Mitä "muka-kivoja" asioita tiedät, jotka koet käytännössä tylsiksi tai epämukaviksi
Mä aloitan: Leffassa käynti. Aina ajattelen, miten ihana olisi istua herkuttelemassa ja katsomassa uutta leffaa. Käytännössä ne äänitehosteet on aivan liian kovalla, jopa tulpat päässä. Ihmiset puhuu, rapistelee tai maiskuttaa. Jostain syystä ne paremmatkin istuimet on epämukavia. Hinta on kova, enkä ikinä koe oloani hyväksi leffassa käynnin jälkeen.
Toinen on aamupala sängyssä. Hirveintä koskaan, kun joku herättää syntymäpäivänä ja tuo tarjottimella kahvit ja kroissantit sänkyyn. En edes tiedä mistä aloittaisin valitusvirteni tän asian kohdalla. Muruista, joita löytyy lopulta koko sängystä? Kahvikupista, joka ei oikein mahdu minnekään, ja keikkuu epävakaasti sylissä olevalla tarjottimella? Asennosta, joka on jotain istuvan ja makaavan välillä, eikä sovellu syömiseen mitenkään? Vai kenties siitä tosiasiasta, että en halua tunkea suuhuni pullaa heti saatuani silmät auki, vaan herätä ensin. Silti tämä tuntuu ajatuksena niin kivalta, mutta ei vain toimi.
Kommentit (845)
Leipominen. En tajua kuinka joku rentoutuu lepomisen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla käynti. Istut kuristavassa muovikaavussa, joka puristaa kaksoisleuan ja saa pääsi näyttämään klonkulta. Tukkasi roikkuu parina märkänä suortuvana päätä myöten ja avarista ikkunoista näet kuinka ohikulkijat katsovat sinua siinä. Bonuksena kampaaja saattaa kailottaa kaikille, miten tukkasi on huonossa kunnossa, ja ihan kamala. Lopuksi rahat menevät ja kotona menet heti suihkuun pesemään karvasi.
Totean lyhyesti ja ytimekkäästi että vaihda kampaajaa ja äkkiä. Kailottaminen on asiatonta.
Häät. On puuduttavaa koko ajan odotella jotain. Ruokaa, puheita ja niitä kauheita hääleikkejä. Ulkomailla on vihkiminen ja ruokailu. Vapaata seurustelua, jos huvittaa. Minulle riittäisi nämä.
Imujäljet kaulassa, ja yleensäkin muualla kehossa. En ole koskaan oikein ymmärtänyt tällaisten mustelmien aiheuttamista rakastellessa. En nuorena enkä myöhemminkään, ilo menee seksistä ja luottamus toiseen heikkenee. Jos siitä jää mustelma, on se väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihanat yhdessä tekemiset taaperoiden kanssa. Joulupiparit, rairuohon kylväminen, askartelu, pääsiäismunien maalaaminen, taikataikina tms. Ne menevät aina seuraavalla kaavalla: vanhempi valmistelee 20 minuuttia, ottaa esiin materiaalit, suojaa kaikki paikat jne. Lapsi jaksaa tehdä aktiviteettia n. 5 minuuttia (nopeasti pitää ottaa kuva kotialbumia varten), minkä jälkeen alkaa sotkea tai valittaa. Jos on sisaruksia, he alkavat tapella. Vanhempi leipoo ne loput piparit, istuttaa ne loput kukat jne, ja sitten siivoaa jälkiä 30 minuuttia. Jos ei ole kahta aikuista, valmistelujen ja siivousten ajan taaperot joko riehuvat, tappelevat tai heidät täytyy laittaa katsomaan videoita.
Luojalle kiitos päiväkodista, joka toteuttaa näitä ihania askarteluprojekteja, niin vanhemmille jää vähemmän toteutettavaa. Kyllähän lasten on saatava maalata ja askarrella, mutta hermoja se kysyy.
TÄMÄ!!! ja kaikille niille, jotka jeesustelevat miksi et tee ruokaa, pyykkää ja siivoa yhdessä lasten kanssa.
Mä leivoin pienenä äidin kanssa ja autoin vielä tiskeissäkin. Eikä siitä mitään valokuvia otettu. Eikä olis tullu mieleenkään alkaa yhtäkkiä riehua tai säheltää jotain muuta. Mut se oli sitä 80-lukua se.
M43
Mä voin käydä kirppiksillä, esim Relovessa. Mutta menisin jonkun kotiin. Av yv mikä osoite, monelta oot paikalla. Perillä mitä maksaa ja kehtaako lähteä ostamatta ? Kehtaa.
Hietsussa voin kysyä mitä maksaa. Sanotaan posketon summa, lähden pois ja huudetaan voit tarjota. En voi
Lenkkeily. Joskus kun käy kivaa, mutta jos alat väkisin käymään suositusten mukaan niin todella tylsää
Urheilu ylipäätään. Ei vaan huvita.
Porukalla paljuilu mökkireissulla. Vaikea kuvitella kuvottavampaa muka-hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Trooppiset lomakohteet. Kuvissa nättejä, joo, mutta käytännössä se helvetillinen kuumuus tekee lomasta nauttimisen mahdottomaksi, kun ilmastoitu hotellihuone on ainoa paikka, missä on hyvä olla. Näiden maiden muista ongelmista nyt puhumattakaan.
Köyhät vaan valittaa hahah
Häät tms sukujuhlat pitkän matkan päässä.
Ei tarvi varmaan ees selityksiä, eiköhän se oo sanottu jo monesti tällä palstalla.
Ei koskaan enää.
Auringon ottaminen. Tuntuu lepposalta, mutta on järkyttävän tylsää touhua ja vielä vaarallista.
Jonkun pikkukylän divarijoukkueen pelissä notkuminen, bonuksena: ketään et tunne
Kerran olen erehtynyt menemään day spahan. Kamala kokemus. Keskellä päivää pukeudutaan kylpytakkiin ja hipsutellaan hämärissä tiloissa tinnitusta muistuttavan musiikin säestämänä.
Makasin tikkujäykkänä kun hoitaja lätki erilaisia hauteita kuumottavaan naamaani samalla ladellen ihonhoito-ohjeita. Lopuksi sain lasillisen haaleaa vettä. Ulkoilmaan päästyäni olo oli jotenkin pöllämystynyt.
Kaveri porukalla hupi/ryyppyreissu.
festivaali päivä vesisateessa.
työporukan saunailta.
Risteilyt. Puoliso joskus asian hyvin puki sanoiksi. Hän haluaa sellaiselle mainoksissa esitetylle risteilyn unelmalle. Ravintolassa ei ole muita kuin me kaksi ja henkilökohtainen tarjoilijamme, laivan kannella nautimme kahdestaan auringonlaskusta ja on lämmin kesäilta, taxfreessa on tilaa jne. Mutta totuus on toinen joka paikka täynnä kiljuvia ja parkuvia lapsia, öriseviä ja oksentavia humalaisia, ja kaikki törmäilevät päin. Buffetissa on liikaa väkeä ja kaikki aika menee jonottamiseen, kannella sentään saamme olla kahdestaan, kun siellä sataa räntää vaakatasossa ja kaiken kruunaa myrsky, joka meinaa keikauttaa koko laivan nurin tai ainakin vatsan sisällön.
Turkkilainen sauna ja se hamam-hieronta. Kerran olen käynyt, typeryyttäni menin, kun en tiennyt mitä se on. Jumalauta se oli ihan kauheaa. En tykkää tavallisestakaan hieronnasta, mutta hamamiin verrattuna se on huviretki.
Tyttöjen illat on parhaita. Te olette joko vääränlaisessa seurassa tai vaan itse perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Auringon ottaminen. Tuntuu lepposalta, mutta on järkyttävän tylsää touhua ja vielä vaarallista.
Jep. Todellisuus: tylsää, ei löydy hyvää asentoa, tulee liian kuuma ja tukala olo, joku paarma pörrää pään ympärillä tai muurahainen kipittää jalan päällä, aurinko häikäisee. Lopputuloksena nihkeä olo ja pää kipeä.
Merenranta, ainakin Itämeren. Meri haisee yleensä pahalle, lokinpaskaa ja vihamielisiä kiljuvia lokkeja joka paikassa, tuulee. Jos käy uimassa, on pakko käydä heti suihkussa kun suola ärsyttää ihoa. Vesikin on kylmää, tai sitten siinä on sinilevää.
Mä en tiedä, millaisissa työpaikoissa näitä tyky-, virkistymis- ja kehittämispäiviä pidetään koko henkilöstölle. Oman kokemukseni mukaan se on HR ja esimiehet, jotka pitää kehittämis- ja strategiapäiviä keskenään, jotta niistä voidaan työnantajamielikuvan nimissä hehkuttaa innostuneesti LinkedInissä. Olen ollut 15 vuotta pörssiyrityksissä ja joka paikassa on karsittu ylimääräisiä kuluja. Tyky on liikuntasetelit, pikkujoulut ja mahdollisesti voidaan kerran vuodessa käydä 5 - 10 henkilön tiimin kanssa yhdessä lounaalla muualla kuin talon omassa lounaspaikassa. Kouluttautua saa ja siihen kannustetaan, mutta sen pitää tapahtua omalla ajalla ja omalla kustannuksella.