E-pillerien lopetus ja mieletön ihastuminen
Oletteko huomanneet yhteyttä ihastumisilla ja e-pillereillä? Itse lopetin pillerit n. 8 kuukautta sitten, ja hormonitoimintani palasi normaalisi n. 2 kuukautta sitten. Käytin pillereitä 4 vuotta. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 9 vuotta.
Ennen pillereitä minulla oli tapa ihastua muihin miehiin. En ikinä toteuttanut näitä ihastumisiani pientä flirttiä enempää. Suurinpiirtein pillereiden aloituksen aikaan ihastumiset loppuivat. Luulin silloin, että ehkä olen vain aikuistunut (olen vielä nuori). Mutta nyt kun lopetin pillerit ja hormonitoimintani normalisoitui, huomaan olevani korvia myöten ihastunut mieheni ystävään! Nyt olen alkanut miettimään historiaani, ja tosiaankin silloin, kun en pillereitä syönyt, olen ollut aina enemmän ihastunut milloin kehenkin.
Ajattelen häntä koko ajan, haaveilen seksistä hänen kanssaan ja juttelen hänelle facebookissa. Yritän aina rohkaista miestäni pyytämään häntä meille. En usko, että ikinä pystyisin pettämään miestäni, mutta saan kai haaveilla... Kännispäissään mies tunnusti minulle, että jos en olisi varattu, hän pokaisi minut. Tätä nyt sitten muistelen lämmöllä ja mahaa kutkuttaa. Tunnen oloni niin typeräksi ja lapselliseksi! Toivon, että ihastus menee ohi, vaikka se tuokin iloa elämääni ja kiinnitän esimerkiksi enemmän huomiota ulkonäkööni kuin pitkään aikaan.
Kirjoitan asiasta tänne hiukan tunnustuksenomaisesti, kun en kehtaa kenellekään tutulle kertoa. Mutta halusin myös kysyä, oletteko huomanneet tällaista eroa pillereissä ja pillerittömyydessä? Että ihastuisi herkemmin? Jos tämä johtuu kohdallani pillereiden lopettamisesta, olen yhä enemmän sitä mieltä, että niiden lopettaminen oli hyvä päätös. Siis ne aiheuttavat tunteettomuutta! Huh huh.
Kommentit (28)
Viimeiset 6 vuotta olen syönyt pillereitä mutta en nyt ole syönyt viikkoon koska lääkäri mokasi reseptin kanssa. Odotan innolla josko huomaan jotain muutoksia, toistaiseksi en ole ollut mitään eroa. Ja sen reseptin saan toivottavasti uusittua ennen seuraavaa kiertoa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 05:42"]Viimeiset 6 vuotta olen syönyt pillereitä mutta en nyt ole syönyt viikkoon koska lääkäri mokasi reseptin kanssa. Odotan innolla josko huomaan jotain muutoksia, toistaiseksi en ole ollut mitään eroa. Ja sen reseptin saan toivottavasti uusittua ennen seuraavaa kiertoa.
[/quote]
Tuskin vielä noin lyhyessä ajassa mitään tapahtuu. Taitaa mennä useampi kuukausi ennen kuin hormonitoiminta palautuu.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 09:53"]Se on vähän tuosta omasta päästä kiinni ja elämäntilanteesta. Toki silloin, kun ollaan sinkkuna ja ei syödä e-pillereitä ihastutaan helposti jokaiseen vastaantulijaan. Sitten aletaan seurustelemaan oman ihastuksen kanssa, aletaan pillereiden syönti ja kun ollaan oltu kimpassa muutaman vuoden, tunteet hälvenee, seksi vähenee ja lopetetaan lopulta pillereiden syönti syystä tai toisesta. Sitten ihastutaan uuteen kohteeseen ja syytetään pillereitä.
[/quote]
No ei se ihan niin mene aina. Itse olen ollut vuosia naimisissa ja ennen pillereiden aloitusta halusin kyllä miestäni. Pillereiden aloituksen jälkeen ei tehnyt mieli seksiä enää yhtään! Ja silloin harvoin kun teki mieli niin haaveilin muista. Lopetin pillerit kuitenkin niiden aiheuttaman päänsäryn vuoksi, ja muutamassa kuukaudessa alkoivat halut palata, ja seksi taas kiinnostaa. Mikään muu ei ollut elämäntilanteessa muuttunut kuin pillerit, joten muuta syytä ei ole. Toki jokainen on yksilö ja reagoi eri tavalla, mutta kun kyse on hormoneista, jotka vaikuttavat ihmiseen kokonaisvaltaisesti niin en ihmettele haluttomuutta. Testosteroni on se hormoni joka saa aikaan halut ja sen määrä pienenee kun e-pillereitä syö niin silloin haluttomuuskin lisääntyy.
On tehty tutkimus että pillerit saa ihastumaan väärään . Googleta.
Ihana ketju!!! Söin pillereitä 5 vuotta ja elämäni muuttui tasapaksuksi arjeksi. En innostunut enää mistään, mikään ei ollut kivaa, mikään ei ollut enää mitään.
Olen 35- vuotias 3 lapsen äiti. Lasten jälkeen aloitin pillerit.
Puoli vuotta sitten lopetin pillerit ja alan olemaan taas oma itseni, ihanaa!!!
Innostun asioista, nauran, itken, suutun, ihastun...ihania asioita sen tasapaksun mielialan jälkeen!!!
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 03:16"]
Aloitin pillerit 16 vuotiaana ja söin niitä 10v. aina ensimmäiseen raskauteen asti (tärppäsi heti ekasta kierrosta lopetuksen jälkeen) ja kun synnytyksen jälkeen hormonit alkoivat tasaantua enkä aloittanut pillereitä enää uudelleen huomasin, että aloin himoita ihan kaikkia vastaantulevia miehiä ovulaation aikoihin - olisin voinut ottaa kenet vaan oman mieheni lisäksi. No onneksi osasin sen verran hillitä itseäni, että jäi vain haaveilun tasolle, mutta kyllä se iski kuin märkä rätti kasvoille mitä myrkkyä ne pillerit ovatkaan kun koskaan ei pillereitä syödessä ollut tuollaisia himoja. Pikkuhiljaa synnytyksen jälkeen hormonit tasaantuivat enkä enää ihan jokaista vastaantulijaa himoinnut, mutta ihan eri tavalla oli haluja kuin koskaan ennen enkä aio enää ikinä käyttää hormonaalista ehkäisyä!
[/quote]
Öö, pillerit toimii niin, että ne estää ovulaation. Ovulaation aikaansaavat hormonit on juuri niitä, jotka saa himoitsemaan miehiä oviksen aikaan (luonto "auttaa" raskaaksi tulemisessa). Ei ovulaatiohormoneja, ei ovulaatiota, ei himoja. Ei se kyllä pillereistä silti myrkkyä tee. Ne nyt vain toimii noin.
Itse käytin minipillereitä pari vuotta. Sitten erosin ja kuukauden sen jälkeen päätin lopettaa pillerit tarpeettomina. Nyt siitä lopetuksessa on n. 2kk ja koko tämä aika aivan hullua! Himoitsen ylipäätään miestä koko ajan, niin pahasti, että en pysty keskittymään välillä mihinkään. Yhtä miestä olen nähnyt seksimielessä mutta haluaisin erästä toista erityisesti. Mutta haluni ovat lähes kontrolloimattomat ja tämä pelottaa jopa. En voi keskittyä mihinkään kun haluaisin kokoajan seksiä. Se mies jota olen nähnyt ei muulla tavalla kiinnosta ollenkaan mutta pakottava tarve harrastaa seksiä niin siksi on tavattava sitä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 04:10"]Mä ihastuin mielettömästi aina silloin kun söin ekstaasipillereitä. Nykyisin ne lopetettuani ovat ihastumisetkin loppuneet.
[/quote]
Samoja kokemuksia! Miksei näiden vaaroista kerrota enemmän!