Tyttärelläni on aina valokuvissa jossa on käytetty salamaa punaiset silmät??
Miksi!?
Vaikka kaikki muutkin kuvassa tuijottaisivat kohti salamaa, ei heidän silmät ole punaiset.
Tyttö on ihan tavallisen värinen 13v, vaaleanruskea tukka ja siniharmaat silmät. Aina tapahtunut tuo sama, vauvasta asti.
Mikä silmissä saa aikaiseksi tuon punaisuuden?
Kommentit (20)
Onko tytöllä isot mustuaiset? Mulla ja mun veljillä on, ja joka kuvassa kaikilla punaiset silmät. En sitten tiedä johtuuko edes niistä mustuaisista...
Ei taida olla sen isommat kuin muillakaan. ap
Sen tiedän, että verisuonet ne sen punaisuuden tekee, mutta miksei niin tapahdu kaikilla, vain yleensä juuri tyttärelläni.
Eläimillä on joku muu juttu, niillä vaikka auton valossa heijastuu se valo takaisin... ei verisuonet.
Jos käyttää salamassa sitä red eye juttua, se pienentää ekalla juurikin ne pupillat ja sitten ei niin verisuonet vilku, ei vaan tehoa tyttööni.
ap.
Mulla on aina kaikissa kuvissa punaset silmät kans, oon arvellu et johtuu väristä.Vihreenharmaat silmät.
Sillä on kaihi tai muuta vikaa silmissä.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 00:18"]
Sillä on kaihi tai muuta vikaa silmissä.
[/quote]
Kai se muutenkin oireilisi, eikä vaan valokuvissa? ap
Tyttäresi on varmaankin albiino. Tämähän se on av-mammojen ratkaisu joka asiaan.
Tyttö on salaman kanssa samassa linjassa ja esisalaman välähtäessä ei siristä ( pupillit ei pienene) silmiään.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 19:43"]
Kuolin sanajärjestykselle.
[/quote]
En ole asunut Suomessa 20 vuoteen, voi mennä sanat ihan mihin järjestykseen huvittaa, kunhan suurinpiirtein asiassa pysyn.
ap.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:05"]
[/quote]
En ole asunut Suomessa 20 vuoteen, voi mennä sanat ihan mihin järjestykseen huvittaa, kunhan suurinpiirtein asiassa pysyn.
ap.
[/quote]
Tulet silti suomalaiselle keskustelupalstalle kysymään, miksi tyttärelläsi on punaiset silmät...
Varsinainen kosmopoliitti ja maailmannainen :D
Muillakin on punaiset silmät kuvissa ja mulla on siniharmaat silmät myös.
Love kirjoitti:
Muillakin on punaiset silmät kuvissa ja mulla on siniharmaat silmät myös.
Minullakin*
Punaisuus on normaali ilmiö. Jos heijastus on poikkeavan värinen niin silloin voi olla silmässä kasvain. Mutta punaisuus johtuu siitä että silmästä heijastuu se valo punaisena verisuonten takia, ja se on normaalia.
Se vaan on, pitää sitten ottaa ilman salamaa. Itselläni oli nuorempanakiva kaikissa kuvissa punaiset silmät (oikeasti tummanruskeat) ja tosiaan monella siniharmaat silmät omaavalla kaverilla taittuu aina salamalla otetuissa kuvissa punaiseksi.
Ap, punasilmäilmiö on heijastuma sekä ihmisillä että eläimillä. Syntyy, kun kirkas valo heijastuu silmän verkkokalvoista. Suurin ongelma on usein kamerassa, jos objektiivi on lyhyt ja salama liian lähellä sitä.
Jonkun verran siihen, kuinka usein punasilmäilmiötä näkyy, vaikuttaa silmien väri, eli pigmentin määrä. Tavallisista silmien väreistä harmaassa on vähiten pigmenttiä, seuraavaksi vähiten sinisessä ja niin edelleen. Jos siis tyttärelläsi on vaaleat silmät ja hän katsoo suoraan kameraan, on ymmärrettäväsi suurempi riski.
Munkin kolmesta lapsesta vain yhdellä on lähes aina näin ollut aina. Liittyy jotenkin siihenkin että just sinisilmäsillä tavallisempaa
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:05"]
[/quote]
ap.
[/quote]
Tulet silti suomalaiselle keskustelupalstalle kysymään, miksi tyttärelläsi on punaiset silmät...
Varsinainen kosmopoliitti ja maailmannainen :D
[/quote]
Tulen juuri sen takia, että voin kirjoittaa suomeksi, parempi sekin kuin unohtaa kokonaan. Arveletko, että olen pelkällä av palstalla kommunikoinut 20v?
Ehkä sinäkin tekisit niin, jos olisit minun tilanteessani? Saan kyllä ihan riittävästi puhua ja kirjoittaa paikallisella kielellä.
Olisiko minun pitänyt kysyä jotenkin hienompia asioita sinun mielestäsi, kun asun ulkomailla?
ap.