Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni ei tiedä, paljonko on 7 kertaa 7

Vierailija
28.10.2013 |

Sen kertolasku-ketjun innoittamana kysyin. 

Pitäisikö mun olla huolissani?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:10"]

Mitä ihmeen väliä sillä osaako mies laskea jonninjoutavia kertolaskuja? 

[/quote]Kyllä se nyt aika paljon kertoo miehestä, hänen aivoistaan ja asenteistaan jos tuollainen alkeellinen asia ei ole hallussa. En kestäisi noin tyhmää miestä katsella, oli sitten minkä näköinen tahansa. Enkä varsinkaan rakentaa omaa ja lasteni elämää idiootin varaan.

Vierailija
22/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mun mies ei osaa aakkosjärjestystä. Tietää kyllä kaikki kirjaimet, mutta ei järjestyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille hyvä ihminen

Vierailija
24/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:10"]

Mitä ihmeen väliä sillä osaako mies laskea jonninjoutavia kertolaskuja? Sillä on varmaankin puhelin josta löytyy taskulaskin - ja oletan että hän sentään sitä osaa käyttää. Oman kokemukseni mukaan miehet eivät keskimäärin ole - anteeksi vain - järjen jättiläisiä, vaikkakin poikkeavan älykkäät yksilöt sitten nostavat keskimääräisen äo:n naisten tasolle. Meidän perheessä yhteistyö on kuitenkin sujunut hyvin sillä mies hoitaa "miesten työt" ja minä taas vastaan raha-asioista sekä muista suunnittelua vaativista tehtävistä. Mies tosin on siinä suhteessa poikkeuksillinen että hän huolehtii myös kunnostaan ja ulkonäöstään tarjoten silmänruokaa ja muuta kivaa...

[/quote]

Hmmm. Jos noin suhtautuu asiaan, niin sittenhän on ihan sama jos makaa vihanneksena jossain, jos ajettelu ja aivotoiminta on kerran ihan yliarvostettua?

Vierailija
25/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään "penaalin terävin kynä", ja sinulla on todella syytä olla huolissasi.

Vierailija
26/41 |
01.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyhmä JA laiska. Kuulostaa unelmalöydöltä...

Vierailija
27/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän kertaa seitsemänKoetellut on koura kohtalon

Vierailija
28/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetellut on myös rivinvaihto av-palstojen!

Vierailija
29/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Puhelin hoitaa rivivälit. 

Mutta oikeasti, olen hämmentynyt. Eikö jokainen aikuinen (tai ylipäätään jokainen yli 9-vuotias osaa laskea 7 x 7? ) Vai osaako? 

Vierailija
30/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan osaa.

Vierailija
31/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en muista 6,7,8 kertotauluja kaikkia. ei vaan pysy koskaan päässä. olen yliopistossa ja lukenut tilastotieteestä appron... ei ne heikkoudet, vaan miten ne kompensoi

Vierailija
32/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään koskaan vaivautunut opettelemaan 6, 7 ja 8 kertotauluja, koska lasken ne vitosen tai kympin kertotaulun ja yhteen- tai vähennyslaskun avulla. Aikoinaan tuli kuitenkin suoritettua matikan appro yliopistossa. Teki kyl vähän tiukkaa ;)

Vierailija
33/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 00:01"]

En mäkään koskaan vaivautunut opettelemaan 6, 7 ja 8 kertotauluja, koska lasken ne vitosen tai kympin kertotaulun ja yhteen- tai vähennyslaskun avulla. Aikoinaan tuli kuitenkin suoritettua matikan appro yliopistossa. Teki kyl vähän tiukkaa ;)

[/quote]

Osaathan sä siis laskea tuon! Mä en tarkoitakaan ulkoaopettelua vaan juuri laskutaitoa & päättelykykyä. 

Ap

Vierailija
34/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään osaa,,, onko sillä jotain merkitystä???

Vierailija
35/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni ei tiedä, miksi itsenäisyyspäivää vietetään...

Joten olisin kovin onnellinen jos tyhmyys rajoittuisi vain kertotauluihin.

Vierailija
36/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 02:06"]

[/quote]

Tsemppiä sulle! Toivottavasti korvaa puutteensa vaikka sängyssä. Tiedän kyllä millaista on olla idiootin kanssa. Tyyliin, kestää ihan HITON kauan, että tajuaa mun jutut. Tai tajus. Enhän mä sitä kestäny. Ja mitä lapsistakin olis tullu!

Vierailija
37/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen mies ja muistan aakkoset ja kahden luvan kertotaulun ainakin suljetulla välillä [1..11].

Lisäksi osaan harrastuksen/opiskelun/työn takia luvun kaksi potenssit ykkösestä kuutentoista ulkoa.

Juuri luin iltapäivälehdestä tänään, kuinka peruskoulun opettaja valitteli, että PISA-kokeet eivät kerro totuutta. Iso osa kakaroista on kuulemma helvetin laiskoja ja aivan pihalla (lähinnä omasta halustaan).

Tämä tuli myös mieleen rautiovaunulla ajaessa, kun kuuntelin parin nuoren naisen keskinäistä mekastusta. Kävi ilmi, että he olivat mitä ilmeisemmin (tiede)korkeakoulussa opiskelijoina. Mikä hämmästytti minua suuresti, koska sieltä suusta tuli lähinnä sitä vittua ja juttujen taso oli muutenkin kuin jollain teini-ikäisillä liimanhaistelijoilla Itä-Helsingissä.

Mutta tätä se Suomi kai sitten on tänä päivänä. Väkisin toki tulee mieleen, että ei näillä eväillä kyllä pahemmin mitään uusia huippuyrityksiä luoda tai merkittäviä keksintöjä tehdä.

Vierailija
38/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 02:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 02:06"]

[/quote]

Tsemppiä sulle! Toivottavasti korvaa puutteensa vaikka sängyssä. Tiedän kyllä millaista on olla idiootin kanssa. Tyyliin, kestää ihan HITON kauan, että tajuaa mun jutut. Tai tajus. Enhän mä sitä kestäny. Ja mitä lapsistakin olis tullu!

[/quote]

Valitettavasti ei korvaa (ei ole itsekäs mutta ei tajua mitään vaikka kädestä pitäen näyttäisi mistä kannattaa koskea). Muuten oikein hyvä aviomies ja isä mutta mitään kummallisempaa keskustelua tuon kanssa ei kannata yrittää koska hän ei vain tiedä oikeastaan mitään (siis yleissivistykseen kuuluvia asioita). On kyllä kätevä käsistään eli ei nyt ihan tumpelo ole. Niin ja ihan minun mielikseni alkoi lukea uutisia kun haluaa kovasti kuitenkin keskustella kanssani edes jostakin =)

Välillä kyllä todella rasittavaa mutta itsepä mieheni valitsin ja toisaalta tässä vuosien saatossa asiaan on jo tottunut. Enkä minäkään mikään Einstein ole :D Mutta kyllä silti nousee myötähäpeä kun toinen ei tiedä edes jotenkin taustoja itsenäisyyspäivästä...miehellä ei oikeasti ole mitään hajua asiasta.

Vierailija
39/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun idioottini korvas sängyssä...Tosin se olis ollu muitten piirteittensä puolesta ehkä paskin isä maailmassa. Söpöä, että lukee uutisia! Iltalehden verkkoliitteestä...? ;) Ilmeisesti ei ole inttiä käynyt, jos itsenäisyyspväkin on vaikea aihe? Vai voiskohan senkin suorittaa, ilman että tajuaa Suomen sotahistoriasta mitään....hmm..

t. -27

Vierailija
40/41 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 02:43"]

Mun idioottini korvas sängyssä...Tosin se olis ollu muitten piirteittensä puolesta ehkä paskin isä maailmassa. Söpöä, että lukee uutisia! Iltalehden verkkoliitteestä...? ;) Ilmeisesti ei ole inttiä käynyt, jos itsenäisyyspväkin on vaikea aihe? Vai voiskohan senkin suorittaa, ilman että tajuaa Suomen sotahistoriasta mitään....hmm..

t. -27

[/quote]

On kyllä intin käynyt mutta ilmeisesti on sulkenut koko ikänsä korvat kaikelta tiedolta. Sotahistoria on hänelle tosiaan aika vieras aihepiiri mutta tietää taasen paljon kalastamisesta ja veneilystä (harrastaa kumpaakin eli tiedot ovat hyvin vankat). Perämoottorinkin osasi korjata vaikka muut raapivat päätään ihmetellen, missä on vika :D

Eli tietyssä suhteessa tiedot rajoittuvat siihen, mistä hän itse on kiinnostunut tai mitä tietoja tarvitsee elämässä. Suomen itsenäisyys ei (valitettavasti) ole yksi näistä asioista.

Mies lukee Iltalehteä, Iltasanomia, Satakunnan Kansaa ja Hesaria mutta minä olin silti imarreltu että minun takiani ylipäätään vaivautuu lukemaan uutisia =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän