Onko jonkun lapset välttyneet korvatulehduksilta?
Onko harvinaista, että korvatulehduksia ei lainkaan tule? Onko jonkun lapsi välttynyt niiltä täysin? Kun mietin vain, että milloin voi oikeasti huokaista helpotuksesta. Nyt pitää vielä koputtaa puuta, kun lapsi on vasta kolmevuotias.
Kommentit (46)
Meillä ei myöskään vielä ole ollut yhtään korvatulehdusta, eikä muitakaan lääkekuureja tarvittu vielä, lapset 3 v. Ja 6 v. Minulla ei ole ollut yhtään korvatuledusta tähän ikään mennessä (33 v.), mutta miehellä oli lapsena tosi monta, sekä aikuisenakin pari. Lapset ilmeisesti ovat perineet äidin röörit!
Mun toinen lapsi ei ole sairastanut ainuttakaan korvatulehdusta. Nyt on jo 15v.
Toisella sen sijaan oli alle 1.5 vuotiaana jo 6 tulehdusta ja sitten laitettiin putket.
Tämä jolla ei ole ollut ainuttakaan, ei ole koskaan juonut/käyttänyt lehmänmaitoa missään muodossa. Väitän, että tässä on syy tulehduksettomuuteen.
Tammikuussa 12v täyttävällä pojalla on ollut elämässään 1 korvatulehdus. Oli osana jotain virustautia (RS?) aikoinaan, 8 vuotta sitten.
Kolmesta lapsesta (3v-13v) yhdellä on tähän mennessä ollut kerran korvatulehdus. Sairastavat muutenkin todella vähän.
Meillä on vähän yli 4v, jolla ei ole ollut korvatulehdusta. Ei ole minullakaan ollut koskaan ja ikää on kohta 40v. Ei hörhöillä luomua, vaihtoehtohoitoja tai väistellä rokotuksia (paitsi possunuha jätettiin ottamatta).
Tulehdusherkkyyteen on enemmän vaikutusta korvan rakenteella kuin millään muulla yksittäisellä asialla.
Meillä ei myöskään vielä ole ollut yhtään korvatulehdusta, eikä muitakaan lääkekuureja tarvittu vielä, lapset 3 v. Ja 6 v. Minulla ei ole ollut yhtään korvatuledusta tähän ikään mennessä (33 v.), mutta miehellä oli lapsena tosi monta, sekä aikuisenakin pari. Lapset ilmeisesti ovat perineet äidin röörit!