Koiran hampaiden pesu. Apua.
Onko hyviä vinkkejä? Koira kyllä on ihan hyvillään tästä operaatiosta, ei pelkää eikä yritä pois. Harjaa on kiva nuolla ja purra, pesemisestä ei tule mitään. Olen yrittänyt myös kietoa sormeen jonkun räsyn ja hinkata sillä hampaita, koska sormea ei pure, mutta nuolemisrefleksi on niin vahva, että kieli on koko ajan tiellä, en pääse poskihampaisiin ollenkaan. Miten tää oikein pitää tehdä?
Kommentit (23)
Kiitti 19 ja 21! Ehkä nyt pitää vaan harjoitella, harjoitella ja harjoitella. Positiivista kuitenkin se, että ei yritä karkuun vaan on jo lähtökohtaisesti ihan iloissaan puuhasta. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:00"]
Vai että päivittäin pitää harjata. 30 vuotta olen koiria kasvattanut ja näköjään tehnyt sen väärin. Voi itku.
Noin aikuisten oikeasti: älkää syöttäkö koirille ihmisten ruokaa,sokeria, makeisia, keksejä ym karieksen ravintoa, syöttäkää n appulat kuivina, syöttäkää luita ja siipiä raakoina(raaka liha sisältää puhdistavia entsyymejä), älkää inhimillistäkö eläimiä.
[/quote]
Niin, jos on 30 vuotta kasvattanut koiria, olisiko mahdollista välillä päivittää kuitenkin tietonsa uuteen? 30 vuotta sitten ei varmasti ollut tapana harjailla hampaita, nykyään suositellaan todella vahvasti. Ajatu muuttuvat, koirat elävät pidempään ja terveempinä.
Mä pesen koirieni hampaita sillointällöin. Kuudesta koirastani 3on samaa rotua ja toinenpuoli samaa. Meidän isot koirat tarvitsevat hammaspesua,mutta pienet eivät tarvitse. Meillä ei mikään,eikä kukaan koira syö muuta kuin nappulaa ja raakaa lihaa, mutta kun se ei nyt vaan riitä toiselle roduistamme.
Eli ap.;). Mä ostin koirilleni sellaiset sormeen työnnettävät harjat,sujautan harjan sormeeni, vähän koirille tarkoitettua tahnaa mukaan ja sitte harjaamaan. Harja määrätietoisesti syvälle poskiin ja toisella kädellä päästä kiinni ettei pääse hötkyilemään. Itse pidän yleensä toisella kädellä huulista/suunpielestä kiinni. Niin ja pidän koiran tuolloin yleensä taluttimessa.