Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraani haluaa minun tarjoavan hänelle quornia!

Vierailija
28.10.2013 |

Kasvissyöjäystäväni kouluajoilta Helsingistä tulee vierailemaan muutaman viikon kuluttua luonani. Hän kertoi, että haluaisi minun tarjoilevan hänelle quornia, koska ei lihaa pysty jostain kumman syystä syömään. En ole itse aiemmin syönyt quornia, kertokaa minulle, millaista se on. Minkälainen on quornin maku, minkä tyyppisiä ruokia siitä voisi valmistaa? Onko jollain mielessä joku hyvä quorniin liittyvä resepti? Ainakin pikaisen kuvahakugooglauksen perusteella quorn näyttää melkoiselta moskalta...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ei sun tarvitse opetella tekemään mitään ihmeellisiä kasvisruokia. Teet esim. hernekeittoa (ilman lihaa) tai vaikka täytettyjä paprikoita uunissa (paprikaa, johon esim tomaattia, punasipulia, valkosipulia, sieniä). Nämä ruoat ovat sellaisia, että maistuu muillekin kuin vain kasvissyöjille.

Ja ennen kuin joku tulee huutamaan puuttuvan proteiinin perään, niin ei ihminen kuole siihen, jos hän vieraisilla jää ilman proteiinisatsia.

Kun mennään kylään, sitä syödään, mitä tarjotaan. On mukavaa, jos emäntä on yrittänyt ottaa huomioon diettini, mutta ei se niin tarkkaa ole, jos siinä ei ole kaikkia elimistön tarvitsemia aineita oikeissa suhteissa.

Vierailija
22/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse aika paljon noita Quorn-tuotteita vaikka sekasyöjä olenkin, ja suosittelen lämpimästi esimerkiksi tuota wokkivaihtoehtoa - samalla tavalla heität ne kuutiot sinne paistumaan kuin lihankin. Maultaan tosiaan aika kanan oloista.

En Suomesta tiedä mutta täällä (Briteissä) niitä saa myös vähän wieninleikkeen oloisina pihveinä joissa usein on jonkin sortin makusisus, vielä helpompi tehdä ja oheen voi keksiä vaikka jotain kasvislisuketta.

Hyviä kasvisreseptejä (ilman Quornia) löytää helposti kasvisruokablogeista, ja yleensä muutenkin googlettelemalla. Erilaiset täytetyt kasvikset (kesäkurpitsa, sienet, jo mainittu paprika) tuntuvat maistuvan lihansyöjillekin. Itse koen lihan valmistamisen hirveän vaivalloiseksi, mistä syystä elän pääosin kasvisruoalla - on terveellistä ja halvempaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän guorn ole sopivaa vegaanille. Mutta ehkä ap:n vieras ei ole vegaani. Käsittääkseni guorniin lisätään munanvalkuaista ja silloin se ei sovi vegaanista ruokavaliota noudattavalle.

Korjatkaa, mikäli olen aivan harhaluulossa.

Vierailija
24/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraani ei ilmeisesti ole aivan vegaani, kun itse ehdotti, että tekisin hänelle quornia.

AP

Vierailija
25/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin tekemättä ja ostaisin salaattiainekset sekä tuorepastaa, valmista tomaattikastiketta (ei siis ketsuppia) seuraksi. Helppoa ja hyvää.

Vierailija
26/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quornin kotisivulla on paljon reseptejä: http://www.quorn.fi/reseptit

Ei tosiaan sovi vegaaneille, sillä sisältää kananmunaa.

Vierailija
27/29 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 12:44"]

Hyh, itse sanoisin vieraalle, että jättää suosiolla tulematta, mikäli laittamani ruoat eivät kelpaa. En alkaisi moiselle nirppanokalle tekemään mitään omia quornmössöjä.

[/quote]

Nii just! Saatanan vieraat! Tänne tuppaavat aina, odottavat, että on ruokaa tarjolla, tai vähintään kahvia ainakin, ja jotkut vielä mielivät yöksi! Seuraaville sanon sitten tiukasti, että olkoot terassilla, sisälle ei oo asiaa. Ja turha olettaa, että me uhrattais kallista aikaa niiden kanssa seurustelemiseen.

Vierailija
28/29 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 12:44"]

Luin että quorn tehdään sienistä. Voisikohan proteiinia yrittää myös itse eristää esim. metsäsienistä? Onko kukaan kokeillut?

[/quote] Quorn tehdaan homeesta, Fusarium Venentum, joka on sienien kaukainen sukulainen. Voi aiheuttaa allergisia oireita , ripulia ja oksentamista. Voihan ap sanoa etta on kokeillut ja sai oireita.

Vierailija
29/29 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, erehdyin eilen yliopiston ruokalassa syömään quornia. Yöks, mitä moskaa. Kumma, että kaikenlaiset viherhihhulit moista pystyvät edes syömään. Todella ihmettelen, että tällaistako kaatopaikkajätettä kasvissyöjät joutuvat syömään päivästä toiseen proteiinitarpeensa tyydyttämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän