Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lassiet ovat kadonneet katukuvasta

Vierailija
11.09.2020 |

Eikö ole suosittu rotu enää?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, melkein vain niitä lyhytkarvaisia versioita näkee. Samoin shelttejä, vaikka ei nyt sama rotu olekaan.

Vierailija
2/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähellä asuu perhe, jolla on kaksi lassieta. Upeat turkit, aina hyvin hoidettuja, harjattuja. Mutta tässä tulemmekin siihen turkkiin. Jospa tuollainen työläs liuhuke mietityttää, minua ainakin. Sade- ja kurasää, tuoda kotiin vettä ja hiekkaa tippuva lassie...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kaikki täällä meidän kylällä!

Myös lyhytkarvaisia löytyy.

Vierailija
4/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän rotu mahtaa olla Lassie? Semmoista rotua kun ei oo olemassakaan

Vierailija
5/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän rotu mahtaa olla Lassie? Semmoista rotua kun ei oo olemassakaan

Kysele vaikka tutuilta. Me muut kyllä tiedämme. Tiedetään monta muutakin rotua, joista käytetään lempinineä eli lempparia.

Vierailija
6/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niiden paimenkoirien pitäisikään olla katukuvassa vaan pelloilla ja niityillä.

Vierailija
7/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen , ennen todella suosittu, rotu joka on hävinnyt katukuvasta on cockerspanieli. Oikein hämmästyin yksi päivä kun vastaan tuli kaksi todella komeaa cockeria. Muita spanieleita kyllä näkee paljonkin, varsinkin cavaliereja.

Vierailija
8/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalmatialaiset! En ole nähnyt yhtäkään vuosiin.

Vierailija
9/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipsut on myös hävinneet, niitä näkee tosi harvoin.

Vierailija
10/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen mikä rotu mahtaa olla lassie. Ja ihan turha vedota mihinkään lempinimiin. Ihan sama kuin sanoisi että Mustit ovat kadonneet katukuvasta. Se Lassien oli sen koiran nimi. Rotu taas on pitkäkarvainen collie eli skotlanninpaimenkoira. Lassie on deminutiivi englannin skottimurteen sanasta lass, ”tyttö”. Lassie on siis ”tyttönen” ja narttukoira.

Vierailija
11/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, kun jalostettu pilalle. Pää liian pieni ja kapea, ei mahdu aivoja enää. Ei näytä Lassielta enää.

Vierailija
12/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ”lassie”:) Totta on että muita rodun edustajia tulee harvoin vastaan. Joku pohti collien turkin hoitoa ja voin ihan suoraan sanoa että jos jo nyt epäilyttää niin pk. collie ei ole sinun koirasi. Jos olisin itse tiennyt minkälaista tämä turkin hoito on niin olisin ottanut eri rotuisen koiran, ja sen takia minulle ei enää lassieta tulekaan. Tuntuu että aina on peffa- ja rintakarvat takussa ja aina kastumisen jälkeen pitää kuivata huolella ettei vesi jää hautumaan alusvillaan ja aiheuta ihotulehdusta. Karvaa ei niinkään irtoa (paitsi harjatessa...) mutta kuraa kulkeutuu keväällä ja syksyllä sisälle aivan jäätäviä määriä. Mutta luonteeltaan meidän lassie on kyllä aivan täys kymppi ja sehän se on pääasia.

Vierailija
13/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ”lassie”:) Totta on että muita rodun edustajia tulee harvoin vastaan. Joku pohti collien turkin hoitoa ja voin ihan suoraan sanoa että jos jo nyt epäilyttää niin pk. collie ei ole sinun koirasi. Jos olisin itse tiennyt minkälaista tämä turkin hoito on niin olisin ottanut eri rotuisen koiran, ja sen takia minulle ei enää lassieta tulekaan. Tuntuu että aina on peffa- ja rintakarvat takussa ja aina kastumisen jälkeen pitää kuivata huolella ettei vesi jää hautumaan alusvillaan ja aiheuta ihotulehdusta. Karvaa ei niinkään irtoa (paitsi harjatessa...) mutta kuraa kulkeutuu keväällä ja syksyllä sisälle aivan jäätäviä määriä. Mutta luonteeltaan meidän lassie on kyllä aivan täys kymppi ja sehän se on pääasia.

Pue sille kurahaalari, pääset sata kertaa helpommalla.

Ehkä lassiet, kuten tämäkin, ovat menneet kotiin.

Vierailija
14/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on näkyy lenkillä tosi paljon collieita, tipsuja ja cockereita. Sen sijaan dalmatialaista en minäkään ole nähnyt vuosiin. Vuosituhannen vaihteessa niitä tuntui olevan kaikilla.

Miksi muuten whippetien omistajilla ei ole koskaan vain yhtä tai yleensä edes kahta whippetiä? Niitä on aina koko lauma!

Vierailija
15/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin on näkyy lenkillä tosi paljon collieita, tipsuja ja cockereita. Sen sijaan dalmatialaista en minäkään ole nähnyt vuosiin. Vuosituhannen vaihteessa niitä tuntui olevan kaikilla.

Miksi muuten whippetien omistajilla ei ole koskaan vain yhtä tai yleensä edes kahta whippetiä? Niitä on aina koko lauma!

Mä oon käsittänyt, että whippetit on aikamoisia kullanmuruja. Ehkä ne ovat jokseenkin helppoja, tulee mieleen, että voisi hankkia useammankin? Mua voisi kiinnostaa whippet, mutta luulenpa, että se olisi miehelleni ehdoton ei. Ei sillä, että olisin nyt koiraa ottamassa. Meillä on nuori koira, jossa on sen verran hommaa, ettemme kyllä todellakaan haaveile toisesta koirasta.

Vierailija
16/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dobermannit, airedalenterrierit ja afgaanin vinttikoirat vähentyneet.

Vierailija
17/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen sivuhuomio, että monet pk-colliet ovat kyllä aivan järjettömiä puuhkia nykyään. Samoin lapinkoirat. Näin juuri jonkin satunnaisen tuttavan kuvan lapinkoirasta, ja oikein ilahduin, kun se ei ollut valtava karvakasa.

Vierailija
18/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen , ennen todella suosittu, rotu joka on hävinnyt katukuvasta on cockerspanieli. Oikein hämmästyin yksi päivä kun vastaan tuli kaksi todella komeaa cockeria. Muita spanieleita kyllä näkee paljonkin, varsinkin cavaliereja.

Yhdellä vanhalla koulukaverilla on kokkereita ja hän postaa niistä kuvia joka päivä instaan. Ihailen niitä aina ja olen alkanut miettimään, että cockerspanieli voisi olla kiva rotu.

Vierailija
19/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kaikki täällä meidän kylällä!

Myös lyhytkarvaisia löytyy.

Asutko Lassielassa? Aina ihmetellyt mistä tuo Helsingin kaupunginosa on saanut nimensä.

Vierailija
20/79 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin sairas rotu, joten hyvä niin. Mutta nyt saa haukkua vain lyttykuonoisia, ihan sama muista sairaista roduista.