Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö, että liikennevaloissa tööttääminen on rikos, huolimatta siitä, jumittaako edessäoleva - ja tästä on säädetty laissa rangaistus

Vierailija
10.09.2020 |

"Suomessa on kaksi tilannetta, jolloin auton äänimerkkiä saa laillisesti käyttää: ohituksessa, mutta vain taajaman ulkopuolella valoisaan aikaan sekä silloin, kun äänimerkin käyttö "vaaran välttämiseksi on tarpeen” kuten asia laissa ilmaistaan.

Turhasta tööttäilystä voi periaatteessa rapsahtaa viidenkympin sakko samoin kuin käyttämättä jättämisestä vaaratilanteessa."

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIIPPUMATTA siitä, jumittaako.

Vierailija
2/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia pitäisi töötätä kun ohittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpöhöpö. Sitä varten se äänimerkki autossa on, että sillä saa varoittaa muuta liikennettä. Jos joku jumittaa vihreissä valoissa, hän aiheuttaa perässään jököttäjille vaaratilanteen. Taaempaa voi tulla joku perään kun luulee jonon liikkuvan.

Vierailija
4/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli töötätä bemarille kaksikin kertaa. Valo oli vaihtunut vihreäksi ajat sitten mutta kuski seisoo paikallaan ja keskittyy muuhun tekemiseen.

Vierailija
5/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tööttään, nykyään niin moni uuno rapsuttelee valoissa puhelintaan eikä tajua lähteä liikkeelle. Yleistynyt tosi paljon.

Vierailija
6/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpöhöpö. Sitä varten se äänimerkki autossa on, että sillä saa varoittaa muuta liikennettä. Jos joku jumittaa vihreissä valoissa, hän aiheuttaa perässään jököttäjille vaaratilanteen. Taaempaa voi tulla joku perään kun luulee jonon liikkuvan.

Jalka jarrulle niin takaatuleva näkee punaisen valon. 

Vierailija
7/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalka jarrulle niin takaatuleva näkee punaisen valon. 

Takana tuleva voi nopeasti vilkaista liikennevaloja ja vaikka katsoa sitten puhelinta jolloin on ihan sama mitä lamppuja siellä palaa.

8/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan torvi pohjassa että muut kuulee MINUN tulevan päin punaisia valoja. Lisäksi asennutin sellaiset kivat siniset vilkkuvat lednauhat ikkunan alalaitaan ja puskuriin niin kyllä tiet ovat auenneet mukavasti aamuruuhkassa :)

Vatkaan veivaan

Vierailija
9/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske Eva Biaudetia, joka tööttää raivoissaan suojatietä ylittävälle vain siksi, että tämä on kalju. Suojatien ylittäjällä oli vihreät valot. Hän itse vielä myönsi rikkomuksen naistenlehdessä. Mutta Eva saa anteeksi, sillä se oli vain hänen suojelevaa äidinvaistoaan adoptoitua värillistä lasta kohtaan. Sitäpaitsi kyllä kaljuille saa töötätä, ne on naazzzzzzeja kaikki.

Vierailija
10/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumittaja voi olla nukahtanut tai keskittynyt kännykkäänsä tai ki**eliinsä. Hyvä herätellä tööttäyksellä.

Vierailija
11/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla olisi ajokortti niin tietäisit tuonkin.

Vierailija
12/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumittaja voi olla nukahtanut tai keskittynyt kännykkäänsä tai ki**eliinsä. Hyvä herätellä tööttäyksellä.

Jumittaja voi olla myös keskittynyt hiuksiinsa tai meikkeihinsä. Ihan hyvä tosiaan herätellä.

Vierailija
13/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajoin ajokortin nelisen vuotta sitten.

Autokoulussa ajotunnilla edessäni oleva oli "nukahtanut" liikennevaloihin. Kysyin ajo-opettajalta että voinko töötätä ja hän sanoi että anna mennä vaan. Eli eiköhän heillä liikennesäännöt ole hallussa?

Vierailija
14/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut 30 vuotta enkä ole koskaan tööttäillut ohittaessa eikä kukaan ole tööttäillyt ohittaessa minua.

Vierailija
15/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaistaaksen vaaran.

Vierailija
16/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MunaVatkain kirjoitti:

Itse ajan torvi pohjassa että muut kuulee MINUN tulevan päin punaisia valoja. Lisäksi asennutin sellaiset kivat siniset vilkkuvat lednauhat ikkunan alalaitaan ja puskuriin niin kyllä tiet ovat auenneet mukavasti aamuruuhkassa :)

Asiaa.

Vierailija
17/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan lähtisi ohittamaan niin vaarallisessa paikassa että ohitettavaa pitäisi varottaa töötillä? Vähän ylireagointia. Ymmärrän että hälytysajossa soitetaan pilliä ja sitä tööttipilliä päälle mutta en muuten.

Vierailija
18/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajanut 30 vuotta enkä ole koskaan tööttäillut ohittaessa eikä kukaan ole tööttäillyt ohittaessa minua.

Sama. Valoja saatetaan väläyttää merkiksi että aikoo ohittaa. Keksitty juttu tämä ohittaessa tööttääminen.

Vierailija
19/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tööttää ohittaessa?

Vierailija
20/58 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan lähtisi ohittamaan niin vaarallisessa paikassa että ohitettavaa pitäisi varottaa töötillä? Vähän ylireagointia. Ymmärrän että hälytysajossa soitetaan pilliä ja sitä tööttipilliä päälle mutta en muuten.

Hyvien tapojen mukaista on töötätä aina ohittaessa.