Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan jaksaa olla itsekkään, narsistipiirteisen puoliso?

Vierailija
27.10.2013 |

En voi kun ihmetellä. Mua ei kyllä määräilisi kukaan, eikä alistaisi tai vähättelisi. Ei vaikka kuinka olisi yhteisiä lapsia tai asuntovelkaa. En katsoisi hetkeäkään jotain kusipääukkoa, joka pitelisi jotenkin henkisesti otteessaan. Jäisin mielummin vaikka taloudellisesti tiukille kuin kestäisin sellaista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi halusit huomiota itsellesi tällä avauksella sen sijaan, että olisit kertonut mielipiteesi tuossa narsistin puoliso -ketjussa?

Vierailija
2/8 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä itselleni huomiota halua, vaan ihmettelen sellaista henkistä voimattomuutta, joka saa naisen tai miehen pysymään vaikean, häiriöisen ihmisen rinnalla. Saan kai tehdä tämän kysymyksen? Minun mielestäni olisi hyvä jos jokainen, joka kokee tilanteensa sellaiseksi, että on narsistipiirteisen ihmisen puoliso, tulisi miettiä sitä, että mikä pitää yhdessä. Onko se pelko, alistuminen, taloudelliset asiat? Eroaminen on nykyään kuitenkin käytännössä helppoa, joten jos haluaa itselleen tasapainoisemman elämän, se on vaan järjestelykysymys. Mutta jos on jotenkin itse tottunut uhrin rooliin eikä osaa edes itse enää arvostaa itseään, niin helposti sitten ehkä roikkuu kiinni jossakin täysin mahdottomassa kumppanissa...ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitä ilmeisemmin tiedä asiasta mitään. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin sinä oletat, mutta silti sinulla näyttää olevan vankka mielipide - ihan sama kuin sanoisit mielipiteesi vaikka siitä, minkälainen olisit jos sinulla olisi syöpä. Valitettavasti kaikki ei mene niin kuin suunnittelee, ehkä sinäkin asian joskus opit.

Vierailija
4/8 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 14:50"]

ihmettelen sellaista henkistä voimattomuutta, joka saa naisen tai miehen pysymään vaikean, häiriöisen ihmisen rinnalla.

jokainen, joka kokee tilanteensa sellaiseksi, että on narsistipiirteisen ihmisen puoliso, tulisi miettiä sitä, että mikä pitää yhdessä. Onko se pelko, alistuminen, taloudelliset asiat?

Eroaminen on nykyään kuitenkin käytännössä helppoa,

jos on jotenkin itse tottunut uhrin rooliin eikä osaa edes itse enää arvostaa itseään...ap[/quote]

Toit esille monta erittäin hyvää näkökulmaa, ap! Tiedätkö, ihan samoja asioita minäkin pohdin ennen kuin itse törmäsin narsistisesti luonnehäiriöiseen hurmuriin. Väitän, että onnekseni koitui se, että olin tietoinen ko. persoonallisuushäiriöstä. Läheskään kaikki eivät ole ja siksi uskovat narsistin syytöksiin. "Meidän parisuhteessa ei olisi mitään vikaa jos vain sinä olisit toisenlainen!"

Ei tietenkään kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee, mutta olin eräällä palstalla (ei täällä) lukenut tosi rankkoja ihmiskohtaloita. Ihmetteilin ihan samoin kuin ap, että miksi nuo naiset sietävät tuollaista? Miksi he eivät yksinkertaisesti lähde?? Voiko sitäpaitsi oikeasti joku olla noin julma omalle rakkaalleen? Mistä tässä oikein on kyse??

Törmäsin sitten tällaiseen narsistisesti luonnevikaiseen mieheen. Se on aluksi ihan täsmälleen niin kuin sanotaan, liian hyvää ollakseen totta. Jonkin ajan kuluttua jotkin asiat muistuttivat minua jostain lukemastani... eihän tämä mies vain ole sellainen narsistisesti persoonallisuushäiriöinen, eihän...? En halunnut uskoa, vaikka kaikki merkit olivat siinä. Ihan kaikki. Mentiin naimisiin.

Silloin, kun itse etsin pakotietä ja pelastautumista tajusin olevani onnekas - minulla oli paikka mihin mennä. Ei niillä naisilla, joista olin lukenut, ollut mitään vaihtoehtoa. Monella oli lisäksi lapsia suojeltavanaan, mihin he yhtäkkiä lähtisivät? Moni heistä toki tiesi, että paettava on, mutta miten? Minne? Millä keinoin??

Kertoessani tarinaani terapeutilleni käytin sanoja, että "muistan sen hetken kun se mies meni julmuuksissaan pitemmälle kuin koskaan aiemmin. Hän tappoi sieluni". Terapeutti sanoi hiljaa, "ei, ei hän onnistunut sitä tekemään. Muutoin olisit siinä helvetissä vieläkin."

Nro 2

Vierailija
5/8 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kirjoitus paljastaa heti toisella rivillä, että ap on itse narsisti.

Vierailija
6/8 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 15:57"]

AP:n kirjoitus paljastaa heti toisella rivillä, että ap on itse narsisti.[/quote]

Missä kohden sitä riviä??

Tiedän kyllä, että narsistisesti luonnehäiriöinen ihminen puhuu aina itsestään haukkuessaan, arvostellessaan, moittiessaan ja sättiessään muita ihmisiä - peilaa omat vikansa muista ihmisistä - mutta luulenpa ap:n vain olevan niin onnekas, ettei hän ole koskaan tavannut oikeasti narsistisesti luonnevikaista ihmistä.

Nro 2

Vierailija
7/8 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden tällä palstalla narsisteista naukuvien höpinöihin ei kannata kiinnittää mitään huomiota. Kukaan heistä ei ole koskaan ollut edes lähellä diagnosoitua narsistia tai luonnehäiriöistä ihmistä. Se, että se teidän aviomiehenne, rakkaat palsta mammat, ei aina tottele teidän määräyksiänne, ei vielä tee siipastanne narsistia. Sama koskee myös muita läheisiänne.

Vierailija
8/8 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 16:13"]

Kukaan heistä ei ole koskaan ollut edes lähellä diagnosoitua narsistia tai luonnehäiriöistä ihmistä.[/quote]

Olen kirjoituksesi kanssa samaa mieltä siinä, että yhtä jos toista syytetään 'narsistiksi' tietämättä yhtikäs mitään ko. luonnehäiriön vakavuudesta ja siitä, mitä se oikeasti läheisilleen tekee.

Valitettavasti joku meistä palstailijoista on todella joutunut "ihan aidon narsistin" uhriksi. Karua kerrottavaa minä-muodossa. Sinun ei tietenkään tarvitse uskoa.

Nro 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä