Pelataanko teillä lautapelejä?
pelataanko teillä lautapelejä?
Kuka pelaa: lapset keskenään, aikuinen/aikuiset lasten kanssa, aikuiset keskenään?
Millaisia pelejä pelaatte, suosikit?
Kommentit (13)
Meillä pelataan lautapelejä lasten kanssa. Varsinkin syksyisin/talvisin pelataan enemmän, kun ei tule oltua niin paljoa aina ulkona. Pelit ovat valikoituneet toistaiseksi lähinnä lasten iän mukaan, lapset ovat vielä sen verran pieniä ettei kaikki pelit luonnistu. Ja valtaosin tarvitsevat pelaamiseen myös aikuisen mukaan; keskenään pelaamista vasta harjoitellaan.
Mutta kivaa puuhaahan yhdessä pelaaminen on! Nyt meillä on suosiossa esim. Afrikan tähti, Kimble ja Hoksotin.
Me aikuiset emme keskenään pelaa lautapelejä, sen kerran jos jotain pelaamme niin se on muu kuin lautapeli.
Syyslomalla pelattiin jotain vanhaa peliä jolle en edes tiedä nimeä. Myös korteilla pelattiin Skibboa ja tuppea paljon ja koronaa. Pojat pelaa kun ei päästä niitä tietokoneelle. Mukana minä ja isovanhemmat.
pelataan; Menolippua, Carcassonea, Catania, Inkan aarretta, myös korttipelejä ja unoa. Normaalisti aikuiset ja lapset yhdessä, lapset 8 ja 10 v.
Meillä aikuiset pelaa keskenään Dominionia :)
Aikuiset pelaavat keskenään ja ystäviensä kanssa Dominionia. Agricolaa, Power Gridiä, Macaota ja monia muita keskiraskaita lautapelejä.
Lapsia ei ole.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:59"]
Aikuiset pelaavat keskenään ja ystäviensä kanssa Dominionia. Agricolaa, Power Gridiä, Macaota ja monia muita keskiraskaita lautapelejä.
Lapsia ei ole.
[/quote]
Vau, mä haluaisin pelata myös näitä, varsinkin Dominionista ja Agricolasta oon lukenut hyviä arvosteluja. Myös uusi laitos Pandemiasta kiinnostais kovasti.
Pelaako joku Alhambraa tai Mallorcaa? Oletteko tykänneet?
Entä lapsille Seikkailujen Saari?
Ei todellakaan, mua aivan oksettaa kun joku kuvailee perheidylliään juuri lautapelien kautta. Maailma menee eteenpäin ja me pelataan pleikalla.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:08"]
Pelaako joku Alhambraa tai Mallorcaa? Oletteko tykänneet?
Entä lapsille Seikkailujen Saari?
[/quote]
Mallorca on niin saatanan tympeä viritys, että en tajua miten se on ikinä edes päässyt kaupan hyllylle. En suosittele kenellekään.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:59"]
Lapsia ei ole.
[/quote]
Vau, mä haluaisin pelata myös näitä, varsinkin Dominionista ja Agricolasta oon lukenut hyviä arvosteluja. Myös uusi laitos Pandemiasta kiinnostais kovasti.
[/quote]
Kaikki noista ovat erittäin suositeltavia pelejä. Useimmat pitävät niistä ja aika monet rakastavat. Dominionia ja Pandemiaa voi pelata melkein kenen kanssa tahansa. Agricola voi uuvuttaa aloittelijoita tai helposti stressaavia pelaajia, mutta se myös palkitsee, ja sen sisältämä perhepeliversio on oikein kelvollinen. Pelattavaa riittää hyvin kymmeneksi vuodeksi. -7
Viime aikoina aikuiset pelanneet Twilight Strugglea, Chaos in the Old Worldia sekä Battlestar Galacticaa. Lapset sitten Afrikan tähteä yms kun ovat melko pieniä vielä.
Aikuiset ja lapset yhdessä yleensä. Toisinaan esikoinen meidän aikuisten kanssa.
Valitsemme sellaisia pelejä, joita 4v voi pelata pienellä avustuksella tai itsenäisestikin.
Joskus peltaan vaikeampia pelejä siten että 4v pelaa samassa joukkueessa äidin tai isän kanssa.
Meillä minä (äiti) pelaan 11v. ja 15v. kanssa. Lapset pelaavat myös kavereidensa kanssa. Meilä on aika paljon lautapelejä.
Suosikit: Menolippu, Carcassonne, Paris Connnection, Shanghai, Monopoly
Jouluksi pukki tuo taas uusia pelejä.