Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 35v korkea ikä saada esikoinen?

Vierailija
10.09.2020 |

Minusta on.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan pk-seudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se korkea ikä, mutta ei mitenkään harvinaista tänä päivänä. 

Vierailija
4/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
5/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nykyään. 

Vierailija
6/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan pk-seudulla.

Miten se pk-seutu asiaan vaikuttaa? :D Sehän on ihan biologiaa mikä siihen vaikuttaa, ihan sama asuuko Rovaniemellä vai Helsingissä.

Vierailija
7/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin.

Vierailija
8/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itsekin olin 35-v ensisynnyttäjä ja en kokenut olevani vanha.

Vierailija
9/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se korkea ikä, mutta onko väliä? Lapsesta tulee varmasti tuplasti erikoisempi.

Vierailija
10/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Suunnittelen saavani viimeiseni (4. lapsi) korkeintaan 35-vuotiaana. Sitten loppuu yritys ja laitatan kierukan, reilun kolmen vuoden päästä. Hassua, että toisille tuo 35v on takaraja "iltatähdelle" ja toiset vasta saavat suunnitellusti esikoisensa.

Vierailija
11/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan pk-seudulla.

Miten se pk-seutu asiaan vaikuttaa? :D Sehän on ihan biologiaa mikä siihen vaikuttaa, ihan sama asuuko Rovaniemellä vai Helsingissä.

On ihan biologinen fakta, että ihmiset eteläisessä suomessa kypsyvät myöhemmin kuin kylmässä pohjoisessa. En ole esiintyykö vastaavaa ilmiötä muualla maailmassa.

Vierailija
12/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei harvinaista nykyään, mutta ei se asian yleisyys muuta sitä miksikään että se on korkea ikä.

Vierailija
13/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan pk-seudulla.

On ihan biologinen fakta, että ihmiset eteläisessä suomessa kypsyvät myöhemmin kuin kylmässä pohjoisessa. En ole esiintyykö vastaavaa ilmiötä muualla maailmassa.

Hedelmällisyyteen se ei kyllä vaikuta.

Vierailija
14/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin esikoiseni 35v iässä ja kuopuksen 39v. iässä. Se oli minulle juuri oikea ikä. Olin avioitunut reilu vuotta aikaisemmin elämäni suurimman rakkauden ja sen oikean kanssa :) Nyt lapseni ovat 17v ja 14v ja olemme edelleen onnellisesti naimisissa mieheni kanssa. 

Jos joku epäilee, että vanha äiti ei jaksa, niin minun kohdallani se ei ainakaan pidä paikkansa. Olen lasteni kanssa harrastanut kaikenlaista liikuntaa ja toimintaa aktiivisesti. Juuri tulin tyttäreni kanssa salilta treenaamasta.

Vierailija
15/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se siihen nähden että nainen on sukukypsä joskus 12v alkaen. Mutta ei muuten, suunnilleen vain elämämkoululaiset tekee lapsia alle parikymppisenä. Jos lapset onnistuu tekemään 35-vuotiaan tai yli niin ei se ainakaan liian korkea ikä ole. Sitten se varmaan on liian korkea jos niitä ei enää saa, vaikka haluaisi.

Vierailija
16/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Suomessa moni nainen kouluttautuu ja mitä korkeammin koulutettu nainen on, sitä kauemmin kestää esikoisen hankkiminen. 

Vierailija
17/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On - kyllä luonto on tarkoittanut, että lapset saadaan/hankitaan 20-30 vuotiaana.

Miksi olen tätä mieltä? Siksi, että oma kokemus on molemmilta ikähaarukoilta 20-30 ja 30-40 ja kyllä se raskauksien eroavaisuuksista on pääteltävissä.

En toki halua kenenkään mieltä pahoittaa vaan olen iloinen, jos toivottu raskaus alkaa kun sitä toivotaan/yritetään - koska ainahan elämä ei mene niin kuin sen suunnittelee...

Vierailija
18/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sain lapset ollessani 36 ja 38 v. Toki olisin voinut tehdä ne muutamaa vuotta aikaisemminkin, jos olisi ollut sopiva puoliso.

Vierailija
19/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Suunnittelen saavani viimeiseni (4. lapsi) korkeintaan 35-vuotiaana. Sitten loppuu yritys ja laitatan kierukan, reilun kolmen vuoden päästä. Hassua, että toisille tuo 35v on takaraja "iltatähdelle" ja toiset vasta saavat suunnitellusti esikoisensa.

Tosi hassua joo, ettei kaikki ”tee” lapsia samalla kaavalla kuin sinä.

Vierailija
20/27 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan. Viidentoista vuoden päästä on menopaussi ja murrosikä. Yhtä hormoonien juhlaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme