Onko täällä muita, jotka EI käy papan joukkoseulonnoissa? Mikä syy?
Itsen en käynyt 30v seulonnassa, enkä nyt 35v vaikka tuli kutsu. Papa näytteen otto sattuu ja pelkään sisätutkimusta.
Kierukkaa en uskalla ottaa asennuskivun vuoksi.
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole enää käynyt. En mennyt mammografiaankaan.
En ole viettänyt niin vaarallista elämää, että riski olisi kovin suuri millekään. Kävin gynellä viimeksi joskus alle nelikymppisenä kun yritin saada apua runsaisiin menkkoihin. No en saanut. Päätin sinnitellä omin avuin. Sen jälkeen en ole tarvinnut.
Sama. Ikisinkkuna olen elellyt. Yksi seksikumppani oli kun olin 21-vuotias lyhyen suhteen ajan. Menkkaongelmiin minäkään en ole saanut apua. Kohdun voisi heittää mäkeen.
N40
Aihe on minulle sen verran herkkä etten halua mitään joukkoseulontoja vaan vaadin papalta privaattiseulonnan.
Vierailija kirjoitti:
Aihe on minulle sen verran herkkä etten halua mitään joukkoseulontoja vaan vaadin papalta privaattiseulonnan.
Saat privaattiseulonnan maksamalla reippaat rahat yksityiselle.
Olen käynyt kun on kutsuttu, minua ei papa-koe ole sattunut. Siis se on sellainen pieni raapaisu, että tuntee että jollain jätskitikulla pyyhkäistään, mutta ei ole sattunut. Tietenkään alatutkimus ei mitään hauskaakaan ole, mutta homma on ohi 15 sekunnissa, joten en nyt sitä kovin kamalana pidä.
En käynyt, koska en uskaltanut mennä. Olen neitsyt ja pelkkä ajatuskin siitä, että joku koskee alapäähäni pelottaa. Ja kirjoitan tämän ihan tosissani, en provoilumielessä.
Vierailija kirjoitti:
En käy, ei kiinnosta.
Sulle voi tulla eteen tilanne, että rupeaa kiinnostamaan. Tai jos ei kiinnosta, et ilmeisesti käy hammaslääkärilläkään. Ja jos terveytesi asiat eivät todellakaan sinua kiinnosta, ei kukaan muukaan niistä välitä vähääkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä SATTUI epämukavuuden lisäksi. Sanoin tästä ihan reippaasti näytteenottajalle, mutta kohtelu oli kylmää ja ignoorasi asian täysin. ****päistä vähätellä. Menen uudestaankin jos tulee kutsu, mutta vain pakosta.
Oi voi Nirppanokka. Vaikka kutsu tulee, ei kukaan PAKOTA sinua kokeeseen. "Vain pakosta" - kenen arvelet hakevan sinut väkisin?
Vierailija kirjoitti:
En käy. Joskus nuorena kävin ja se sattui niin paljon ettei meinannut onnistua. Enkä edes jännittänyt ollenkaan koska kaikki sanoi ettei se satu.
Eikä minulla ole seksielämä joten siitäkin syystä oletan, että aika turhaa olisi käydä kidutettavana. En myöskään halua seksielämä koska sitten joutuu tuollaistakin kestämään, plus muut gyniskäynnit ehkäisyn takia.
Ei ole tullut sellaista miestä vastaan, että olisin halukas kestämään kipuja yhtään enempää mitä niitä muutenkin naisena joka kuukausi on.
Vanhaapiikaa on kidutettu papa-kokeessa. K-I_D_U_T_E-T-T-U!!!!!!!!!!!
Olen kerran käynyt 25-vuotiaana ja varmaan on pakko mennä uudestaan sitten seuraavaan, mutta en kyllä ilosta hyppien sinne mene. Eihän se mukavalta tunnu. Se näytteen ottaminen ei tuntunut miltään, mutta sen muovisen avaushärpäkkeen laittaminen tuntui tosi epämiellyttävälle. Ihan, kun joku olisi tunkenut jotain muovisia salaattinottimia sinne. Ällöttävä semmoinen muovinen tunne (en tykkää oikein esim. dildoistakaan, kun ne tuntuu muoviselle, mutta toki ne on sentään pehmeitä) ja en tiedä käyttääkö ne edes mitään liukastetta, kun ei se kovin hyvin sinne liukunut. Onneksi se vaihtoi pienempään härpäkkeeseen aika nopeasti, niin onnistui kuitenkin loppujen lopuksi. Kauhea tuskanhiki siinä kyllä tuli. :D Se kyllä toki tuntuu ihan juuri sille kuin sen voikin kuvitella tuntuvan. Siis sen avausjutun laitto. Ja vaikka mitenkä yrittää rentoutua, niin ei siitä itsellä ainakaan tule mitään, kun joku random vaan tunkee jotain muovijuttua yht äkkiä (ei todellakaan kiihottuneessa tilassa) alapäähän. Toki siis kävin ekalla kerralla YTHS:llä ja varmaan seuraavan kerran sitten yksityisellä, koska en todellakaan halua mitään traumoja tuosta operaatiosta.
Vierailija kirjoitti:
Saat privaattivaatimuksesi oitis toteuttua, ei muuta tarvita kuin rahaa,
En käy enää koskaan joukkoseulonnoissa. Kävin kerran ja näytteenotto sattui niin paljon, että lopetin homman kesken ja lähdin kotiin itkua pidellen.
Sitä ennen papa oli aina otettu lääkärin toimesta, eikä mitään ongelmaa. Tuon huonon kokemuksen takia olen aina hoitanut sen jälkeiset papa-kokeet yksityisellä gynellä eikä milloinkaan ole sattunut. Hoitajan sorkittavaksi en enää koskaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naiset synnyttääkin monta tuntia sit muutamat ei selviä edes papasta jossa tarvi muuta kuin levittää kitusensa. Siinähän elätte sit syöpienne ja hpv kanssa.
Synnytys oli kivutonta verrattuna papkokeeseen.
Mieti edes vähän, mitä kirjoitat! "Synnytys oli kivutonta vrt papa". Silkkaa sontaa latelet. Suorastaan valehtelet, hyi olkoon. Voi kunpa eivät nyt ensikertalaiset säikähdä ja jätä seulontoja väliin tekstisi takia. Jos joku ekakertainen on kuulolla, voin omasta ja muiden kokemuksesta vakuuttaa ja vannoa, ettei Papa-koe ole juurikaan kummoisempi kuin rokotus; toisekseen sen ottamiseen kuluva aika on n minuutti. Älkää hyvät nuoret naiset jättäkö seulontoja väliin typerien ja TÄYSIN valheellisten kirjoitusten takia!!!
Jos synnytys on paljon kivuttomampi kuin näytteenotto niin mun kohdalla synnytys ei varmasti sitten tule tuntumaan miltään. Vauva vain plompsahtaa ulos lähes huomaamattani. Ihanaa tietää kun on vähän pelottanut, että sattuu kamalasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naiset synnyttääkin monta tuntia sit muutamat ei selviä edes papasta jossa tarvi muuta kuin levittää kitusensa. Siinähän elätte sit syöpienne ja hpv kanssa.
Synnytys oli kivutonta verrattuna papkokeeseen.
Mieti edes vähän, mitä kirjoitat! "Synnytys oli kivutonta vrt papa". Silkkaa sontaa latelet. Suorastaan valehtelet, hyi olkoon. Voi kunpa eivät nyt ensikertalaiset säikähdä ja jätä seulontoja väliin tekstisi takia. Jos joku ekakertainen on kuulolla, voin omasta ja muiden kokemuksesta vakuuttaa ja vannoa, ettei Papa-koe ole juurikaan kummoisempi kuin rokotus; toisekseen sen ottamiseen kuluva aika on n minuutti. Älkää hyvät nuoret naiset jättäkö seulontoja väliin typerien ja TÄYSIN valheellisten kirjoitusten takia!!!
Jos synnytys on paljon kivuttomampi kuin näytteenotto niin mun kohdalla synnytys ei varmasti sitten tule tuntumaan miltään. Vauva vain plompsahtaa ulos lähes huomaamattani. Ihanaa tietää kun on vähän pelottanut, että sattuu kamalasti.
Synnytys kestää parikymmentä tuntia kipeine supistuksineen eikä se ponnistusvaihekaan mitenkään helppoa ole. Hyvä, kun näin sait tietää, että kohdallasi mahdollinen synnytys on vain pikainen, tunnoton plompsahdus huomaamattasi. Papa-kokeessa sentään tosiaan huomaa sen parikymmentä sekuntia, että jotakin tapahtuu. Mutta niin, hyvä, että huolesi hälveni. Reippaasti vaan ruokatunnilla synnyttämään!
En käy joukko"teurastuksissa": papassa, tissinlitistyksessä enkä lähettänyt sitä p*skatikkua. Ärsyttää ne kyselylomakkeet. Eikö niitä tietoja mm. kuukautisten loppumisesta tallenneta mihinkään, muistele nyt aina, kuinka monta vuotta sitten kuukautiset loppuivat. En voi muistaa.
Ne p*skatikun mukana tulleen kysymyslomakkeet vastaukset ei millekkään Finlabran mikroskooppiin tuijottajalle kuulu. Lääkärille voisin vastata.
Älkää rutisko mahd. tulevista hoitokuluistani. Niitä ei tule, koska hoitotahdossani kielletään kaikki elämän pelastavat hoitotoimenpiteet.
Sitten kun on aikani lähteä, on aika lähteä!
En käy. En ole koskaan känyt.
En halua että minua ronkitaan. Ei siihen mitään muuta syytä ole.
Ei minun alapääni ole muutenkaan juuri rassattuna ollut, nuorena muutaman kerran harrastin yhdenyön panoja, poikaystävien kanssa (2 kpl) ensimmäisen kanssa en yhtynyt koskaan ja toisen kanssa voi laskea kerrat yhden käden sormilla.
Synnyttänyt olen kerran.
Tampooneja en ole käyttänyt koskaan.
Gynekologeilla en ole käynyt enkä papakokeissa.
Oon periaatteessa neitsyt, kun vertaa esim vaimoihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kiinnosta olla sörkittävänä
Sitten sua vasta sörkitäänkin kun alapää alkaa valua myrkyn hajuista veristä visvaa
Samat sörkkimiset ois myös silloin jos syöpä havaitaan ennen tollasia oireita?
Jaaha. Tänä vuonna olis tuo taas edessä. Kutsua odottelen. Eniten pelottaa, jos jotain löytyykin. Olen kyllä kiitollinen tällaisesta ilmaisesta tutkimuksesta, vaikkei se mitään miellyttävää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kiinnosta olla sörkittävänä
Sitten sua vasta sörkitäänkin kun alapää alkaa valua myrkyn hajuista veristä visvaa
Samat sörkkimiset ois myös silloin jos syöpä havaitaan ennen tollasia oireita?
Miten se muka havaitaan ihmisillä jotka ei suostu tutkimuksiin? No sen haisevan visvan tai kipujen perusteella. No mutta onhan se parempi kuin sörkkiminen.
Kuulostaa ihan palstaulikan tuotokselta. Hus, pois täältä naisten ketjusta.