Mitä "muka-kivoja" asioita tiedät, jotka koet käytännössä tylsiksi tai epämukaviksi
Mä aloitan: Leffassa käynti. Aina ajattelen, miten ihana olisi istua herkuttelemassa ja katsomassa uutta leffaa. Käytännössä ne äänitehosteet on aivan liian kovalla, jopa tulpat päässä. Ihmiset puhuu, rapistelee tai maiskuttaa. Jostain syystä ne paremmatkin istuimet on epämukavia. Hinta on kova, enkä ikinä koe oloani hyväksi leffassa käynnin jälkeen.
Toinen on aamupala sängyssä. Hirveintä koskaan, kun joku herättää syntymäpäivänä ja tuo tarjottimella kahvit ja kroissantit sänkyyn. En edes tiedä mistä aloittaisin valitusvirteni tän asian kohdalla. Muruista, joita löytyy lopulta koko sängystä? Kahvikupista, joka ei oikein mahdu minnekään, ja keikkuu epävakaasti sylissä olevalla tarjottimella? Asennosta, joka on jotain istuvan ja makaavan välillä, eikä sovellu syömiseen mitenkään? Vai kenties siitä tosiasiasta, että en halua tunkea suuhuni pullaa heti saatuani silmät auki, vaan herätä ensin. Silti tämä tuntuu ajatuksena niin kivalta, mutta ei vain toimi.
Kommentit (845)
Hieromatuolit. En ole koskaan tajunnut niiden ideaa. Kerran joku tuttava innoissaan esitteli hieromatuoliaan ja käski minun istumaan siihen. Ei ollut yhtään rentouttavaa, lähinnä vaan ärsytti ne muhkuraiset pyörivät anturit jotka eivät oikeastaan hieroneet yhtään mitään. Sukulainen vain hymyillen vieressä katseli ja päivitteli että nyt rentouttaa. Esitin siinä vain että joo, niin tekee.
Koiran pentuaika. Rakastan koiria ja pennut on aina suloisia. Etukäteen ajattelisi, että parasta aikaa on, kun koira on vielä pikkuinen pallero. Pentu kuitenkin kakkaa ja kuseksii joka paikkaan, potee öisin eroahdistusta ja jos väsyksissä päästät sen sänkyn, se kusee sinne. Pentujen ikenet myös kutiavat niin, etteivät purulelut riitä. Pureskellaan tuolinjalkojen lisäksi esim. ihmisten nilkkoja joskus varsin kipeästikin, kun pentu ei vielä ymmärrä, ettei niin saa tehdä.
Sauna kerrostaloasunnossa. Tämä oli vuosia unelmani. Sauna on kuitenkin niin pieni, ettei sinne meinaa mahtua mihinkään mukavaan asuntoon. Lisäksi saunomisen jälkeen koko pieni asunto on kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla käynti. Monet naiset pitävät sitä hemmotteluhoitona, minä en. Tuoli on todella epämukava, viitta hiostaa. Paksu pitkä tukka, värjäys kestää ikuisuuden. Salongissa on kova melu, föönit huutavat ja taustalla huonoista pikkukaiuttimista kaupallisen radiokanavan sitämätöntä lätinää ja mainosvirtaa. Pesupaikalla saa katsoa pölyisiä ilmastointiputkia puoli tuntia kivun yltyessä niskassa. Kampaamossa parasta on lopputulos.
Sama juttu kauneushoitolan hemmotteluhoidot. Britsi on epämukava. Taustalla sietämätöntä panhuilumusiikkia ryyditettynä kiinalaisella viululla ja meren kohinalla. Hoitaja hinkkaa na popamaan rasvan toisensa jälkeen ja samalla moittii asiakasta siitä, kun ei ole kuorittu ja käytetty seerumia ja siitä, ettei asiakas joka aamu puhdista ihoaan. Välillä hoitaja jättää aineen vaikuttamaan naamalle ja häviää paikalta, jolloin asiakas makaa pumpulilaput silmillä eikä tiedä, paljonko aikaa on kulunut ja montako panhuilukappaletta vielä pitää kestää, ennen kuin hoito jatkuu. Hoidon jälkeen mustapäät ovat poissa ja iho on ihanan siisti. Viikon päästä mustapäät ovat palanneet ja 150 euron hoidon vaikutusta ei enää näy.
Tämän vuoksi olen etsinyt itselleni kampaamon jossa nuoret aloitteelliset työntekijät, suosittelevat mikä minulle sopisi, värjäävät samalla ripset/ kulmat jos haluan ja kahvin saa värin vaikuttaessa. Lopuksi vielä hiuspohjan hieronta niin ettei tunnu kiire. Kosmetologialaa sama juttu, se täytyy etsiä mikä on hyvä. Hoidoista on apua kun kosmetologi osaa asiansa ja asukas rentoutuu. Hinta/ laatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla käynti. Monet naiset pitävät sitä hemmotteluhoitona, minä en. Tuoli on todella epämukava, viitta hiostaa. Paksu pitkä tukka, värjäys kestää ikuisuuden. Salongissa on kova melu, föönit huutavat ja taustalla huonoista pikkukaiuttimista kaupallisen radiokanavan sitämätöntä lätinää ja mainosvirtaa. Pesupaikalla saa katsoa pölyisiä ilmastointiputkia puoli tuntia kivun yltyessä niskassa. Kampaamossa parasta on lopputulos.
Sama juttu kauneushoitolan hemmotteluhoidot. Britsi on epämukava. Taustalla sietämätöntä panhuilumusiikkia ryyditettynä kiinalaisella viululla ja meren kohinalla. Hoitaja hinkkaa naamaan rasvan toisensa jälkeen ja samalla moittii asiakasta siitä, kun ei ole kuorittu ja käytetty seerumia ja siitä, ettei asiakas joka aamu puhdista ihoaan. Välillä hoitaja jättää aineen vaikuttamaan naamalle ja häviää paikalta, jolloin asiakas makaa pumpulilaput silmillä eikä tiedä, paljonko aikaa on kulunut ja montako panhuilukappaletta vielä pitää kestää, ennen kuin hoito jatkuu. Hoidon jälkeen mustapäät ovat poissa ja iho on ihanan siisti. Viikon päästä mustapäät ovat palanneet ja 150 euron hoidon vaikutusta ei enää näy.
Onko mieleesi juolahtanut, ettei kosmetologi lämpimikseen suosittele säännöllistä ihon kuorintaa ja aamupuhdistusta? Kuorinta poistaa ihon pinnasta kuollutta ihosolukkoa, joka jää huokosen päälle tulpaksi, ihon alta tuleva tali jää tulppaan jumiin ja tummuu ulkopuolelta tulevan lian vuoksi mustapääksi. Seerumi taas parantaa ihon kosteustasapainoa, jolloin ihon ei tarvitse ryhtyä talin liikatuotantoon pitääkseen ihon pinta kosteutettuna. Ja aamupuhdistus pesee kasvoilta yön aikana kasvoille kertynyttä talia, pölypunkkeja, hoitoainejäämiä jne.
Että ehkä on tavallaan turha itkeä mustapäiden paluuta, jos ei ole noudattanut saamiaan ihonhoito-ohjeita.
Tämä on luultavasti sattumaa tai geenieni vaikutusta, mutta pesen naamani suihkun yhteydessä suihkusaippualla ja laitan kosteusvoidetta joskus kun jaksan ja muistan. Minulla ei ole ainuttakaan finniä tai mustapäätä ja ihmiset kehuvat ihoani usein ja kyselevät mitä tuotteita käytän. Sen sijaan kavereillani, jotka kuorivat naamansa kolmesti viikossa, tunkevat sen täyteen kaiken maailman Himalajan etanoiden perärauhasseerumeita ja pahimmassa tapauksessa maksavat kosmetologille "hoidosta", on kaikilla iho-ongelmia...
Mietipä joku akne teinillä.
Kyllä ! Paljon tulee geeneissä, mutta itse voi vaikuttaa. Hoitamaton iho kyllä iskee päälle, esim 50 vuotiaana voi nähdä.
Tai ei.Olen 65 v, en ole ihmeemmin ihoani hoidellut, kosmetologilla en ole käynyt koskaan, enkä käy. Kaikki kyselevät mitä tuotteita käytän kun ihoni on niin ihana ja tasainen, tyttäreni ”kiroilee” kun ei ole perinyt minun ihoani. Veljensä on.
Miehet perii pitkät ripset ja kiharat hiukset. On se niin väärin.
Minunkin kaikki 4 veljeäni ovat perineet äidin tummat ja paksut hiukset. Leikkaavat ne nykyään aina mahdollisimman lyhyeksi. Minä yritän väen väkisin kasvattaa maantienharmaita lattahiuksiani, jotka katkeilevat ja lopettavat kasvun hartijapituuteen.
Mieheni on kiharapää, joka sheivaa itsensä kaljuksi.
Vierailija kirjoitti:
Riparit ovat kummallisia. Olisin kuollut kauhusta tuollaisesta leikistä ja varmaan karannut paikalta tai oksentanut. Meillä laitettiin siveästi pariskunta menemään leikisti naimisiin. Oikeasti. Hääkakun leikkausta myöten.
En tiedä vieläkään mitään typerämpää. Oikeasti, ei ne prinsessajuhlat ja häät ole kaikista elämän tarkoitus.
Meilläkin oli tämmöiset! Muuten pojat tytöt pidettiin visusti erillään. Häiden jälkeen sai pari pitää tosiaan kädestä! Mitä h*lvettiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risteilyt. Mielessään näkee rentouttavan shoppailun liikkuvassa kauppakeskuksessa, todellisuudessa päätyy ostamaan jonkun ylihintaisen hajuveden jota ei raaski käyttää ja nukkuu huonosti, koska juopot kiljuu käytävällä.
Ööh, no jätä se hajuvesi ostamatta. Ja käytä korvatulppia.
Laivalla ei ole mitään tekemistä.
Ainoa, mitä siellä voi tehdä, on syödä ittensä buffassa täyteen ja kiskoa yökerhossa ylihintaisia drinkkejä. Jos ei pämppää, laivalla on yksinkertaisesti tosi tylsää.
Vuosiin en oo käynyt enkä ikävöi. Viimeksi hauskaa taisi olla abiristeilyllä joskus viime vuosituhannella.
Nyt voisit kokea toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trooppiset lomakohteet. Kuvissa nättejä, joo, mutta käytännössä se helvetillinen kuumuus tekee lomasta nauttimisen mahdottomaksi, kun ilmastoitu hotellihuone on ainoa paikka, missä on hyvä olla. Näiden maiden muista ongelmista nyt puhumattakaan.
Mitähän he*vettiä nyt taas? :D
Trooppiseen kohteeseen mennään juurikin sen lämmön vuoksi, voi kerrankin lämpöisellä biitsillä nauttia kylmää kaljaa jne.
Ehkä sinun kannattaisi suunnata reissusi enemmänkin pohjoiseen, jos palella haluat.Ei palella tarvi, mutta yli 25 asteen lämpö on kidutusta (paitsi saunassa). Suomen kesä on aika ihanteellinen, lämpötila siinä 20 pintaan. Mutta yksilöllistähän tämä on, joillakin suomalaisillakin tuntuu olevan eteläiset geenit. Ehkä ne on sieltä saatukin, vanhempien lomareissuilla...
Mitä helvettiä? Onko suomalaisten kropissa jotain vikana jos jo normaali 25 tuntuu kuumalta? Käykää lääkärissä. Ihmistä ei ole suunniteltu alle 20 asteeseen.
Tiedän lämpimien maiden ihmisiä jotka vihaavat liikaa kuumuutta. Ei heidänkään kotimaissaan kestetä kuumuutta sen paremmin, kuulemma.
Luin tätä ketjua naureskellen, että "kylläpäs ihmiset harmistuu, kun heidän lempparihommistaan ei tykätä" ja sitten luin miten jotkut inhoavat kylpemistä ja harmistuin 😀
Off topic -vinkki: osta semmoinen lautahimmeli joka laitetaan ammeen poikki ja jolle voi asettaa esim. iPadin, kännykän, kirjan tai sen viinilasin. Kirjaa varten jätetään valot päälle. Itse otan niin kuumia kylpyjä kuin mahdollista - miksi muuten japanilaiset olisivat niin kauniita - ja suihkuttelen sitten sen hikoilun jälkeen itseni taas puhtaaksi.
ps. varo pudottamasta kännykkää ammeeseen. been there, done that. osta se lauta
Äitiysloma, hoitovapaa ja ylipäätään koko pikkulapsiaika. ”Nauti nyt, ne on vaan hetken pieniä.” Lapseni oli äärettömän ”helppo” ja nukkui hyvin. Silti en nauttinut. Mitä vanhemmaksi lapsi on tullut, sitä enemmän olen äitiydestä tykännyt. Jopa murrosikä oli kivempi kuin vauva-aika. En ylipäätään juuri pidä vauvoista, eivätkä toisten ihmisten vauvauutiset saa minua innostumaan. Juuri tällä hetkellä tuntuu siltä, että en halua edes lapsenlapsia.
Elokuvissa olisi ihana käydä nyt JOS SIELLÄ ON VÄHEMMÄN IHMISIÄ.. siis se voi olla ihanaa, mutta joskus se on kauheaa. Takanasi on joku joka selostaa ja kyselee juonesta. Teinit heittelevät purkkaa ja popcornia ja olet varma, että tukassasi on klimppi ja joudut leikkaamaan mulletin. Juuri edessäsi istuu erityisen komearyhtinen 198 senttinen nuorimies, joka on virkeä eikä valu yhtään alemmas. Kiitat luojaa siitä, että ymmärät englantia ilman teksitystäkin ja totut keskellä möllöttävään mustaan päähän kuvassa. Jännittävällä kohdalla jonkun lapsi haluaa vessaan tai karkkipussi rapisee. Paikalla on aina se kylähullu, joka nauraa mielipuolisesti kun kaikki muut puristavat käsinojia tai kyynelehtivät. Tarkistat missä se exit-kyltti olikaan. Sitten alat nauttia. Ja kahden rivin päässä kännykkä herää loistamaan.
Jumppatunnilla huomaat, että edessä olevalla rouvalla on jalkapohja täynnä syyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trooppiset lomakohteet. Kuvissa nättejä, joo, mutta käytännössä se helvetillinen kuumuus tekee lomasta nauttimisen mahdottomaksi, kun ilmastoitu hotellihuone on ainoa paikka, missä on hyvä olla. Näiden maiden muista ongelmista nyt puhumattakaan.
Mitähän he*vettiä nyt taas? :D
Trooppiseen kohteeseen mennään juurikin sen lämmön vuoksi, voi kerrankin lämpöisellä biitsillä nauttia kylmää kaljaa jne.
Ehkä sinun kannattaisi suunnata reissusi enemmänkin pohjoiseen, jos palella haluat.Ei palella tarvi, mutta yli 25 asteen lämpö on kidutusta (paitsi saunassa). Suomen kesä on aika ihanteellinen, lämpötila siinä 20 pintaan. Mutta yksilöllistähän tämä on, joillakin suomalaisillakin tuntuu olevan eteläiset geenit. Ehkä ne on sieltä saatukin, vanhempien lomareissuilla...
Mitä helvettiä? Onko suomalaisten kropissa jotain vikana jos jo normaali 25 tuntuu kuumalta? Käykää lääkärissä. Ihmistä ei ole suunniteltu alle 20 asteeseen.
Tiedän lämpimien maiden ihmisiä jotka vihaavat liikaa kuumuutta. Ei heidänkään kotimaissaan kestetä kuumuutta sen paremmin, kuulemma.
Tunnen trooppisesta maasta tänne pohjoismaihin töihin hakeutuneen ihmisen. Syynä oli LIIAN KUUMA SÄÄ.
Vierailija kirjoitti:
Äitiysloma, hoitovapaa ja ylipäätään koko pikkulapsiaika. ”Nauti nyt, ne on vaan hetken pieniä.” Lapseni oli äärettömän ”helppo” ja nukkui hyvin. Silti en nauttinut. Mitä vanhemmaksi lapsi on tullut, sitä enemmän olen äitiydestä tykännyt. Jopa murrosikä oli kivempi kuin vauva-aika. En ylipäätään juuri pidä vauvoista, eivätkä toisten ihmisten vauvauutiset saa minua innostumaan. Juuri tällä hetkellä tuntuu siltä, että en halua edes lapsenlapsia.
Ihan kuin minun suustani!
Lapset ovat vain vähän aikaa pieniä. Luojan kiitos!
Toi aamiainen sänkyyn! En kanssa tajua. Ensiksikin, haluan aamulla käydä veskissä. Pestä hampaat. Juoda kahvia ilman mitään pullavirityksiä, netissä klehtiä selaillen.
Shoppailu
Kampaamossa/hoidoissa/hierojalla käynnit -pakkopullaa
Työpaikan illanvietot -ei kiitti, mulle riittää ta:n palkalliset tunnit
Saunominen. Viidessä minuutissa loppuu happi ja on pakko päästä pois. Ja jos joku heittää löylyä, on pakko päästä heti pois. Miten jo voi tykätä?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kauneushoitolan hemmotteluhoidot. Britsi on epämukava. Taustalla sietämätöntä panhuilumusiikkia ryyditettynä kiinalaisella viululla ja meren kohinalla. Hoitaja hinkkaa naamaan rasvan toisensa jälkeen ja samalla moittii asiakasta siitä, kun ei ole kuorittu ja käytetty seerumia ja siitä, ettei asiakas joka aamu puhdista ihoaan. Välillä hoitaja jättää aineen vaikuttamaan naamalle ja häviää paikalta, jolloin asiakas makaa pumpulilaput silmillä eikä tiedä, paljonko aikaa on kulunut ja montako panhuilukappaletta vielä pitää kestää, ennen kuin hoito jatkuu. Hoidon jälkeen mustapäät ovat poissa ja iho on ihanan siisti. Viikon päästä mustapäät ovat palanneet ja 150 euron hoidon vaikutusta ei enää näy.
Mikset tilaa kampaajaa kotiin? Meillä on jo vuosia käynyt kotikampaaja. Sillä aikaa kun minulla on väri päässä, hän leikkaa pojan hiukset. Katselen omasta telkkarista leffaa samalla kun hiuksia laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu:
"Pääsen kehittämään itseäni, opin paljon uutta ja mielenkiintoista jännillä kursseilla, nautin akateemisesta vapaudesta, jne"
--> väännän hikistä gradua jo ties kuinka monennetta vuotta
Oletkohan asettanut riman liian korkealle. Kannataa ajatella, että pääasia, että se menee läpi, vaikka vain approllakin.
Lisään tähän vielä, että itse en saanut aikoinaan nuorena gradua valmiiksi, kun kuvittelin että sen pitää olla jotenkin maailmaamullistava ja vähintään eximia piti saada. Sitten jouduinkin nelikymppisenä palaamaan yliopistolle tekemään sen, kun aina harmitti olla gradua vaille valmis. Tehtyäni sen ihmetytti, miten vähän työtä ja aikaa se loppujen lopuksi vaati, kun vaan ryhtyi kirjoittamaan.
Kävelylenkit. Hidasta ja tylsää, yleensä aina kotipaikasta x-määrä suuntaan ja paluu takaisin kotiin. Jos saa kaverin mukaan, astetta mukavampaa.
Oletkohan asettanut riman liian korkealle. Kannataa ajatella, että pääasia, että se menee läpi, vaikka vain approllakin.