Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerien lopetus ja mieletön ihastuminen

Vierailija
28.10.2013 |

Oletteko huomanneet yhteyttä ihastumisilla ja e-pillereillä? Itse lopetin pillerit n. 8 kuukautta sitten, ja hormonitoimintani palasi normaalisi n. 2 kuukautta sitten. Käytin pillereitä 4 vuotta. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 9 vuotta.

Ennen pillereitä minulla oli tapa ihastua muihin miehiin. En ikinä toteuttanut näitä ihastumisiani pientä flirttiä enempää. Suurinpiirtein pillereiden aloituksen aikaan ihastumiset loppuivat. Luulin silloin, että ehkä olen vain aikuistunut (olen vielä nuori). Mutta nyt kun lopetin pillerit ja hormonitoimintani normalisoitui, huomaan olevani korvia myöten ihastunut mieheni ystävään! Nyt olen alkanut miettimään historiaani, ja tosiaankin silloin, kun en pillereitä syönyt, olen ollut aina enemmän ihastunut milloin kehenkin.

Ajattelen häntä koko ajan, haaveilen seksistä hänen kanssaan ja juttelen hänelle facebookissa. Yritän aina rohkaista miestäni pyytämään häntä meille. En usko, että ikinä pystyisin pettämään miestäni, mutta saan kai haaveilla... Kännispäissään mies tunnusti minulle, että jos en olisi varattu, hän pokaisi minut. Tätä nyt sitten muistelen lämmöllä ja mahaa kutkuttaa. Tunnen oloni niin typeräksi ja lapselliseksi! Toivon, että ihastus menee ohi, vaikka se tuokin iloa elämääni ja kiinnitän esimerkiksi enemmän huomiota ulkonäkööni kuin pitkään aikaan.

Kirjoitan asiasta tänne hiukan tunnustuksenomaisesti, kun en kehtaa kenellekään tutulle kertoa. Mutta halusin myös kysyä, oletteko huomanneet tällaista eroa pillereissä ja pillerittömyydessä? Että ihastuisi herkemmin? Jos tämä johtuu kohdallani pillereiden lopettamisesta, olen yhä enemmän sitä mieltä, että niiden lopettaminen oli hyvä päätös. Siis ne aiheuttavat tunteettomuutta! Huh huh. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... onhan sillä vaikutusta. Mun pitkä (neljä vuotta, ikään verrattuna ikuisuus!= parisuhde päättyi, kun lopetin pillerit. Silloin ajattelin kuten sinä, että tämä ehkä menee tämän nuoruuden piikkiin.

Sitten tapasin lasteni isän, ja tehtiin ne lapset. Siirryin hormonikierukkaan. Ajattelin, että varmaan ne tunteet laantuu ajan myötä, että meillä on ihan hyvä liitto kuitenkin.

Sitten mies sai vasektomian ja kierukasta luovuttiin. Ja jouduin toteamaan, että mulla on romanttisia tunteita ja haluja, mutta ei vaan omaa miestä kohtaan. Joten kyllä ne vaikuttaa!

Vierailija
2/28 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole pillereitä käyttänyt, minulla on kierukka.. Mutta siskoni käytti pillereitä ennen lapsen hankintaa ja kun lopetti (alkoivat yrittämään lasta) niin muutama kk meni ja ihastui palavasti työkaveriinsa.. Eli voit hyvin olla oikeassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan syönyt pillereitä, enkä tunnu ihastuvan ikinä kehenkään :/

Vierailija
4/28 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vaikuttaa. En tajua tätä lääkärien lobbausta, että aina vaan pillerit suuhun ja menoksi, ettei muka mitään haittaa ole. Jos ihminen lakkaa tuntemasta, kyllä se kertoo aika paljon! Ihastuminenhan on tunne, vaikka hormonien aiheuttama. Sulla on varmaan kehossa runsaasti testosteronia, se aiheuttaa himoja ja ihastumisia. Pillerit lisää estrogeenia, joka vakiinnuttaa rakkauden, ja vähentää testesteronia.

Vierailija
5/28 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla määrättiin pillerit pääasiassa hormoniperäiseen akneen, eli oot oikeessa, mulla on luontaisesti mieshormoneita varmaan sitten normaalia enemmän. Nyt vaan ei kiinnosta seksi oman miehen kanssa, tätä hänen kaveriansa ajattelen sitten kyllä joka hetki :/ toivottavasti menee ohi, vaikka siis tosiaan on kiva tunne, tuntee olevansa elossa. En vain halua laittaa kaikkea paskaksi hormonihuuruissani. 

Ap

Vierailija
6/28 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän tuosta omasta päästä kiinni ja elämäntilanteesta. Toki silloin, kun ollaan sinkkuna ja ei syödä e-pillereitä ihastutaan helposti jokaiseen vastaantulijaan. Sitten aletaan seurustelemaan oman ihastuksen kanssa, aletaan pillereiden syönti ja kun ollaan oltu kimpassa muutaman vuoden, tunteet hälvenee, seksi vähenee ja lopetetaan lopulta pillereiden syönti syystä tai toisesta. Sitten ihastutaan uuteen kohteeseen ja syytetään pillereitä. 

Vierailija
7/28 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös söin pillereitä akneen. Olin apaattinen, ainoa tunne tuntui olevan ajoittainen kiukku. Lopetin pillerit. Aknen myötä palasivat tunteet ja toisaalta tasapainoinen olo raivareiden vähennyttyä. Nojoo, äkkipikaisuus on luonteessa, joten kyllä kiukkukohtauksia edelleen silloin tällöin sattuu kohdalle, mutta lievempiä ja harvemmin. Ja niin, tunnen hirveän voimakasta hellyyttä, rakkautta ja halua miestäni kohtaan. Varmaan ahdistavuuteen asti. Tuo kun on tottunut kylmään, melankoliseen ja haluttomaan naiseen. :) Mulla oli muuten myös 6kk "palautumisjakso", puoleen vuoteen pillereiden lopettamisesta ei tullu menkkoja eikä muutenkaan vielä suurempia muutoksia olotilassa, omien hormonien käynnistyminen otti sen puol vuotta. Enää en pillereihin enkä muihinkaan hormoneihin koske pitkällä tikullakaan. Hyih. Ihanaa olla oma itsensä! (nyt 1,5 vuotta "raittiina")

Vierailija
8/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin suoraan minun elämästä, lopetin pillerit 8 kk sitten ja nyt olen palavasti rakastunut vanhaan säätöön! Kun söin pillereitä 7 vuotta ja tällaista ei ikinä tapahtunut!! Toivottavasti tasaantuu, en haluaisi jättää miestäni mutta en tunne häntä kohtaan juuri mitään enää.

Vierailija
9/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan saman olen huomannut. Luulin "aikuistuneeni" pillerivuosien aikana, mutta ne lopetettuani olen taas ihastunut kuin teinityttö. Toinen omituinen asia on se, että pillerien aikainen monivuotinen vauvakuumeeni on kadonnut täydellisesti lopettamisen jälkeen.

Vierailija
10/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä ja ihastun tuon tuosta johonkin. Olen aina ollut tällainen. Luulin että minussa on jotain vikaa, mutta ei näköjään onneksi.

Vierailija
11/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ollut mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Söin pillereitä reilut 20 vuotta, eikä niillä ollut mitään vaikutuksia mihinkään, ei edes kovin paljon akneen mihin ne oli määrätty. Mieliala, luonne, olotilat, ym. ovat koko ajan pysyneet samanlaisina.

Vierailija
12/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:22"]Aivan saman olen huomannut. Luulin "aikuistuneeni" pillerivuosien aikana, mutta ne lopetettuani olen taas ihastunut kuin teinityttö. Toinen omituinen asia on se, että pillerien aikainen monivuotinen vauvakuumeeni on kadonnut täydellisesti lopettamisen jälkeen.
[/quote]

Samoin täällä! Ainut vaan, että nyt haaveilen vauvasta ihatukseni kanssa... helvetti tätä elämää.

Vierailija
13/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:53"]No ei ole ollut mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Söin pillereitä reilut 20 vuotta, eikä niillä ollut mitään vaikutuksia mihinkään, ei edes kovin paljon akneen mihin ne oli määrätty. Mieliala, luonne, olotilat, ym. ovat koko ajan pysyneet samanlaisina.
[/quote]

Näin luulin minäkin. Nyt vasta lopetettuani tajusin, että elämä tuntui tasaiselta puurolta, mikään ei oikein kiinnostanut. Olen kuin uusi ihminen.

Vierailija
14/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:53"]No ei ole ollut mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Söin pillereitä reilut 20 vuotta, eikä niillä ollut mitään vaikutuksia mihinkään, ei edes kovin paljon akneen mihin ne oli määrätty. Mieliala, luonne, olotilat, ym. ovat koko ajan pysyneet samanlaisina.
[/quote]

Näin luulin minäkin. Nyt vasta lopetettuani tajusin, että elämä tuntui tasaiselta puurolta, mikään ei oikein kiinnostanut. Olen kuin uusi ihminen.
[/quote]
Varmasti huomasit, että lukee "söin", eli lopettanut olen ajat sitten. Mikään ei ole muuttunut siis koskaan, sama ihminen olen ollut koko ajan. Ennen pillereitä, pillereiden aikana ja nyt ilman pillereitä. Tunteet ovat pelanneet aina, ei mielialamuutoksia, ei niin mitään kummallisuuksia. Olen nähtävästi onnekas.

Vierailija
15/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 03:01"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:53"]No ei ole ollut mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Söin pillereitä reilut 20 vuotta, eikä niillä ollut mitään vaikutuksia mihinkään, ei edes kovin paljon akneen mihin ne oli määrätty. Mieliala, luonne, olotilat, ym. ovat koko ajan pysyneet samanlaisina.
[/quote]

[/quote]
Varmasti huomasit, että lukee "söin", eli lopettanut olen ajat sitten. Mikään ei ole muuttunut siis koskaan, sama ihminen olen ollut koko ajan. Ennen pillereitä, pillereiden aikana ja nyt ilman pillereitä. Tunteet ovat pelanneet aina, ei mielialamuutoksia, ei niin mitään kummallisuuksia. Olen nähtävästi onnekas.
[/quote]

En ole muuta väittänytkään!! Kyllä, osaan lukea. Kerroin vaan oman kokemukseni. Siksi söin niitä niin pitkään, kun en tajunnut.

Vierailija
16/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:53"]No ei ole ollut mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Söin pillereitä reilut 20 vuotta, eikä niillä ollut mitään vaikutuksia mihinkään, ei edes kovin paljon akneen mihin ne oli määrätty. Mieliala, luonne, olotilat, ym. ovat koko ajan pysyneet samanlaisina.
[/quote]

Hyvät sulle!

Vierailija
17/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 03:01"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:56"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 02:53"]No ei ole ollut mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Söin pillereitä reilut 20 vuotta, eikä niillä ollut mitään vaikutuksia mihinkään, ei edes kovin paljon akneen mihin ne oli määrätty. Mieliala, luonne, olotilat, ym. ovat koko ajan pysyneet samanlaisina.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

En ole muuta väittänytkään!! Kyllä, osaan lukea. Kerroin vaan oman kokemukseni. Siksi söin niitä niin pitkään, kun en tajunnut.
[/quote]
Tuo "näin luulin minäkin" oli vain niin oudosti sanottu, että oletin sun luulleen, että vieläkin syön ja kuvittelen ettei vaikuta mihinkään. Juuri tuo minäKIN-pääte hämäsi. Ei tarvitse ottaa nokkiinsa...

Vierailija
18/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin pillerit 16 vuotiaana ja söin niitä 10v. aina ensimmäiseen raskauteen asti (tärppäsi heti ekasta kierrosta lopetuksen jälkeen) ja kun synnytyksen jälkeen hormonit alkoivat tasaantua enkä aloittanut pillereitä enää uudelleen huomasin, että aloin himoita ihan kaikkia vastaantulevia miehiä ovulaation aikoihin - olisin voinut ottaa kenet vaan oman mieheni lisäksi. No onneksi osasin sen verran hillitä itseäni, että jäi vain haaveilun tasolle, mutta kyllä se iski kuin märkä rätti kasvoille mitä myrkkyä ne pillerit ovatkaan kun koskaan ei pillereitä syödessä ollut tuollaisia himoja. Pikkuhiljaa synnytyksen jälkeen hormonit tasaantuivat enkä enää ihan jokaista vastaantulijaa himoinnut, mutta ihan eri tavalla oli haluja kuin koskaan ennen enkä aio enää ikinä käyttää hormonaalista ehkäisyä!

Vierailija
19/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetettuani alkoi muut miehet kiinnostaa, baareissa riekkuminen ja tupakka, mikä on todella outoa. Poltin viimeksi 20 vuotta sitten.

Vierailija
20/28 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihastuin mielettömästi aina silloin kun söin ekstaasipillereitä. Nykyisin ne lopetettuani ovat ihastumisetkin loppuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä