Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulta mennyt välit johonkin ihmiseen poliittisen tai uskonnollisen näkemyseron vuoksi?

Vierailija
10.09.2020 |

Katkaisitko itse vai katkaisiko toinen osapuoli? Millainen tilanne oli? Mitä sitten tapahtui? Miltä tuntui?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin, jotka ujuttavat tavalliseen keskusteluun uskonnollisia juttuja ja tyrkyttävät uskontoaan tai uskonnollisia tilaisuuksia. Ja yhden tyypin enkelihöpinöitä en jaksanut kuunnella. Noissa on se juttu, että ilmeisesti kaikkien mielestä pitäisi vaan antaa toisen puhua ja kuunnella, koska se on kohteliasta. Ja sitten jos esitän eriävän mielipiteen tai esim. argumentin/kysymyksen, jonka vaikkapa on tarkoitus osoittaa enkelijutun epäloogisuus, niin tämä minun näkemykseni on sitten kaikkien mielestä epäkohteliaisuutta. En jaksa sellaista, joten mieluummin olen tapaamatta näitä ihmisiä.

Täsmälleen sama kokemus mulla. Uskisten jutut eivät välttämättä lähde aidosta kunnioituksesta ja miksipä lähtisivätkään, kun heillä on hallussaan ainoa oikea totuus ja kaikki muut ovat huonompia ja väärässä. Tajuan nyt, että ystävyys on perustunut aika pitkälle siihen, että olen jättänyt omat ajatukseni sanomatta, ettei tule riitaa.

Vierailija
42/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:ssä oli pakko sulkea kiihkopersu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kellään ollut mitään isompia sosiaalisia seurauksia, esim välit perheeseen menneet tai koko kaveripiiri jakaantunut tai hajonnut?

Vierailija
44/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan lapsuudenperheeseen. Heille minä olen su va kk i hu o ra. Vain siksi, etten halua tuomita kaikkia ma ah an mu ut ta ji a. En jaksa kuunnella sitä öyhötystä, joten tapaamiset jää pakollisiin. Välit on viilenneet, nähdään enää sukujuhlissa ja niistäkin lähden ennenkuin homma menee tappeluksi.

Vierailija
45/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin, jotka ujuttavat tavalliseen keskusteluun uskonnollisia juttuja ja tyrkyttävät uskontoaan tai uskonnollisia tilaisuuksia. Ja yhden tyypin enkelihöpinöitä en jaksanut kuunnella. Noissa on se juttu, että ilmeisesti kaikkien mielestä pitäisi vaan antaa toisen puhua ja kuunnella, koska se on kohteliasta. Ja sitten jos esitän eriävän mielipiteen tai esim. argumentin/kysymyksen, jonka vaikkapa on tarkoitus osoittaa enkelijutun epäloogisuus, niin tämä minun näkemykseni on sitten kaikkien mielestä epäkohteliaisuutta. En jaksa sellaista, joten mieluummin olen tapaamatta näitä ihmisiä.

Täsmälleen sama kokemus mulla. Uskisten jutut eivät välttämättä lähde aidosta kunnioituksesta ja miksipä lähtisivätkään, kun heillä on hallussaan ainoa oikea totuus ja kaikki muut ovat huonompia ja väärässä. Tajuan nyt, että ystävyys on perustunut aika pitkälle siihen, että olen jättänyt omat ajatukseni sanomatta, ettei tule riitaa.

Mulla on tällainen fbkaveri. Harkitsen vakavasti hänen poistamistaan kavereista. Feedi täynnä pelkkää uskontopaasausta. Lisäks hänen uusin innostuksensa on kutsua mua uskonnollisaiheisiin ryhmiin. Jos hylkään kutsun niin kohta uusi odottaa. Olen itse eronnut kirkosta eikä uskonnot kiinnosta mua yhtään. Alkaa jo pikkuhiljaa vit***aa tää uskonnon pakkosyöttö. Kilttinä olen tätä sietänyt jo liiamkin kauan.

Vierailija
46/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun ehkä kohta pistämään välit poikki läheisen ihmisen kanssa, koska hän tuomitsee uskontonsa vuoksi toisia sellaisella tavalla, joka on niin julma, etten vain enää kestä sitä. Lisäksi pitää kaikki muita kuin oman uskontonsa edustajia alempiarvoisina, vaikka ei sitä itse tajuakaan. Luulee tekevänsä hyvää, mutta satuttaa monia todella pahasti.

Mulla ihan samanlainen ateistituttu. Tuomitsee ja lokeroi uskovaiset todella tyhmällä tavalla, en vaan ymmärrä sellaista enää aikuisiällä. Minusta jokainen saa uskoa mihin tahtoo, eikä uskominen tai sen puute kerro paljoa muuta ihmisestä. Itse olen agnostikko.

Vähän vaikea uskoa, että ateisti kykenisi vastaavaan k-päisyyteen kuin uskikset. Tuskin esim. kiertelee silmät kiiluen huutamassa ihmisille, että he ansaitsevat kuoleman ja ikuisen kärsimyksen helvetissä.

Ateistilla voi olla uskonto tai uskonnon kaltainen vakaumus, vaikka hän ei jumaliin uskokaan.

Vierailija
47/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan, mutta onko nyt sitten kyseess äelämäntapa vai poliittinen tai uskonnollinen asia.

Yksi huumeittenpolttelija on jäänyt, emme enää ymmärtäneet toisiamme. Yksi naisinhoaja tummien vihailija myös, mitä järkeä olla naisena tommosen kaveri.

Vierailija
48/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan lapsuudenperheeseen. Heille minä olen su va kk i hu o ra. Vain siksi, etten halua tuomita kaikkia ma ah an mu ut ta ji a. En jaksa kuunnella sitä öyhötystä, joten tapaamiset jää pakollisiin. Välit on viilenneet, nähdään enää sukujuhlissa ja niistäkin lähden ennenkuin homma menee tappeluksi.

Siis kutsuivatko sua oikeasti h-sanalla?! Apua...

Vierailija
49/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun ehkä kohta pistämään välit poikki läheisen ihmisen kanssa, koska hän tuomitsee uskontonsa vuoksi toisia sellaisella tavalla, joka on niin julma, etten vain enää kestä sitä. Lisäksi pitää kaikki muita kuin oman uskontonsa edustajia alempiarvoisina, vaikka ei sitä itse tajuakaan. Luulee tekevänsä hyvää, mutta satuttaa monia todella pahasti.

Mulla ihan samanlainen ateistituttu. Tuomitsee ja lokeroi uskovaiset todella tyhmällä tavalla, en vaan ymmärrä sellaista enää aikuisiällä. Minusta jokainen saa uskoa mihin tahtoo, eikä uskominen tai sen puute kerro paljoa muuta ihmisestä. Itse olen agnostikko.

Vähän vaikea uskoa, että ateisti kykenisi vastaavaan k-päisyyteen kuin uskikset. Tuskin esim. kiertelee silmät kiiluen huutamassa ihmisille, että he ansaitsevat kuoleman ja ikuisen kärsimyksen helvetissä.

Ateistilla voi olla uskonto tai uskonnon kaltainen vakaumus, vaikka hän ei jumaliin uskokaan.

En ymmärrä mitä tarkoitat, mutta ateismi ei ainakaan ole uskonto.

Vierailija
50/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti on suomeksi jumalaton. Monoteisti on yksijumalainen. Polyteisti on monijumalainen. On olemassa ateistisia uskontoja, monoteistisia uskontoja ja polyteistisia uskontoja.

Vierailija
51/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, veljeni on kutsunut tuolla nimellä. Ja kertonut että kun persut pääsee valtaan niin minunkaltaiseni viedään saunan taa. Mun lapset kasvaa kieroon jne. Äiti ja muut veljet ei sano suoraan, mutta ajattelevat ilmeisesti samoin. Ainakaan kukaan ei käske tätä yhtä olemaan hiljaa.

Vierailija
52/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti on suomeksi jumalaton. Monoteisti on yksijumalainen. Polyteisti on monijumalainen. On olemassa ateistisia uskontoja, monoteistisia uskontoja ja polyteistisia uskontoja.

Aika harva itseään ateistiksi nimittävä on varmaan kuitenkin uskonnollinen. Mikä voisi olla esimerkki tällaisesta ateistisesta uskonnosta?

Vierailija
53/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, veljeni on kutsunut tuolla nimellä. Ja kertonut että kun persut pääsee valtaan niin minunkaltaiseni viedään saunan taa. Mun lapset kasvaa kieroon jne. Äiti ja muut veljet ei sano suoraan, mutta ajattelevat ilmeisesti samoin. Ainakaan kukaan ei käske tätä yhtä olemaan hiljaa.

Aivan kauhea tilanne! Voimia sulle!

Vierailija
54/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut uskovaisen kanssa kaveraamisen. Aivan mielenvikainen oli. Sellasta Laura Huhtasaari tasoa.

Vierailija
55/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki, eikä siihen tarvittu kumpaakaan noista.

Vierailija
56/56 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo yksi oikeistolainen on blokannut mut somessa mutta livenä ei käyttäydy oudosti. Mutt kaverit ovat näyttäneet että sitt kirjoittelee minusta ja ideologiastani ikävästi somessa. Ollaan nelikymppisiä, eikä 12-vuotiaita kuten vois hänen käytöksestään luulla.

Oletkohan ystäväni joka sekosi meillä on unelma-mielenosoituksen jälkeen ja johon aloin pitämään välimatkaa vaahtosuisen paasaamisen takia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän