Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä uskon Jumalaan ja Jeesukseen.

Vierailija
28.10.2013 |

Minä uskon myös evoluutioteoriaan, enkä usko homouden vaikuttavan taivaaseen pääsyyn. Merkityksellisinä synteinä pidän tekoja, jotka satuttavat toisia enkä usko, että suvaitsemattomuutta katsotaan hyvällä. Minä uskon rakastavaan kaikkivaltiaaseen, joka näkee kaikkien ihmisten läpi ja hyväksyy taivaaseen kaikki ne, jotka ovat parhaansa yrittäneet ja ovat rakastaneet ja auttaneet lähimmäisiään edustivat he sitten mitä uskontokuntaa tahansa tai vaikka olisivat uskomatta kokonaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:52"]

Evoluutioteoria on ristiriidassa raamatun kanssa vain jos ei koe raamatun kertomusten olevan edes paikoin vertauskuvauksellisia. Evoluutioteoriahan ei siis selitä miten elämä alkoi vaan miten se kehittyi.

[/quote]

mä en pidä Raamattua vertauskuvallisena edes sen luomiskertomuksen kohdalla, siks en uskokaan evoluutioteoriaan.

9

Vierailija
22/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:56"]

Mitä Jumala teki ennen kuin se loi taivaan ja Maan?

[/quote]

mä en ainakaan tiedä. enkä muutenkaan voi tietää mitä Jumala tietää.

9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:57"]

[/quote]

Hyvä kysymys! Tuon minäkin haluaisin tietää. No niin, uskovaiset, kertokaa!

[/quote]

Oikeastaan Jumala erotti ensin valon pimeydestä ja vasta sitten alkoi varsinainen "maan luonti".

Vierailija
24/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:14"]

Evoluutioteoria on ristiriidassa raamatun kanssa vain jos ei koe raamatun kertomusten olevan edes paikoin vertauskuvauksellisia. Evoluutioteoriahan ei siis selitä miten elämä alkoi vaan miten se kehittyi.

[/quote]

mä en pidä Raamattua vertauskuvallisena edes sen luomiskertomuksen kohdalla, siks en uskokaan evoluutioteoriaan.

9

[/quote]

Jeesus kuitenkin käytti yleensä puhuessaan paljon vertauskuvia, jonka takia minä taas uskon, että raamatussa on muitakin vertauskuvauksellisia tarinoita helpottaakseen ihmisten ymmärtämistä.

Vierailija
25/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Jumala tuli? Miksi Jeesuksen murhauttaminen oli ainoa tapa saada ihmisten synnit anteeksi? Eikö joku kivempi keino kelvannut? Miksi Jumala narsistisesti hylkää ihmiset, jotka eivät palvo häntä?

Vierailija
26/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:40"]

Mistä Jumala tuli? Miksi Jeesuksen murhauttaminen oli ainoa tapa saada ihmisten synnit anteeksi? Eikö joku kivempi keino kelvannut? Miksi Jumala narsistisesti hylkää ihmiset, jotka eivät palvo häntä?

[/quote]

Ei kukaan voi tietää mistä Jumala tuli. Samoin kun kukaan ei voi selittää mitä oli ennen alkuräjähdystä. Ja kuten sanoin, minä en usko että Jumala hylkää ihmiset, jotka eivät häneen usko.

Vierailija
27/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:25"]

[/quote]

9

[/quote]

Jeesus kuitenkin käytti yleensä puhuessaan paljon vertauskuvia, jonka takia minä taas uskon, että raamatussa on muitakin vertauskuvauksellisia tarinoita helpottaakseen ihmisten ymmärtämistä.

[/quote]

Se on ihan eri asia kun on kirjoitettu että näin tapahtui kuin että on kirjoitettu että Jeesus sanoi näin. Ekassa tapauksessa asia on niinkuin on kirjoitettu ja toisessa tapauksessa Jeesus sanoi näin ja siinä mitä Hän sanoi onkin välillä vertauskuvia, mutta ei sen perusteella voi sanoa että jokin muu kohta Raamatussa olisi vertauskuvallista.

Vierailija
28/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ekaan ei voi kukaan ihminen tietää vastausta.

No kun ihmisten synnistä on seurauksena kadotus ja kuolema niin ainoat vaihtoehdot on silloin jättää ihmiset syntiin ja antaa heidän joutua kadotukseen ja kuolemaan tai sitten antaa heille syntinsä anteeksi ja tämän anteeksiannon me saimme ja se tapahtui niin että Jumalan synnitön Poika, Jeesus, kärsi tuon kuolemanrangaistuksen meidän puolestamme, näin ne kaikki synnit sovitettiin eli synnit on näin sovitettu tällä Jumalan Pojan uhraamisella. Ei olisi oikeudenmukaista jos synninteot jäisivät vaille rangaistusta, ja Jumala antoi oman Poikansa kärsiä rangaistuksen joka olisi oikeasti kuulunut ihmisille synninteoistaan, ja tällä tavalla rangaistus tuli kärsityksi, mutta kärsijänä oli Jeesus meidän puolestamme, Hän siis kuoli meidän syntiemme tähden ja sovitti ne.

Jumala ei hylkää ketään, koskaan. Ihminen taas voi kääntyä pois Jumalasta syntiin ja olla ottamatta vastaan Jumalan rakkautta. Tällöinkin Jeesus rukoilee tämän ihmisen puolesta lakkaamatta että hän palaisi takaisin Jumalan yhteyteen.

Vierailija
29/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:25"]

[/quote]

9

[/quote]

[/quote]

Se on ihan eri asia kun on kirjoitettu että näin tapahtui kuin että on kirjoitettu että Jeesus sanoi näin. Ekassa tapauksessa asia on niinkuin on kirjoitettu ja toisessa tapauksessa Jeesus sanoi näin ja siinä mitä Hän sanoi onkin välillä vertauskuvia, mutta ei sen perusteella voi sanoa että jokin muu kohta Raamatussa olisi vertauskuvallista.

[/quote]

Mutta tässä on kyse vain eriävistä mielipiteistä. Jotkut tulkitsevat raamattua kirjaimellisesti ja jotkut taas pitävät joitakin asioita vertauskuvallisina. Miten mielipiteistä (koska niitähän raamatun eri tulkinnat ovat) voi valita sen oikean varsinkin jos ne ihmiset kuitenkin kaikki myös uskovat Jumalaan? Miksi sinun mielipiteesi raamatun tulkinnasta on oikeampi kuin esim. ihmisen, joka pitää kyseistä teosta osittain vertauskuvauksellisena? Ja toki saman voi kysyä toisinpäin. Tulkinnat voivat erota paljonkin saman uskontokunnan tai kirkonkin ihmisillä.

Vierailija
30/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:13"]

[/quote]

Miten ihmeessä kukaan sen voisi tietää? Ei minun uskoni Jumalaan tarkoita, että tietäisin kaikki universumin salaisuudet. En myöskään usko, että yksikään ihminen pystyy realistisesti kuvittelemaan millainen paikka taivas on ja uskon jopa niin että se on erilainen jokaiselle sillä ihmisilla on erilaiset käsitykset paratiisista.

Raamattu on kirjoitettu aikana jolloin ei ollut tietoa atomeista tai maan kiertoradoista. Siksi uskonkin, että monet asiat on kerrottu vertauskuvauksellisesti jotta ne jotenkin pystyisi ymmärtämään varsinkin kirjoittamisen aikaan ja nykyäänkin.

[/quote]

Kuitenkin yksinkertainen selitys on jälleen paras. Raamatussa ei lue asioita, joista ihmiset eivät tuolloin tienneet. Selitys on yksinkertainen, raamattuhan on ihmisen kirjoittama.

Vierailija
31/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:23"]

[/quote]

Ekaan ei voi kukaan ihminen tietää vastausta.

No kun ihmisten synnistä on seurauksena kadotus ja kuolema niin ainoat vaihtoehdot on silloin jättää ihmiset syntiin ja antaa heidän joutua kadotukseen ja kuolemaan tai sitten antaa heille syntinsä anteeksi ja tämän anteeksiannon me saimme ja se tapahtui niin että Jumalan synnitön Poika, Jeesus, kärsi tuon kuolemanrangaistuksen meidän puolestamme, näin ne kaikki synnit sovitettiin eli synnit on näin sovitettu tällä Jumalan Pojan uhraamisella. Ei olisi oikeudenmukaista jos synninteot jäisivät vaille rangaistusta, ja Jumala antoi oman Poikansa kärsiä rangaistuksen joka olisi oikeasti kuulunut ihmisille synninteoistaan, ja tällä tavalla rangaistus tuli kärsityksi, mutta kärsijänä oli Jeesus meidän puolestamme, Hän siis kuoli meidän syntiemme tähden ja sovitti ne.

Jumala ei hylkää ketään, koskaan. Ihminen taas voi kääntyä pois Jumalasta syntiin ja olla ottamatta vastaan Jumalan rakkautta. Tällöinkin Jeesus rukoilee tämän ihmisen puolesta lakkaamatta että hän palaisi takaisin Jumalan yhteyteen.

[/quote]

Vierailija
32/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun näkemykseni: Jo melko nuorena (ala-asteikäisenä) muistan katselleeni itseäni peilistä ja pohtineeni, että miten minä olen juuri minä? En vielä tuolloin osannut eritellä sitä ajatusta sen tarkemmin, vasta tänä vuonna asia on minulle selkiytynyt, yhtäkkiä kaikessa on jokin järki ja logiikka.

Olen ymmärtänyt, että tuo nuorena ihmettelemäni kysymys on pitänyt sisällään tiedon siitä, että ihminen ei ole sama kuin tämä keho missä asumme, vaan ihminen on henki. Olen siis elänyt ennenkin (=ennen tähän kehoon syntymistäni), välillä henkenä, välillä toisessa kehossa. Jälleensyntyminen on minun mielestäni siis totta, eikä kuolema ole kuolema, vaan se on vain paluu sinne mistä olemme tulleetkin.

Jumala on kaikille ihmisille uskonnosta tai muistakaan seikoista riippumatta sama, eikä Jumala ole koskaan tuomitseva, vaan hän on yhtä kuin rakkaus.

Me tulemme Maan päälle oppimaan rakastamisen ja anteeksiantamisen taitoa, yhden elämän aikana ei ole mahdollista oppia kaikkea, joten palaamme tänne yhä uudestaan. Teemme paljon virheitä, mutta niiden kautta opimme vähitellen ja meitä ei tuhota eikä tuomita, vaan saamme aina uuden mahdollisuuden.

Kaiken lopullista tarkoitusta en voi tietenkään ymmärtää, mutta ehkä sekin joskus meille paljastuu. Toisin sanoen "Tee toisille niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän". 

Vierailija
33/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on pelkkä ihmisten kirjoittama kirja, ei yhtään sen enempää. Siinä on kokoelma kaikentasoisia kirjoituksia, jotka aikanaan on valittu Raamattuun. Se ei silti tarkoita, etteikö siinä olisi viisauttakin.

Uskovaiset vain eivät ymmärrä, että Jumala johon he uskovat, on heidän itsensä luoma. Todellinen Jumala on puhdas Rakkaus, täydellisyys. Puhtaaseen, täydelliseen Rakkauteen ei kuulu minkäänlainen tuomitseminen, eikä loukkaantuminen. Hassu ajatus, että Jumala loukkaantuu esim. homoseksuaalisuuden toteuttamisesta! Pölvästit, Jumala ei loukkaannu mistään, Hän on täydellinen, ilman mitään ihmismäisiä piirteitä, Hän ei loukkaannu, ei kosta "syntisille", ei anna armoa joillekin ja jätä toiset ilman. Hän ei vastaa toisten rukoukseen ja jätä toiset vastausta vaille, Hän ei ole epäreilu. Häneltä ei myöskään tarvitse anoa mitään, Hän antaa kaikille kaiken, jos haluamme vastaanottaa.

Ihmisen ainoa synti on se, että Hän ei ymmärrä kuka ja missä Jumala on ja elää erillään Jumalasta ja näin ollen ei osaa ottaa vastaan Jumalan antamaa rikkautta ja ikuista elämää. Ihmiset haluavat mieluummin kärsiä ja elää pimeydessä ja vaeltaa "kuoleman laaksossa".

Ateistitkin ovat yleensä jumalaisempia kuin uskovina itseään pitävät rakkaudettomat ja tietämättömät, tuomitsevat kylmäsydämiset eksyneet lampaat.

Vierailija
34/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Jos et vielä tuputa kenellekään Jeesustasi etkä Jumalaasi, olet sellainen jota kutsun fiksuksi uskovaiseksi ja sinunlaisiasi kunnioitan.

Vierailija
35/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 34,tarkoitatko minua nroa 33? Minä en pidä itseäni ns. uskovaisena! Minä olen löytänyt todellisen Jumalan, hän asuu sisälläni. Minä olen Jumala. Sinäkin olet. Me kaikki olemme Jumalia ja yhdessä muodostamme yhden Jumalan, jonka osia olemme. Ihminen on ikuinen, ajaton ja rajaton Jumalallisen energian ilmentymä. Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta.

Vierailija
36/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä sivulla on loputtomiin kysymyksä, miksi? Miksi? On huomattava kuitenkin, että raamatussa on kaksi aikaa, lain aika ja armon aika. Vanha testamentti oli lain aikaa ja uusi testamentti on armon aikaa. Lain aika tarkoittaa sitä, että ihminen yritti löytää uskon siten, että hän teoillaan yritti sovittaa oman syntisyytensä. Jumala huomasi tämän, ja myöskin sen että ihminen oli kaikesta lain noudattamisesta huolimatta paha ja hänen ajatuksensa oli kaiken aikaa pahat.

Välillä siitä miksi tälläinen uhri ja sovitus kuului tuon ajan uskonto käytäntöön. Vanhan liiton aikaan synnin sovitukseksi kelpasi eläin, eli teuras uhri ja se sovitti vain sen yhden synnin jota ihminen katui.

Kun nyt siis Jumala lähetti poikansa uhriksi ja syntien sovitukseksi maailmaan niin tälläinen uhri ajattelu siirtyi siis vanhasta testamentista ja lain ajasta jeesuksen aikaan, jolloin arveltiin Jeesuksen sovittaneen koko maailman synnit. Yhteys vanhan ajattelun ja uuden välillä on tämä, että eläin joka vanhanliiton aikaan uhrattiin piti olla virheetön ja terve. Siksi Jeesustakin sanottii viattomaksi uhri karitsaksi. Mutta hän oli myöskin synnitön ja siinäkin mielessä viaton. Raamattu: "Katso Jumalan karitsa, joka pois ottaa maailman synnin". Kukaan meistä ihmisistä ei olisi ollut kelpaava lunastajaksi tai sovittajaksi koska me emme ole viattomia kukaan.

Nyt tämä uuden liiton aika joka on armon aika, ei ole niin tuomitseva ja orjuuttava kuin vanhatestamentillinen aika. Tämä aika jota elämme on rakkauden aika jolloin meitä rakastetaan taivaasta käsin ja annetaan meidän syntimme anteeksi jos vain niitä anteeksi anomme. Meille annetaan uudesti syntymässä kristus sydämmeemme , hän jää asumaan meissä ja hänen rakkautensa vaikuttaa siten, että rakkaus jää meihin pysyväksi ominaisuudeksemme. Miksi siis työntäisimme Jeesuksen pois kun hän antaa meille tämän ihanan rakastavan henkensä meidän sydämmemme temppeliin.

Tänäpäivänä uudessa liitossa usko on lähes kokonaan sitä että me rakastamme kaikkia ja kaikkea. Rakkauteen kuuluu myötä lahjana titenkin anteeksi antamus lähimmäisellemme, hyvyys uskollisuus, ym kaniit asiat. Kirjeeni tulee liian pitkäksi, lopetan.

Vierailija
37/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomista Jeesukseen ja Jumalaan tarvitaankin:tieteellistä näyttöä näiden olemassaolosta ei ole...

Jos joku uskoo, niin siinähän uskoo, kunhan antaa sen vaikuttaa vain omaan elämäänsä eikä muiden.

Vierailija
38/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, meissä kaikissa oleva sisin, Jumala, on kyllä täysin virheetön ja "synnitön". Minkäänlaista lunastajaa / sovittajaa ei siis tarvita. Kenelle meidän syntimme pitäisi sovittaa? Meinaatko tosissaan, että Kaikkivaltias vaatii uhreja ja sovitusta? Ei, hän on täydellinen. Me elämme kuten valitsemme ja kannamme seuraukset, kaikki mitä meillä elämässämme on, on omien valintojemme tulosta.

Jumala puhuu meille koko ajan, mutta me emme kuuntele emmekä usko, että Jumala puhuu meille. Me kuvittelemme, että Jumala puhui ihmisille tuhansia vuosia sitten, jonka jälkeen vaikeni.

Te olette kuolleita, ettekä tiedä mitä elämä on.

Vierailija
39/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 13:36"]

36, meissä kaikissa oleva sisin, Jumala, on kyllä täysin virheetön ja "synnitön". Minkäänlaista lunastajaa / sovittajaa ei siis tarvita. Kenelle meidän syntimme pitäisi sovittaa? Meinaatko tosissaan, että Kaikkivaltias vaatii uhreja ja sovitusta? Ei, hän on täydellinen. Me elämme kuten valitsemme ja kannamme seuraukset, kaikki mitä meillä elämässämme on, on omien valintojemme tulosta.

Jumala puhuu meille koko ajan, mutta me emme kuuntele emmekä usko, että Jumala puhuu meille. Me kuvittelemme, että Jumala puhui ihmisille tuhansia vuosia sitten, jonka jälkeen vaikeni.

Te olette kuolleita, ettekä tiedä mitä elämä on.

[/quote]

Niitä jotka kuuntelevat Jumalan ääntä, kutsutaan yleisemmin skitsofreenikoiksi.

Vierailija
40/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:57"]

[/quote]

Hyvä kysymys! Tuon minäkin haluaisin tietää. No niin, uskovaiset, kertokaa!

[/quote]

Oikeastaan Jumala erotti ensin valon pimeydestä ja vasta sitten alkoi varsinainen "maan luonti".

[/quote]

Ja sen jälkeen lumen luonti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi