Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuparikierukan haitat

Vierailija
28.10.2013 |

Onko teillä muilla sellaisia kokemuksia kuparikierukasta, että menkkojen aikana tuntuu että joku suolestaisi sinua? Itse olen miettinyt että kävisin poistattamassa koko härpäkkeen. Nyt neljännet menkat kierukan aikana, kipu ehkä hitusen helpottunut mutta koulussa oleminen menkkojen aikaan on aika tuskaista. Opiskelen siis vielä, enkä ole synnyttänyt. Olen kuullut, että tällaisia oireita saattaa olla puoleenkin vuoteen saakka kierukan asennuksesta, ja mietin että pitäisikö käydä poistattamassa vai kituuttaa sinne puoleen vuoteen saakka ja jos ei helpota, niin eikun veks minun kohdusta :D 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun tulisi käydä poistattamassa se, eihän kenenkään pitäisi noin paljon kärsiä. Olivatko kuukautisesi ennen kierukkaa jo kivuliaat?

Vierailija
2/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisenä päivänä saattoi hieman kipuilla, todella harvoin joutui mitään särkylääkettä napsimaan. Nyt tuntuu että vetelen buranaa kuin karkkia :( -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää mitään asiantuntijoiden suosittelemaa ehkäisyä. Niiden tutkimukset rahoittaa niiden valmistajat eli lääketehtaat mm rfsu. Homeopaateilla ja Antti Heikkilällä on turvallisia vaihtoehtoja ehkäisyyn.

Vierailija
4/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna odottaisin sen puoli vuotta. Mullakin kipuili alkuun, varsinkin, jos joutui istumaan kauemmin. Nykyään melkolailla kivuttomat menkat, kuten myös ennen kierukkaa.

Vierailija
5/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden ajan asennuksen jälkeen oli vähän samankaltaisia tuntemuksia. Pahoja kouristuksia, vihlontaa... Helpottivat sitten. Nyt olen tyytyväinen kun jaksoin kärsiä ne kuukaudet. Olen erittäin tyytyväinen kierukkaan :) Ihanaa, kun ei tarvitse enää kärsiä hormoniehkäisyn aiheuttamista ongelmista!

Vierailija
6/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:27"]

Ei kannata käyttää mitään asiantuntijoiden suosittelemaa ehkäisyä. Niiden tutkimukset rahoittaa niiden valmistajat eli lääketehtaat mm rfsu. Homeopaateilla ja Antti Heikkilällä on turvallisia vaihtoehtoja ehkäisyyn.

[/quote]

Haha, päivän paras. Ehkäisepä likka tällä vedellä, jota on vähän ravisteltu :D Kyl ihmiset on pahvipäitä....

Vierailija
7/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:34"]

[/quote]

Haha, päivän paras. Ehkäisepä likka tällä vedellä, jota on vähän ravisteltu :D Kyl ihmiset on pahvipäitä....

[/quote]

Pakko vähän provosoida kun vituttaa nämä homeopaattien ja hömppälääkärin uskovaiset.

Vierailija
8/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minunkin pitäisi sitten odottaa siihen puoleen vuoteen saakka ja katsella vähän tilannetta. Paljon ei kuitenkaan "kärsittävää" olisi enää jäljellä, heinäkuun alussa kierukka minulle laitettiin :)

Koulussa vaan tuntuu hankalalta olla, kun puhalluttaa niin että meinaa silmissä sumentua. Kuitenkaan kierukasta ei ole tietoakaan muulloin, kuin menkkojen aikaan, langat ovat jossain piilossa eivätkä aiheuta yhdyntäkipuja. Ap

Vierailija
9/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käyny jälkitarkastuksessa? Kuulostaa siltä, että kierukka on väärässä asennossa. Ei silloin ehkäisekään kunnolla, jos on laitettu/kääntynyt väärin.

Vierailija
10/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, kävin syyskuussa koska itsekin epäilin että kierukka on asennettu väärin kun kipuja oli. Siellä se kuitenkin möllötti oikeassa asennossa ja ihan oikeassa paikassa :D -ap

Vierailija
11/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kuparikierukka nyt 1,5 vuotta ja hyvin on kivut hellittäneet, joskin edelleen kipuilee. Vuoto on ihan kamalaa edelleen.

Jos sinulla on säännöllinen kierto, niin ota nyt ihmeessä niitä särkylääkkeitä jo etukäteen, jos tiedät milloin kivut tulee. 

Vierailija
12/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, kipuileeko sinulla miten paljon verrattuna alkuaikoihin kierukan kanssa?

Vierailija
13/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pitääkö siis hankkia Antti Heikkilä niminen heebo hengailemaan yhdyntyjen ajaksi makkariin?!

Vierailija
14/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:15"]

[/quote]

Pitääkö siis hankkia Antti Heikkilä niminen heebo hengailemaan yhdyntyjen ajaksi makkariin?!

[/quote]

Kyllä. Tai sitten laitat vettä ja soodaa pinppiin.

Vierailija
15/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:15"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä. Tai sitten laitat vettä ja soodaa pinppiin.

[/quote]

Menen kyllä sillä vesi ja sooda linjalle! Ehkä vielä varoiksi etikkaa? Googlasin Antti Heikkilän ja hän lupaa henkilökohtaista neuvontaa. Huh! 

Vierailija
16/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ehkäisyasioissa nyt vaan pitää valita se pienin paha. Mieti, haittaavatko kivut elämää enemmän kuin hormonien aiheuttamat sivuvaikutukset. Itse kestän fyysistä kipua huomattavasti paremmin kuin pillereiden aiheuttamaa raivohulluutta.

Vierailija
17/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut minkäänlaisia kipuja kuparikierukkaan liittyen. Ensimmäiset kuukautiset olivat kuitenkin TODELLA runsaat. Tämän jälkeen palautui normaaliksI. Hyvin on toiminut ja olen tyytyväinen.

Vierailija
18/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:10"]

Onko teillä muilla sellaisia kokemuksia kuparikierukasta, että menkkojen aikana tuntuu että joku suolestaisi sinua? Itse olen miettinyt että kävisin poistattamassa koko härpäkkeen. Nyt neljännet menkat kierukan aikana, kipu ehkä hitusen helpottunut mutta koulussa oleminen menkkojen aikaan on aika tuskaista. Opiskelen siis vielä, enkä ole synnyttänyt. Olen kuullut, että tällaisia oireita saattaa olla puoleenkin vuoteen saakka kierukan asennuksesta, ja mietin että pitäisikö käydä poistattamassa vai kituuttaa sinne puoleen vuoteen saakka ja jos ei helpota, niin eikun veks minun kohdusta :D 

[/quote]

jep, todella runsasta oli. Vaihdoin parin vuoden "kärsimyksen" jälkeen hormonikierukkaan ja hyvin on toiminut, lyhyet menkat, lähinnä phs:lla pärjää.

Vierailija
19/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kuparikierukka yhteensä 10-v ja ikinä ei tuntunut mitään kipuja. ei taida olla normaalia tollanen

Vierailija
20/26 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kipuja ehkä ensimmäisen vuoden mutta sitten ne katosivat samoin kuin vuodot niukkenivat huomattavasti. Nyt toisesta kierukasta kolmas vuosi menossa eikä kipuja edes juuri vaihdon jälkeen. Suosittelisin että kestät vielä vähintään pari kuukautta särkylääkkeiden kanssa ja vasta sitten vaihdat, varsinkin jos hormonaalinen ehkäisy ei ole vaihtoehto sinulle