Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni ei tiedä, paljonko on 7 kertaa 7

Vierailija
28.10.2013 |

Sen kertolasku-ketjun innoittamana kysyin. 

Pitäisikö mun olla huolissani?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, ap tässä. Kiitos näkökulmista. Mies on verbaalisesti lahjakas: keskustelutaitoinen, nokkela, ei jää missään tilanteessa sanattomaksi. Hän katsoo paljon televisiota (mikä on ärsyttävää), mutta BB:n, Salkkareiden, elokuvien jne. lisäksi hän katsoo myös ajankohtaisohjelmia ja olemme molemmat aika uutisfriikkejä, hänellä on kohtalaisen laaja yleistieto. Kielissä hän on hyvä (kieliopista ei ole tosin hajuakaan), osaa puhua esim. englantia ja ruotsia paremmin kuin minä.

Ei lue kirjoja eikä lehtiä (paitsi mainoksia), mutta seuraa netin uutissivustoja. Matemaattisesti siis on tosi heikko, tarvitsee helppojenkin laskujen laskemiseen laskinta - ja sanookin juuri niin kuin joku tuolla edellä "puhelin (= laskin) on aina mukana, mihin tarvitsee laskutaitoa." Tekniikasta ei ole innostunut, perusjutut ok: saa television viriteltyä, tietokoneen seinään, mutta ei ole erityisen kiinnostunut tietokoneista tai puhelimista. Ei osaa vaihtaa palanutta lamppua kylpyhuoneeseen, ei vaihtaa pyörään rengasta, ei koota Ikean huonekaluja ( ei osaa hahmottaa ohjeita). Osaa laittaa pakastepizzan uuniin ja paistaa kalapuikot paistinpannulla, mutta ei koskaan tee mitään ns. "vaativampaa", johon tarvisi seurata respetiä. (tällä vaativalla tarkoitan myös ihan tavallista kotiruokaa, makaronilaatikkoa, lihapullia jne).

Itse asiassa on vaikea tietää, mikä kaikki tästä on osaamattomuutta ja mikä laiskuutta ja viitsimättömyyttä. Ehkä olin enemmän laittanut laiskuuden piikkiin, siksi jotenkin yllätyin tuosta, ettei oikeasti OSAA laskea. Ikää siis on 35 v.

Vierailija
2/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tänään lehdissä ihmeteltiin tota nykylasten tyhmyyttä, niin kysyisin teiltä nyt arvon viisaat av-mammat, että mitä se 10 sitten tarkoittaa?

Vierailija
4/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kertotauluja ulkoa osaa. So what? Voin kyllä päässäni laskea mitä tuosta tulee, mutta siinä kestää tovi. Ja pitkän matikan luin lukiossa ja yliopistossa luonnontieteitä, joten en mikään tyhmä ole.

Vierailija
5/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Miksi ette opettele kertotauluja ulkoa? Jollei niitä ole oppinut koulussa, voihan ne opetella nytkin. Nopeuttaa aika tavalla moni laskutoimituksia.

Vierailija
6/41 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia, mikä myös välillä harmittaa, on miehen jatkuva kiroilu. Itse kiroilen hyvin harvoin, en oikeastaan koskaan... Tuohon kielenkäyttöön on ollut vähän vaikea tottua.

ap

Vierailija
7/41 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap rakas. Olet selvästikin epävarma tunteistasi ko. miestä kohtaan. On hyvä kuunnella tunteitaan, ja jos tietyt piirteet jo tässä vaiheessa ärsyttävät... Tuossa vaiheessa (oletan, että suhteenne on aika alussa?) pitäisi vielä päällä olla ruusunpunaiset lasit, olla hullaantunut toisen piirteistä ja puheista.

Vierailija
8/41 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vaimoni ei tiedä miten linux asennetaan ja miksi on erilaisia käyttöjärjestelmiä... tai miksi pitää asentaa erilaisia ajureita tietokoneeseen. Tai miten ruohonleikkuri toimii. Hassua...

Tai sitä että minä maksan asumisen ja autot ja no kaiken.  En en tosiaan tiedä mitä on 82 kertaa 53 tai vastaavaa. Olen vain mies.

Vierailija
9/41 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 40:ntä. Aihe on kyllä mielenkiitoinen, onkohan tuo yleisempääkin, että aikuiset eivät tiedä noin helppoja asioita?

Vierailija
10/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt vähän samaa kuin ne: "Mieheni ei tiedä mikä on Turkin pääkaupunki" tai "Mieheni ei tiedä, mitä on kapitalismi"

Joitain se saattaa häiritä, toiselle sillä ei ole mitään väliä. Sun pitää miettiä, mitä asioita itse pidät tärkeänä. Jos unelmiesi mies on muuten täydellinen, ehkä se riittää, että sinä tiedät paljonko on 7 x 7. Mies voi sitten laskea sen laskimella.

Vierailija
11/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun mies osaa sanoa nopeasti, paljon on 7 x 7 vai eikö hän laskemisen ja miettimisen jälkeenkään tätä tiedä? Minusta tässä on iso ero.

Jos ei pysty päässään tätä asiaa laskemaan ja on terve aikuinen ihminen, niin hieman ihmetyttää... miten silloin oikeasti pärjää kaupassa tai pankissa tai missään. Osaako silloin edes laskea alennusprosentin perusteella kaupassa tavaran hinnan?

Eri ihmisiä ihmetyttää ja ärsyttää eri asiat. Kyllä mullakin on pahoja aukkoja sivistyksessä vaikkapa historiassa ja varmaan montaa ihmistä voisi sekin häiritä ja ihmetyttää.

Vierailija
12/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota tarkoitin, 11. Ei osaa nopeasti, mutta ei myöskään miettimisen jälkeen.

ap

Vierailija
13/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:33"]

mä en muista 6,7,8 kertotauluja kaikkia. ei vaan pysy koskaan päässä. olen yliopistossa ja lukenut tilastotieteestä appron... ei ne heikkoudet, vaan miten ne kompensoi

[/quote]

Mä lisäisin tähän mun kommenttiin, että kyllä mäkin noi kertotaulut laskea osaan, vaan eivät hemmetti jää vaan päähän irrallisina lukuina.

Vierailija
14/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä, paljonko on 7*7. Mutta minä tiedän, että 5*7 on 35 ja 2*7 on 14. Näin veikkaan siis, että 7*7 on 49.

Koulussa vihasin kertolaskuja. Inhottavinta oli, kun piti ruokajonossa vastata oikein, ennenkuin pääsi syömään :<

Vierailija
15/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 16:16"]

Juuri tuota tarkoitin, 11. Ei osaa nopeasti, mutta ei myöskään miettimisen jälkeen.

ap

[/quote]Olisiko kannattanut tutustua hiukan perusteellisemmin ennen kuin aloitte ns. olemaan? Kun, anteeksi vain, vaikuttaa lähes debiililtä tuollainen. 

Vierailija
16/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs luokalla ne kertotaulut peruskoulussa olikaan? Kolmannella?

Vierailija
17/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtooko hän kuitenkin olla sulle hyvin hellä?

Vierailija
18/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tapaus. Miten muuten pärjää elämässä? Onko tyhmä ja kiltti vai tyhmä ja ilkeä (manipuloiva ja toisista juoruileva) ihminen? Mitä työtä hän tekee ja mikä koulutus?

Vierailija
19/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä sillä osaako mies laskea jonninjoutavia kertolaskuja? Sillä on varmaankin puhelin josta löytyy taskulaskin - ja oletan että hän sentään sitä osaa käyttää. Oman kokemukseni mukaan miehet eivät keskimäärin ole - anteeksi vain - järjen jättiläisiä, vaikkakin poikkeavan älykkäät yksilöt sitten nostavat keskimääräisen äo:n naisten tasolle. Meidän perheessä yhteistyö on kuitenkin sujunut hyvin sillä mies hoitaa "miesten työt" ja minä taas vastaan raha-asioista sekä muista suunnittelua vaativista tehtävistä. Mies tosin on siinä suhteessa poikkeuksillinen että hän huolehtii myös kunnostaan ja ulkonäöstään tarjoten silmänruokaa ja muuta kivaa...

Vierailija
20/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa heti sanoa vastausta, mutta jonkin aikaa laskeskeltuani kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi