Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "muka-kivoja" asioita tiedät, jotka koet käytännössä tylsiksi tai epämukaviksi

Muka-mukava
11.09.2020 |

Mä aloitan: Leffassa käynti. Aina ajattelen, miten ihana olisi istua herkuttelemassa ja katsomassa uutta leffaa. Käytännössä ne äänitehosteet on aivan liian kovalla, jopa tulpat päässä. Ihmiset puhuu, rapistelee tai maiskuttaa. Jostain syystä ne paremmatkin istuimet on epämukavia. Hinta on kova, enkä ikinä koe oloani hyväksi leffassa käynnin jälkeen.
Toinen on aamupala sängyssä. Hirveintä koskaan, kun joku herättää syntymäpäivänä ja tuo tarjottimella kahvit ja kroissantit sänkyyn. En edes tiedä mistä aloittaisin valitusvirteni tän asian kohdalla. Muruista, joita löytyy lopulta koko sängystä? Kahvikupista, joka ei oikein mahdu minnekään, ja keikkuu epävakaasti sylissä olevalla tarjottimella? Asennosta, joka on jotain istuvan ja makaavan välillä, eikä sovellu syömiseen mitenkään? Vai kenties siitä tosiasiasta, että en halua tunkea suuhuni pullaa heti saatuani silmät auki, vaan herätä ensin. Silti tämä tuntuu ajatuksena niin kivalta, mutta ei vain toimi.

Kommentit (845)

Vierailija
561/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja ja shoppailu. Pidän tukan harmaana ja käyn kerran kahdessa vuodessa tasoittamassa luonnonkiharia. En vain tykkää yhtään. Kun minulla oli paljon raitoja piti käydä kolmekin kertaa vuodessa ja se oli kamalaa. Ei hemmottele vaan tuntuu ikävältä ja pesupaikalla sattuu ja on kuuma. Päähieronta ei tunnu hyvältä, ei vaan toimi mulle.

Vierailija
562/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja myös, usein ei mee nappiin lopputulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja ja shoppailu. Pidän tukan harmaana ja käyn kerran kahdessa vuodessa tasoittamassa luonnonkiharia. En vain tykkää yhtään. Kun minulla oli paljon raitoja piti käydä kolmekin kertaa vuodessa ja se oli kamalaa. Ei hemmottele vaan tuntuu ikävältä ja pesupaikalla sattuu ja on kuuma. Päähieronta ei tunnu hyvältä, ei vaan toimi mulle.

Toi päähieronta on muuten vielä erikseen mainitsemisen arvoinen näissä pitäisi-olla-mukavaa-mutta-ei-ole -asioissa. Minusta se päähierontaosuus on kampaajalla käydessä 98 % kerroista vaan todella kiusallista.

Vierailija
564/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneily, purjehtiminen ja niin edelleen. En tunne minkäänlaista viehtymystä mihinkään vesilläoloon.

Ihmetteln niitä ihmisiä, jotka viettää koko kesän jossain Päijänteellä tai Saimaalla veneillen.

Tai miksi minä sitä ihmettelisinkään, mutta kun en osaa löytää siitä mitään mielenkiintoista.

Vettä ja vettä ja rantoja. Koko kesä jossain pienessä tilassa ja vettä. Rantaudutaan johonkin satamaan, otetaan polttoainetta ja istutaan siellä veneessä tai jossain satamaravintolassa. Sitten taas lähdetään veneilemään.

Eikö ne maisemat ole samoja aina, joka kesä ja samat ihmiset, samat tarinat?

Sentään jossain matkailuautossa on vaihtelua, paljon isommat alueet, voi lähteä vaikka muihin maihin tai kiertää ympäri koko Suomen, teitä on pilvin pimein missä ajaa. Vaikka mitä kohteita, missä voi käydä.

Venellä on vain se yksi ja sama järvi. Olkoonkin nyt vaikka joku iso, samat paikkakunnat ne kuitenkin aina on. Et sieltä Päijnteeltä ainakaan Rovaniemelle matkusta sillä veneellä.

Lisäksi isoilla selillä tuulee aina. Olen sen verran joutunut olemaan purjeveneessä, että sain kuumetaudin ja nuhan keskellä kesää. Koko ajan tuuli päin naamaa.

Ei ikinä enää.

Vierailija
565/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yli 2 tuntia kestävät vierailut, olivat jonkun kotiin tai mökille.

Saunaillat, paljuilut.

Saunaa kestän 5 minuuttia ja siinäkin on puolet silkkaa kohteliaisuutta.

Paljuun? - Ei koskaan! En halua tietää mitään yksityisistä bakteereistanne käytännön tasolla. Sunnuntain (30.7.) Hesarin juttu antoikin tästä hiukan asiatietoa, jos tarvii perustella.

No just tää, ett pitää mennä saunaan!  En haluaisi ikinä mennä toisten ihmisten saunaan.  En nyt tällä tarkoita sitä, että en uskoisi sen olevan hygineeninen, ei toki, mutta en vaan tykkää.  

Mulla on hiukset, jotka vaatii sitä pesun jälkeen laittoa ja siksi en haluaisi senkään takia kesken jonkun kyläilyn mennä saunomaan.  Ei ole mitään järkeä siinä, että on laittautunut jotain illanistujaisia varten kotona, käynyt jo valmiiksi suihkussa tai saunassa ja pukeutunut nätisti, niin sitten aletaan vaatia sitä saunaan menoa!  Onko ihmiset muka niin likaisia?

Kai se on eri asia jollain siilitukalla, vaikka kävisi pesulla joka tunti, mutta mulla on vaikeasti taltutettavat hiukset, vaatii aina tietyn ajan, laitan rullat päälaelle ja käännän latvat kihartimella, se vie aikansa kumminkin.  On otettava rullat ja kiharrin ja hiustenlaittoaineet mukaan, ihan tylsää.  Meikattava uudestaan, vaikka olisi nätisti laittautunut jo kotona.

Kaikkein oudointa oli kerran kunoltiin yksillä ystävillä juhlimassa uutta vuotta, niin kauhea vaatimus tuli, että on mentävä saunaan!!!  No sitten menin ja pitkä vahva tukka märkänä piti lähteä ulos pakkaseen ampumaan raketteja ja katsomaan naapureitten uudenvuodenjuhlintaa.

Ja toinen asia, mistä en pidä, on viini.  Aina ns. naisten illoissa tempaisee joku sen viinipullon esiin.  Mulla vääntää mahaa jo valmiiksi.  Ne on AINA happamia ja pahanmakuisia.  Viinistä tulee ihan kamalan huono olo, korventaa ja yököttää, silti sitä tuputetaan.

Mieluummin hyvänmakuinen likööri, sitä ei juoda samalla lailla lipittämällä kuin viiniä.   Sitä vain hiljakseen nautitaan pieninä siemauksina eikä siitä ole samoja seurauksia.  Sitten mulle naureskellaan, että likööriä, vanhojen ihmisten juomaa!  

Vierailija
566/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen. Nauttiiko joku oikeasti lentämisestä? 

Minä en, mutta junalla tai bussilla matkustaminen maisemia katsellen voi olla mukavaa. Laivallakin, jos ollaan lähellä rantaa.

Vierailija
567/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga, pilates jne. Pitäisi olla niin ihanaa ja tehokasta ja rentouttavaa. Minusta on ärsyttävää, pitkäveteistä, inhoan sitä musiikkiakin mitä niillä tunneilla soitetaan.

Useamman kerran olen yrittänyt tajuta joogaamisen pointin, mutta ei ole minun juttu.

Vierailija
568/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kampaajalla tai kosmetologilla käynti

- shoppailut

- leffat ynnä muut missä et pääse vessaan mukavasti halutessasi

- mökkeily, paitsi jos mökki on käytännössä huvila

Vierailija
569/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan tykypäivät. Aivan kertakaikkiaan turhia. Ihan vois vaan tehdä töitä, tai vielä parempaa, saada yhden ylimääräisen vapaapäivän. Perjantai tai maanantai ja sais pidennetyn viikonlopun. Taatusti työkykyä ylläpitävämpää kuin jotain väkisin väännettyä reippailua, kisailua tai pelailua, kiusallista paljuilua, saunomista ja tissuttelua.

Vierailija
570/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi päähieronta on muuten vielä erikseen mainitsemisen arvoinen näissä pitäisi-olla-mukavaa-mutta-ei-ole -asioissa. Minusta se päähierontaosuus on kampaajalla käydessä 98 % kerroista vaan todella kiusallista.

Ei päähieronta ole pakollista! Omalle kampaajalleni olen sanonut, etten halua sitä, joten ei tarvitse siitä kärsiä. Hiukset pesen kotona ennen kampaajalle menoa niin ei sitäkään aikaa tarvitse pesutuolissa istua.

Siitä huolimatta kampaajalla käynti on lähinnä epämiellyttävää, ei todellakaan mitään hemmottelua.

Vierailija
571/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeily.

Etenkin jos ei ole sisävessaa tai hanavettä. Esim. tiskaaminen on työlästä ja vaikka käyttäisi kertakäyttöastioita, niin aina jotain tiskiä kertyy. Pesulla käynti on myös operaatio sinänsä. Pitää ensin lämmittää puusauna, jotta saa lämmintä vettä ja voi peseytyä kunnolla. Vedet kannettava järvestä.

Metsän keskellä itikat piinaavat aina ulkona ollessa. Pihalla pitää katsoa, ettei ole käärmeitä näköpiirissä. Iltojen pimetessä ulkona on säkkipimeää. Tämä ja ulkohuussiin lähteminen ei ole todellakaan miellyttävää.

Kaikki vaatteet haiskahtavat savulle (puulämmitteinen mökki/sauna/grilli) ja hyttysmyrkylle jo päivän jälkeen.

Olen kanssasi samaa mieltä.  Mökkeily ei oikein iske.

Mutta kuvauksessasi oli piirteitä, joitä jäin miettimään.  Minähän, 50-luvulla syntynyt, asuin koko lapsuuteni ja osin nuoruutenikin juuri tuolla tavalla.

Ei ollut hanavettä eikä sisävessaa.  Huusi oli.

Vesi piti hakea kaivosta tai viereisen kunnan omistaman laitoksen seinästä, jossa oli siis kylmävesihana ulkoseinässä.  Se oli kauempana kuin kaivo, vaikka muuten kätevämpi.

Kaikki tiskaaminen käsin ja ensin lämmitettävä sitä varten vesi.  Ja lämmitys puuhellalla eli puutkin oli pilkottava.  Olin kai jotain 13, kun meille tuli pieni kaksilevyinen sähköhella ja siinä kapea uuni.  Helpotti jo kovasti.

Puusauna, tietysti.  Saunan lämmitys oma ohjelmanumeronsa aina lauantaisin.  Mitään suihkua ei ollut, eikä edes sitä järveä, missä olisi voinut käydä välillä pesulla, siis edes kesäisin.  Ei, pesupäivä oli aina lauantai.  Tukan pystyi pesemään keittiössä muulloinkin, kun ensin lämmitti veden sitä varten. 

Pyykki pestiin saunalla, monesti käsipyykki saunomisen jälkeen, kun oli vielä padassa lämmintä vettä.  Muulloin oli meillä kyllä jo pulsaattorikone, mutta vesihän siihen piti sitten kantaa siihenkin.

Itikoita, käpäsiä, käärmeitä, no tietysti.  Niitä ei osannut edes ajatella, kuului niin normaaliin elämään, no ei käärmeitä sentään ihan pihaan koskaan tullut.

Eli mehän elettiin mökkielämää ihan vuoden ympäri. Ei sitä osannut edes pitää minään, niinhän ne muutkin ihmiset silloin paljolti eli.  Kaikki tekeminen vei aina aikansa.  Siksiköhän sitä ei jäänyt aikaa mihinkään hömpötyksiin?  Ei vaan, kyllä sitä jäi siihenkin.  Nuorena sitä ottaa sen ajan vaikka mistä.

Mutta en kyllä tosiaan haluaisi enää elää sillä tavalla, en edes kesämökillä.  Puuhuusia en halua enää ikinä!  Ja vesikin on kyllä syytä tulla ihan sisälle ja mieluiten niin kuuma kuin kylmäkin.  Muuten voisin kyllä mökillä viettää hiukan alkeellisempaakin elämää, mutta en ehkä enää tässä iässä.

Vierailija
572/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimäisten tuominen. Ystävä leipoo ja tuo tuoreita pullia. Sitten on keitettävä kahvit, syötävä pullia ja kehuttava niitä. Likilaskuisia, hiiva maistuu, sisällä jotain löllöä vaniljakastiketta. Koko illan pierettää.

Vierailija
573/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkeily.

Etenkin jos ei ole sisävessaa tai hanavettä. Esim. tiskaaminen on työlästä ja vaikka käyttäisi kertakäyttöastioita, niin aina jotain tiskiä kertyy. Pesulla käynti on myös operaatio sinänsä. Pitää ensin lämmittää puusauna, jotta saa lämmintä vettä ja voi peseytyä kunnolla. Vedet kannettava järvestä.

Metsän keskellä itikat piinaavat aina ulkona ollessa. Pihalla pitää katsoa, ettei ole käärmeitä näköpiirissä. Iltojen pimetessä ulkona on säkkipimeää. Tämä ja ulkohuussiin lähteminen ei ole todellakaan miellyttävää.

Kaikki vaatteet haiskahtavat savulle (puulämmitteinen mökki/sauna/grilli) ja hyttysmyrkylle jo päivän jälkeen.

Sama. Ihmiset olettavat, että kutsu mökille on kunnia-asia kutsuttavalle. Arvostan juoksevaa ja juotavaa vettä, sähköä, sisävessaa ettei yöllä tarvitse juosta pihan poikki huussiin tai kuseksia nurkille, pakkaaminen ärsyttää, kun sää vaihtelee kylmästä lämpimään, niin pitää olla kaikki mukana, eikä vaatteita voi pestä. Mökkien pihoilla ei ole mitään tekemistä, niissä yleensä ei edes voi pelata mitään ja lenkkeily tai kävely maantien suoraa edestakaisin ei innosta.

Ulkona pitää istua säällä kuin säällä, vaikka palellen ahtassa puoliksi katetulla terassilla. Sitä ympäröi tietenkin kunnon ryteikkö, jossa hyttyset viihtyvät.

Hyvällä tuurilla kaiken kruunaa mutapohjainen/kaislikkoinen/lumpeiden valtaama ranta.

Viihdyn kyllä mukavuuksilla varustellussa mökissä, josta kelvolliseen kauppaan ei ole pitkä matka.

Onneksi meidän mökkipihalla voi esim. grillata, lukea, pelailla tai hoitaa kukkia.

Vierailija
574/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooga, pilates jne. Pitäisi olla niin ihanaa ja tehokasta ja rentouttavaa. Minusta on ärsyttävää, pitkäveteistä, inhoan sitä musiikkiakin mitä niillä tunneilla soitetaan.

Useamman kerran olen yrittänyt tajuta joogaamisen pointin, mutta ei ole minun juttu.

Olin ennen tätä mieltä, mutta nyt on mieli muuttunut :) Kyseessä siis pilates, jota on harrastanut kolme vuotta n. kerran vkossa muiden liikuntaharrastusten lisäksi. Aluksi se tuntui vaan käsien ja jalkojen heiluttelulta ja hengityksen puuskuttamiselta, kunnes tajusin oikeasti kuunnella ohjaajaa, enkä vaan suorittanut tekemistä. Jos liikkeet tekee kunnolla lihaksia jännittäen ja lähes ääriasentoihin, nii johan on tehokasta. Hengitystä en koe hallitsevani kuin hetkellisesti, mutta oikeasta heng.tekniikasta on oikeasti apua liikeiden suorittamiseen. Usein haastavissa liikkeissä ohjaaja sanookin, että pääasia on, että hengittää, vaikka sitten omassa rytmissä :) ja että yksi hyvin tehty liike on parempi kuin kymmenen huonoa. Näen tunneilla, kun moni hosuen tekee monta liikettä samassa ajassa kuin itse teen vain muutaman ja ajatuksella.

Tsemppiä - meille kaikille :)

Vierailija
575/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitä sitten muuta tekisi kuin makaisi sohvalla pizzaa ja suklaata syöden? Pakkohan sitä on muutakin tehdä, joten tässä ketjussa luetellut asiat ovat varsin hyviä vaihtoehtoja!

Vierailija
576/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen. Nauttiiko joku oikeasti lentämisestä? 

No ei erityisemmin, mutta pointti onkin se perillä oleminen kohteessa. Lentäminen nyt vaan on keino päästä sinne.

Vierailija
577/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliviikonloppu tai mikä tahansa hotellissa vietetty vapaa-aika. Ei voi ymmärtää kun jotkut innoissaan suunnittelevat, että sitten kun on loma tmv, mennään oikein HOTELLIIN. Ja tästä vieläkin "hienompi" on kylpylähotelli, siis niin luksusta että sitä suunnitellaan ja ostetaan uudet uikkaritkin.

Kukin menköön jos haluaa, mutta kun kysyttiin tylsiä asioita niin ensimmäisenä tuli mieleen hotellit. Työasioissa vähän pakko, mutta että vapaa-aikaa joutuisi hotellissa viettämään ja vielä maksamaan siitä niin jooei.

Vierailija
578/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoautolla ajelu. Etelässä kerran vuokrattiin. Tukka sekaisin jos ei hattua päässä. Toisaalta hattua oli vähän pakko pitää auringon takia ettei tulisi auringonpistosta. Vaan ei se hattu tuulen takia pysynyt edes päässä, joten siitä piti piti konkreettisesti pitää kiinni.

Vierailija
579/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin tai muihin ns hienoihin juhliin osallistuminen. Ainakin mulle ihan täysin pakkopullaa tällaiset tilaisuudet joihin vedetään ykköset päälle ja mennään esittämään että onpa ihanaa. Kalliiksikin tulee, ja viikonloppu menee pilalle, kun oikeasti haluaisi tehdä jotain ihan muuta.

Vierailija
580/845 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelliviikonloppu tai mikä tahansa hotellissa vietetty vapaa-aika. Ei voi ymmärtää kun jotkut innoissaan suunnittelevat, että sitten kun on loma tmv, mennään oikein HOTELLIIN. Ja tästä vieläkin "hienompi" on kylpylähotelli, siis niin luksusta että sitä suunnitellaan ja ostetaan uudet uikkaritkin.

Kukin menköön jos haluaa, mutta kun kysyttiin tylsiä asioita niin ensimmäisenä tuli mieleen hotellit. Työasioissa vähän pakko, mutta että vapaa-aikaa joutuisi hotellissa viettämään ja vielä maksamaan siitä niin jooei.

Tämä.

Muuten ollaan niin ylihygieenisiä ja vuoraillaan vessanrenkaita paperilla, mutta ei haittaa ties koska viimeksi pestyt lattiat (lattialta löytyy vaikka mitä, josta voi päätella siivouksen tason), ties kuinka monen käyttämä vessa ja silsainen kylppäri/amme tai sänky/tyyny jossa vaikka mitä eritteitä ja vain lakanat vaihdettu. Hotelli ilmeisesti mielletään paikaksi, jossa käyvillä  ihmisillä ei ole esim. hikoilua, jalkasientä tai mitä tauteja vessoista nyt kuvitellaankin tulevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi