Mies varastaa multa rahaa, mitä teen?
Mulla oli pari viikkoa sitten neljä 200 euron seteliä kukkarossa. Sitten aloin ihmetellä, kun tuntui, että en ollut niitä mielestäni käyttänyt, mutta yksi oli kadonnut. Sitten katosi toinen.
Kun tuo toinen seteli katosi, laitoin sinä iltana pyykkiä pesuun. Olin lattialta poiminut miehen housut ja siellä oli taskussa 200 euron seteli. Mies ei koskaan, ei siis koskaan, nosta rahaa pankin tiskiltä. Vain automaatista eikä sieltä saa tuollaisia seteleitä.
Tein kokeen. Nostin pankista lisää 200 euron seteleitä ja kirjoitin sarjanumerot ylös. Jätin käsilaukun näkyvään paikkaan. Parin päivän päästä oli kadinnut yksi seteli.
Miehen nukkuessa kurkkasin hänen lompakkoonsa ja seteli oli siellä.
Mies varastaa multa rahaa! Sillä on 2 x kovempi palkka kuin mulla ja se varastaa multa... Mitä mä teen? Miten otan tämän jutun puheeksi?
Pahoin pelkään, että mies on kesällä varastanut rahaa myös isältäni. Hän nostaa aina kerralla pankista kuukauden aikana tarvitsemansa rahan ja mökillä pitää kukkaroa milloin missäkin. Ainakin pari kertaa hän ihmetteli, että mihin on oikein kuluttanut rahaa, kun sitä on kukkarossa vähemmän kuin hän oletti.
:( Olen ihan paniikissa tästä.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 10:48"]
Ei kuulosta ihan tasapainoiselta tuo mies. Exäni olisi pysytynyt tuohon samaan.
Voisit ihmetellä ääneen, mihin rahojasi on kadonnut.
[/quote]
Tämän olen tehnyt. Mies oli aika vaisu. Jotain se kommentoi, että voi sun kanssasi, miten sä nyt tollain. Vaisumpi oli kuin tavallisesti.
Sanot että aloit yhteen aikaan miettimään että rahaa katoaa, ja että et oikein uskonut että se voisit olla sinä, oma aviomies. Joten ennenkuin aloit syyttelemään, teit testin, ja kerrot tuon sarjanumerojutun. Sanot olevasi hämmentynyt ja pettynyt ja mietit etä miksi ihmeessä, kun miehellä kuitenkin on se tuplapalkka sinuun verrattuna. Kysyt, onko jokin hätänä, onko hän vaikeuksissa/rahapulassa. Ja toinen neuvo. miksi kummassa kannat tuollaisia määriä käteistä mukanasi. Sulla varmaan on kortti jolla voisit maksaa. No, en ymmärrä tuollaisia, kun ise teen matalapalkkaista työtä ja olen kahden lapsen yh, ja silti koen että mulla on kaikkea mitä tarviin... Mutta itse kannan lompakossa korkeintaan jotain 60 euroa, pieninä seteleinä ja joitain kolikoita parkkimaksuihin tms.
Ja ihan perusasioita rahankäytössä isällesikin, on aika hullua nostaa pankista koko kuukauden tarvittavaa summaa. Varkaita voi löytyä muualtakin kuin lähipiiristä. Oikeasti, alan epäillä provoa, kuka nykyaikana toimii näin?
Minäkin kävin voihkimassa rahaa, naisena miehen tililtä. Juu, hirvee huuto tulee kun huomaa. Vaan ihan sama, hirvee huuto tulee sillonkin kun pyydän rahaa ja yleensä aina mökötystä jos puhunkin rahasta. Vaan eipä reagoi mitenkään sillon kun maksan laskun tai ostan bensaa tai karkkia matseja varten tms tms Ai paljonko vei? 140€, hälle jäi vielä 1300 ns omiin menoihin...Loppukuun ruokarahat lainaan anopilta ja tyttäreltä...Kyllä, en ole työssä, vaan sairauspäivärahalla, ilman omaa syytäni.
Otat asian suoraan puheeksi. Kysyt mieheltäsi, olethan minulle rehellinen: onko hän ottanut sinun lompakostasi luvatta rahaa? Ja ennenkuin teet tämän, niin kirjoitat häätöilmoituspaperin jo valmiiksi. Kieltää se kuitenkin. Myös erohakemuksen voit tulostaa netissä, ja mielestäni voit postittaa sen maistraattiin jo tänään. Vaadi siinä, että mies velvoitetaan muuttamaan pois.
Jos kieltää, sitten paljastat, että otit sarjanumerot talteen ja ne se seteli löytyi juuri sinun lompakostasi, eikä se itsestään ole sinne pompannut. Siihen ei sitten selitykset enää auta, vaan kerrot, että nyt riittää ja meille tulee avioero. Annat miehellesi kouraan virallisen häätöilmoituksen ja vaadit siihen allekirjoituksen. Koska hän asuu sinun luonasi, sinun pitää virallisesti myös häätää hänet, tuskin hän ihan vapaaehtoisesti lähtee...Muuten voit joutua hakemaan hänelle häätöä oikeudesta. Yksi vaihtoehto on vaihtaa lukot asuntoosi. Veisin kaikki arvotavarat tässä vaiheessa kylläkin varmaan säilöön, ettei töistä tullessasi joku päivä löydykin tyhjä kämppä.
Oikeasti, aivan järkyttävää. Tuonkaltaiset ihmiset harvoin muuttuvat (ainakaan parempaan).
Itsekin suosittelen eroamaan, mutta jos päätät jäädä, sinun täytyy puhua miehellesi (kertoa tämän jääneen kiinni), kertoa miehesi varasteluista KAIKILLE läheisillesi ja pitää jatkossa tarkkaa kirjaa omaisuudestasi ja rahoistasi. Lisäksi miehen on mentävä terapiaan JA teidän täytyy tehdä sopimus siitä kuka maksaa ja mitä maksaa (yhteiset menot suhteessa tuloihin, ei 50 % ja 50 %).
Mutta kuten sanottu, itse suosittelen eroamaan tuollaisesta miehestä. Jos varastaa omalta puolisoltaan, ei varmasti epäröi varastaa muiltakaan. Itse en haluaisi elää varkaan kanssa :(
Porvoosta päivää.
Mihin ihmeeseen joku tarvii jatkuvasti käteistä ja viitsii vielä käydä keskellä päivää sitä pankista hakemassa.
Terv. nimim. Heinäkuussa ostin kolikoilla viinipullon ja siitä lähtien käteistä on ollut 15 senttiä.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 10:14"]
Mies varastaa multa rahaa, mitä teen?
[/quote]
Ylitöitä. Ja sit takas keittiöön, tsupitsupi:)
Ja kun päätät heittää miehen pihalle, niin katso että vaihdat lukot saman tein.
Aloitushan oli pelkkä provo, koska 200€ ei kelpaa missään maksuvälineeksi.
Heitä se äijä pihalle. Ei se ole sun arvoinen. Äidilläni oli mies joka varasteli sekä äidiltä, että meiltä ei-biologisilta lapsiltaan rahaa ja kyllä se tosiaan kertoo, että niitä ongelmia on enemmänkin, ei tuo tilanne tule ainakaan paremmaksi muuttumaan.
Helppoa ja hauskaa:
Teet itse pikku askartelua, skannerilla ja tulostimella valmistat jokusen oikean rahan näköisen leikkirahan, joita rypistelet ja kulutat siten, että kiireessä (pölliessä) ne vaikuttavat ihan oikeilta rahoilta.
Tietenkään et tee niistä ihan oikean näköisiäkään, vaan piirrät kuvaan jotain ylimääräistä ja sarjanumeron paikalle vaihdat tekstin: "Tämän rahan väärensi Timppa, puh: 050-XXXXXXXX".
Sitten vaan pistät oikeat rahasi jonnekin ihan muualle turvaan ja lykkäät lompakkoosi nämä leikkirahat.
Odottelet, että mies pöllii ne sieltä ja yrittää maksaa niillä ja joutuu vaikeuksiin.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 11:06"]Ja ihan perusasioita rahankäytössä isällesikin, on aika hullua nostaa pankista koko kuukauden tarvittavaa summaa. Varkaita voi löytyä muualtakin kuin lähipiiristä. Oikeasti, alan epäillä provoa, kuka nykyaikana toimii näin?[/quote]
No, minun isäni toimii niin. Hän ei osaa eikä halua käyttää kortteja. 67-vuotias ihminen. Kyseessä henkilö, joka tekee kaiken muunkin "niin kuin aina ennen", ajaa 50-luvun autoilla, elää muutenkin niinkuin 40-30-vuotta sitten, käyttää mieluiten lankapuhelinta, jne. Isäni ei osaa käyttää esim. tietokoneita eikä halua oppiakaan. Hänellä on sopimus pankissa, jonka mukaan ei tarvi maksaa palvelumaksuja esim. laskun maksusta tiskillä ja on yksityispankin asiakas, joten ei tarvi jonotella.
Minulla tuo raha oli poikkeuksellisesti, koska olin menossa antiikkimessuille ja siellä ei kaikille voi kortilla maksaa.
Se, että kaikki ei tee niin kuin sinä (tai monet muut) ei tarkoita, etteikö KUKAAN voisi tehdä niin.
Tuo neuvo oli hyvä, mitä ketjussa oli, että keskustelisin miehen kanssa niin kuin asia on. Että tein testin, koska heräsi epäilys, kun taskusta löytyi niin iso seteli. Siis vielä TASKUSTA, samana päivänä, kun minulta seteli katosi ja ihmiseltä, joka puolestaan ei juuri koskaan pidä mukana käteistä.
ap
1.Et ainakaan ole köyhä jos voit tuosta vaan nostella kerralla useita 200e seteleitä :-)
2. Jos toi nyt ylipäätään on totta, niin se olisi välittömästi ERO, ei tarvis ees selitellä mitään, laittasin heti ulos!
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:35"]
Aloitushan oli pelkkä provo, koska 200€ ei kelpaa missään maksuvälineeksi.
[/quote]
No kyllä se vaan on kelvannut. Jos ostan esim. 300 euron takin, niin kyllä ne mielellään ottaa siitä 2 x 200 euroa maksuksi. Tai jos ostan 800 euron antiikkikaapin, niin kyllä niille hyvinkin kelpaa 4 x 200 euroa.
Isälläni on jopa 500 euron seteleitä ja kummasti nekin on kaupoissa ihan käypää valuuttaa.
Juu, kyllä tosiaankin noilla seteleillä voi maksaa!
t.ohis
musta toi on aika karmeeta meininkiä kyllä... että oma mies varastaa, ja vie työkaluja työpaikalta ym... jotain vikaa hänellä on päässä, eikä se tule itsestään katoamaan. joku ehdotti etä pakotat terapiaan jne, tai ero. pelkään että jos miehellä on yhtään älliä niin hän puhuu sinut pyörryksiin selityksillä... ja annat asian olla. jos kyseessä olis vaikka peliongelma tai muu vakava niin sehän luultavasti vaan pahenee ja kohta huomaat että koruja on kadonnut tms... epätoivoiset ihmiset sortuu epätoivoisiin tekoihin....:(
jos oikeanoloisten leikkirahojen printtaus olis helppoa niin se olis mustakin hauska idea, mutta kotiprintteristä ei saa kyllä yhtään samantuntuista paperia :/
jos saat kiinni ns. housut kintuissa niin sieltä tulee joku "olin kyllä kertomassa että lainaan" selitys. sitten voit kertoa löydyistäsi mutta joo... suosittelen lähettää avioeropaprut ja selvittää oikeutesi häätöön (ei ehkä onnaa kunnes avioero virallinen?) ennen kuin asiat otat puheeksi.
voimia!
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 10:25"]
Oikeasti! Mitä mä tekisin? Miten otan tämän puheeksi?!
[/quote]
Ei se ole niin vaikeaa. Avaat suusi ja sanot asian suoraan. Kyllä tässä tilanteessa saa (ja pitääkin) sanoa, ei tarvitse kaunistella ja miettiä, että kuinka sanoo.
Eroa äkkiä, sehän on vihtori ja hyväksikäyttäjä
Viritä sellainen ansa, että mies jää kiinni takosistaan. Ei niin, että löydät setelit vain hänen taskustaan tai lompakostaan salaa, vaan niin, että tavoitat hänet itse teosta. Ja pane ukko silloin tiukille!