Kun olet mennyt miehen asuntoon ensimmäistä kertaa, niin mitkä on ollut pahimmat turn offit?
Yhdellä miehellä oli hyllyt täynnä palapelejä ja lautapelejä. Ja ei siis mitään tavallisia lautapelejä kuten Monopoly ja Alias, vaan ne oli jotain outoja fantasia- ja scifilautapelejä. Ja sit siellä hyllyssä oli vielä jotain miehen itse maalaamia sotaukkoja, jotka oli ilmeisesti myös tarkoitettu pelaamiseen. Siis aikuisella, melkein kolmekymppisellä miehellä! Loppui kyllä kiinnostus mieheen tuon vierailun jälkeen :D
Kommentit (1842)
Oli kuva kehystettynä omastaan 15cm nysästä.
Kun jo eteisessä minua tervehti voimakas vanhan kusen haju. Inhottaa vieläkin, kuinka en kääntynyt kannoillani ja marssinut samantien ulos. Mutta olin silloin niin kiltti ja miellyttämisenhaluinen. Tulin siihen lopputulemaan kämppää tarkasteltuani, että tuo outo hyypiö taisi vetää kalsarikännejä ja kuseksia ympäri kämppää räkäkännissä.
Ex:n tavarat laatikoihin pakattuina odottamassa noutoa. Harmi vaan, etten tajunnut silloin mistään mitään ja lähdin tuohon pelleilyyn mukaan ihan parisuhteeksi asti. Olkaa muut viisaampia.
Taitaa olla kummallakin sukupuolella noita sotkuja. Ainakin näkemäni mukaan.
Onneksi ei tarvitse moisia enää murehtia. Exä ei kestänyt sairastumistani ja lähti 10 vuotta sitten. Päätin silloin etten anna sydämeni murtua enää uudestaan ja päätös on pitänyt.
Toki ajoittain on hieman yksinäistä mutta silti vietän mielummin lopun aikani poikamiehenä kuin annan yhdenkään naisen kiukutella jostain taulusta tai harrastuksistani.
Perussiivo on niin helppo ylläpitää etten oikein ymmärrä miksi se niin monella menee päin piparin kääntöpuolta. Ehkä jos on sairaus mikä estää mutta eikö siihen silloin saa apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehystetty valokuva hänen äidistään. Kuva oli makuuhuoneessa, sängyn vieressä.
Eihän! Ei kai tuo voi olla totta!
Ja tämä on turnoff? Mulla on äidin kuva (itse asiassa 2 kpl) kehystettynä tuossa vieressä. Äiti kuoli reilu vuosi sitten ja jos tuo on jollekin ongelma, niin painukoon v"#&% saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Oli kuva kehystettynä omastaan 15cm nysästä.
Tarkoittanet sukupuolielintä. Onhan se tutkimusten mukaan yli keskipituinen, eli oikeutetusti kehyksissä :)
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumiehenä sanoisin, että kyllä oma kämppä on puhtaimmillaan juuri ennen kuin se ihana uusi tuttavuus tuodaan kotiin ensikertaa eli siivoan häntä ja itseäni varten.
Sinänsä paljon on joutunut opettelemaan kokemuksen että muiden huomioiden myötä, kun loppujen lopuksi tulee sokeaksi sille omalle likaisuudelle/tahraisuudelle. Esimerkiksi paikat, jotka eivät näy suoraan omiin silmiin omalta korkeudelta, mutta joihin koskee säännöllisesti kädellään tahraantuvat kuukausien kuluessa (esim vessanpytyn kansi kohdasta josta sen nostaa).
Hyvä ketju, kun tuli intouduttua siivoamaan!
Vaihteeksi joku kirjoittaa toista ihmistä arvostavasti :)
Jos on miehellä turhaa hyvää tavaraa, niin katsokaa tuolta tarviiko Ukraina:
Erkin kotiin mennessä sielä istui hänen vanhempansa Tarja ja Vlaadimir.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumiehenä sanoisin, että kyllä oma kämppä on puhtaimmillaan juuri ennen kuin se ihana uusi tuttavuus tuodaan kotiin ensikertaa eli siivoan häntä ja itseäni varten.
Sinänsä paljon on joutunut opettelemaan kokemuksen että muiden huomioiden myötä, kun loppujen lopuksi tulee sokeaksi sille omalle likaisuudelle/tahraisuudelle. Esimerkiksi paikat, jotka eivät näy suoraan omiin silmiin omalta korkeudelta, mutta joihin koskee säännöllisesti kädellään tahraantuvat kuukausien kuluessa (esim vessanpytyn kansi kohdasta josta sen nostaa).
Hyvä ketju, kun tuli intouduttua siivoamaan!
Vaihteeksi joku kirjoittaa toista ihmistä arvostavasti :)
Sinkkumies on kasvanut aikuiseksi. Saanko yhden vinkin antaa: WC:n kansi samoin kuin ne posliiniosat olisi hyvä pestä mikrokuidulla ja miedolla yleispesuaineella vaikka viikkosiivouksen yhteydessä jo ihan senkin takia että kakkelberit siellä pytyssä roiskuttelee bakteriaa aika paljon.
Siis lavuaari, kylpy/suihkuamme ja wc-pytty - mikrokuituliina, yleispesuaine. Sen jälkeen huuhdot mikrokuituliinan puhtaaksi saippuasta ja puristat sen suht kuivaksi ja pyyhit vielä saippualiemet pois. Alle 10 min per vesssa.
Osta kolme mikrokuituliinaa, vihreä niinkuin vessa, keltainen niinkuin keittiö ja sininen niinkuin muu siivous, vaikka. Pesu kuudessakympissä lakanoiden ja pyyhkeiden kanssa ja zäbäm- se on seuraavalla viikolla taas käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä olette kun miehellä liian siisti koti? Moderni musta- valkoinen. Keittiö kiiltää puhtautta.
Ihan kun ei olisi kokattu koskaan.
Ehdottomasti parempi ainakin kuin sotkuinen ja haiseva läävä.
Mitä pahaa siinä on?!!??!? (Ainakaan Legot ei ole paha asia)
Vaihteeksi miesnäkökulmaa, tässä siis naisten asuntoja, joista on tehnyt mieli lähteä karkuun saman tien:
- Jääkaapissa exän tekemät viikon ruoat pakasterasioissa. Exä halusi kuulemma palata yhteen, mutta neidille kelpasi ainoastaan keittiöpalvelu.
- Asunto täynnä pehmoleluja ja kummallisia sisustusesineitä, kuten laavalamppuja ja merkillistä omatekoista taidetta. Hajusteiden käyttö runsasta ja monipuolista.
- Asunnon omistaja esitteli kämppäänsä ja selosti jostain järjettömistä energiavirroista ja feng shuista
- Haiseva jyrsijä, joka piti kamalaa meteliä etenkin öisin. Lajista ei edelleenkään varmuutta.
Kuvottavin asia mihin törmännyt oli iso seinälippu missä oli hakaristi.
Suolalamput, patsaat, kivet ja suitsukkeet ei olleet turn off mulle! 😍
Jatketaan miesnäkökulmaa 4-kymppisen silmin vaikka menee ehkä hieman myös itse ihmisiin:
- Yleisen sekasortoinen kämppä. Joka puolella jonkinsortin kertakäyttömuotisia vaatteita jostain nettikaupoista. Suurin osa tilattu optimistisesti liian pieniä ja piti palauttaa mutta jäänyt. Löytyi myös ne sisustustaulut joidenkin kulmiin voi erilaisia koruja ripustella. Tietty tarkemmasta siisteydestä ei mitään tietoa, koska ei tuollaista sekasortoa voi mitenkään edes siivota. Välillä näihin yhdistyy myös ne hajusteet, kuten suitsukkeet tai jotkin mystiset tikkuöljyt, joilla kai koitetaan peittää jotain. Useampaan tällaiseen törmännyt, tosin joskus sen yhden yön viihtynyt.
- Edelliseen liittyvä sisäilmaongelmainen. Eräs kertoi kuinka monta kertaa on joutunut muuttamaan huonon sisäilman takia ja miten on niin allerginen ja astmaatikko ja kaikkialla on kosteusvaurioita ja hometta. Oven avatessa meinasi alkaa yskittää. Se ongelma tuskin oli asunnossa (ei mikään kovin vanha kerrostalokaksio). Painava lian haju suorastaan iski heti ovelta vastaan ja pölyä oli kaikkialla. Jollain tekosyyllä poistuin ennenkuin olisin itse tukehtunut. Kumma juttu, että oli töistä ollut välillä pitkiäkin aikoja saikulla oireiden takia ja tutkituttanut työpaikan sisäilmaa ja saanut sisäisiä siirtoja ilman apua.
- Suht perussiisti, mutta aika askeettinen asunto. Kaikki valkoista, sohva kun kirkonpenkki 5 cm pehmusteella istuinosassa ja selkänojassa. Jääkaapissa valo ja jotain sokerihöttöä lisäksi kaapeissa. Kun ruoka lihottaa. Vihreää teetä. Mitään oikeaa ruokaa ei osata laittaa, mutta mäkkärissä voi käydä kunhan muistaa puhua omaa pahaa oloaan sitten monta päivää.
- Eläimet. Koko elämä pyörii kissan/koiran/joku muu eläin/useita ympärillä. Oikeasti sitten niiden hoito ja jälkien siivoilu ei ole ihan niin justiinsa, mutta kun saa kivoja somekuvia. Joskus ollut historiassa esimerkiksi jotain hämähäkkiä tai kilpikonnaa, mutta ovat jostain syystä kuolleet. Muutaman näitä nähtyäni on onneksi jo helppo suodattaa pois nopealla googletuksella tai jututtamalla. Onneksi eivät yleensä muusta osaa puhuakaan kun eläimistä. Hemmetin kivaa kun joku koira ramppaa sängyn vieressä tuijottamassa tai heräät siihen kun se kampeaa sänkyyn.
- Lämpöneurootikko. Itse T-paita päällä ja muutaman minuutin jälkeen alkoi liki ahdistaa. Oli varmaan ainakin 26 lämmintä. Tämä siis talvella omakotitalossa. Oli pakko päästä pois kun ei muutenkaan niin natsannut. Jälkeenpäin miettien mahdollinen syömishäiriö saattoi liittyä tuohon, tosi hoikka likka ainakin oli ja tuntui olevan vähän epäterve suhde ruokaan.
..
..
- Köyhäilijä. Siisti asunto, mutta kaikki eriparia ja kulunutta. Osa huonekaluista itse fiksattuja, eli maalattu huonosti valkoiseksi. Melko varmasti jotain sukulaisten vanhoja tai kirppiksiltä löytyneitä, eikä mitään edes vanhaa laadukasta. Keittiön tuolilla ei tällainen 80-kiloinen uskaltanut istua kun varovasti paikoillaan kun nitisi ja lenksui uhkaavasti. Oli tehnyt keittiöremontin, eli maalannut vanhat lastulevyovet valkoiseksi. Käytettyjä ja pestyjä pakestepusseja roikkui keittiössä kuivumassa, samoin erilaisia purkkeja ja purnukoita sekä käytetty teepussi. Kahvia pohdittiin tarkkaan minkä verran keitetään ja joku kuiva vanha keksi löytyi kaveriksi. Kuitenkin täysipäiväisessä työssä käyvä, autoton ja omistusasunnossa asuva ihminen oli. Eikä asunto ollut edes ihan mikään juuri hiljan ostettu. Harrastuksena tietty murtomaahiihto.
- Jos vielä yhden ihan henkilön ottaa, niin sellainen osa-aika feministi. Eli kannatti tasa-arvoa hyvin vahvasti, silloin kun se palveli omia tarkoitusperiä. Oli yhteisiä asioita ja miesten asioita. Hetken aikaa koitin seurustella. Eli vaikka siivous oli yhteistä, mutta jos jonkin työkalun johonkin hommaan tarvitsi, niin se oli ehdottomasti miehen homma silloin. Samoin rahat olisi olleet yhteisiä, paitsi jos jotain olisi pitänyt maksaa niin se oli taas miehen homma. Jos vaikka pesukone hajosi, niin miehen kuului ostaa uusi. Jos käytiin lomalla niin taas mies maksoi. Toki tienasin enemmän, mutta ei ero ihan älyttömän suuri ollut. Löytyihän sieltä sitten taustalta MT-ongelmia.. Oli jo aiemmin saanut ihan lääkitystäkin, mutta söi noita vähän on/off. Tuosta meni kyllä sitten hetki toipua kun en riittävän ajoissa tajunnut. Osasi kuitenkin etenkin alussa olla ihan fiksu ja aina toisinaan myöhemminkin. Varmaan sellainen nykyajan narsissi.
Hänellä on pillimehuja jääkaapissa ja kun menimme kahvilaan, tilasi itselleen Grandicolan.. siis apua.
Lievästi ohis, mutta tuolla aiemmin kun joku sanoi, että asunnon siisteydellä/kunnolla ja mielenterveydellä on selkeä kytkös niin oli kyllä ihan oikeassa.
Mulla on itsellä ihan ok kokoinen, nykyään siisti vuokrakaksio keskustassa. Muutin siihen eron jälkeen ja käytännössä ensimmäinen vuosi siinä asunnossa meni aika rujoissa olosuhteissa.
Siivosin tuona vuonna asunnon ehkä kerran kunnolla ja silloinkin jäi jotain olennaisia asioita tekemättä kun ei voimavarat riittäneet ja elämänhallinta petti. Se yksikin kerta sai kipinän lopulta siitä, että asuntoon pesiytyi aivan älytön määrä banaanikärpäsiä jotka olivat peräisin kuukausia altaassa lojuneista, haisevista ja homeisista tiskeistä. Tuo oli mulle siis täysin luonnoton tila, koska tavallisesti olen tosi pedantti ja tarkka ympäristöstäni, mutta masennus, eroahdistus ja muut seikat saivat ihan kaiken pettämään ja jaksoin hädin tuskin käydä töissä.
Nykyään asuntoni (ja elämäni) on taas ihan hyvässä kunnossa tai ainakin parempaan päin, mutta tuolloin en olisi ollut valmis tai tarpeeksi voimissani tehdäkseni mitään uuden suhteen aloittamiseksi.
Tämä siis varoituksena, että todella pahasti likainen kämppä kyllä yleensä kielii jostain syvemmällä olevista ongelmista jotka kannattaa selvittää ennen kuin alkaa väsäämään mitään uusia ihmissuhteita.
PS: Olen seurannut myös samanlaista tilannetta toisen ihmisen osalta vierestä, missä tämä henkilö oli masentunut ja elämänhallinnan pettäessä valmiiksi jo vähän suurpiirteisestä ihmisestä tuli käytännössä possu joka eli likaisessa karsinassaan.
Nuorena likkana olin treffaillut muutaman viikon mielestäni ihanaa miestä. Yhden baari-illan jälkeen sitten päädyin hänen kämpilleen. Asunto ei ollut ihan viimeisen päälle. Tuli puheeksi, että hän on muuttanut siihen hetki sitten. Kysyin, missä hän asui ennen. ”Vankilassa”. Suoraan kysymykseen suora vastaus! Menin niin hämilleni etten edes kysynyt lusimisen syytä😄