Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahassa tissuttelukoukussa.

Vierailija
28.10.2013 |

Jo kolme vuotta olen juonut 3-5 päivänä viikossa ja näistä pe ja la vähintään 8 annosta illassa. Syyllisyys tietenkin huipussaan koska mulla lapset ja olen hyvin tiedostanyt että mulla on ongelma.

Luulin että kuolen jos olen juomatta tai siis että himo olisi ihan suunnaton. Päätin että yhden viikon olen ilman. Ja olin! Se ei ollutkaan vaikeaa. Välillä teki mieli mutta halu meni aina helposti ohi.

Nyt näin on mennyt jo 3 viikkoa. Mitä ihmettä, miten se oli näin helppoa? Olen tietysti pirteämpi ja juomisrahat säästyneet muuhun. 

Ehkä kyse oli enemmän tavasta kuin vaikeasta riippuvuudesta. En halua juoda ensi viikonloppunakaan. Ihmeellistä.

Suosittelen kyllä kokeilemaan. Olikin helppoa vaikka muuta luulin!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus sinkkuna palkitsin itseäni, rankan työpäivän jälkeen, pihatöiden jälkeen (asuin mummoni omakotitalossa), ihan muuten vain. Koko ajan oli jotain kylmää jääkaapissa. Yhtä äkkiä aloin ajattelemaan että onko oikeasti noin että en osaa olla yhtä viikkoa ilman alkoholia. Ei yhtään saunaolutta, ei yhtään palkintoa. No pystyinhän minä. Se tosiaan oli vain tapa, kun kerta pystyi siihen.

Mutta kuinka usein tavasta tulee riippuvuus..

Nyt kuitenkin osaan oikeasti nauttia lasillisesta punaviiniä silloin tällöin. Kaapissa ei ole kaiken aikaa olutta ihan vain varmuuen vuoksi. Olen iloinen että heräsin ajattelemaan tätä seikkaa. Nyt tosin olen perheellinenkin.

Vierailija
2/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava juttu, pysy tiukkana! Ehkä se olisi helpointa kun ei pidä kotona alkoholia ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 3. Hassuinta on että minulla on pari viiniä kotona mutta en ole avannut. Ehkä pahinta olis kylmä siideri tai olut jääkaapissa valmiina mutta en ihan sen sortin ansoja itselleni viritä. En suunnittele loppuelämän absolutismia mutta tämä pirteämpi elämä tuntuu nyt hyvältä ja on hyvä pohtia tätä suhdetta alkoholiin nyt kunnolla. Luulin todella että en voi olla juomatta ja olen niin onnellinen nyt tästä! Ap

Vierailija
4/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Itselleni myös joskus maistui, mutta sitten mielekkään tekemisen myötä se jäi kun sain parempaa tekemistä tilalle. En aivan 100% raitis ole, mutta kyllä elämä on kivempaa, raikkaampaa ja energisempää ilman alkoholia ja krapuloita.

En enää halua juoda, viikonloput selvin päin ovat parasta.

Vierailija
5/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, mutta kyllä viikot ilman tissuttelua on aika vaikeita.

Vierailija
6/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tissuttelija myös, kunnes ystäväni huomautti mulle alkoholin käytöstä. lopetin jatkuvan juomisen ja se oli yllättävän helppoa mullekin. jo muutamassa päivässä paremmalta näyttävä ulkonäkö motivoi jatkamaan. nyt juon korkeintaan kahtena päivänä viikossa, joskus yhden oluen ruuan kanssa, joskus enemmän, jos olen juhlatuulella. paljon parempi olo!

Vierailija
7/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 minkä verran joit jos vaikutti noin paljon ulkonäköön?

Vierailija
8/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan niin paljon työtäni, että olen sortunut aina juomaan ennen työpäiviä (kolmesti viikossa). Illalla hiipii se ahdistava olo, joka pilaa koko illan - ellei vedä huiviin puolta pulloa viiniä, tai miksei joskus koko pulloakin.

Joo, uusi työpaikka haussa.

Vierailija
9/9 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

join pari kolme lasia viiniä usein iltaisin. kyllä huonompi yöuni näkyy naamassa aika pia. olin väsyneen näköinen, silmäpussit ja epäfreesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi