Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos 19-vuotias tyttäresi seurustelisi 7 vuotta vanhemman miehen kanssa?

Vierailija
28.10.2013 |

Ikäerokeskustelu, näitä vauva.fi:ssä tuntuu riittävän.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi häitä tai ainakaan pitkää liittoa, koska elämäntilanteet olisivat niin erilaiset. Jos ne olisivat samanlaiset, miettisin mitä se toinen on tehnyt viime ajat ollakseen seitsemän vuotta myöhässä.

Vierailija
2/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotias tyttäreni alkoi seurustella juurikin itseään seitsemän vuotta vanhemman miehen kanssa joskus muinoin. ovat nyt olleet yhdessä 8 vuotta.

itse olin tyytyväinen tuohon tilanteeseen. pidin ja pidän vävystäni kovastikin ja olin hyvinkin iloinen siitä, että miehellä oli jo suhteellisen tasainen elämä tuolloin. oli ammatti, vakituinen työ ja oma asunto. tyttäreni on rauhallinen, keskittyi opintoihin ja työhön ja nämä kaksi nauttivat samoista asioista - luonnosta, taiteesta ja kirjallisuudesta.

moni ihmetteli tuolloin, miksi mies oli ollut yksin niin pitkään, mutta vastaus lienee ollut se, että hän oli hyvin arka ja ujo ulkomuotonsa takia. hän on kasvoiltaan suunnattoman komea, mutta vain 160 senttiä pitkä. tapasivat jossain seurakunnan tilaisuudessa eka kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin vävykokelaan kahvipöytään.

Vierailija
4/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 19 alkaessani seurustelemaan 7 vuotta vanhemman miehen kanssa. Vävykokelas oli vanhemmille mieluinen.. Ja on vieläkin, 15 vuotta myöhemmin.

Vierailija
5/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedän vaikka seurustelisikin, tyttö ei asu enää meillä kotona, vaan on ulkomailla töissä.

Eli ei liikuta minua mitenkään.

Vierailija
6/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tytön neitsyys on vielä tallella, niin hieno homma molemmille. Mies saa impeyttä ja nuoruutta ja tyttö kypsyyttä.

Vierailija
7/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta aikuisten ihmisten välillä ei ole mikään ikäero. Kuvitteleeko joku muka että samanikäisyys takaa jotenkin suhteen onnistumisen?

Vierailija
8/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitenkään kamalalta ikäerolta kuulosta. Eri juttu jos tyttö olisi vielä nuorempi.

Vierailija
9/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:31"]

7 vuotta aikuisten ihmisten välillä ei ole mikään ikäero.

[/quote]

Toinen on valmistunut yliopistosta ja ollut työelämässä jo muutaman vuoden. Maksaa isoa asuntolainaansa. Toinen käy koulua - samoissa tiloissa 7. luokkalaisten lasten kanssa - ja elää lapsuudenkodissaan. On siinä iso ero.

Vierailija
10/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä.Itse olin 20 kun seurustelin 26 vuotiaan kanssa.

Vierailija
11/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:31"]

7 vuotta aikuisten ihmisten välillä ei ole mikään ikäero.

[/quote]

Toinen on valmistunut yliopistosta ja ollut työelämässä jo muutaman vuoden. Maksaa isoa asuntolainaansa. Toinen käy koulua - samoissa tiloissa 7. luokkalaisten lasten kanssa - ja elää lapsuudenkodissaan. On siinä iso ero.

[/quote]

Tuollaisessa tilanteessa toki on eroa. Mutta toisaalta läheskään kaikki 19- ja varsinkaan 27-vuotiaat eivät ole tuollaisissa elämäntilanteissa.

Vierailija
12/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siinä, ei voisi kuin tutustua tuohon mieheen. 

Tosin, tapasin nykyisen mieheni ollessani 37-vuotias, mieheni oli 44-vuotias. 

Eipä tuo 7 vuoden ikäero tunnu missään, mutta meillä onkin jo molemmilla elettyä elämää takana.

Vierailija
13/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo ikäero vielä kovin ihmeellinen ole, joten toivottavasti suhteesta tulisi jotain. Haluaisin vävykokelaan samaan kahvipöytään, että vähän voisin tunnustella, minkälainen mies on.

Ehkä omaan näkökulmaani vaikuttaa se, että aloin 18-vuotiaana seurustelemaan 28-vuotiaan miehen kanssa. Nyt 27 vuotta myöhemmin ollaan edelleen yhdessä, omakotitalo, pari lasta ja farmariauto - kuinka keskiluokkaista. :)

Vierailija
14/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 26-vuotiaan? Miksi tämänikäiset ihmiset olisivat täysin eri elämäntilanteissa? Tyttäreni on siinä iässä enkä pitäisi yhtään kummallisena jos olisi tämän ikäinen poikaystävä. Mutta mun tyttäreni ei olekaan mikään baareissa juokseva hempukka.

Vierailija
15/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ollut edes täyttänyt 19 vuotta, kun aloin seurustelemaan 26-vuotiaan kanssa. Oman ikäiset pojat tuntuivat silloin olevan vielä murrosiässä. Nyt 29-vuotiaana ikäero ei tunnu missään. Ei haitannut isäänikään ikäero aikoinaan yhtään. Oli vain iloinen, että olin löytänyt aikuisen miehen enkä joutunut enää olemaan lapsenvahti edelliselle poikakaverilleni :)

Vierailija
16/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki 26-vuotiaat "miehet" ole vielä niin kamalan aikuisia. Opinnot voi olla kesken, joku ei ehkä ole vielä muuttanut kotoa jne.

Toki jollain voi siinä iässä olla jo korkeakoulututkinto ja nousujohteinen ura ja itsenäinen elämä ja kolme lasta, mutta ei kaikilla ole. 26-vuotias mies voi olla myös seurusteluasioissa ihan kokematonkin.

Eli ei tuollaisessa "26-v mies ja 19-v. nainen" asetelmassa välttämättä ole mikään "kokenut ikuinen ja kokematon lapsi" -meininki.

Vierailija
17/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 15, kun rupesin seurustelemaan 7 vuotta vanhemman miehen kanssa. Vanhempani pitivät hänestä silloin, ja pitävät edelleen 5 vuotta myöhemmin. Olemme onnellisesti kihloissa, esikoista odotetaan syntyväksi huhtikuulla :). Ikä on pelkkiä numeroita ja nyt aikuisiällä ikäeroa ei edes huomaa.

Vierailija
18/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos mies muuten kiva ja kunnollinen ja luultavasti olisivat henkisestikin samalla tasolla ;)

Vierailija
19/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on puututtava välittömästi ja kovalla kädellä. Ei 19vuotiaan tarvitse tietää seurustelusta vielä mitään, aivan lapsihan tuo vielä on. Kuvottavaakin ajatella miten tuo vanha elostelija kyttää vain tytön herkkyyttä sekä himokkailla katseillaan hamuaa tytön ainutlaatuista pyhyyttä. Tuon ikäisen kuuluu leikkiä käpylehmillä ja harrastaa naruhypyntää ..

Tämä järkyttävä sodoma ja komora on kitkettävä kansakunnastamme !

Vierailija
20/27 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17-vuotias, kun rupesin seurustelemaan 7 vuotta vanhemman poikaystäväni kanssa. Nyt 15 vuotta myöhemmin olemme edelleen yhdessä...