Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä uskon Jumalaan ja Jeesukseen.

Vierailija
28.10.2013 |

Minä uskon myös evoluutioteoriaan, enkä usko homouden vaikuttavan taivaaseen pääsyyn. Merkityksellisinä synteinä pidän tekoja, jotka satuttavat toisia enkä usko, että suvaitsemattomuutta katsotaan hyvällä. Minä uskon rakastavaan kaikkivaltiaaseen, joka näkee kaikkien ihmisten läpi ja hyväksyy taivaaseen kaikki ne, jotka ovat parhaansa yrittäneet ja ovat rakastaneet ja auttaneet lähimmäisiään edustivat he sitten mitä uskontokuntaa tahansa tai vaikka olisivat uskomatta kokonaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hihhuli täällä koko päivän vain uskoo? Näitä aloituksia on tullut jo ihan liikaa yhdelle päivälle...

Vierailija
2/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kiva. Mistä tiiät, että Jeesus EI Ole sivuhahmo fiktiivisessä kirjassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, sehän sanoi uskovansa. Eli ei tiedä, tietenkään.

Vierailija
4/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon, uskon myös joulupukkiin.

Vierailija
5/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin haluan uskoa ja osittain uskonkin. En vain ole uskovainen. Mitä pahaa tuollaisessa uskomisessa?

Vierailija
6/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:18"]

Minäkin uskon, uskon myös joulupukkiin.

[/quote]

Ei minua haittaa, jos rinnastat minun uskoni Jumalaan vaikkapa joulupukkiin tai hammaskeijuihin. Enkä pidä outona, jos ne ovat sinun mielestäsi samanarvoisia tarinoita. 

Vierailija
7/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:25"]

Noin minäkin haluan uskoa ja osittain uskonkin. En vain ole uskovainen. Mitä pahaa tuollaisessa uskomisessa?

[/quote]

En minäkään ymmärrä mitä pahaa tuollaisessa uskomisessa on? Ketään ei tuomittu eikä yritetty käännyttää, mutta silti jotkut vastaukset tuntuivat pilkkaamiselta.

Vierailija
8/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en kyllä usko evoluutioteoriaan koska se on ristiriidassa Raamatun kanssa. Mäkin pidän syntinä tekoja jotka satuttavat toisia ihmisiä, mutta myös tekoja jotka satuttavat ihmistä itseään tai Jumalaa (esim.homoseksuaalisuuden toteuttaminen). Mäkin uskon että Jumala rakastaa jokaista ja tuntee meistä jokaisen ihan kokonaan ja tietää kyllä jokaisen ihmisen elämän ja mitä siinä tapahtuu. En kuitenkaan usko että pelastus on mikään itsestäänselvyys, koska Jumalan rakkaudellisin teko ihmisille oli uhrata oma Poikansa ihmisten syntien sovitukseksi. Minusta olisi väärin jättää huomiotta tämä uhraus. Uskon myös että jokainen tekeekin parhaansa, mutta kyse onkin siitä että ymmärtää ettei se oma paras riitä vaan nöyrtyy uskomaan että vain Jeesuksen tuoman armahduksen takia voi päästä taivaaseen. En mäkään kyllä tuomitse niitä ketkä ei usko, ei oo mun tehtäväni se. Toivoisin vaan että kaikki uskoisivat Jeesukseen ja kunnioittaisivat sitä iankaikkisen elämän lahjaa jonka Hänessä olemme saaneet.

Vierailija
9/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:38"]

Minäkin uskon Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en kyllä usko evoluutioteoriaan koska se on ristiriidassa Raamatun kanssa. Mäkin pidän syntinä tekoja jotka satuttavat toisia ihmisiä, mutta myös tekoja jotka satuttavat ihmistä itseään tai Jumalaa (esim.homoseksuaalisuuden toteuttaminen). Mäkin uskon että Jumala rakastaa jokaista ja tuntee meistä jokaisen ihan kokonaan ja tietää kyllä jokaisen ihmisen elämän ja mitä siinä tapahtuu. En kuitenkaan usko että pelastus on mikään itsestäänselvyys, koska Jumalan rakkaudellisin teko ihmisille oli uhrata oma Poikansa ihmisten syntien sovitukseksi. Minusta olisi väärin jättää huomiotta tämä uhraus. Uskon myös että jokainen tekeekin parhaansa, mutta kyse onkin siitä että ymmärtää ettei se oma paras riitä vaan nöyrtyy uskomaan että vain Jeesuksen tuoman armahduksen takia voi päästä taivaaseen. En mäkään kyllä tuomitse niitä ketkä ei usko, ei oo mun tehtäväni se. Toivoisin vaan että kaikki uskoisivat Jeesukseen ja kunnioittaisivat sitä iankaikkisen elämän lahjaa jonka Hänessä olemme saaneet.

[/quote]

Suurin piirtein näin uskon minäkin, tosin korostan, että Jumala ja Jeesus EI ole eri persoonia vaan yhden persoonan eri virkoja. Tyyliin että olen TYTÄR, ÄITI ja VAIMO on Jumalakin eri viroissa Jeesuksena ja Pyhänä Henkenä.

Vierailija
10/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, että raamatun kielto maata samaa sukupuolta olevan kanssa koskee nykypäivän homoseksuaalisuutta, joka perustuu vapaaehtoisuuteen. Raamatun kirjoittamisen aikaan oli yleistä esim. sotaa käydessä nöyryyttää vastapuolen sotureita raiskaamalla heidät ja se onkin tuomittavaa edelleen. Mutta uskon siis, että raamatussa viitataan siihen.

Vierailija
11/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluutioteoria on ristiriidassa raamatun kanssa vain jos ei koe raamatun kertomusten olevan edes paikoin vertauskuvauksellisia. Evoluutioteoriahan ei siis selitä miten elämä alkoi vaan miten se kehittyi.

Vierailija
12/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jumala teki ennen kuin se loi taivaan ja Maan?

Vierailija
13/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:52"]

Evoluutioteoria on ristiriidassa raamatun kanssa vain jos ei koe raamatun kertomusten olevan edes paikoin vertauskuvauksellisia. Evoluutioteoriahan ei siis selitä miten elämä alkoi vaan miten se kehittyi.

[/quote]

mä en pidä Raamattua vertauskuvallisena edes sen luomiskertomuksen kohdalla, siks en uskokaan evoluutioteoriaan.

9

[/quote]

Jeesus kuitenkin käytti yleensä puhuessaan paljon vertauskuvia, jonka takia minä taas uskon, että raamatussa on muitakin vertauskuvauksellisia tarinoita helpottaakseen ihmisten ymmärtämistä.

[/quote]

Se on ihan eri asia kun on kirjoitettu että näin tapahtui kuin että on kirjoitettu että Jeesus sanoi näin. Ekassa tapauksessa asia on niinkuin on kirjoitettu ja toisessa tapauksessa Jeesus sanoi näin ja siinä mitä Hän sanoi onkin välillä vertauskuvia, mutta ei sen perusteella voi sanoa että jokin muu kohta Raamatussa olisi vertauskuvallista.

[/quote]

Mutta tässä on kyse vain eriävistä mielipiteistä. Jotkut tulkitsevat raamattua kirjaimellisesti ja jotkut taas pitävät joitakin asioita vertauskuvallisina. Miten mielipiteistä (koska niitähän raamatun eri tulkinnat ovat) voi valita sen oikean varsinkin jos ne ihmiset kuitenkin kaikki myös uskovat Jumalaan? Miksi sinun mielipiteesi raamatun tulkinnasta on oikeampi kuin esim. ihmisen, joka pitää kyseistä teosta osittain vertauskuvauksellisena? Ja toki saman voi kysyä toisinpäin. Tulkinnat voivat erota paljonkin saman uskontokunnan tai kirkonkin ihmisillä.

[/quote]

oonko sanonut että mun tulkintani on oikeampi? mun tulkintani on nyt vaan ainoa joka mulla on. ihan niinkuin muillakin on omansa.

Vierailija
14/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:07"]

[/quote]

mä en pidä Raamattua vertauskuvallisena edes sen luomiskertomuksen kohdalla, siks en uskokaan evoluutioteoriaan.

9

[/quote]

Jeesus kuitenkin käytti yleensä puhuessaan paljon vertauskuvia, jonka takia minä taas uskon, että raamatussa on muitakin vertauskuvauksellisia tarinoita helpottaakseen ihmisten ymmärtämistä.

[/quote]

Se on ihan eri asia kun on kirjoitettu että näin tapahtui kuin että on kirjoitettu että Jeesus sanoi näin. Ekassa tapauksessa asia on niinkuin on kirjoitettu ja toisessa tapauksessa Jeesus sanoi näin ja siinä mitä Hän sanoi onkin välillä vertauskuvia, mutta ei sen perusteella voi sanoa että jokin muu kohta Raamatussa olisi vertauskuvallista.

[/quote]

Mutta tässä on kyse vain eriävistä mielipiteistä. Jotkut tulkitsevat raamattua kirjaimellisesti ja jotkut taas pitävät joitakin asioita vertauskuvallisina. Miten mielipiteistä (koska niitähän raamatun eri tulkinnat ovat) voi valita sen oikean varsinkin jos ne ihmiset kuitenkin kaikki myös uskovat Jumalaan? Miksi sinun mielipiteesi raamatun tulkinnasta on oikeampi kuin esim. ihmisen, joka pitää kyseistä teosta osittain vertauskuvauksellisena? Ja toki saman voi kysyä toisinpäin. Tulkinnat voivat erota paljonkin saman uskontokunnan tai kirkonkin ihmisillä.

[/quote]

oonko sanonut että mun tulkintani on oikeampi? mun tulkintani on nyt vaan ainoa joka mulla on. ihan niinkuin muillakin on omansa.

[/quote]

Et suoranaisesti. Mutta sanoit, että sen perusteella ei voi sanoa jonkun muun olevan raamatussa vertauskuvauksellista josta ainakin saa kuvan, että sinusta kyseinen tulkinta on väärä.

Vierailija
15/41 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:07"]

[/quote]

9

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et suoranaisesti. Mutta sanoit, että sen perusteella ei voi sanoa jonkun muun olevan raamatussa vertauskuvauksellista josta ainakin saa kuvan, että sinusta kyseinen tulkinta on väärä.

[/quote]

no niinhän se mun mielestä onkin väärä tulkinta, koska itse tulkitsen asian toisin, mutta myös mun tulkintani voi olla väärä. vaikken usko sen olevan, vaan uskon asian olevan niinkuin oon sanonut.

Vierailija
16/41 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41, jos minua sanotaan uskovaiseksi, varmaan oikeat uskovaiset loukkaantuvat. En ole kristitty, en kuulu kirkkoon enkä mihinkään uskontokuntaan. Uskoon jumalallisen energian jatkuvaan virtaan, jonka osia olemme.

Vierailija
17/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:56"]

[/quote]

Hyvä kysymys! Tuon minäkin haluaisin tietää. No niin, uskovaiset, kertokaa!

Vierailija
18/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokaista rakastaa ja kaiken hyväksyy niin mitä siinä homoudessa sitten on? Miksi on taivaan isä, miksei äiti? miten se iankaikkisuus todennetaan? Miten sielt taivaast löytää oman äidin jos siel on kaikki intialaiset, aasialaiset kuolleetkin, vai onk lokerot maittain, se helpottais. Pojan uhraus ei todista mitään, omia lapsia tapetaan joka puolel ja jatkuvasti. 

Vierailija
19/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:56"]

[/quote]

Miten ihmeessä kukaan sen voisi tietää? Ei minun uskoni Jumalaan tarkoita, että tietäisin kaikki universumin salaisuudet. En myöskään usko, että yksikään ihminen pystyy realistisesti kuvittelemaan millainen paikka taivas on ja uskon jopa niin että se on erilainen jokaiselle sillä ihmisilla on erilaiset käsitykset paratiisista.

Raamattu on kirjoitettu aikana jolloin ei ollut tietoa atomeista tai maan kiertoradoista. Siksi uskonkin, että monet asiat on kerrottu vertauskuvauksellisesti jotta ne jotenkin pystyisi ymmärtämään varsinkin kirjoittamisen aikaan ja nykyäänkin.

Vierailija
20/41 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:07"]

Jos jokaista rakastaa ja kaiken hyväksyy niin mitä siinä homoudessa sitten on? Miksi on taivaan isä, miksei äiti? miten se iankaikkisuus todennetaan? Miten sielt taivaast löytää oman äidin jos siel on kaikki intialaiset, aasialaiset kuolleetkin, vai onk lokerot maittain, se helpottais. Pojan uhraus ei todista mitään, omia lapsia tapetaan joka puolel ja jatkuvasti. 

[/quote]

Jumala UHRASI ITSENSÄ Pojan muodossa. Alussa oli Sana ja Sana asu Jumalan tykönä ja SANA OLI JUMALA. Ja SANA (eli Jumala) tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme... eli Jumala ilmituli Jeesuksena, eivät ole 2 eri persoonaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän