Miksi nelikymppinen nainen ei saisi näyttää hyvältä/seksikkäältä? Tai viisikymppinen?
Mikä on tämä asenne, että keski-ikäinen nainen ei saa olla seksikäs? Pitäisikö siinä olla jotain hävettävää, että näyttää vielä hyvältä tuossa iässä, ja kroppakin on kunnossa? Enkä puhu nyt nuoria miehiä metsästävistä naisista, vaan ihan tavallisista naisista.
Ei elämä ole ohi kolmekymppisenä!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluu miksi pitäisi näyttää seksikkäältä ja ketä varten?
Keski-ikäisillä ei enää yleensä ole suorituspaineita tai muutenkaan ulkonäköpaineita, joten jos seksikkyys ei kiinnosta, saa antaa itselleen luvan kulkea verkkareissa.
Toki jos on vielä pariutumisen tarvetta, voi vähän tsempata ulkonäkössioissa.
Miksi ei voisi näyttää hyvältä itseään varten? Ja miksi nelikymppinen ei saisi pariutua? Olipa tyhmä kommentti.
Kuka kieltää? En minä ainakaan. Varsinkin jos sen tekee tyylillä eikä ryöväämällä teini-ikäisen tyttären vaatekaappia. Naisethan on muutenkin seksikkäimmillään siinä neljänkympin molemmin puolin ja moni on kuuma vielä viisikymppisenäkin.
M37
Vierailija kirjoitti:
Onko seksikkyys mielestäsi , puolialasti kulkemista?Tekotissit , ripsipidennykset , vahatut kulmat ?Värjätty tukka ja pakkeli pärstä.Hieman homshahtava pukeutuminen ?Ja käytös kuin katu h...alla ? Tee kuten haluat , mutta ei yleistetä , kukaan ei kiellä olemasta omaittensä.
Ei tarvitse kaikkea tuota ollakseen seksikäs. Minulle on sanottu että, minusta huokuu seksikkyyttä, vaikka muuta feikkiä ei ole kuin värjätyt hiukset, ja ylimääräisiä kilojakin on tullut. Silti olen itsekkin tyytyväinen itseeni. Se on sitä sisäistä seksikkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai nelikymppinen voi näyttää seksikkäältä. Ja viisi- ja kuusikymppinenkin. Jonkun mielestä. Kun olin parikymppinen, minusta seksikkäältä näyttivät senikäiset tytöt, jotka nykyään viisikymppisenä näyttävät minusta lähinnä lapsilta. Mutta ikähaarukka on nykyään isompi kuin ennen: kolmestakympistä kuuteenkymppiin.
Kropan kunto, silmän pilke, huumorintaju, ryhti, sekä sisäinen että ulkoinen ryhti ovat seksikästä. Ja joo, nelikymppisen seksikäs asu ei kyllä ehkä ole sama kuin teinin. Että semmonen fiksu pukeutuminen on näin miehenä mukavampaa katseltavaa kuin nolostuttavat yritykset tunkea itsensä liian piukkoihin ja hutsahtaviin vaatteisiin. Mutta tämähän on vaan yhden miehen mielipide.
P.s. en tiedä mikä on kananpersetukka, mutta kantajalleen sopiva lyhyt tukka on minusta paremman näköistä kuin kuivahtanut haasottava pitkä tukka aikuisella naisella.
Et tiedä mikä on kananpersetukka, mutta olet sitä mieltä että aikuisella naisella ei saa olla pitkä tukka? Hahahahaha!
Oletin miehenä, että kananpersetukalla tarkoitetaan jonkinlaista lyhyttä leikkausta. Mutta jos sillä tarkoitetaan juuri sellaista pitkähköä, hapsottavaa, harmaanvaaleaa tai kellertävää karvoitusta, jota monella suomalaisnaisella näkee, niin ok, siitä en siis pidä.
Todella harvoin näkee aikuisella, ikäiselläni naisella pitki kiiltäviä paksuja ja hyväkuntoisia hiuksia. Kampaajatyttäreni on selvittänyt minulle, että tämä liittyy jotenkin ikäänkin, mutta en nyt muista tarkkaan miten. Ehkä pitää kysyä häneltä mikä on kananpersetukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai nelikymppinen voi näyttää seksikkäältä. Ja viisi- ja kuusikymppinenkin. Jonkun mielestä. Kun olin parikymppinen, minusta seksikkäältä näyttivät senikäiset tytöt, jotka nykyään viisikymppisenä näyttävät minusta lähinnä lapsilta. Mutta ikähaarukka on nykyään isompi kuin ennen: kolmestakympistä kuuteenkymppiin.
