raumalta menee linja-auto Poriin josta on yhteys Jyväskylään Tampereen kautta Onnibussilla.
Mitä ihmeen järkeä on viimeisillä tai jostain kerätyillä rahoilla lähteä sinne siskon luo, jos olette siellä molemmat sitten perse auki? Vai ajattelitko, ettei perillä tarvita rahaa mihinkään? Tai kun tulet takaisin kotiin, mistä sitten rahat elämiseen?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:26"]
No tuo onnibus vaikuttaa vaikealta. Pitäisi ostaa kuukausi ennen bussilippu ja sitten vielä yhteensä 4 koko reissulla..
Ap
[/quote]
Jaaha. Sä odotat siis että joku muu hoitaisi sulle liput ja vielä mieluiten toisi linja-autoasemallekin?
Etköhän sinäkin selviä Onnibussin tiketin tilaamisista kun mun yli 70v anoppinikin sen osaa. Lisäksi Onnibussissa voi ostaa lipun myös bussissa mutta se maksaa pari euroa enemmän.
[/quote]
No voi kristus. Idiootti, muuta ei ole sulle sanottavaa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 13:57"]
Mene onnibussilla Porista helsinkiin ja helsingistä onnibussilla jyväskylään.
pyydä joltakin tutulta kyyti poriin
[/quote]
Raumalta pääsee helsinkiin 8e. Onnistuisiko sieltä onnibussilla jyväskylään?
Ap
[/quote]
Matkahuollon sivuilla on jonkin verran aleaikoja helsinki-jyväskylä välillä, esim. 19e, enimmäkseen arkiaamuihin taitavat osua. Kannattaa katsoa, mihin muualle pääset raumalta ja matkahuollosta noita aleaikoja.
[/quote]
Oikeastaan kannattaa mennä ennemmin Raumalta Turkuun ja Turusta alelipulla (noin kymppi) Jyväskylään.
Ap
[/quote]
Missään ei vaadita että pitäisi ostaa kk ennen matkaa sitä bussilippua.
Kts netistä Onnibussin aikatauluja. Voi löytyä vaik ens vkolle halpoja matkoja.
Ja kts myös Pohjolan Liikenne sekä "tarkan matkan tiketti".
Vr mainostaa edul. reittejä.
[quote author="KirkkoSisko" time="29.10.2013 klo 14:03"]
Hei, jo ehdotettujen kimppakyytien lisäksi tuli vielä mieleen muutama ehdotus
Onko sinulla mitään myytävää itselläsi FB kirppiksillä tai Torissa tai vastaavissa nettikirppiksissä (joissa ei mene paikkamaksua)
Voisitko himppasen saada lisätuloja tarjoutumalla vaikka pesemään jonkun tutun ikkunat, vahtimaan lapsia tai ulkoiluttamalla koiraa tai muita pikku askareita? (ja en tarkoita että lastenhoito on pikku askar :) )
Jos olet toimeentulotuen asiakas, voitko kysyä onko heillä mahdollisuutta antaa harkinnallisena matkarahaa edes osaksi. Oletan, että saat toimeentulotukea jos töitä on noin vähän.
Toivottavasti matka järkkääntyy tavalla tai toisella!
[/quote]
En saa toimeentulotukea, sillä saan saman verran rahaa käymällä töissä kun saisin sossusta, ja käyn töissö mielummin kuin otan rahan sossuilta ilman työtä.
"En saa toimeentulotukea, sillä saan saman verran rahaa käymällä töissä kun saisin sossusta, ja käyn töissö mielummin kuin otan rahan sossuilta ilman työtä. "
Sullahan ei sitä työtä nyt ole. Eli toisin sanoen kaikki pitäisi saada, palkkakin mieluiten ilman työntekoa.
Pitääkö meidän katsoa sulle ne bussit?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 14:40"]
Pitääkö meidän katsoa sulle ne bussit?
[/quote]
Ilmeisesti. mieluiten vielä maksaakin ne, viedä tää tyttö linja-autoasemalle.
Ai niin, pitää vielä katsoa ettei tuu yhtä matkalippua enempää, neljä lippua tuntui olevan jo ylivoimainen ponnistus.
Ap