Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavuus on monen asian summa, ei matematiikkaa

Vierailija
26.10.2013 |

Vieläkö joku tosissaan kuvittelee, että laihtua voi laskemalla kalorit ja kulutuksen ja asia on niin yksinkertainen? Valitettavasti jotkut lääkäritkin ilmeisesti niin vielä nykypäivänä uskovat.

Laihtuminen ja lihominen on riippuvaisesta hyvin monesta asiasta, joista klassisimpina ovat mm. stressihormoni taso, suolisto bakteerit, solujen insuliini herkkyys. jnejne...

Niin kuin maailmasta löytyy isosilmäisiä ja pienijalkaisia, on sukuja, jotka pysyvät laihana vaikka söisivät mitä ja kuinka paljon tahansa.

Itse uskon, että jos luonnostaan pysyy suhteellisen hyvässä kunnossa, on myös motivoituneempi pitää itsestään huolta liikkumalla ja syömällä terveellisemmin. Se on siis oravanpyörä.

Ihan turha kiusata lihavia huonosta itsekurista. Jos solut on saanut liikaa sokeria ja kehittämässä insuliini resistenssiä, niin lihomisestakin tulee kolme kertaa helpompaa, vaikka suuhun laittaisi saman verran samaa ruokaa kuin joku toinen, jolla ei ole sokeriaineenvaihdunnassa ongelmia.

Toki se, että solut ovat menneet siihen tilaan, voi olla yksilön syytä, mutta pitäisin myös edesvastuussa nykyajan hiilihydraattipitoisia ruoka suosituksia.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONKUN LÄSKIN PUOLUSTUSPUHE LOL

Vierailija
2/2 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ylipainoinen ja se johtuu tasan tarkkaan heikosta itsekurista, nautinnonhalusta ja laiskuudesta. Olen valinnut liikkua liian vähän ja syödä liikaa.

On ihmisen oma päätös paljonko painaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi