Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni sanoi, etten ole viehättävä

Vierailija
26.10.2013 |

Olen normaalipainoinen, kaunis nuori (26-vuotias) nainen. Olen ollut miehen kanssa yhdessä 7 vuotta. Olen 176 cm pitkä. Kun tapasimme, painoin n. 65 kiloa. Tässä välissä olen lihonut 90-kiloiseksi masennuksen vuoksi, mutta nyt taas laihtunut 75-kiloiseksi. Vartaloni on kauniin mallinen, ja saan usein kehuja sekä miehiltä että naisilta. Ystäväni arvioivat ulkonäköni kouluasteikolla arvosanalla 9,5, tosin tässä saattaa olla mielistelylisää. Itse sanoisin olevani 8,5-9. Mieheni on heidän mielestään n. 7. Tämä "arvostelu" oli leikkimielistä ja liittyi aivan toiseen asiaan, ja on tässä nyt vain tällaisena pohjustuksena. 

Viime aikoina mieheni on alkanut valittamaan painostani ja siitä, etten liiku tarpeeksi. Hän itse tykkää urheilusta, minä en nauti siitä niiNkään, mutta lenkkeilen ja pyöräilen joka päivä, lisäksi käyn salilla, uimassa tai jumpassa n. Kerran viikossa. Mieheni sanoo, ettei pidä minua viehättävänä enää. Hän ilkeilee painostani. Kysyin, kuinka paljon minun pitäisi laihtua että olisin viehättävä, ja hän sanoi että tykkäsi ulkomuodostani pari vuotta sitten. Ongelma on siinä, että pari vuotta sitten olin pari kiloa lihavampi kuin nyt! Lisäksio lin huonommassa kunnossa.

En siis keksi, mihin mieheni oikeastaan on tyytymätön. Arvostelu tuntuu inhottavalta, ja vaikka haluan miellyttää miestäni, hän vaatii nyt liikoja. Itse olen nyt itseeni tyytyväinen, mitä en ole ollut aiemmin edes hoikimpina päivinäni. Minua inhottaa, että hän nakertaa vaivalla rakentamaani itsetuntoa. Minusta tuntuu, että hänellä on tässä taustalla joku muu asia, mutta hän ei suostu puhumaan siitä. Hän väittää, että minun paha mieleni on jotenkin rangaistus hänelle. Hän sanoo, että ei uskalla sanoa mielipidettään kun minulle tulee paha mieli! Nyt hän syyllistää siis minua siitä, että loukkaannuin hänen sanoistaan. 

Mitä oikein voisin tehdä? Mitä tässä on takana? Hän ei petä minua, mutta onko hän kyllästynyt minuun? Tuntuu pahalta, että saan muilta paljon huomiota ja kehuja, mutta siltä, jolta eniten niitä kaipaan, en saa mitään. kaipaan arvostusta ja huomiota, ja ruoho alkaa vaikuttaa vihreämmältä aidan toisella puolella... Vaikka en erota Halua enkä aio. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on, että mitoillasi ei ole miehesi tyytymättömyyden kanssa mitään tekemistö, mutta hön on saanut tästä syyn, josta voi sinua syyttää, vaikka oikeasti ei ole mitään syytöksen aiheita. Suhteeseen kuuluu aljon muutakin kuin tyytyväisyys kumppanin ulkonäköön. Miehesi on kyllästynyt elämäänsä ja ehkä suhteeseennekin.

Oletteko keskustelleet,  millaista elämää haluatte viettää tästä eteenpäin, kymmenen vuoden kuluttua, kahdenkymmenen? Haluatteko naimisiin, lapsia, perhe-elämää? Haluatteko samoja asioita? Painosi, kokosi tai ulkonäkösi on sivuseikka, jos teillä muuten menee hyvin.

t. samassa tilanteessa ollut

Vierailija
22/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika ankee on varmasti pidemmässä suhteessa nainen, jonka elämä pyörii oman ulkonäkönsä ympärillä?

En ihmettele miestäsi siis lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyse on siitä että olet objektiivisesti katsottuna kaunis, mahdollisesti erittäinkin kaunis. Mies vain on harrastanut seksiä sinun kanssasi jo 7 vuotta, joten ei osaa nähdä sinua enää seksuaalisena olentona kyllästymisensä takia. Omassa liitossani tämä johti eroon, mutta en myöskään usko että karkuun juokseminen on ratkaisu. Sama kyllästymisongelma tulee varmasti jokaisessa suhteessa jossain vaiheessa ja siitä joko selvitään tai sitten erotaan.

Vierailija
24/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme keskustelleet tulevaisuudesta ja suunnitelleet hankkivamme lapsia parin vuoden päästä. Tämä tilanne kuitenkin on laittanut minut miettimään asiaa: lasten myötä ulkonäköni muuttuisi varmasti, vaikka en saisikaan pysyviä kiloja. Mitähän mieheni silloin sanoisi? Ja minähän en tässä nimenomaan ole keskittynyt ulkonäkööni, vaan mieheni on! 

Olen yrittänyt kysellä, että onko tässä nyt jotain muuta tyytymättömyyttä taustalla, joko suhteeseemme tai mieheni omaan elämään. Hän suuttui tästä ja sanoi, etten osaa ottaa mitään kritiikkiä vastaan ja että yritän vain syyttää häntä kaikesta. Olen vähän kyllästynyt hänen puutteellisiin keskustelutaitoihinsa, koska suuttumista seuraa aina mykkäkoulu, huutaminen ja päälle puhuminen. Hän on päättänyt, että vika on minussa.

Vika saattaa olla tuo kyllästyminenkin. Mutta Mitä minä voin tehdä miehen kyllästymiseen? Olen seksuaalisesti aktiivinen ja useimmitdn minä olen se, joka tekee seksiin aloitteen, aina en saa vastakaikua. Olen avoin ehdotuksille ja ehdottelen itse paljon uusia juttuja. Miestäni vain ei kiinnosta.

Vierailija
25/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap

Vierailija
26/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 75 kiloa naiselle aika paljon..

Vierailija
27/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioit itsesi aivan liian yläkanttiin.

Olet romuluinen peruspullero. Arvosana 6.

Vierailija
28/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 16:00"]

Jotain toki kertoo sinustakin ihmisenä tuollainen ulkonäön arvostelu "kouluasteikolla".

[/quote]

Jep, ÄO ei voi olla kovinkaan korkea. Sääliksi käy tyhmää tyttöä. :(

Vierailija
29/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni oli tuollainen nuorempana, muta on kehittynyt. Sinun tapauksessasi kyllä jättäisin, jos mies ei kykene tiedostamaan ajattelunsa todellisia vaikuttimia. Tarve olla ilkeä muiden läsnäollessa on vakava ongelma.

Vierailija
30/30 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niita tapauksia joissa seksia tuputetaan kyllastymiseen asti. Ei kai sinun elamanlaatusi ole miehen ihailusta kiinni. Jos haluat miehen kiinnostuvan sinusta seksuaalisesti, hanki nyt itsellesi akkia elama. Miehen ongelma on, etta olet ollut liian helposti saatavilla tahan asti.

Osta uusia kivoja vaatteita, Ala harrastamaan jotain kivaa juttua, mieluummin iltaisin, matkustele ja pida hauskaa ilman miesta. Tajuathan etta kaikki tuo vapaus on loppu sitten kun saat lapsen, siloin jaat kodin vangiksi eika tuollaiselta miehelta ole odotettavissa apua, vaan hanesta tulee ylimaarainen tayshoitolainen sinun kotiisi ja kritiikkia on tulossa taatusti vain entista enemman.

Sitapaitsi miehesi ei rakasta sinua, mieti onko edes jarkevaa jatkaa sen kanssa, mieshan on sinulle henkinen taakka jo nyt.