Kropan kunto, silmän pilke, huumorintaju, ryhti, sekä sisäinen että ulkoinen ryhti ovat seksikästä. Ja joo, nelikymppisen seksikäs asu ei kyllä ehkä ole sama kuin teinin. Että semmonen fiksu pukeutuminen on näin miehenä mukavampaa katseltavaa kuin nolostuttavat yritykset tunkea itsensä liian piukkoihin ja hutsahtaviin vaatteisiin. Mutta tämähän on vaan yhden miehen mielipide.
P.s. en tiedä mikä on kananpersetukka, mutta kantajalleen sopiva lyhyt tukka on minusta paremman näköistä kuin kuivahtanut haasottava pitkä tukka aikuisella naisella.
Et tiedä mikä on kananpersetukka, mutta olet sitä mieltä että aikuisella naisella ei saa olla pitkä tukka? Hahahahaha!
Oletin miehenä, että kananpersetukalla tarkoitetaan jonkinlaista lyhyttä leikkausta. Mutta jos sillä tarkoitetaan juuri sellaista pitkähköä, hapsottavaa, harmaanvaaleaa tai kellertävää karvoitusta, jota monella suomalaisnaisella näkee, niin ok, siitä en siis pidä.
Todella harvoin näkee aikuisella, ikäiselläni naisella pitki kiiltäviä paksuja ja hyväkuntoisia hiuksia. Kampaajatyttäreni on selvittänyt minulle, että tämä liittyy jotenkin ikäänkin, mutta en nyt muista tarkkaan miten. Ehkä pitää kysyä häneltä mikä on kananpersetukka.
Et sinä mikään nainen ole vaan mies, jos et tiedä mikä on kananpersetukka!
Itse 53-vuotiaana miehenä olen sitä mieltä, että seksikkyys on asennekysmys, ei ikäkysymys. Pilkettä silmäkulmaan voi löytää itse kukin, kun tilanne on sopiva.
Ei kiinnosta muitten mielipiteet miltä pitäisi näyttää.
T. Hyvännäköinen 60v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä mikään nainen ole vaan mies, jos et tiedä mikä on kananpersetukka!
Kyseessä oleva kirjoittaja taitaa ollakin mies... niinhän hän tuossa kirjoittaa.
Minä olen nyt nelikymppisenä löytänyt oman naiseuteni ja eroottisuuteni.
Koen nyt että voin olla se nainen miksi minut on tarkoitettu. Tykkään pukeutua naisellisesti, ja aina korkokenkiin. Urheilen, olen siro ja hoikka. Olen nyt mielestäni parhaimmillani näin kypsässä iässä. Hyvä olo näkyy kyllä. Varsinkin kun on terveet elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluu miksi pitäisi näyttää seksikkäältä ja ketä varten?
Keski-ikäisillä ei enää yleensä ole suorituspaineita tai muutenkaan ulkonäköpaineita, joten jos seksikkyys ei kiinnosta, saa antaa itselleen luvan kulkea verkkareissa.
Toki jos on vielä pariutumisen tarvetta, voi vähän tsempata ulkonäkössioissa.Miksi ei voisi näyttää hyvältä itseään varten? Ja miksi nelikymppinen ei saisi pariutua? Olipa tyhmä kommentti.
En mitenkään sanonut että ei saisi pariutua. Sanoin jos on pariutumisen tarvetta, koska moni keski-ikäinen on sinkku. Jos ei itseä varten tunne tarpeelliseksi näyttää seksikkäältä niin miksi pitäisi?
Opettele lukemaan.
Ketä varten pitäisi näyttää seksikkäältä? Itseä varten seksikkäällä näyttäminen tuntuu hölmöltä. Mä saan näyttää just sille kuin haluan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko seksikkyys mielestäsi , puolialasti kulkemista?Tekotissit , ripsipidennykset , vahatut kulmat ?Värjätty tukka ja pakkeli pärstä.Hieman homshahtava pukeutuminen ?Ja käytös kuin katu h...alla ? Tee kuten haluat , mutta ei yleistetä , kukaan ei kiellä olemasta omaittensä.
Mistä sinä tietäisit mikä mielestäni on seksikästä? Mutta vinkkinä; Ei ainakaan nuo mainitsemasi asiat. Kommentistasi huokuu katkeruus naisia kohtaan.
Eikä huou, mutta sinusta huokuu pelko ja epätoivoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Käyn paljon uima-hallissa, ja huomaan että monet tuonikäiset häpeilevät kehoaan. Outoa, ettei ole löytänyt tuohon ikään mennessä hyvää itsetuntoa?
Ja toiset ei häpeile vaikka näyttää 100 kertaa törkeämmiltä kuin ne joilla on ongelmia itsetuntonsa kanssa. Jotkut ihmiset on vain vaativia itselleen kun toiset menee sieltä missä aita on matalin. Ei se itsetunto kuitenkaan poista sitä faktaa, että näyttää järkyttävän hirveälle.
Vierailija kirjoitti:
Koen nyt että voin olla se nainen miksi minut on tarkoitettu. Tykkään pukeutua naisellisesti, ja aina korkokenkiin. Urheilen, olen siro ja hoikka. Olen nyt mielestäni parhaimmillani näin kypsässä iässä. Hyvä olo näkyy kyllä. Varsinkin kun on terveet elämäntavat.
Minäkin tykkään käyttää korkokenkiä, tosin vain noin viiden sentin korolla, mutta en koe olevani korkokenkien takia mitenkään naisellinen ja eroottinen, vaan kengät nyt vain ovat älyttömän hyvät jalassa. Gaborin kenkien lesti on kuin minulle tehty aina. Metsään laitan jalkaani lenkkarit, kumpparit tai vaelluskengät ja pukeudun aina aikaan ja paikkaan sopivasti, en koskaan yli tai ali.
En ole siro ja hoikka, mutta liikun paljon ja olen iloinen ja ystävällinen ihan kaikille, seksikkyydestä viis. N46
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa!
Suomalaisten ihannointi ”arvokkaasti ikääntymistä” kohtaan eli toisin sanoen kulttuurinen paine siitä, että ikääntyvän naisen täytyy muuttua näkymättömäksi tai muuten on ”säälittävä” ym. on sairasta.
Yksinkertaisesti sairasta.Nainen saa olla niin näyttävä, seksikäs jne. kuin ikinä haluaa myös nuoruuden jälkeen!
Toki saa myös ”ikääntyä arvokkaasti” (= muuttua näkymättömäksi) jos haluaa, mutta sitä ei tule vaatia muilta eikä paheksua niitä, jotka haluavat ja uskaltavat olla näyttäviä ja/tai seksikkäitä myös keski-iässä.N27
Tuttavissani on yksi pariskunta, jossa vaimo ”ikääntyy arvokkaasti” ja näyttää miehensä äidiltä!
Kyllä! Luulin tätä harmaahapsista pellavakaapua miehensä äidiksi!
Arvatkaa vain, estääkö kaikkien normaalipainoisten ja nuorekkaiden naisten kiertävän miehensä kaukaa? Kyllä!
Miesparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn paljon uima-hallissa, ja huomaan että monet tuonikäiset häpeilevät kehoaan. Outoa, ettei ole löytänyt tuohon ikään mennessä hyvää itsetuntoa?
Ja toiset ei häpeile vaikka näyttää 100 kertaa törkeämmiltä kuin ne joilla on ongelmia itsetuntonsa kanssa. Jotkut ihmiset on vain vaativia itselleen kun toiset menee sieltä missä aita on matalin. Ei se itsetunto kuitenkaan poista sitä faktaa, että näyttää järkyttävän hirveälle.
Mitä se sinua haittaa, jos joku omasta mielestään on olevinaan seksikäs, vaikka ei olekaan? Eikö pääasia ole se, että jokainen saa olla mitä haluaa, vaikka se ei totuudenmukaista olisikaan? Tämä siis sillä edellytyksellä, ettei ole vahingoksi muille.
Jos sinua joku näky ärsyttää, niin pitääkö sen takia nostaa metakka? Käännä katse jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkään käyttää korkokenkiä, tosin vain noin viiden sentin korolla, mutta en koe olevani korkokenkien takia mitenkään naisellinen ja eroottinen, vaan kengät nyt vain ovat älyttömän hyvät jalassa. Gaborin kenkien lesti on kuin minulle tehty aina. Metsään laitan jalkaani lenkkarit, kumpparit tai vaelluskengät ja pukeudun aina aikaan ja paikkaan sopivasti, en koskaan yli tai ali.
En ole siro ja hoikka, mutta liikun paljon ja olen iloinen ja ystävällinen ihan kaikille, seksikkyydestä viis. N46
Lenkkarit, kumpparit ja vaelluskengätkin voivat olla seksikkäitä, jos tilanne on sopiva ;)
Saa tietysti mutta voihan se olla vähän kummallista jos on esim. opettaja ammatiltaan.
Hyvännäköinen ihminen hyvännäköinen minkä ikäisenä tahansa.
Lihavuusleikkaus? Muuten ei ole mahdollista.