Huh huh, taas piipannut kännykkä koko yön..
En tiedä kuinkakauan tätä kestän ennenkun marssin oikeasti poliisien pakeille. Lapset palasivat äidin luokse eilen, jotenkin kuvittelin että tuo tekstiviesti rumba olisi taas päättynyt siihe mutta EI!! Koko hemmetin illan mieheni ex päätti rumputtaa millon mitäkin viestejä. Mies ei vastannut noihin viesteihin mitään niin alkoi perinteiset haukkumaviestit ja kun ei niihinkään saanut vastausta alkoi soittelu. Mies on satoja kertoja pyytänyt exää lopettamaan viestien laittamisen koska niissä ei ole mitään viisasta sanottavaa ikinä mutta ei mene jakeluun. Poliisit taitaa olla ainoat ketkä tilanteessa voi auttaa.
Kommentit (29)
Meillä kävi niin, että kun viestit olivat tarpeeksi törkeitä, poliisi kirjasi rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Syyttäjä teki asian vähäpätöisyyden vuoksi syyttämättäjättämispäätöksen, mutta häiriköinti kyllä loppui siihen paikkaan.
Häiriköivä eksä ei sori vaan ole pelkästään miehen vastuulla kun kyse on kuitenkin kahden aikuisen taloudesta eli eksä soittaessaan häiriköi kumpaakin vaikka kyseessä on miehen puhelin. Teillä on mennyt realiteetit aivan sekaisin. Ei vaan voi deletoida uusia ja vanhoja ihmisiä pois kun joillakin porukassa on yhteiset lapset. Vaikkei eksä asiasta tykkää on nyksä uusi perheenjäsen lasten isän kautta ja nyksän pitää hyväksyä se että miehen lapsilla on äiti joka kuuluu perheeseen vaikkakin poissaolevana. Tietenkään ei tarvitse henkilökohtaisesti olla yhteydessä (ei muihinkaan sukulaisiin tarvitse) mutta kukaan ei katoa totaalisesti kenenkään elämästä kun lapset ovat kuvioissa mukana.
Puhelinterrorismi koskee kaikkia niitä ihmisiä jotka asuvat saman katon alla jossa puhelinkin sijaitsee. Sanotteko myös lapsillenne ettei ole teidän vastuullanne jos joku luokkakaveri häiriköi lapsen puhelinta vaan tämän täytyy itse hoitaa asia?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 11:47"]
Mä olen joskus tehnyt sen virheen, että rakastuin mieheen jolla oli tuollainen ex perässään. Niin vain jäi minullekin lopulta luu käteen. Ap:lle mietittävää: Onko mies alunperinkin valinnut itselleen tasapainottoman naisen (ja onko taipumusta valita aina jollain lailla samanlaisia naisia) vai oliko miehen käytöksessä jotain, mikä sai naisen tolalataan? Tapahtuuko sama sinulle?
[/quote]
Mikäs epävarma nyksä se siellä alapeukuttelee?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 09:36"]
Olen sitä mieltä että pitää sopia asioita. Ei sekään ole oikein ettei vastata ja mytätään toisen ajattelu turhana. Jos vastaisi, siis vaikka sopisi puhumalla tai näkemällä niin asian voisi sopia? Nyt te vaan ärsytättekin toiminnallanne. Ei sekään ole järkevää.
Jos viestit ei ole loukkaavia niin mitä niille poliisikaan tekee mitään? Ei lähestymiskieltojakaan jaeta jos joku vaan tahtoo jollekin sellaisin saada.
Montako viestiä sieltä sitten tuli?
Minusta pitää ymmärtää että muutkin on ihmisiä ja hekin loukkaantuu ja suuttuu. Minusta tuokin voi olla loukkaantuneen ihmisen käytöstä kun koittaa saada teitä kiinni ettekä sitten vastaa.
Käsittämätöntä toimintaa ja lapsia sivussa seuraamassa tuota? Säälittävää. Ei siis vain sen eksän kautta vaan tekin olette hommassa mukana.
Ainakin se mies tahtoo puhua asioista..
[/quote]
Kieroutunutta kynnysmattologiikkaa!! Ei missään nimessä häirinnän uhrien tarvitse selitellä tai lepytellä häirikölleen. Huh huh. Käsittääkseni toimivin tapa on lopettaa häirintään reagoiminen. ette vastaa yöllä viesteihin tai puheluihin, annatte puhelinten olle yöaikaan äänettömällä tai kokonaan poissa ja aamulla deletoitte häirikön lähettämät viestit lukematta.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 11:54"]
Häiriköivä eksä ei sori vaan ole pelkästään miehen vastuulla kun kyse on kuitenkin kahden aikuisen taloudesta eli eksä soittaessaan häiriköi kumpaakin vaikka kyseessä on miehen puhelin. Teillä on mennyt realiteetit aivan sekaisin. Ei vaan voi deletoida uusia ja vanhoja ihmisiä pois kun joillakin porukassa on yhteiset lapset. Vaikkei eksä asiasta tykkää on nyksä uusi perheenjäsen lasten isän kautta ja nyksän pitää hyväksyä se että miehen lapsilla on äiti joka kuuluu perheeseen vaikkakin poissaolevana. Tietenkään ei tarvitse henkilökohtaisesti olla yhteydessä (ei muihinkaan sukulaisiin tarvitse) mutta kukaan ei katoa totaalisesti kenenkään elämästä kun lapset ovat kuvioissa mukana.
Puhelinterrorismi koskee kaikkia niitä ihmisiä jotka asuvat saman katon alla jossa puhelinkin sijaitsee. Sanotteko myös lapsillenne ettei ole teidän vastuullanne jos joku luokkakaveri häiriköi lapsen puhelinta vaan tämän täytyy itse hoitaa asia?
[/quote]
meillä miehen exä soitteli aikoinaan lankapuhelimeen, kännykät ei siinä vaiheessa olleet vielä yleistyneet. Soitteli tosin päiväaikaan, mutta se ärsytti, koska sattoi soittaa kymmenekin kertaa päivässä, myös päivisin, kun mies ja lapsi eivät edes olleet kotona, vain minä vauvan kanssa. Ratkaisin asian siten, että hankin puhelimen, jossa saattoi valita soittoäänen soittajan perusteella, ja kun kuulin että soittaja oli miehen ex, en vastannut. Jos mies tai lapsi oli kotona, he saivat halutessaan vastata. Soittelu väheni huomattavasti muutaman kuukauden sisällä, ja kun myöhemmin siirryimme kännykkä-aikaan, soittelu väheni entisestään. Siksi ehdotin ylempänä, että ap jättäisi asian miehensä hoidettavaksi ja yrittäisi itse olla puuttumatta asiaan, meillä se nimittäin auttoi. Tosin ei se ehkä kaikissa tapaukissa auta, mutta miksei sitä voisi kokeilla?
20
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 11:47"]
Mä olen joskus tehnyt sen virheen, että rakastuin mieheen jolla oli tuollainen ex perässään. Niin vain jäi minullekin lopulta luu käteen. Ap:lle mietittävää: Onko mies alunperinkin valinnut itselleen tasapainottoman naisen (ja onko taipumusta valita aina jollain lailla samanlaisia naisia) vai oliko miehen käytöksessä jotain, mikä sai naisen tolalataan? Tapahtuuko sama sinulle?
[/quote]
Mikäs epävarma nyksä se siellä alapeukuttelee?
[/quote]
Ei tohon tarvita mitään epävarmaa eikä edes nyksää. Sä teet oletuksen, että joko nainen oli tasapainoton ja alusta alkaen ja luultavasti nykyinenkin on tai sitten mies on saanut ex-naisen sekaisin.
Mitäs jos se nainen oli ihan tasapainoinen aikoinaan, mutta ei vain kestänyt eroa? Yllättävän moni ex kuvittelee, että vaikka erotaan, niin se mies jää ikuisiksi ajoiksi sinne oven taakse häntää heiluttaen vinkumaan ja kun ex-mies jatkaakin elämää, aloitetaan terrorismi, koska ei kestetä sitä, että ei olekaan enää se maailmannapa.
Perinteistä "minä en sinua halua, mutta ei sinua kukaan muukaan saa"- ajattelua.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 10:40"]
Tuota samaa ihmetelty itekki miks tossa samsungissa ei toimi herätys jos on äänettömällä mutta yllä tulikin pari oikein loistavaa ideaa juurikin tosta kahdesta puhelimesta. Taidanki lähteä ostaa miehelle uuden puhelimen jossa uus numero ja vanha jääköön exä terrorismi käyttöön. Vois ilmoittaa sitten eksälle että luemme nuo viestit 20:00 joka ilta niin tietää sitten tuohon mennessä viestinsä toimittaa :D
[/quote]
Mikäköhän Samsung sulla on? Mulla on menossa jo neljäs Samsung ja kaikki oon laittanut yöksi äänettömälle ja aamulla on herätys toiminut.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 11:13"]Hei mammat. On olemassa myös ihan perinteisiä herätyskelloja ja ne eivät paljoa maksa. [/quote]
Samaa minä ihmettelin. Eikö tässä maailmassa nyt enää ole muita esineitä kuin kännykkä???