harmittaa työntekijän raskaus:(
palkattiin syksyllä määräajaksi (elo-loka) työntekijä yritykseemme tekemään osaksi mun hommia että mä voisin olla kotona kun ekaluokkalaisemme tulee koulusta..
Olin jo miettinyt että hommaa olis voinut jatkaa mutta sain selville että hän on raskaana:( joten joudutaan etsimään uusi, harmi kun tänäpäivänä on niin vaikeaa löytää yhtä motivoituneita työntekijöitä kun hän oli..
Kommentit (67)
Mä en saanut kyllä kovinkaan positiivista vastaanottoa työnantajalta raskaaksi tullessani. Voisi sanoa toisinpäin.
Raskaus oli vaikea joten olin sitten kylmästi kuukausia pois loppupäästä, yhdessä sopien. Näin työnantajalle ei tullut niitä sairasloman omavastuupäiviä ja sijainen sai toistaiseksi olevan paikan...
On jäänyt epäselväksi, mitä kuluja työnantajalle tulee? Kela maksoi sentilleen sen, minkä työnantaja maksoi minulle äitiysloma-ajan palkkaa.
Ilmeisesti tulee jotain työnantajan palkkakuluja? Ja lomarahat?
Työssäni pystyy toimimaan kuka hyvänsä koulutuksen saanut ilman erityistä perehdyttämistä.
Koin ihan törkeän huonoa omatuntoa aluksi. Mutta nyt en enää jaksa, olen siirtänyt lapsentekoa 10 vuotta töiden takia joten on mun vuoroni.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 21:40"]
3 kk:n palkka, jonka saa Kelasta.
[/quote]
Kelasta ei saa edes koko palkkaa, saatikka sitten palkan sivukuluja...valitettavasti meilläkään ei naisia tuon takia hevin palkata
Eihän sitä 3 kk palkkaa ole pakko maksaa. Ainoastaan, jos työnantaja on sellaisen työehtosopimuksen piirissä, että maksetaan. Kaikki työnantajat eivät ole. Ja siltä 3 kk ajalta saa äitiyspäivärahan. Se päiväraha on suurempi kuin esim. sairauslomalaisen päiväraha. Jos firma menee sen takia konkurssiin, niin näin on todellakin parempi.
Milloinkas niitä lapsia mielestänne saa tehdä?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:35"]
[/quote]
Kelasta ei saa edes koko palkkaa, saatikka sitten palkan sivukuluja...valitettavasti meilläkään ei naisia tuon takia hevin palkata
[/quote]
Jos ajattelisi että työntekijä saa vaikka 1500 e brutto, ja tämän saa kokonaan kelasta, niin paljonko niitä sivukuluja tulee vielä päälle?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 22:35"]
[/quote]
[/quote]
Jos ajattelisi että työntekijä saa vaikka 1500 e brutto, ja tämän saa kokonaan kelasta, niin paljonko niitä sivukuluja tulee vielä päälle?
[/quote]
Yllätys yllätys, kukaan työnantaja ei tule vastaamaan tähän. Nähtäisiin miten pienenpienten rahasumman takia jopa yritetään kieltää alaisia lisääntymästä, mikä on ehkä ihmisen tärkein oikeus.
Nämä on uskomattomia työnantajia, jotka yrittävät sälyttää yrittäjyytensä ongelmat työntekijöiden niskoille. Jos ei ole varaa suoriutua työntekijöiden palkkaamisesta aiheutuvista kuluista, ei pidä palkata ketään. Aina voi tehdä itse työt tai mennä toisen palvelukseen töihin, jos yrittäjyys ei maistu.