sos. tt.n tapaaminen ensimmäisen ultran jälkeen
En tiedä kuinka yleistä, mutta minä olen lähes raivoissaan. Pelkään ylikaiken sisätutkimuksia, joten kiva hysteerisenä itkien sitten mennä tapaamaan jotain tuntematonta ihmistä jonka läsnäoloa en edes ymmärrä. Tuntuu että ilman pelkoakin tuo olisi ihan kohtuutonta, että juuri kun on nähnyt lapsensa ekaa kertaa, niin joku tulee kuulustelemaan. Pakko oli purkautua. Olen yksin, mies ei pääse ultraan mukaan.
Kommentit (84)
Etkö saisi ketään ystävääsi mukaan jos kerran mies ei pääse? Ystävän tuki voisi vähän laukaista tuota jännitystä ja toki voit myös ultraajalle kertoa,että tutkimus on sinulle epämiellyttävä.
No tuo on ihan totta kyllä. Ja jos tuntuu ylitsepääsemättömän huonolle olo jälkeenpäin niin voin varmasti pyytää että tapaamista siirretään erilaiseen ajankohtaan. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 17:38"]
Etkö saisi ketään ystävääsi mukaan jos kerran mies ei pääse? Ystävän tuki voisi vähän laukaista tuota jännitystä ja toki voit myös ultraajalle kertoa,että tutkimus on sinulle epämiellyttävä.
[/quote] lähin ystävä on 200km päässä :) ja lääkäri on tietoinen, neuvolasta laittoivat tiedon eteenpäin.
Sairaalat ja terveyskeskukset yrittävät laittaa mahdollisimman monta asiaa samalle käynnille PALVELUKSENA sinulle, koska silloin sinun ei tarvitse tehdä sinne niin montaa retkeä. Vt varmaan helposti kuvitella, esimerkiksi työssäkäyvien tai kauempana asuvien on vaikea tehdä montaa eri matkaa monena erri päivänä ja asioden keskittäminen mahdollisimman harvoille käynneille on siksi etuoikeus. Sinua ei siis ole kohdeltu huonosti, vaan pyritty palvelemaan hyvin!
Jos sulla nyt kuitenkin on erilainen näkemys siihen, miten haluat siellä käydä, niin ota toki puhelin kouraan ja soita kutsussa olevaan numeroon, että et jaksa sekä ultraa että sosiaalityöntekijää samalla kertaa tai että et pääs jälkimmäiseen tapaamiseen. Saat uuden ajan toiselle päivälle.
Sairaalat ja terveyskeskukset yrittävät laittaa mahdollisimman monta asiaa samalle käynnille PALVELUKSENA sinulle, koska silloin sinun ei tarvitse tehdä sinne niin montaa retkeä. Vt varmaan helposti kuvitella, esimerkiksi työssäkäyvien tai kauempana asuvien on vaikea tehdä montaa eri matkaa monena erri päivänä ja asioden keskittäminen mahdollisimman harvoille käynneille on siksi etuoikeus. Sinua ei siis ole kohdeltu huonosti, vaan pyritty palvelemaan hyvin!
Jos sulla nyt kuitenkin on erilainen näkemys siihen, miten haluat siellä käydä, niin ota toki puhelin kouraan ja soita kutsussa olevaan numeroon, että et jaksa sekä ultraa että sosiaalityöntekijää samalla kertaa tai että et pääs jälkimmäiseen tapaamiseen. Saat uuden ajan toiselle päivälle.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 17:46"]
[/quote] soitan heti maanantaina. Ihmeissäni vaan olen kun ei ole aiemmin esim ystävillä ollut tällaisia vaikka ovat myös olleet epävakaita nuorempana. Ehkä kaupunki kohtainen käytäntö myös? :o
No olet mitä ilmeisimmin tössinyt siellä neuvolassa ja saanut ne "huoestumaan".
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 17:54"]
No olet mitä ilmeisimmin tössinyt siellä neuvolassa ja saanut ne "huoestumaan".
[/quote] Voi elämä enpä usko. Ihan asiallisesti olen käyttäytynyt ja tehnyt selväksi että voin hyvin, mutta pelko haittaa yöunia. Sossu ei nähtävästi toimi nukkumattina tai pelkopoli työntekijänä...
Niin eli olet horissut mittavista peloista. Mitä valitat? Nythän pääset niitä puimaan.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 18:11"]
Niin eli olet horissut mittavista peloista. Mitä valitat? Nythän pääset niitä puimaan.
[/quote] selitäppä mulle miten se sossu liittyy niihin pelkoihin kun sitä varten on erikseen oma tahonsa? Eri asia olisi jos pelko liittyisi pärjäämiseen perheenä, mutta siitä ei ole kyse.
Olet horissut jotain, joka on saanut epäilemään selviämistäsi äitinä. Se on silloin sossun reviiriä se.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 18:20"]
Olet horissut jotain, joka on saanut epäilemään selviämistäsi äitinä. Se on silloin sossun reviiriä se.
[/quote] Taitaa se horina kuulua jostain muualta tällä hetkellä. Ymmärtäisin että selviytymistäni epäiläisiin jos olisin narkkari tai selvästi epä tasapainossa. Olen kuitenkin vakaa henkilö eikä tapanani ole horista.
Tosiasia on, että neuvola on buukannut sinulle sossun. Niin ei tehdä muuten kuin jos epäillään selviämistä äitinä. Piste.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 18:25"]
[/quote] Taitaa se horina kuulua jostain muualta tällä hetkellä. Ymmärtäisin että selviytymistäni epäiläisiin jos olisin narkkari tai selvästi epä tasapainossa. Olen kuitenkin vakaa henkilö eikä tapanani ole horista.
[/quote]
Onhan tää koko ketju ollut sulta ap aikamoista horinaa. Sulla on ollut mt-ongelmia, ja selvästi on vieläkin, jos sisätutkimus on noin pelottava asia, että et siitä meinaa yli päästä.
Lisäksi sulla on tyypillinen huonon itsetunnon omaavien suhtautuminen sossuihin: puolusteleva ja piiloaggressiivinen. Ei lupaa hyvää tulevaan istuntoon.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 18:32"]
Tosiasia on, että neuvola on buukannut sinulle sossun. Niin ei tehdä muuten kuin jos epäillään selviämistä äitinä. Piste.
[/quote] Sepä hyvä tietää. Hieno yhteiskunta kyllä kun ensimmäisellä neuvolakäynnillä päätetään että tuosta tyypistä ei ole äidiks. Enpä ois uskonu. Nähtävästi minä olen vielä koko foorumin ainoa huono äiti vaikka lapsi on vielä puoli vuotta sisälläni. Kannattaa siis nauttia lapsesta vielä kun voin. Näin huono äiti ei varmaan lastaan saa tavata ilman valvontaa.
Ja tämähän on kypsän ja vakaan ihmisen rauhallista suhtautumista.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 18:25"]
[/quote]
Onhan tää koko ketju ollut sulta ap aikamoista horinaa. Sulla on ollut mt-ongelmia, ja selvästi on vieläkin, jos sisätutkimus on noin pelottava asia, että et siitä meinaa yli päästä.
Lisäksi sulla on tyypillinen huonon itsetunnon omaavien suhtautuminen sossuihin: puolusteleva ja piiloaggressiivinen. Ei lupaa hyvää tulevaan istuntoon.
[/quote] pelko ei ole syy joutua sossun syyniin. Mutta hyvä että tiedät minun epätasapainoisuudesta. Muistanpa itekki jatkossa etten varmasti ainakaan suunnittele tulevaisuutta. Laitokseen pitäs varmaa tsekata ittesä.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 18:39"]
Ja tämähän on kypsän ja vakaan ihmisen rauhallista suhtautumista.
[/quote] voitko väittää että sinua ei harmittais jos sulle ei annettais mahdollisuutta elää omaa elämääs?
No miksi ihmeessä sitten menet avautumaan???
Onko ihan mahdoton idea et rauhoittuisit nyt ja menisit siihen tapaamiseen jos et mistään muusta syystä kuin lapsesi parhaaksi.
Ei sitä ole sovittu turhaan. Jos sun tietoissa näkyy et olet ollut itsetuhoinen tms. niin sehän altistaa mm. synnytyksen jälkeiselle masennukselle jne.
Eikö tollanen ennalta ehkäisevä suojelu ole teidän koko perheen hyvinvointia tukeva juttu.
Toisekseen en usko et ultra liittyy tapaamiseen, ne on vain sattumalta samoihin aikoihin.