auttavatko vanhempanne teitä
rahallisesti? mietin vaan, kun ex-mieheni vanhemmat ostivat hänelle eromme jälkeen asunnon ja nyt kun tyttäremme hävitti asunnon avaimet, joutuivat maksamaan lukon vaihdon. vain muutama esimerkki. joo ja olen katkera, kun mua ei oo ikinä aikuisena rahallisesti autettu.
Kommentit (25)
Kyllä auttavat rahallisesti ja muuten. Esim. kun on joskus ollut tiukkaa, olen soittanut isälleni ja pyytänyt muutamaa satasta (mieheni on pienyrittäjä, joten rahavirta ei ole samalla tavalla säännöllinen kuin palkansaajalla ja minä olen kotona lapsen kanssa). Isäni myös lainaa meille rahaa remontteja varten.
Kyllä auttavat. Mullekin vanhempani ostivat asunnon, kun erosin exästä. Sittemmin kyllä lunastin talon itselleni, mutta auttoivat siinä hässäkässä, jotta pääsin nopeasti muuttamaan lasten kanssa. Nuorempana varsinkin auttoivat enemmänkin pienissä jutuissa. On vanhemoani joskus ostaneet mulle autonkin. Auttavat myös tosi paljon esim. lasten hoidossa.
Auttavat, rahallisesti ja muutenkin (esim. lastenhoidossa, muuttoapuna). Rahallinen apu pyörii tosin enemmän kymmenissä ja sadoissa euroissa (olen hoitovapaalla, ja vanhempani ovat nyt esim. maksaneet minulle kunnon talvitakin ja kampaajakäynnin, lisäksi laittavat pienen summan rahaa kuukausittain tililleni: ja omasta aloitteestaan! Ikinä en ole mitään pyytänyt) - siis mitään autoja tai asuntoja ei ole minulle ostettu, enkä kyllä sellaista osaa edes kaivata...
Saamme sekä rahallista ja muuta apua vanhemmiltamme. Välissä jopa niin paljon että sitä pitää rajoittaa.
Häämme molempien vanhemmat maksoivat puoliksi, ainoastaan hääpuvut ja sormukset maksoimme itse. Lapsille molempien vanhemmat ostavat paljon vaatteita ja muita tarvikkeita.
Miehen vanhemmat maksavat kaikille lapsenlapsilleen harrastukset ja siihen tarvittavat varusteet. Auttavat paljon myös harrastuksiin kuljetuksessa. Esim. lasten serkkua käyttävät jääkiekko harjoituksissa 4krt/vko.
Omat vanhemapani ostivat meille ensimmäisen automme (niin kuin myös muille sisaruksilleni). Joululahjaksi saamme heiltä joka vuosi ulkomaanmatkan. Monesti maksavat myös koko perheelle (sisarukseni perheineen sekä vanhempani ja meidän perhe) kylpylä tai laskettelu lomia.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 09:34"]
Ei missään suuressa mittakaavassa, mutta jos tarvitsisin rahaa, nin kyllä auttaisivat. Vanhempani olivat meillä viikolla ja äitini esim. maksoi meidän sen päivän ruuat. He tosin olivat myös syömässä.
En todellakaan kehtaa kerjätä keneltäkään rahaa eikä tulis mieleenkään soittaa vanhemmilleni, että maksaisivatko he vaikka lasten harrastuksen.
Mutta kieltämättä se olisi upeaa, jos vanhempani olisivat oikeasti rikkaita ja ostaisivat vaikka asunnon meille. Tai viesivät kerran vuodessa omistamaansa huvilaan ulkomaille. Nyt kun vanhempani ovat huonotuloisia, niin en vain kehtaa edes ajatella, että he maksaisivat mun menoja.
[/quote]
Minullakin on leskeneläkkeellä elävä äiti ja ei jää rahaa minulle, joten olen opetellut itse pärjäämään omillani
Mutta jos olisi oikeasti rikkaat vanhemmat, niin mitä pahaa siinä on jos ostaa asunnon. Kaverini asuu vanhempien omistamassa sijoitusasunnossa. On vanhempien nimissä tietenkin vielä verotussyistä, mutta tuleehan se kaverilleni sitten perintönä.
Eli miksi ap on katkera siitä, jos exä asuu vanhempiensa ostamassa asunnossa. Lapsille tekee taas hyvää oppia maksamaan avaimet, kun hävittävät. Oppivat vastuullisiksi tavaran kanssa, eivätkä kylve avaimia ja muuta tämän jälkeen minne sattuu