Listataan mitkä reput, meikit yms. olivat cool kun sinä olit yläasteella?
Mainitse myös syntymävuosi ja paikkakunta ja oletko tyttö vai poika? Itse olen tyttö vm. 88 ja yläasteella "piti olla" dakinen pinkki reppu, sämpyläkengät (en muista merkkiä)
Kommentit (42)
-65, ei ollut reppuja, putkikassit ja sellaiset merimiessäkit olivat muodissa koululaukkuina.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi,mitä on purkkarit?
Purjehduskengät
Vierailija kirjoitti:
-65, ei ollut reppuja, putkikassit ja sellaiset merimiessäkit olivat muodissa koululaukkuina.
Ja adidaksen "lääkärilaukku"
vm-66
Vierailija kirjoitti:
Purjehduskengät. Edelle linkattiin kuvakin jo.
Vm80 maalla. Levikset ehdottomat, Kalevala Korun korut-varsinkin sormukset, purjehdus-/kansitakki, Marimekon kukkaropenaali, flanellipaidat. Kengissä tais olla maiharit (?)
Cruisen Top Gun -leffa toi muotijuttuja: kundeilla pilotti-nahkarotsit ja Ray Banit. Tytöillä samanlainen permis hiuksissa kuin Kelly McGillisillä. Samoin Dirty Dancing leffan kuteita ba kampauksia matkittiin. Pääosaesittäjä Babyn permis oli taas jees 😊
Vierailija kirjoitti:
Purjehduskengät. Litteä melko sileä pohja, päällinen nahkaa. Nauhatkin usein nahkanyöriä.
Vierailija kirjoitti:
-69
Ei ollut tosiaan reppua, oli olkalaukku koululaukkuna.
Meikeistä tärkeimmät kajal sävynä Baby Blue, ripsari, ja mansikanmakuinen rollon huulikiilto. Hiuksisa permanentti oli tärkeä.
Meni aika kauan ennen kuin sain farkut, mutta Micmac oli tietty coolein.
Oon - 90 ja merkkejä repuissa Eastpack, Dakine. Vaatteissa Mic Mac, Miss Sixty, Paul Frank ja meikeistä Anytime! :D
-79, pk-seutu, n
Eastpak ja joku toinenkin merkki oli, en muista mikä (ei se Dakine kuitenkaan). Levis 501, Samba-hajuvesi, kansitakki, purkkarit, otsiksessa torttu tai heittis, verkkaritakit, Anytime ja olikohan Gemey sitten myöhemmin. Sellainen ruudullinen talvitakki jotain huopakangastyylistä.
Olen 90-luvun lopun yläastelainen ja meillä ei merkkejä tainnut olla muita kuin adidas ja nike jotka oli jotain huippua. Ketään ei kyllä meillä kiusattu minkään merkin takia vaan muista asioista.
N - 76. En muista muita merkkejä kuin Lewiksen. Itse olin tiedostava jo nuorena, enkä olisi sellaisia pukenut, vaikka olisi maksettu. Ostin vaatteeni kirpputoreilta ja rättäriltä.
Studio Line -hiuslakkaa oli ihan pakko saada. Se tuoksui ihanalta.
-75
Eastpak reppu, Leviksen 555 tai 525 mallit. Yleensäkin leveälahkeiset tai bootcut farkut ja niin että lahkeet laahasi maata, Anytime meikit, musta pilotti takki, ruutupaidat, nappiverkkarit, ribbipoolot, Mic Mac housut, Date hajuvedet
Nainen -83
Seppälän aivan liian makea Boum-hajuvesi. Hyh.
Meilläpäin oli myös muotia pitää Adidaksen verkkaritakkia ns. paitana Levisten kanssa.
Olen 93 syntynyt, meidän yläasteaikoina muotia oli converset kaikissa muodoissaan : kengät, reput, olkalaukut.. Muita muotijuttuja oli vahva emomeikki (lokinpaskat silmissä:’D), pillifarkut, lävistykset.
Ja voi kauheus ne ensimmäiset farkkulegginsit tuli kauppoihin kun olin 9.luokalla ja sitten kaikilla oli niitä!
Vm 76, maalla asuin.
Leviksen farkut. Muitakin malleja kuin 501, esim 539. Sai myös olla värilliset jossain vaiheessa, esim. punaiset tai vihreät. Laukulla ja paidoilla ei ollut merkkejä, ehkä jotain Benettonia saattoi olla.
Otan tähän esimerkin kahdeksannelta luokalta tyylistäni valokuvassa: jalassa Levis 501, paitana joku merkitön college, takkina sellainen college-popliinitakki, jossa sinistä popliinia kroppaosa ja harmaat hihat collegesta. Hiukset punertavaksi värjätty Poly Colorilla ja heittoletti edessä. Silmissä näköjään siniset rajaukset ja huulet melkein valkoiset. Jalassa ruskeat purkkarit ja nilkoista näkyy valkoiset tennissukat.
Olin ysäriteini pikku paikkakunnalla ja Leviksethän ne oli ehdottomat niin farkuissa kuin paidoissakin, meikit tilattiin Yes Rocherilta. Repuista en muista mitään tiettyä merkkiä mutta yhdessä vaiheessa piti olla nahkapalareppu, siis semmoisista nahanpaloista tehty kammotus joka oli muka niin cool.
-78, Body Shopin tuoksut ja makuhuulirasvat purkeissa, aika monenlaista tyyliä oli, mutta levikset piti olla