Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuparikierukan haitat

Vierailija
28.10.2013 |

Onko teillä muilla sellaisia kokemuksia kuparikierukasta, että menkkojen aikana tuntuu että joku suolestaisi sinua? Itse olen miettinyt että kävisin poistattamassa koko härpäkkeen. Nyt neljännet menkat kierukan aikana, kipu ehkä hitusen helpottunut mutta koulussa oleminen menkkojen aikaan on aika tuskaista. Opiskelen siis vielä, enkä ole synnyttänyt. Olen kuullut, että tällaisia oireita saattaa olla puoleenkin vuoteen saakka kierukan asennuksesta, ja mietin että pitäisikö käydä poistattamassa vai kituuttaa sinne puoleen vuoteen saakka ja jos ei helpota, niin eikun veks minun kohdusta :D 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta! Oon jo jonkun aikaa miettinyt kuparikierukkaan vaihtamista, olen syönyt e-pillereitä melkein yhtäjaksoisesti 15-vuotiaasta (ikää nyt 23). Oon vaan kuullut kamalasti kaikenlaista pelottelua nimenomaan menkkakivuista ja muusta...

Vierailija
22/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa kokeilla. Kuulin myös kauhutarinoita kuparikierukasta, mutta oli minulle oikea päätös luopua pillereistä! Ne aiheuttivat haluttomuutta, turvotusta ja masennusta. Tuota haluttomuuttani ja en muuten jotenkin edes tiedostanut. Luulin olotilaa normaaliksi, kunnes aika pian kuukausi pillereiden lopettamisen jälkeen aloin huomata kiihottuvani kovemmin kuin ikinä ennen ja haluavani seksiä usein. Todella usein :).  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tuli näköjään vähän ylimääräisiä sanoja väliin :)

Vierailija
24/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu kuparikierukka heinäkuun lopusta. Ekat menkat oli kivuliaimmat koskaan ja vuoto ennennäkemätöntä mutta on helpottanut joka kerta. Edelliset oli jo normaalimittaiset ja yhtä kivuttomat kuin aina ennenkin. Vuoto vain oli yhden päivän ajan superrunsasta. Olen kyllä ollu tosi tyytyväinen ja kuukupin kanssa runsaskaan vuoto ei niin haittaa.

Vierailija
25/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Itsekin söin e-pillereitä monta vuotta mutta minusta tuli järjettömän mustasukkainen enkä tuntenut enää itseänikään :o vajaa puolisen vuotta lopettamisesta olin taas normaali pirteä itseni :)

Päätin nyt yrittää kestää vielä ainakin siihen puoleen vuoteen asti ja katsoa sitten tilannetta uudestaan. Buranaa kuluu kyllä roppakaupalla, mutta onneksi vain menkkojen aikana :D Toivottavasti tämä asettuisi tästä, kierukka on muuten aivan täydellinen ehkäisymenetelmä, kun ei tarvitse muistaa tai huolehtia moneen vuoteen mitenkään muutoin.

Pitäisiköhän mies laittaa tökkimään sormilla kohdunkaulaa että tuntuuko ne langat siellä jos olisi vaikka valunut jotenkin alaspäin... Ei pitäisi tuntua, kun ei niitä näykään, minne lie kääntyneet :D -ap

Vierailija
26/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihdettiin kuparikierukka hormonikierukkaan pari vuotta sitten. Kivut kuparikierukan kanssa vaan paheni, 1,5 vuotta kestin, sitten vaadin vaihtoa. Lääkärit vaan käski odotella että keho tottuu, se vaan ei koskaan tottunut. Mun kipuja vähäteltiin ja kirjoitettiin vaan buranareseptejä. Maha tykkäs huonoa särkylääkkeistä, joita napsin kuin karkkeja, silti pahimpina päivinä en kyennyt kuin makaamaan kippurassa. Kävely sattui, kaikki sattui. Lapset ei saaneet tulla syliin kun vatsa oli kosketusarka.

Nyt ei kipuja, elämä on huomattavasti helpompaa. Muistan kuinka lapsille oli alkuun ihmeellistä se, että nyt äidin syliin sai tulla milloin halusi kun maha ei enää ole kipeä :) Kaikkien keho ei kuparikierukkaa hyväksy. Ehkä odottaisin vielä pari kuukautta, mutta sen jälkeen poistattaisin jos selvää muutosta ei tapahdu. On turha rääkätä itseään.